Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

ActionScript 3.0 dla Adobe Flash CS4/CS4 PL Professional. Oficjalny podręcznik Język: 1

83-246-2272-1

Cena Brutto: 69.00

Cena netto: 65.71

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Adobe Creative Team
Liczba_stron 368
Wydawnictwo Helion
Dodatki 1CD
Oprawa miękka
Data_Wydania 2009-10-26
Poziom All Levels

Poznaj tajniki pracy z ActionScript 3.0 w środowisku Flash CS4 i twórz efektowne animacje

  • Jak wprowadzać mechanizmy interakcyjne we Flashu?
  • Jak sterować osią czasu i animacją?
  • Jak pisać funkcje obsługi zdarzeń?

Adobe ActionScript 3.0 to zaawansowany język programowania, w pełni zintegrowany z Flashem CS4 -- rozbudowanym środowiskiem projektowania graficznego, wyposażonym w narzędzia do pracy z dwu- i trójwymiarową animacją, dźwiękiem, grafiką wektorową i bitmapową, tekstem oraz obrazem wideo. Dzięki temu Adobe ActionScript 3.0 umożliwia tworzenie multimedialnych, bogatych i w pełni interaktywnych aplikacji, takich jak gry, systemy do e-nauki i e-commerce oraz tradycyjne aplikacje dla platformy Adobe AIR.

Książka "ActionScript 3.0 dla Adobe Flash CS4/CS4 PL Professional. Oficjalny podręcznik" została przygotowana w oparciu o oficjalny program szkoleniowy Adobe Systems Incorporated, opracowany przez ekspertów Adobe. Poszczególne lekcje zawierają podstawowe i zaawansowane informacje, a także liczne wskazówki oraz opisy technik czy mechanizmów, które umożliwiają uzyskanie wysokiej efektywności pracy. Z podręcznikiem nauczysz się sprawnie posługiwać tym wyjątkowym językiem programowania, tworzyć pliki kodu ActionScript, obsługiwać zdarzenia i funkcje. Dowiesz się, jak wzbogacać Twoje aplikacje o takie elementy, jak animacja, dźwięk, wideo i wyszukana grafika, aby zadowolić najbardziej wyrafinowane gusta użytkowników.

  • Formaty plików Flash i ActionScript 3.0
  • Oś czasu
  • Zdarzenia i funkcje
  • Animacja, dźwięk, wideo i ActionScript
  • Tworzenie instalacji klasy we Flashu
  • Ładowanie zawartości w czasie pracy aplikacji
  • Narzędzia w środowisku testowania
  • Tablice i pętle
  • Lista odtwarzania w formacie XML
  • Zaawansowane techniki animacji i pracy z grafiką
  • Drukowanie i wysyłanie poczty

Opanuj ActionScript 3.0 i twórz efektowne animacje we Flashu CS4!

ActionScript 3.0 dla Adobe Flash CS4/CS4 PL Professional. Oficjalny podręcznik -- spis treści

Jak zacząć

  • Seria "Oficjalny podręcznik" (9)
  • Wymagane przygotowanie (9)
  • Instalowanie Flasha (10)
  • Konfiguracja sprzętowa komputera (10)
  • Kopiowanie plików lekcji (10)
  • Jak korzystać z tej książki (11)
  • Konwencje typograficzne (11)
  • Inne źródła informacji (12)
  • Informacje na temat ActionScriptu (13)
  • Aktualizacje Flasha (13)
  • Wersja programu Flash Player (13)
  • Użytkownicy wersji CS3 (14)
  • Certyfikaty Adobe (14)

ActionScript 3.0 - wprowadzenie

  • Krótka historia Flasha i ActionScriptu (15)
  • Początkujący programista języka ActionScript (16)
  • Doświadczenie z ActionScript 1.0 i 2.0 (16)

1. Oś czasu

  • Tematyka lekcji (20)
  • Pierwsze kroki (22)
  • Wiązanie kodu z osią (23)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (31)

2. Zdarzenia i funkcje

  • Tematyka lekcji (34)
  • Tworzenie detektorów zdarzeń i funkcji obsługi zdarzeń (36)
  • Sterowanie odtwarzaniem kliknięciami przycisków (38)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (48)

3. Animacja i ActionScript

  • Tematyka lekcji (50)
  • Przykładowy projekt (52)
  • Właściwości klipów (52)
  • Obiekty typu Tween - animacje z klatkami pośrednimi w ActionScripcie (59)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (64)

4. Kod ActionScript w plikach zewnętrznych

  • Tematyka lekcji (68)
  • Tworzenie pliku kodu ActionScript (70)
  • Tworzenie instancji klasy we Flashu (76)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (83)

5. Ładowanie zawartości w czasie pracy aplikacji

  • Tematyka lekcji (86)
  • Tworzenie instancji składnika List i określanie jego parametrów (88)
  • Dodawanie instancji składnika UILoader (90)
  • Detektor zdarzenia CHANGE składnika List (91)
  • Ładowanie plików SWF (91)
  • Plik galerii (93)
  • Dodawanie paska przewijania pola tekstowego (98)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (99)

