Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie \ Ajax

Ajax dla zaawansowanych. Architektura i najlepsze rozwiązania Język: 1

978-83-246-1585-8

Cena Brutto: 59.00

Cena netto: 56.19

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Shawn M. Lauriat
Liczba_stron 392
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2008-10-31
Poziom All Levels
Dowiedz się:
  • Jak tworzyć rozbudowane i idealnie dopasowane do potrzeb interfejsy?
  • Jak zapewnić uniwersalność, skalowalność oraz łatwość eksploatacji?
  • Jak zaprojektować architekturę aplikacji?

Ajax (skrót od ang. Asynchronous JavaScript and XML) to niezwykle popularna technologia tworzenia serwisów internetowych, w której połączono kilka sprawdzonych technik. Dzięki tej zintegrowanej technologii do niezbędnego minimum została ograniczona ilość danych przesyłanych pomiędzy serwerem a oknem przeglądarki użytkownika. Nie tylko to przysporzyło Ajaksowi zwolenników -- jest on także bardzo dobrym narzędziem do tworzenia interaktywnych serwisów internetowych. Sprawdza się również przy przeprowadzaniu weryfikacji danych oraz rysowaniu wykresów w czasie rzeczywistym. Dzięki asynchronicznym wywołaniom umożliwia szybszą interakcję z użytkownikiem, a poszczególne sekcje mogą być wywoływane indywidualnie, dzięki czemu aplikacja sprawia wrażenie bardziej dynamicznej.

Książka "Ajax dla zaawansowanych. Architektura i najlepsze praktyki" to idealna lektura dla programisty, który miał już przyjemność pracować z Ajaksem. Podjęto tu wszystkie zagadnienia niezbędne do tworzenia dynamicznych aplikacji, niezależnie od użytych narzędzi i technologii. Na praktycznych przykładach przedstawiono sposoby wykorzystania Ajaksa do tworzenia rozbudowanych interfejsów w przeglądarce dla aplikacji internetowych, ze szczególnym uwzględnieniem ich uniwersalności, możliwości wielokrotnego wykorzystania kodu, skalowalności oraz łatwości eksploatacji. Podręcznik wskazuje zarówno sytuacje, w których Ajax jest przydatny, jak i takie, w których jego wybór nie spełni oczekiwań użytkownika.

  • Planowanie interfejsów Ajaksa
  • Debugowanie, walidacja i optymalizacja kodu
  • Tworzenie skalowalnych interefejsów
  • Architektura aplikacji po stronie serwera oraz klienta
  • Bezpieczeństwo aplikacji internetowych
  • Projektowanie gier

Poznaj więcej niezwykłych możliwości Ajaksa!

Ajax dla zaawansowanych. Architektura i najlepsze rozwiązania -- spis treści

Podziękowania (11)

O autorze (13)

Wprowadzenie (15)

  • 0.1. Ajax - znaczenie skrótu (16)
    • 0.1.1. Asynchroniczny (17)
    • 0.1.2. JavaScript (17)
    • 0.1.3. XML (18)
  • 0.2. Cele niniejszej książki (19)
  • 0.3. Wymagania wstępne potrzebne do studiowania tej książki (23)

Rozdział 1. Użyteczność (27)

  • 1.1. Interfejs czy pokaz (28)
    • 1.1.1. Implementacja (30)
  • 1.2. Oczekiwania użytkowników (32)
  • 1.3. Wskaźniki i inne formy kontaktu z użytkownikami (34)
    • 1.3.1. Throbber (34)
    • 1.3.2. Wskaźniki postępu (37)
    • 1.3.3. Komunikaty dla użytkowników wyświetlane w pętli (40)
  • 1.4. Znaczniki semantyczne (47)
    • 1.4.1. Lepsza dostępność (48)
    • 1.4.2. Łatwość użytkowania (50)
    • 1.4.3. Łatwiejsza pielęgnacja (51)
    • 1.4.4. Łatwiejsze przetwarzanie (52)
  • 1.5. Co łączy style CSS z językiem JavaScript (55)

Rozdział 2. Dostępność (61)

