Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Android

Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych Język: 1

978-83-283-3593-6

Cena Brutto: 69.00

Cena netto: 65.71

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Marcin Płonkowski
Liczba_stron 400
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2017-12-22

Android Studio

Tworzenie aplikacji mobilnych


Czy umiesz sobie wyobrazić świat urządzeń cyfrowych, w którym nagle zabrakło Androida? Czy wiesz, jak wiele codziennych czynności okazałoby się wówczas nie do zrobienia? Przez kilka ostatnich lat Android niepostrzeżenie ulokował się we wszystkich smartfonach czy tabletach, a aplikacje pisane dla tego systemu służą nam wszędzie: w kinie, w sklepie, na biwaku, na nartach i u lekarza. I wciąż potrzebujemy nowych! Jeśli chcesz dołączyć do grona innowacyjnych kreatorów, tworzących aplikacje ułatwiające i uprzyjemniające codzienne życie setek milionów ludzi, czym prędzej zapoznaj się z możliwościami Android Studio! To pozwoli Ci szybko zacząć przygodę z Javą i efektywnie pisać dobre programy.


Dzięki informacjom zawartym w tej książce uda Ci się szybko opanować podstawy pracy w Android Studio. Dowiesz się, jak zainstalować środowisko programistyczne, utworzyć i dopracować interfejs użytkownika, stosować tematy i style, generować komunikaty, wprowadzać elementy wizualne i multimedialne. Poznasz sposoby dodawania funkcjonalności, zobaczysz, jak zapewnić zapisywanie i odtwarzanie danych. Na końcu książki umieszczono dodatek, w którym znajdziesz także skróty klawiaturowe i informacje o szablonach. Na co czekasz? Czas wreszcie przekuć Twoje pomysły w prawdziwe aplikacje.


    Wstęp (7)

    Dlaczego Android Studio? (7)

    Rozdział 1. Poznajemy Android Studio (9)

    • 1.1. Instalacja środowiska Android Studio (9)
    • 1.2. Pierwsze uruchomienie i pierwszy projekt środowiska Android Studio (15)
    • 1.3. Konfiguracja emulatora AVD (20)
    • 1.4. Konfiguracja urządzenia fizycznego (26)
    • 1.5. Pierwsze uruchomienie aplikacji (32)
    • 1.6. Opis środowiska Android Studio (34)
      • 1.6.1. Podstawowe elementy okna głównego (35)
      • 1.6.2. Opis dostępnych okien narzędziowych (36)
    • 1.7. Opis okna edytora kodu (39)
      • 1.7.1. Podstawowe elementy edytora kodu (39)
      • 1.7.2. Lokalizacja błędów w kodzie programu (42)
      • 1.7.3. Funkcja lupy (42)
      • 1.7.4. Podział okna edycyjnego (42)
      • 1.7.5. Uzupełnianie kodu (44)
      • 1.7.6. Uzupełnianie składni (45)
      • 1.7.7. Generowanie kodu (46)
      • 1.7.8. Informacje o parametrach metod (47)
      • 1.7.9. Podgląd dokumentacji (47)
      • 1.7.10. Zwijanie i rozwijanie kodu (48)
      • 1.7.11. Formatowanie kodu (49)

    Rozdział 2. Podstawy tworzenia interfejsu użytkownika (51)

    • 2.1. Edytor układów (51)
    • 2.2. Praca z układami (54)
      • 2.2.1. Układ LinearLayout (Horizontal) (55)
      • 2.2.2. Układ LinearLayout (Vertical) (63)
      • 2.2.3. Układ RelativeLayout (70)
      • 2.2.4. Układ TableLayout (76)
      • 2.2.5. Układ GridLayout (80)
      • 2.2.6. Układ FrameLayout (83)
      • 2.2.7. Zagnieżdżanie układów (84)
      • 2.2.8. Komponent ScrollView (86)
    • 2.3. Komponenty interfejsu użytkownika (87)
      • 2.3.1. Kategoria Widgets (88)

