Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Android

Android - poradnik programisty. 93 przepisy tworzenia dobrych aplikacji Język: 1

978-83-7541-121-8

Cena Brutto: 79.80

Cena netto: 76.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Wei-Meng Lee
Liczba_stron 410
Oprawa miękka
Data_Wydania 2013-03-26

Android

- poradnik programisty. 93 przepisy tworzenia dobrych aplikacji

________________________________________________________________________________________________

Książka z grupy:

Android podręcznik

Książka z serii:

Poradnik programisty


Książka ta obejmująca wiele wersji systemu Android (aż do wersji Android 4.1), jest zestawem obowiązkowym dla zaawansowanych, jak i początkujących programistów. Każdy rozdział książki zawiera różne przepisy i wskazówki, które rozwiązują typowe, codzienne wyzwania. Każdy przepis zawiera omówienie problemu i proponowane rozwiązania wraz z dostosowywanym, samodzielnym plikiem projektu opisującym jego zastosowanie.


Oto kilka pomocnych przepisów, które znajdziesz w książce:

  • Podstawy systemu Android
  • Programowe rejestrowanie odbiorników komunikatów, samoczynne uruchamianie aplikacji podczas rozruchu, wywoływanie wbudowanych aplikacji, umożliwianie wywoływania aplikacji przez inne elementy
  • Interfejs użytkownika, widoki i listy
  • Implementacja systemu oceniania, ładowanie zawartości z folderu Assets, wyświetlanie menu kontekstowych, okien dialogowych, stronicowanie treści, dostosowywanie widoku listy, animowanie i zmienianie obrazów za pomocą ImageSwitcher
  • Telefonia, wiadomości i sieć
  • Blokowanie połączeń wychodzących, automatyczne odpowiadanie, odczytywanie numeru telefonu, IMEI i identyfikatora SIM, monitoring wysyłanych wiadomości SMS, przechwytywanie przychodzących wiadomości, odczytywanie usług Web XML, tworzenie serwera i klienta gniazd, obsługa Bluetooth, wyszukiwanie adresu poprzez odwrotne geokodowanie i vice versa
  • Usługi oparte na lokalizacji
  • Ustalanie położenia geograficznego poprzez GPS lub triangulację sieci komórkowej, rejestrowanie położenia, wykonywanie zdjęć, włączanie lampy błyskowej, odczytywanie kodów paskowych
  • Przechowywanie danych
  • Zapisywanie i ładowanie preferencji, tworzenie ekranu preferencji, zapisywanie plików w różnych lokalizacjach, dołączanie plików do projektu
Wei-Meng Lee jest założycielem firmy Developer Learning Solutions, zajmującej się praktycznymi szkoleniami w zakresie najnowszych technologii firm Microsoft i Apple. Jest autorem wielu publikacji online oraz książek Beginning Android 4 Application Development i Beginning iOS 5 Application Development.

Pragniemy Państwa zapewnić, iż dokładamy wszelkich możliwych starań, by opisy książek i podręczników, zawarte na naszych stronach internetowych, zawierały bieżące i wiarygodne materiały. Może jednak, mimo naszych wysiłków, w opisy książek wkraść się przekłamanie z naszej strony niezamierzone. Nie może to stanowić powodu do roszczeń. O ile macie Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości - prosimy o kontakt z działem handlowym. Tam nasi specjaliści postarają się odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania zanim podejmiecie Państwo decyzje o złożeniu zamówienia.
#
Wprowadzenie .. xi
 1. Podstawy systemu Android .. 1
 Przepis 1.1 Łączenie działań  .. 1
 Przepis 1.2 Przekazywanie danych między działaniami .. 5
 Przepis 1.3 Przekazywanie obiektów pomiędzy działaniami .. 12
 Przepis 1.4 Wysyłanie i odbieranie komunikatów ..4
 Przepis 1.5 Przypisywanie priorytetów odbiornikom komunikatów .. 19
 Przepis 1.6 Automatyczne uruchamianie aplikacji w czasie rozruchu .. 22
 Przepis 1.7 Wywoływanie wbudowanych aplikacji .. 24
 Przepis 1.8 Tworzenie aplikacji, która może być wywoływana przez inne aplikacje .,34
 