  • 2.1. Wymagania WCAG i wytyczne sekcji 508 (62)
    • 2.1.1. WCAG (63)
    • 2.1.2. Wytyczne sekcji 508 (71)
  • 2.2. Czytniki ekranu mogą obsługiwać wywołania Ajax (73)
    • 2.2.1. Zastępowanie treści (74)
    • 2.2.2. Walidacja formularzy (75)
  • 2.3. Dyskretny Ajax (77)
  • 2.4. Projektowanie z uwzględnieniem zasad dostępności (79)
    • 2.4.1. Projektowanie aplikacji o wysokim kontraście (79)
    • 2.4.2. Interfejs z możliwością powiększania fragmentów ekranu (81)
    • 2.4.3. Kontrolki, do których łatwo dotrzeć (83)
  • 2.5. WAI-ARIA (84)

Rozdział 3. Architektura aplikacji po stronie klienta (87)

  • 3.1. Obiekty i wyzwalanie zdarzeń (88)
    • 3.1.1. Obsługa zdarzeń obiektów wbudowanych (90)
    • 3.1.2. Obiekty JavaScript (92)
  • 3.2. Wzorzec projektowy Model-Widok-Kontroler (108)
    • 3.2.1. Model (109)
    • 3.2.2. Widok (113)
    • 3.2.3. Kontroler (122)
  • 3.3. Projektowanie aplikacji sterowanych zdarzeniami (125)
    • 3.3.1. Zalety wykorzystanej architektury (126)

Rozdział 4. Debugowanie kodu po stronie klienta (129)

  • 4.1. Walidacja, walidacja, walidacja (130)
    • 4.1.1. Walidator zestawu znaczników (132)
    • 4.1.2. Walidator CSS (133)
    • 4.1.3. Ekstraktor semantyczny (134)
  • 4.2. Narzędzia w przeglądarkach i wtyczki (135)
    • 4.2.1. Konsola (135)
    • 4.2.2. Internet Explorer (136)
    • 4.2.3. Firefox (141)
    • 4.2.4. Opera (147)
    • 4.2.5. Safari (149)
  • 4.3. Profilowanie kodu JavaScript (152)
    • 4.3.1. Rozpoznawanie "wąskich gardeł" (154)
  • 4.4. Testy jednostkowe (158)
    • 4.4.1. Asercje (160)
    • 4.4.2. Konfiguracja testu (161)
    • 4.4.3. Właściwy test (164)
    • 4.4.4. Obiekty-atrapy (166)
    • 4.4.5. Zestawy testów (169)

Rozdział 5. Optymalizacja wydajności (173)

  • 5.1. Wydajność bazy danych (174)
    • 5.1.1. Schemat (175)
    • 5.1.2. Zapytania (179)
  • 5.2. Zajętość pasma i opóźnienia (181)
    • 5.2.1. Pasmo (183)
    • 5.2.2. Opóźnienia (187)
  • 5.3. Pamięć podręczna (190)
    • 5.3.1. System plików (191)
    • 5.3.2. Pamięć (193)
    • 5.3.3. Uzupełnienie implementacji (200)
  • 5.4. Wykorzystanie HTTP/1.1 (202)
    • 5.4.1. If-Modified-Since (205)
    • 5.4.2. Range (206)
  • 5.5. Profilowanie kodu PHP (209)
    • 5.5.1. Debuger APD (209)
    • 5.5.2. Xdebug (213)

Rozdział 6. Skalowalne i łatwe do pielęgnacji aplikacje Ajaksa (219)

  • 6.1. Ogólne praktyki (220)
    • 6.1.1. Użycie procesora (221)
    • 6.1.2. Zużycie pamięci (223)
  • 6.2. Wiele prostych interfejsów (227)
    • 6.2.1. Modularność (227)
    • 6.2.2. Późne ładowanie (230)
  • 6.3. Rozbudowane interfejsy (233)
    • 6.3.1. Aplikacje monolityczne (233)
    • 6.3.2. Wstępne ładowanie (237)

Rozdział 7. Architektura aplikacji po stronie serwera (239)

