Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Adobe

Adobe Illustrator CS4/CS4 PL. Oficjalny podręcznik Język: 1

83-246-2276-4

Cena Brutto: 79.00

Cena netto: 75.24

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Adobe Creative Team
Liczba_stron 544
Wydawnictwo Helion
Dodatki 1CD
Oprawa miękka
Data_Wydania 2009-09-29
Poziom All Levels

Najlepsze źródło informacjo o Adobe Illustrator CS4!

  • Jak sprawnie rozpocząć prace z Illustratorem?
  • Jak wykorzystać efekty?
  • Jak przygotować dokument do publikacji?

Adobe Illustrator CS4 to najnowsza wersja jednej z najlepszych i najbardziej znanych aplikacji dla profesjonalistów specjalizujących się w grafice wektorowej. Możliwości tego programu zostały sprawdzone w wieloletnim boju -- pierwsza wersja ukazała się w 1988 roku! Co sprawiło, że Illustrator jest tak ceniony wśród grafików? Odpowiedź jest prosta: jego atutami są rozbudowane narzędzia rysunkowe, niesamowite efekty specjalne, perfekcyjny system zarządzania kolorami oraz obsługa ogromnej liczby formatów, w jakich można zapisać efekty pracy. Adobe Illustrator sprawdzi się wszędzie tam, gdzie na pierwszym miejscu stawia się precyzję, wydajność i wygodę pracy.

"Adobe Illustrator CS4/CS4 PL. Oficjalny podręcznik" to najlepsze źródło wiedzy na temat tej aplikacji. Każde z poruszanych zagadnień zostało opracowane przez najlepszych, certyfikowanych ekspertów w danej dziedzinie. W trakcie lektury dowiesz się, jak szybko rozpocząć pracę z Illustratorem oraz jak sprawnie poruszać się w przestrzeni roboczej. W kolejnych rozdziałach nauczysz się tworzyć i edytować kształty, zaznaczać i wyrównywać obiekty, przekształcać poszczególne elementy oraz pracować z paletą kolorów. Ponadto zobaczysz, jak tworzyć elementy tekstowe, stosować warstwy oraz symbole. Zdobędziesz wiedzę na temat przygotowywania pracy do wydruku oraz współpracy z innymi narzędziami graficznymi firmy Adobe. Podręcznik ten pozwoli Ci opanować możliwości Illustratora w stopniu umożliwiającym sprawną i wydajną pracę.

  • Nowe elementy programu Adobe Illustrator CS4
  • Podstawy pracy z Illustratorem
  • Obsługa przestrzeni roboczej
  • Zaznaczanie i wyrównywanie elementów
  • Tworzenie i edycja kształtów
  • Przekształcanie obiektów
  • Podstawowe narzędzia -- pióro, ołówek
  • Praca z kolorem
  • Edycja i przetwarzanie tekstu
  • Wykorzystanie warstw
  • Metody łączenia kolorów i kształtów
  • Wykorzystanie efektów
  • Zastosowanie atrybutów wyglądu i stylów graficznych
  • Współpraca z innymi narzędziami
  • Przygotowanie dokumentów do publikacji

Poznaj możliwości Adobe Illustratora, korzystając z wiedzy certyfikowanych trenerów Adobe!

Adobe Illustrator CS4/CS4 PL. Oficjalny podręcznik -- spis treści

Zaczynamy

  • Seria Oficjalny podręcznik (15)
  • Niezbędna wiedza (15)
  • Instalowanie programu (16)
  • Czcionki użyte w ćwiczeniach (16)
  • Kopiowanie plików z płyty CD dołączonej do książki (16)
  • Aby zainstalować pliki dołączone do książki (16)
  • Przywracanie ustawień domyślnych (17)
  • Aby zachować bieżące ustawienia w programie Illustrator (17)
  • Aby usunąć bieżące ustawienia programu Illustrator (18)
  • Aby odtworzyć zapisane wcześniej ustawienia po ukończeniu wszystkich ćwiczeń (18)
  • Inne źródła informacji (18)
  • Certyfikaty Adobe (19)

Co nowego w programie Illustrator CS4?