6. Sterowanie ładowaniem zawartości

  • Tematyka lekcji (102)
  • Narzędzia w środowisku testowania (104)
  • Przygotowywanie pola tekstowego i paska postępu (108)
  • Wstawianie kodu śledzącego pracę składnika UILoader (110)
  • Wiązanie odtwarzania klatek z procesem ładowania (116)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (123)

7. Tablice i pętle

  • Tematyka lekcji (126)
  • Początkowa wersja przykładowego projektu (128)
  • Dodawanie obiektów MovieClip z Biblioteki (130)
  • Generowanie wielu obiektów przy użyciu pętli for (133)
  • Detektory zdarzeń kliknięcia obiektów Block (137)
  • Animacja inicjowana zdarzeniem ENTER_FRAME (139)
  • Funkcja testDone() (143)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (149)

8. Quiz z przyciskami opcji w pliku ActionScriptu

  • Tematyka lekcji (152)
  • Początkowa wersja przykładowego projektu (154)
  • Tworzenie nowego pliku ActionScriptu (154)
  • Podstawowe elementy klasy RadioButtonQuiz (155)
  • Deklaracje zmiennych quizu (158)
  • Funkcje quizu (160)
  • Formatowanie tekstu (163)
  • Tworzenie quizu (165)
  • Sprawdzanie odpowiedzi - funkcja checkAnswer() (178)
  • Włączanie nowej klasy do projektu (183)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (186)

9. Dźwięk i ActionScript

  • Tematyka lekcji (188)
  • Początkowa wersja przykładowego projektu (190)
  • Suwak - składnik Slider (192)
  • Klasy Sound, SoundChannel i SoundTransform (193)
  • Wstawianie tytułów piosenek - pętla for (197)
  • Ukrywanie niepotrzebnych suwaków (199)
  • Programowanie przycisków do wybierania utworów (200)
  • Wyświetlanie suwaków (204)
  • Detektor zdarzenia ID3 obiektu Sound (205)
  • Obiekt TextFormat (208)
  • Oprogramowanie suwaków (210)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (212)

10. Lista odtwarzania w formacie XML

  • Tematyka lekcji (214)
  • Ogólna struktura pliku XML (216)
  • Początkowa wersja przykładowego projektu (219)
  • Obiekt XML zamiast tablicy songList (220)
  • Ładowanie zewnętrznej listy odtwarzania przy użyciu klasy URLLoader (221)
  • Zdarzenia COMPLETE i IO_ERROR (222)
  • Przenoszenie detektorów zdarzeń do funkcji xmlLoaded() (223)
  • Aktualizacja funkcji chooseSong() (229)
  • Hiperłącza korzystające z danych XML (232)
  • Zmienianie listy utworów (234)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (236)

11. Wideo i ActionScript

  • Tematyka lekcji (238)
  • Zawartość folderu lekcji (240)
  • Składnik FLVPlayback (241)
  • Konfigurowanie właściwości składnika FLVPlayback (242)
  • Właściwości obiektu FLVPlayback w ActionScripcie (245)
  • Kolor (248)
  • Składnik FLVCaptioning (252)
  • Lista odtwarzania w formacie XML (255)
  • Tryb pełnoekranowy (262)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (265)

12. Zaawansowane techniki animacji i pracy z grafiką

  • Tematyka lekcji (268)
  • Kinematyka odwrotna (270)
  • Przegląd przykładowego projektu (272)
  • Animacje IK w ActionScripcie (274)
  • Obiekty Sound i SoundChannel (281)
  • Odtwarzanie i zatrzymywanie odtwarzania efektów dźwiękowych (282)
  • Kamera i ActionScript (283)
  • Klasy Bitmap i BitmapData (288)
  • Pixel Bender Toolkit (291)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (303)

13. Drukowanie i wysyłanie poczty

  • Tematyka lekcji (308)
  • Przegląd przykładowego projektu (310)
  • Proste łącze do wysyłania poczty (311)
  • Wysyłanie poczty z Flasha (312)
  • Klasa PrintJob - funkcja drukowania w projekcie (317)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (326)

14. Aplikacje Adobe AIR

  • Tematyka lekcji (328)
  • AIR i ActionScript (331)
  • Ustawienia publikowania dla projektu AIR (332)
  • Dołączanie pliku do aplikacji AIR (336)
  • Tworzenie aplikacji AIR (337)
  • Przegląd przykładowego projektu (339)
  • Wykrywanie zdarzeń przeciągania obiektów do okna (341)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (347)

  • Skorowidz (350)

powrót
 
Produkty Podobne
Python dla profesjonalistów. Debugowanie, testowanie i utrzymywanie kodu
Adaptywny kod. Zwinne programowanie, wzorce projektowe i SOLID-ne zasady. Wydanie II
Ciągłe dostarczanie oprogramowania. Kompletny przewodnik
Język R. Kompletny zestaw narzędzi dla analityków danych
Programowanie zorientowane obiektowo w języku JavaScript. Wydanie III
Tablice informatyczne. Bootstrap
Angular 2. Programowanie z użyciem języka TypeScript
Język TypeScript. Tajniki kodu. Wydanie II
Python. Uczenie maszynowe
Programming the Microsoft Bot Framework: A Multiplatform Approach to Building Chatbots
Więcej produktów