Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Grafika, Fotografia

ActionScript 3.0. Szybki start Język: 1

978-83-246-2164-4

Cena Brutto: 49.00

Cena netto: 46.67

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Derrick Ypenburg
Liczba_stron 336
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2009-09-10
Poziom All Levels

Wykorzystaj możliwości Flasha i ActionScript!

  • Jak rozpocząć przygodę z ActionScript 3.0?
  • Jak kontrolować oś czasu?
  • Jak wykorzystać zasoby zewnętrzne?

ActionScript jest obiektowym językiem programowania, wykorzystywanym w Adobe Flash. Obecnie stosowana składnia tego języka pojawiła się po raz pierwszy we Flashu 5. ActionScript pozwala na sterowanie aplikacją oraz animacją, a jego możliwości mogą zaskoczyć niejednego programistę. To dzięki niemu stworzysz jeszcze bardziej interaktywne i atrakcyjne strony WWW!

Książka ta pozwoli Ci błyskawicznie opanować podstawy pracy z ActionScript, a po jej przeczytaniu stworzenie aplikacji na platformie Flash nie powinno stanowić dla Ciebie żadnego problemu. Dzięki niej poznasz składnię ActionScript 3.0, sposób wykorzystania zmiennych, właściwości oraz funkcji i metod. Nauczysz się pracować z obiektami wyświetlania oraz reagować na zdarzenia. Ponadto dowiesz się, jak kontrolować oś czasu, a także używać pól tekstowych oraz klas Math i Date. "ActionScript 3.0. Szybki start" jest obowiązkową pozycją dla wszystkich osób chcących rozpocząć przygodę z ActionScript 3.0!

  • Składnia ActionScript 3.0
  • Zmienne, właściwości, funkcje i metody
  • Praca z klasami i obiektami
  • Reagowanie na zdarzenia
  • Kontrolowanie osi czasu
  • Operacje na łańcuchach znaków
  • Używanie pól tekstowych
  • Zastosowanie klas Math i Date
  • Instrukcje warunkowe oraz iteracje i powtórzenia
  • Komunikacja zewnętrzna z wykorzystaniem protokołu HTTP
  • Wykorzystanie zasobów zewnętrznych
  • Dynamiczne sterowanie animacją
  • Praca z wideo i dźwiękiem

Opanuj możliwości ActionScript szybko i przyjemnie!

ActionScript 3.0. Szybki start -- spis treści

Przedmowa (9)

Wprowadzenie (13)

Rozdział 1. Wprowadzenie do ActionScript 3 (19)

  • Język ActionScript (20)
  • Składnia języka ActionScript (22)
  • Znaki przestankowe (23)
  • Dalej o klasach i obiektach (26)
  • Pisanie kodu ActionScript (30)

Rozdział 2. Zmienne i właściwości (35)

  • Co to jest zmienna? (36)
  • Deklarowanie zmiennych i przypisywanie do nich wartości (39)
  • Określanie typów danych zmiennych (40)
  • Łańcuchy znaków (42)
  • Liczby (44)
  • Konwertowanie typu danych (47)
  • Instancje i właściwości (48)
  • Zmienne typu Boolean (51)

Rozdział 3. Funkcje i metody (53)

  • Metoda a funkcja (54)
  • Zwracanie wartości przez funkcje (63)
  • Zakres funkcji (66)

Rozdział 4. Praca z klasami i obiektami (69)

  • Definiowanie klas i obiektów (70)
  • Importowanie klasy (72)
  • Tworzenie instancji obiektów (74)
  • Praca z kodem zewnętrznym (78)

Rozdział 5. Listy wyświetlania i obiekty wyświetlania (81)

  • Lista wyświetlania (82)
  • Klasy i obiekty wyświetlania (85)

Rozdział 6. Praca z obiektami wyświetlania (101)

  • Właściwości obiektów wyświetlania (102)
  • Zarządzanie głębokościami obiektów (109)
  • Usuwanie obiektów wyświetlania z listy wyświetlania (112)

Rozdział 7. Komunikacja i zdarzenia (113)