  • Usprawnienia przestrzeni roboczej (20)
  • Wiele obszarów roboczych (21)
  • Inteligentne linie pomocnicze (21)
  • Usprawnienia gradientów (22)
  • Przezroczystość w gradientach (22)
  • Narzędzie Blob Brush (Kropla) (22)
  • Ułatwiona edycja atrybutów wyglądu (23)
  • Rozbudowany panel Graphic Styles (Style grafiki) (23)

Szybki kurs zapoznawczy z programem Adobe Illustrator CS4

  • Zaczynamy (26)
  • Praca z wieloma obszarami roboczymi (26)
  • Wyrównywanie i inteligentne linie pomocnicze (28)
  • Obsługa i zastosowanie narzędzia Blob Brush (Kropla) (31)
  • Umieszczanie obrazów Photoshopa w programie Illustrator CS4 (32)
  • Zastosowanie funkcji Live Trace (Aktywny obrys) (33)
  • Korzystanie z funkcji Live Paint (Aktywne malowanie) (33)
  • Praca z grupami kolorów i kolorem aktywnym (34)
  • Praca z tekstem (35)
  • Obsługa panelu Appearance (Wygląd) (36)
  • Zapisywanie wyglądu w postaci stylu graficznego (37)
  • Deformowanie tekstu (38)
  • Tworzenie i edycja gradientów (39)
  • Praca z symbolami (40)
  • Tworzenie maski przycinania (41)

1. Najważniejsze informacje o przestrzeni roboczej

  • Tematyka lekcji (44)
  • Zaczynamy (46)
  • Obsługa przestrzeni roboczej programu (49)
  • Obsługa panelu Tools (Narzędzia) (50)
  • Panel Control (Sterowanie) (54)
  • Praca z panelami (55)
  • Obsługa menu paneli (59)
  • Resetowanie i zapisywanie przestrzeni roboczej (60)
  • Zmienianie widoku ilustracji (61)
  • Oglądanie projektu (61)
  • Zastosowanie poleceń z menu View (Widok) (63)
  • Korzystanie z narzędzia Zoom (Lupka) (63)
  • Przewijanie dokumentu (65)
  • Obsługa wielu obszarów roboczych (65)
  • Rozmieszczanie dokumentów (67)
  • Grupy dokumentów (70)
  • Obsługa panelu Navigator (Nawigator) (72)
  • Wyszukiwanie zasobów dotyczących programu Illustrator (74)
  • Wyszukiwanie tematów w systemie pomocy (74)
  • Wyszukiwanie aktualizacji (75)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (76)

2. Zaznaczanie i wyrównywanie

  • Tematyka lekcji (80)
  • Zaczynamy (82)
  • Obsługa narzędzia Selection (Zaznaczanie) (82)
  • Narzędzie Direct Selection (Zaznaczanie bezpośrednie) (84)
  • Zaznaczanie przy użyciu ramki zaznaczenia (85)
  • Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka) (86)
  • Grupowanie elementów (87)
  • Dodawanie elementów do grupy (87)
  • Zastosowanie trybu izolacji (88)
  • Zaznaczanie podobnych obiektów (89)
  • Stosowanie technik zaznaczania (89)
  • Zaawansowane techniki zaznaczania (92)
  • Wyrównywanie obiektów (94)
  • Wyrównywanie do obiektu kluczowego (94)
  • Wyrównywanie punktów (95)
  • Rozmieszczanie obiektów (95)
  • Wyrównywanie obiektów względem obszaru roboczego (96)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (98)

3. Tworzenie i edycja kształtów

  • Tematyka lekcji (100)
  • Zaczynamy (102)
  • Tworzenie dokumentu zawierającego wiele obszarów roboczych (102)
  • Tworzenie i edytowanie prostych kształtów (105)
  • Ułatwienie dostępu do prostych narzędzi kształtów (105)
  • Rysowanie obiektów (106)
  • Zamiana konturów na obiekty (114)
  • Edytowanie segmentów linii (117)
  • Łączenie ścieżek (118)
  • Zastosowanie narzędzia Eraser (Gumka) (120)
  • Łączenie obiektów (122)
  • Obsługa efektów typu Pathfinder (Odnajdywanie ścieżek) (123)
  • Zastosowanie trybów kształtu (125)
  • Tworzenie kształtów przy użyciu polecenia Live Trace (Aktywny obrys) (128)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (131)

4. Przekształcanie obiektów

  • Tematyka lekcji (134)
  • Zaczynamy (136)
  • Zastosowanie i obsługa obszarów roboczych (137)
  • Dodawanie nowych obszarów roboczych w dokumencie (137)
  • Edytowanie obszarów roboczych (138)
  • Przekształcanie obiektów (141)
  • Zastosowanie miarek i linii pomocniczych (141)
  • Skalowanie obiektów (143)
  • Odbijanie obiektów (145)
  • Obracanie obiektów (147)
  • Zniekształcanie obiektów (148)
  • Pochylanie obiektów (151)
  • Precyzyjne rozmieszczanie obiektów (152)
  • Zmiana perspektywy (153)
  • Zastosowanie efektu Free Distort (Zniekształcanie swobodne) (155)
  • Przeprowadzanie kilku przekształceń (157)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (159)