 2. Stosowanie widoków do projektowania interfejsu użytkownika .. 41
 Przepis 2.1 Stosowanie przycisków .. 42
 Przepis 2.2 Stosowanie przycisków z obrazami .. 46
 Przepis 2.3 Stosowanie przycisków radiowych .. 49
 Przepis 2.4 Stosowanie pól wyboru .. 52
 Przepis 2.5 Implementowanie systemu klasyfi kacji w formie gwiazdek .. 55
 Przepis 2.6 Stosowanie AutoComplete TextView ,. 58
 Przepis 2.7 Wyświetlanie stron sieci Web , .60
 Przepis 2.8 Stosowanie widoku TimePicker , .66
 Przepis 2.9 Stosowanie widoku Date Picker , .68
 Przepis 2.10 Stosowanie LinearLayout do pozycjonowania widoków , .70
 Przepis 2.11 Stosowanie RelativeLayout do pozycjonowania widoku , .76
 Przepis 2.12 Stosowanie FrameLayout do pozycjonowania widoku , .78
 Przepis 2.13 Stosowanie TableLayout do pozycjonowania widoku ,82
 Przepis 2.14 Zastosowanie widoku ScrollView , .84
 Przepis 2.15 Wyświetlanie treści i opcji menu ,88
 Przepis 2.16 Wyświetlanie okien dialogowych ,96
 Przepis 2.17 Implementowanie stronicowania , .104
 
 3. Wyświetlanie list elementów i obrazów ..111
 Przepis 3.1 Wyświetlanie listy elementów za pomocą ListView ,112
 Przepis 3.2 Dostosowywanie widoku ListView , .114
 Przepis 3.3 Wyświetlanie wielu widoków ListView , .117
 Przepis 3.4 Tworzenie niestandardowych widoków ListViews , .120
 Przepis 3.5 Dalsze dostosowywanie wierszy za pomocą
 dodatkowych widoków TextView ,124
 Przepis 3.6 Wyświetlanie listy elementów za pomocą widoku SpinnerView , .132
 Przepis 3.7 Wyświetlanie listy obrazów ,135
 Przepis 3.8 Animowanie zmian obrazów przy użyciu ImageSwitcher , .140
 Przepis 3.9 Wyświetlanie obrazów za pomocą GridView ,145
 Przepis 3.10 Budowanie interfejsu Master-Detail ,148
 
 4. Telefonia 157
 Przepis 4.1 Połączenie telefoniczne z aplikacji ,157
 Przepis 4.2 Monitorowanie stanu telefonu , .159
 Przepis 4.3 Monitorowanie w tle stanu telefonu ,162
 Przepis 4.4 Blokowanie połączeń wychodzących , .165
 Przepis 4.5 Automatyczna odpowiedź na przychodzące połączenie , .167
 Przepis 4.6 Przełączenie na tryb samolotowy , .170
 Przepis 4.7 Pobieranie numeru telefonu, IMEI i identyfi katora karty SIM ,172
 Przepis 4.8 Włączanie karty Bluetooth ,174
 Przepis 4.9 Wyświetlanie rejestru połączeń ,180
 
 5. Obsługa wiadomości............. 183
 Przepis 5.1 Wysyłanie wiadomości SMS za pomocą wbudowanej
 aplikacji Wiadomości , .183
 Przepis 5.2 Programowe wysyłanie komunikatów SMS w aplikacji
 systemu Android , .186
 Przepis 5.3 Programowe monitorowanie stanu wysłanych wiadomości , .188
 Przepis 5.4 Monitorowanie wychodzących wiadomości SMS ,192
 Przepis 5.5 Przechwytywanie przychodzących wiadomości SMS , .196
 