    Rozdział 3. Style i tematy (101)

    • 3.1. Style (101)
    • 3.2. Dziedziczenie stylów (105)
    • 3.3. Tematy (107)
    • 3.4. Obrazy typu Nine-patch (109)
    • 3.5. Selektory (112)
    • 3.6. Kształty (115)

    Rozdział 4. Aktywności i fragmenty (123)

    • 4.1. Aktywności (123)
    • 4.2. Okna dialogowe (130)
      • 4.2.1. Okna dialogowe postępu (130)
      • 4.2.2. Informacyjne okna dialogowe (138)
    • 4.3. Intencje (144)
      • 4.3.1. Intencje jawne (146)
      • 4.3.2. Intencje domniemane (157)
    • 4.4. Fragmenty (171)

    Rozdział 5. Powiadomienia (183)

    • 5.1. Powiadomienia proste (183)
    • 5.2. Powiadomienia zwierające akcje (188)
    • 5.3. Powiadomienia z rozszerzonym widokiem (190)
    • 5.4. Priorytety powiadomień (193)
    • 5.5. Grupowanie powiadomień (197)
    • 5.6. Powiadomienia z odpowiedzią (200)

    Rozdział 6. Praca z komponentami interfejsu użytkownika (207)

    • 6.1. Zachowywanie stanu aktywności (207)
    • 6.2. Obsługa zmian konfiguracji (215)
      • 6.2.1. Zmiana orientacji ekranu (215)
      • 6.2.2. Pozostałe zmiany konfiguracyjne (220)
    • 6.3. Oprogramowywanie kontrolek interfejsu użytkownika (221)
      • 6.3.1. Kontrolka AutoCompleteTextView (221)
      • 6.3.2. Kontrolka ListView (225)
      • 6.3.3. Kontrolka Spinner (237)
      • 6.3.4. Klasy ListActivity i ListFragment (241)
      • 6.3.5. Klasa DialogFragment (251)
      • 6.3.6. Klasy TimePicker i DatePicker (264)
      • 6.3.7. Klasa SeekBar (275)
      • 6.3.8. Klasa RatingBar (279)

    Rozdział 7. Obrazy i animacje (283)

    • 7.1. Praca z obrazami (283)
      • 7.1.1. Klasa GridView (283)
      • 7.1.2. Klasa HorizontalScrollView (290)
      • 7.1.3. Klasa ImageSwitcher (297)
      • 7.1.4. Obrazy w kontrolce ListView (302)
    • 7.2. Rysowanie kształtów (308)
      • 7.2.1. Klasa Canvas (308)
      • 7.2.2. Rysowanie wewnątrz kontrolki (318)
      • 7.2.3. Klasa Shader (324)
    • 7.3. Animacje (334)
      • 7.3.1. Animacja poklatkowa (334)
      • 7.3.2. Animowanie kontrolek (339)

    Rozdział 8. Zapisywanie i odczytywanie danych (351)

    • 8.1. Zapisywanie wartości typów prostych (351)
    • 8.2. Zapisywanie danych do pliku (356)
    • 8.3. Dostęp do listy kontaktów (361)
    • 8.4. Korzystanie z bazy danych (371)

    Dodatek A. Usprawnienia w pisaniu kodu (377)

    • A.1. Skróty klawiaturowe (377)
    • A.2. Szablony (385)

    Skorowidz (393)

powrót
 
Produkty Podobne
Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych
Programowanie aplikacji dla Androida. The Big Nerd Ranch Guide. Wydanie III
Android Cookbook, 2nd Edition
Wydajne aplikacje dla systemu Android. Programuj szybko i efektywnie
Android. Wprowadzenie do programowania aplikacji. Wydanie V
Android Database Best Practices
Android 6 dla programistów. Techniki tworzenia aplikacji. Wydanie III
Gradle Recipes for Android
Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV
Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową!
Więcej produktów