  • 7.1. Projektowanie aplikacji dla wielu interfejsów (240)
  • 7.2. Wzorzec projektowy Model-Widok-Kontroler (244)
    • 7.2.1. Model (244)
    • 7.2.2. Kontroler (254)
    • 7.2.3. Widok (263)
  • 7.3. Wykorzystanie wzorca Fabryka wraz z mechanizmem obsługi szablonów (269)

Rozdział 8. Bezpieczeństwo aplikacji internetowych (275)

  • 8.1. HTTPS (277)
    • 8.1.1. Po co używać HTTPS? (277)
    • 8.1.2. Bezpieczeństwo a wydajność (279)
  • 8.2. Ataki typu SQL Injection (280)
    • 8.2.1. Nie używaj opcji magic_quotes (281)
    • 8.2.2. Filtrowanie (282)
    • 8.2.3. Instrukcje preparowane (284)
  • 8.3. XSS (285)
    • 8.3.1. Unieszkodliwianie zestawu znaczników (286)
    • 8.3.2. Unieszkodliwianie adresów URL (291)
  • 8.4. CSRF (292)
    • 8.4.1. Sprawdzanie adresu, z którego pochodzi żądanie (294)
    • 8.4.2. Przesyłanie dodatkowego nagłówka (296)
    • 8.4.3. Pomocnicze, losowe tokeny (297)
  • 8.5. Nie ufaj użytkownikowi (300)
  • 8.6. Nie ufaj serwerowi (302)

Rozdział 9. Dokumentacja (307)

  • 9.1. Dokumentowanie kodu jest potrzebne (308)
    • 9.1.1. Odtwarzanie projektu we własnej pamięci (308)
    • 9.1.2. Ułatwienie nauki (310)
    • 9.1.3. Uważajcie na autobusy (311)
  • 9.2. Dokumentowanie interfejsu API (311)
    • 9.2.1. phpDocumentor (312)
    • 9.2.2. JSDoc (320)
  • 9.3. Wewnętrzna dokumentacja programisty (325)
    • 9.3.1. Standardy kodowania (327)
    • 9.3.2. Przewodniki programowania (332)
    • 9.3.3. Przewodniki stylu (333)

Rozdział 10. Projektowanie gier (335)

  • 10.1. Inny rodzaj bezpieczeństwa (337)
    • 10.1.1. Walidacja (338)
    • 10.1.2. Logika serwerowej strony aplikacji (340)
  • 10.2. Pojedynczy gracz (343)
    • 10.2.1. Podwójne buforowanie (343)
  • 10.3. Tryb czasu rzeczywistego - wielu graczy (348)
    • 10.3.1. Odpowiedzi w postaci strumieni (349)
    • 10.3.2. Element event-source grupy WHATWG (354)
    • 10.3.3. Animacje z wykorzystaniem technik przewidywania (356)

Rozdział 11. Wnioski (359)

  • 11.1. Pamiętaj o użytkownikach (360)
  • 11.2. Projektuj z myślą o przyszłości (361)
  • 11.3. Programuj z myślą o przyszłości (362)

Bibliografia (365)

Dodatek A: Zasoby (369)

Dodatek B: OpenAjax (373)

  • Zgodność ze standardem (374)
  • Rejestracja przestrzeni nazw (377)
  • Zarządzanie zdarzeniami (378)

Skorowidz (381)

powrót
 
Produkty Podobne
20 Recipes for Programming MVC 3: Faster, Smarter Web Development
Rails. Projektowanie systemów klasy enterprise
Po prostu JavaScript i Ajax. Wydanie VII
Oracle Database. Tworzenie aplikacji internetowych w AJAX i PHP
Learning Rails: Live Edition
Head First Ajax. Edycja polska (Rusz głową!)
ASP.NET Ajax. Intensywny trening
ASP.NET AJAX Server Controls. Zaawansowane programowanie w nurcie .NET Framework 3.5. Microsoft .NET Development Series
PHP i Oracle. Tworzenie aplikacji webowych: od przetwarzania danych po Ajaksa
Ajax, JavaScript i PHP. Intensywny trening
Więcej produktów