Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Android

Android Studio. Podstawy tworzenia aplikacji Język: 1

978-83-283-1398-9

Cena Brutto: 46.20

Cena netto: 44.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Andrzej Stasiewicz
Liczba_stron 232
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2015-08-16

Android Studio

Podstawy tworzenia aplikacji


Tworzenie aplikacji na urządzenia mobilne jest dziś bardzo intratnym biznesem. Wszyscy używamy tabletów, smartfonów, telefonów komórkowych. Przeważnie zainstalowany jest w nich system operacyjny Android. Jest on bardzo uniwersalny, lecz musi uwzględniać najróżniejsze parametry sprzętu, na którym działa — a to sprawia, że jest również skomplikowany.

Jeśli chcesz nauczyć się programować telefony i tablety, zacznij naukę od przeczytania tej książki. Książka poprowadzi Cię przez trudny proces pisania pierwszych aplikacji w nowym, oficjalnym środowisku programistycznym Android Studio. Dowiesz się, jak przygotować swoje środowisko pracy. Nauczysz się tworzyć i opisywać graficzne zasoby aplikacji, takie jak obrazy i animacje. Odkryjesz, jak wykorzystać kilka podstawowych elementów programowania, np. jak dodać reakcje opisane w Javie do różnych elementów aplikacji. Zobaczysz jak działają najważniejsze mechanizmy w programowaniu urządzeń mobilnych i stworzysz swoją pierwszą aplikację wieloekranową. Złap bakcyla programowania!
  • Instalacja i konfiguracja środowiska
  • Pierwsza aplikacja
  • Wygląd pierwszej aplikacji
  • Graficzne zasoby aplikacji
  • Więcej o wyglądzie aplikacji
  • Podstawy programowania
  • Przygotowanie i uruchomienie animacji
  • Przygotowanie interfejsu użytkownika
  • Animacja poklatkowa map bitowych
  • Własne komponenty graficzne
  • Wątek w drugim planie
  • Więcej ekranów dla aplikacji


Wstęp (5)
Rozdział 1. Instalowanie środowiska programistycznego (9)
  • Instalowanie Javy (10)
  • Instalacja środowiska Android Studio (11)
  • Pierwsze uruchomienie Android Studio (13)
  • Emulatory urządzeń (15)
  • Prawdziwe urządzenia (18)
Rozdział 2. Pierwsza aplikacja (21)
  • Kreator nowej aplikacji (21)
  • Nowa aplikacja (24)
Rozdział 3. Wygląd pierwszej aplikacji (33)
  • Katalog res - zasoby aplikacji (33)
  • Edycja wyglądu aplikacji (34)
  • Layouty, czyli wyglądy aplikacji (38)
    • RelativeLayout - jeden obiekt jest położony tam, gdzie trzeba, a pozostałe są dowiązane do niego (38)
    • LinearLayout - obiekty ułożone obok siebie (40)
    • TableLayout - obiekty ułożone w oczkach sieci (41)
Rozdział 4. Graficzne zasoby aplikacji (49)
  • Ikona główna aplikacji (49)
  • Obrazki i struktura katalogów drawable (51)
  • Bitmap, czyli mapa bitowa (54)
  • Mapa bitowa opakowana w atrybuty XML (58)
  • Wiele map bitowych w jednym opakowaniu XML (63)
Rozdział 5. Więcej o wyglądzie aplikacji (69)
  • ScrollView - gdy ekran jest za mały (69)
  • Kolory (74)
  • Shapes - kształty (76)
Rozdział 6. Programowanie czas zacząć! (87)
  • Przycisk Koniec (87)
  • Zegarek dla ubogich (92)
  • Plansza do gry w kółko i krzyżyk, a przy okazji definiowanie stylów (97)
Rozdział 7. Efekty specjalne (107)
  • Przygotowanie animacji (108)
  • Przygotowanie interfejsu użytkownika (112)
  • Uruchomienie animacji (114)
  • Animacja innych komponentów (118)
  • Łączenie animacji (120)
  • Animacja poklatkowa map bitowych (122)
Rozdział 8. Własne komponenty graficzne (129)
  • Komponenty rozszerzają bazowy superkomponent View (130)
  • Przegląd możliwości graficznych (140)
Rozdział 9. Mapy bitowe (153)
  • Mapa bitowa zaczerpnięta z zasobów aplikacji (153)
  • Rysowanie na mapie bitowej zaczerpniętej z zasobów aplikacji (160)
  • Przekształcenie mapy bitowej techniką piksel po pikselu (163)
  • Uzyskanie nowej, czystej mapy bitowej (165)
Rozdział 10. Wątek w drugim planie (177)
  • Klasa AsyncTask i rysowanie w drugim planie (177)
  • Ściąganie danych z internetu (191)
Rozdział 11. Więcej ekranów dla aplikacji (201)
  • Okno główne i okna poboczne (201)
  • Action Bar jako centrum zarządzania aktywnościami aplikacji (213)
Skorowidz (225)
powrót
 
Produkty Podobne
Programowanie aplikacji dla Androida. The Big Nerd Ranch Guide. Wydanie III
Android Cookbook, 2nd Edition
Wydajne aplikacje dla systemu Android. Programuj szybko i efektywnie
Android. Wprowadzenie do programowania aplikacji. Wydanie V
Android Database Best Practices
Android 6 dla programistów. Techniki tworzenia aplikacji. Wydanie III
Gradle Recipes for Android
Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV
Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową!
Android Studio. Wygodne i efektywne tworzenie aplikacji
Więcej produktów