  • Model zdarzeń w ActionScript 3 (114)
  • Praca z funkcjami nasłuchującymi (118)
  • Przepływ zdarzeń (125)
  • Podklasy klasy Event (128)

Rozdział 8. Kontrolowanie osi czasu (129)

  • Kontrolowanie osi czasu (130)
  • Poruszanie się po osiach czasu za pomocą ścieżek adresowych (136)
  • Deklarowanie szybkości odtwarzania w czasie wykonywania (140)

Rozdział 9. Praca z łańcuchami znaków (143)

  • Klasa String (144)
  • Łączenie łańcuchów znaków (146)
  • Operacje na łańcuchach znaków (149)

Rozdział 10. Praca z polami tekstowymi (153)

  • Praca z polami tekstowymi (154)
  • Formatowanie pól tekstowych (160)
  • Osadzanie czcionek (166)

Rozdział 11. Praca z klasami Math i Date (169)

  • Klasa Math (170)
  • Klasa Date (176)
  • Strefy czasowe i czas UTC (182)

Rozdział 12. Praca z danymi za pomocą tablic i obiektów (183)

  • Praca z tablicami (klasa Array) (184)
  • Modyfikowanie tablic (188)
  • Klasa Object i tablice asocjacyjne (193)

Rozdział 13. Tworzenie instrukcji warunkowych (197)

  • Instrukcje warunkowe (198)

Rozdział 14. Iteracje i powtórzenia (207)

  • Pętla for (208)
  • Tworzenie dynamicznego menu za pomocą tablicy asocjacyjnej (210)
  • Iterowanie przez właściwości obiektu (215)
  • Pętle while i do...while (218)

Rozdział 15. Żądania HTTP i komunikacja zewnętrzna (221)

  • Nawigowanie do URL za pomocą żądań HTTP (222)
  • Wczytywanie zewnętrznej zawartości tekstowej (226)
  • Obsługa błędów (234)

Rozdział 16. Wczytywanie zasobów zewnętrznych (239)

  • Wczytywanie danych zewnętrznych za pomocą klasy Loader (240)
  • Monitorowanie postępów wczytywania (245)
  • Sterowanie wczytanymi plikami SWF (248)

Rozdział 17. Używanie kształtów, masek, trybów mieszania i filtrów (251)

  • Klasa Shape (252)
  • Dynamiczne maskowanie obiektów (256)
  • Tworzenie wizualnych efektów specjalnych za pomocą ActionScript (260)

Rozdział 18. Animacja sterowana dynamicznie (265)

  • Klasa Timer (266)
  • Zdarzenie ENTER_FRAME (271)
  • Klasy Tween i Easing (273)
  • Efekty przejść (klasy z pakietu transitions) (280)
  • Buforowanie obiektów wyświetlania (282)

Rozdział 19. Praca z dźwiękiem (283)

  • Praca z dźwiękami osadzonymi (284)
  • Kontrolowanie odtwarzania za pomocą klasy SoundChannel (287)
  • Wczytywanie dźwięków zewnętrznych (288)
  • Monitorowanie wczytywania dźwięku za pomocą zdarzeń klasy Sound (290)
  • Wykorzystywanie danych ID3 plików MP3 (293)
  • Kontrolowanie głośności dźwięku (294)
  • Monitorowanie postępu odtwarzania (295)

Rozdział 20. Praca z wideo (299)

  • Zastosowanie komponentu FLVPlayback (300)
  • Zdarzenia FLVPlayback (306)
  • Zaawansowane aplikacje wideo (317)

Skorowidz (319)

powrót
 
Produkty Podobne
Photoshop w trampkach. Stwórz własny album rodzinny
Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć. Wydanie VIII
Profesjonalna fotografia ślubna. Od perfekcyjnego warsztatu do dochodowego biznesu. Wydanie II zmienione
Kręć filmy, które wciągają!
Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe. Wydanie II
Adobe Illustrator CC/CC PL. Oficjalny podręcznik
Photoshop. Twoje projekty krok po kroku
Jak to zrobić w Lightroomie? Najkrótsze drogi do najlepszych rozwiązań
Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Najlepsze wskazówki
Sztuka fotografowania. 60 pomysłów na lepsze zdjęcia
Więcej produktów