5. Rysowanie przy użyciu pióra i ołówka

  • Tematyka lekcji (162)
  • Zaczynamy (164)
  • Rysowanie linii prostych (166)
  • Tworzenie linii krzywych (167)
  • Tworzenie krzywej (169)
  • Przekształcanie punktów gładkich w narożne (171)
  • Rysowanie jabłka (174)
  • Rysowanie strzały (175)
  • Rozdzielanie ścieżek (176)
  • Dodawanie strzałek (177)
  • Kreślenie krzywych (178)
  • Wybieranie krzywej (178)
  • Rysowanie liścia (178)
  • Rysowanie różnych rodzajów krzywych (179)
  • Przekształcanie punktów gładkich i narożnych (181)
  • Rysowanie konturów jabłka (182)
  • Edytowanie krzywych (184)
  • Usuwanie i dodawanie punktów węzłowych (186)
  • Rysowanie narzędziem Pencil (Ołówek) (188)
  • Edytowanie ścieżek narzędziem Pencil (Ołówek) (189)
  • Ostatni etap pracy nad rysunkiem jabłka (191)
  • Składanie poszczególnych elementów (191)
  • Kolorowanie ilustracji (193)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (194)

6. Kolor i malowanie

  • Tematyka lekcji (196)
  • Zaczynamy (198)
  • Podstawowe informacje o kolorze (199)
  • Tryby koloru (199)
  • Obsługa narzędzi do edytowania kolorów (200)
  • Tworzenie kolorów (202)
  • Tworzenie i zapisywanie niestandardowego koloru (202)
  • Edytowanie próbki (203)
  • Zastosowanie bibliotek próbek programu Illustrator (204)
  • Tworzenie koloru dodatkowego (205)
  • Obsługa próbnika kolorów (206)
  • Tworzenie i zapisywanie tint kolorów (208)
  • Kopiowanie atrybutów (208)
  • Tworzenie grup kolorów (209)
  • Obsługa panelu Color Guide (Wzornik kolorów) (210)
  • Edytowanie grupy kolorów (212)
  • Edytowanie kolorystyki obiektów (215)
  • Obsługa panelu Kuler (217)
  • Przydzielanie kolorów do ilustracji (219)
  • Korygowanie kolorów (223)
  • Wypełnianie obiektów gradientami i wzorkami (224)
  • Zastosowanie wzorków (225)
  • Tworzenie niestandardowego wzorku (226)
  • Stosowanie wzorków (227)
  • Edytowanie wzorków (228)
  • Zastosowanie funkcji Live Paint (Aktywne malowanie) (229)
  • Edytowanie zasięgu obszarów aktywnego malowania (232)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (234)

7. Edycja i przetwarzanie tekstu

  • Tematyka lekcji (238)
  • Zaczynamy (240)
  • Praca z tekstem (241)
  • Tworzenie tekstu ozdobnego (241)
  • Tworzenie tekstu akapitowego (242)
  • Importowanie zwykłego pliku tekstowego (244)
  • Tworzenie łamów tekstu (245)
  • Przenoszenie tekstu pomiędzy ramkami (246)
  • Tekst nadmiarowy i zmiana układu tekstu (248)
  • Tworzenie wątków (248)
  • Zmiana wielkości obiektów tekstowych (249)
  • Formatowanie tekstu (251)
  • Zmiana rozmiaru czcionki (254)
  • Zmiana koloru czcionki (255)
  • Zmiana innych właściwości tekstu (255)
  • Zmiana właściwości akapitu (258)
  • Zapisywanie i zastosowanie stylów (259)
  • Tworzenie i zastosowanie stylu akapitowego (259)
  • Tworzenie i zastosowanie stylu znakowego (260)
  • Próbkowanie właściwości tekstu (262)
  • Deformowanie tekstu przy użyciu obwiedni (262)
  • Oblewanie obiektu tekstem (266)
  • Umieszczanie tekstu na ścieżkach i kształtach (267)
  • Przekształcanie tekstu w kontury (270)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (272)

8. Warstwy

  • Tematyka lekcji (276)
  • Zaczynamy (278)
  • Tworzenie warstw (280)
  • Przenoszenie obiektów i warstw (282)
  • Blokowanie warstw (283)
  • Wyświetlanie warstw (285)
  • Wklejanie warstw (287)
  • Tworzenie masek przycinających (289)
  • Scalanie warstw (291)
  • Dodawanie atrybutów wyglądu do warstw (292)
  • Wydzielanie warstw (295)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (297)