 6. Programowanie w sieci 199
 Przepis 6.1 Łączenie z serwerami za pomocą HTTP GET , .199
 Przepis 6.2 Łączenie z serwerami za pomocą POST HTTP ,203
 Przepis 6.3 Ładowanie danych binarnych za pomocą HTTP , .206
 Przepis 6.4 Korzystanie z usług Web XML , .208
 Przepis 6.5 Korzystanie z usług Web JSON , .212
 Przepis 6.6 Pobieranie adresu IP urządzenia , .219
 Przepis 6.7 Tworzenie serwera gniazda ,221
 Przepis 6.8 Tworzenie klienta gniazda , .227
 Przepis 6.9 Sprawdzanie dostępności Bluetooth ,231
 Przepis 6.10 Monitorowanie stanu Bluetooth ,234
 Przepis 6.11 Tworzenie aplikacji czatu w Bluetooth ,236
 
 7. Korzystanie z Google Maps 253
 Przepis 7.1 Wyświetlanie Google Maps ,254
 Przepis 7.2 Powiększanie i pomniejszanie Google Maps , .260
 Przepis 7.3 Zmiana trybu mapy , .263
 Przepis 7.4 Nawigacja na mapie do konkretnej lokalizacji , .266
 Przepis 7.5 Dodawanie znaczników do mapy , .268
 Przepis 7.6 Znajdowanie przyjaznego adresu za pomocą
 odwrotnego geokodowania i odwrotnie , .278
 Przepis 7.7 Reakcja na zmianę rozmiarów i przesuwanie ,286
 
 8. Usługi danych oparte na położeniu 291
 Przepis 8.1 Uzyskiwanie położenia geografi cznego za pomocą GPS,Wi-Fi lub sieci komórkowych ,292
 Przepis 8.2 Wybieranie najlepszego dostawcy lokalizacji ,296
 Przepis 8.3 Monitorowanie położenia , .300
 Przepis 8.4 Zastosowanie BroadcastReceiver do uzyskiwania lokalizacji ,302
 Przepis 8.5 Rejestracja danych lokalizacji ,305
 
 9. Uzyskiwanie dostępu do sprzętu 313
 Przepis 9.1 Przechwytywanie obrazów z aparatu , .313
 Przepis 9.2 Wykrywanie obecności funkcji sprzętowych ,317
 Przepis 9.3 Sprawdzanie stanu sieci , .319
 Przepis 9.4 Włączanie i wyłączanie GPS , .321
 Przepis 9.5 Programowe przechwytywanie przycisków sprzętowych , .323
 Przepis 9.6 Włączanie lampy błyskowej ,327
 Przepis 9.7 Pobieranie kodów kreskowych , .333
 
 10. Przechowywanie danych 339
 Przepis 10.1 Zapisywanie i ładowanie preferencji użytkownika , .340
 Przepis 10.2 Tworzenie ekranu preferencji ,342
 Przepis 10.3 Zapisywanie plików w katalogu danych , .348
 Przepis 10.4 Zapisywanie plików w katalogu pamięci podręcznej , .353
 Przepis 10.5 Zapisywanie plików w pamięci zewnętrznej , .355
 Przepis 10.6 Dołączanie plików do projektu , .360
 Przepis 10.7 Programowe tworzenie i używanie baz danych SQLite , .362
 Przepis 10.8 Wstępne tworzenie baz danych SQLite,368
 
 11. Wdrażanie aplikacji systemu Android 373
 Przepis 11.1 Lokalizacja naszej aplikacji ,374
 Przepis 11.2 Eksportowanie aplikacji jako pliku APK ,379
 Przepis 11.3 Wdrażanie swojej aplikacji za pomocą poczty e-mail , .382
 Przepis 11.4 Wdrażanie naszej aplikacji za pośrednictwem sieci Web ,384
 Przepis 11.5 Wdrażanie aplikacji z karty SD , .386
 Przepis 11.6 Określenie miejsca zainstalowania aplikacji , .388
 Indeks ,391
powrót
 
Produkty Podobne
Programowanie aplikacji dla Androida. The Big Nerd Ranch Guide. Wydanie III
Android Cookbook, 2nd Edition
Wydajne aplikacje dla systemu Android. Programuj szybko i efektywnie
Android. Wprowadzenie do programowania aplikacji. Wydanie V
Android Database Best Practices
Android 6 dla programistów. Techniki tworzenia aplikacji. Wydanie III
Gradle Recipes for Android
Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV
Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową!
Android Studio. Wygodne i efektywne tworzenie aplikacji
Więcej produktów