9. Łączenie kolorów i kształtów

  • Tematyka lekcji (300)
  • Zaczynamy (302)
  • Informacje o gradientach (303)
  • Tworzenie i zastosowanie gradientów liniowych (303)
  • Zmiana kierunku i kąta wypełnienia gradientowego (306)
  • Tworzenie gradientu promienistego (307)
  • Zmiana kolorystyki i edycja gradientu (308)
  • Dodawanie gradientów do wielu obiektów jednocześnie (312)
  • Tworzenie przezroczystych gradientów (315)
  • Tworzenie przejść pomiędzy obiektami (317)
  • Tworzenie przejść z określoną liczbą kroków (318)
  • Modyfikowanie przejścia (319)
  • Tworzenie płynnych przejść kolorystycznych (321)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (323)

10. Pędzle

  • Tematyka lekcji (328)
  • Zaczynamy (330)
  • Obsługa narzędzia Blob Brush (Kropla) (331)
  • Rysowanie narzędziem Blob Brush (Kropla) (331)
  • Edytowanie obiektów przy użyciu narzędzi Blob Brush (Kropla) i Eraser (Gumka) (332)
  • Łączenie ścieżek narzędziem Blob Brush (Kropla) (334)
  • Pędzle w praktyce (337)
  • Zastosowanie pędzli artystycznych (337)
  • Rysowanie narzędziem Paintbrush (Pędzel) (338)
  • Edytowanie ścieżek narzędziem Paintbrush (Pędzel) (340)
  • Zastosowanie pędzli rozpraszających (343)
  • Zmiana ustawień pędzla (343)
  • Nakładanie pociągnięć pędzlem rozpraszającym (345)
  • Zmiana ustawień koloru pędzli (345)
  • Zmiana koloru pędzla przy użyciu metody Hue Shift (Przesunięcie barwy) (347)
  • Zmiana koloru pędzla przy użyciu metody Tints (Tinty) (349)
  • Zastosowanie koloru wypełnienia podczas malowania pędzlami (350)
  • Zastosowanie pędzli kaligraficznych (352)
  • Zastosowanie pędzli ze wzorkiem (354)
  • Projektowanie pędzli (357)
  • Tworzenie próbek na potrzeby pędzla ze wzorkiem (357)
  • Tworzenie pędzla ze wzorkiem na podstawie próbek (358)
  • Malowanie pędzlem ze wzorkiem (360)
  • Zastosowanie efektu Scribble (Bazgroły) (362)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (364)
  • Narzędzie Blob Brush (Kropla) (364)
  • Obsługa pędzli (364)
  • Tworzenie pędzli (364)

11. Efekty

  • Tematyka lekcji (370)
  • Zaczynamy (372)
  • Obsługa efektów dynamicznych (372)
  • Dodawanie efektu (373)
  • Edytowanie efektu (378)
  • Tworzenie nagłówka logo przy użyciu jednego z efektów Warp (Wypaczenie) (380)
  • Tworzenie logo (380)
  • Zmiana wyglądu napisu i logo (381)
  • Tworzenie trójwymiarowego walca (384)
  • Zastosowanie efektu Extrude & Bevel (Wyciągnięcie i fazowanie) (385)
  • Nakładanie symbolu na ścianki obiektu przestrzennego (387)
  • Tworzenie bryły obrotowej (390)
  • Konfigurowanie oświetlenia (392)
  • Nanoszenie na obiekt obrazu Photoshopa (394)
  • Zmiana oświetlenia (395)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (397)

12. Zastosowanie atrybutów wyglądu i stylów graficznych

  • Tematyka lekcji (400)
  • Zaczynamy (402)
  • Zastosowanie atrybutów wyglądu (403)
  • Edytowanie i dodawanie atrybutów wyglądu (403)
  • Zmiana kolejności atrybutów wyglądu (405)
  • Tworzenie dodatkowego wypełnienia i obrysu (406)
  • Zastosowanie stylów graficznych (408)
  • Tworzenie i zapisywanie stylu graficznego (408)
  • Zastosowanie stylu graficznego do zmiany wyglądu obiektu (409)
  • Zastosowanie stylu graficznego do zmodyfikowania warstwy (410)
  • Stosowanie istniejących stylów graficznych (414)
  • Rozbudowa istniejącego stylu graficznego (415)
  • Zmiana atrybutu wyglądu dla wybranej warstwy (417)
  • Kopiowanie, stosowanie i usuwanie stylów graficznych (418)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (420)

13. Symbole

  • Tematyka lekcji (424)
  • Zaczynamy (426)
  • Praca z symbolami (427)
  • Obsługa bibliotek symboli programu Illustrator (427)
  • Tworzenie symboli (429)
  • "Rozpylanie" kopii symbolu (431)
  • Edytowanie zestawów symboli (433)
  • Edytowanie symboli (435)
  • Aktualizowanie symbolu (437)
  • Przerywanie połączenia z symbolem (437)
  • Zastępowanie symboli (439)
  • Zapisywanie i pobieranie obiektów graficznych z panelu Symbols (Symbole) (440)
  • Nanoszenie symboli na ścianki obiektów 3D (441)
  • Symbole a program Flash (441)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (446)

14. Łączenie projektów Illustratora CS4 i innych programów firmy Adobe

  • Tematyka lekcji (448)
  • Zaczynamy (450)
  • Praca z Adobe Bridge (450)
  • Łączenie elementów graficznych (453)
  • Grafika wektorowa a obrazy rastrowe (453)
  • Edytowanie obszaru roboczego (455)
  • Importowanie obrazu z programu Adobe Photoshop (456)
  • Kilka słów o kompozycjach warstw (457)
  • Edytowanie i powielanie zaimportowanego obrazu (459)
  • Zmiana kolorystyki zaimportowanego obrazu (460)
  • Maskowanie obrazu (462)
  • Tworzenie maski przycinającej (462)
  • Tworzenie złożonych ścieżek i masek przezroczystości (463)
  • Edytowanie zaimportowanej maski (466)
  • Próbkowanie kolorystyki zaimportowanych obrazów (468)
  • Zastąpienie zaimportowanego obrazu innym (469)
  • Eksportowanie wielowarstwowego dokumentu do programu Adobe Photoshop (470)
  • Umieszczanie dokumentów Illustratora w programie Adobe InDesign (471)
  • Wymiana materiałów graficznych pomiędzy programami Illustrator i Flash (474)
  • Zapisywanie plików Illustratora na potrzeby technologii Adobe Flex (476)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń (477)

15. Drukowanie i eksportowanie dokumentów

  • Tematyka lekcji (480)
  • Zaczynamy (482)
  • Omówienie procesu drukowania (482)
  • Urządzenia drukujące (484)
  • Raster (484)
  • Liniatura (484)
  • Rozdzielczość urządzenia drukującego (485)
  • Garść informacji o kolorze (485)
  • Model RGB (486)
  • Model CMYK (486)
  • Kolory dodatkowe (486)
  • Na czym polega działanie mechanizmów zarządzania kolorem? (487)
  • Konfigurowanie zarządzania kolorem w Illustratorze (489)
  • Ekranowe próby kolorów (490)
  • Separacje barwne (491)
  • Podgląd separacji barwnych (492)
  • Drukowanie wyciągów barwnych (493)
  • Wyznaczanie obszaru spadu (495)
  • Separacja barw (496)
  • Określanie liniatury rastra (499)
  • Ilustracje dwukolorowe (500)
  • Separacja kolorów dodatkowych (500)
  • Zalewki (502)
  • Nadrukowywanie obiektów (503)
  • Zapisywanie i eksportowanie projektu (506)
  • Zastosowanie panelu Document Info (Informacje o dokumencie) (506)
  • Zapisywanie dokumentu z uwzględnieniem przezroczystości (507)
  • Zapisywanie dokumentów w formacie EPS (508)
  • Drukowanie projektów zawierających przezroczyste elementy (509)
  • Zapisywanie plików w formacie Adobe PDF (509)

16. O przezroczystości

  • Tematyka lekcji (514)
  • Określanie rozdzielczości działania filtrów i efektów dynamicznych (517)
  • Konfigurowanie ustawień rasteryzowania efektów w dokumencie (518)
  • Zastosowanie panelu Flattener Preview (Podgląd spłaszczania) (519)
  • Wybieranie predefiniowanych ustawień spłaszczania (523)
  • Eksportowanie i importowanie ustawień spłaszczania (523)

  • Skorowidz (524)

powrót
 
Produkty Podobne
Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelbyego. Edycja i obróbka zdjęć w programie Adobe Photoshop Lightroom Classic CC
Adobe Premiere Pro CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II
Adobe Photoshop CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II
Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II
Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II
Adobe Photoshop Lightroom Classic CC. Podręcznik dla fotografów
Jak to zrobić w Photoshopie? Najszybsza droga do skuteczności
Photoshop w trampkach. Stwórz własny album rodzinny
InDesign i tekst. Profesjonalna typografia w Adobe InDesign, wyd. 3
Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II
Więcej produktów