Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Hardware

Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice Język: 1

978-83-246-8707-7

Cena Brutto: 29.90

Cena netto: 28.48

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Simon Monk
Liczba_stron 144
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2014-04-07

Arduino

dla początkujących. Podstawy i szkice

Jeżeli pasjonujesz się elektroniką koniecznie powinieneś zapoznać się z Arduino. Platforma ta zyskała na świecie dużą popularność. Dostępna jest do niej dobra dokumentacja i środowisko do tworzenia oprogramowania. Dzięki Arduino i dodatkowym akcesoriom będziesz mógł skonstruować dowolny projekt taki jak na przykład licznik Geigera czy choćby sterownik do sterowania oświetleniem LED.


Podręcznik ten w większości poświęcony jest programowaniu w Arduino. Poznasz podstawy języka C,  nauczysz się korzystać ze struktur danych i wykorzystywać analogowe i cyfrowe złącza na płytce Arduino. Zapoznasz się ponadto z możliwości standardowej biblioteki Arduino, możliwości zapisywania programu i sposobu wyświetlania informacji na LCD. Dowiesz się także jak podłączyć płytkę Arduino do sieci jak zaprogramować aplikację sieci Ethernet.


Z tą książką:

  • poznasz konstrukcję płytki Arduino
  • zapoznasz się z podstawami języka C potrzebnymi do programowania Arduino
  • dowiesz się jak przesyłać i odczytywać dane
  • staniesz się pasjonatem platformy Arduino

Pragniemy Państwa zapewnić, iż dokładamy wszelkich możliwych starań, by opisy książek i podręczników, zawarte na naszych stronach internetowych, zawierały bieżące i wiarygodne materiały. Może jednak, mimo naszych wysiłków, w opisy książek wkraść się przekłamanie z naszej strony niezamierzone. Nie może to stanowić powodu do roszczeń. O ile macie Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości - prosimy o kontakt z naszym ekspertem lub działem handlowym. Postaramy  się odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania zanim podejmiecie Państwo decyzje o złożeniu zamówienia.
#


O autorze (9)
Podziękowania (10)
Wstęp (11)
  • Czym jest Arduino? (11)
  • Co będzie potrzebne? (12)
  • Korzystanie z niniejszej książki (12)
  • Pomoce (13)
Rozdział 1. Oto Arduino (15)
  • Mikrokontrolery (15)
    • Płyty rozwojowe (16)
  • Płyta Arduino (17)
    • Zasilanie (17)
    • Złącza zasilania (17)
    • Wejścia analogowe (18)
    • Złącza cyfrowe (18)
    • Mikrokontroler (18)
    • Pozostałe podzespoły (19)
  • Początki Arduino (19)
  • Rodzina płyt Arduino (21)
    • Uno, Duemilanove i Diecimila (21)
    • Mega (22)
    • Nano (22)
    • Bluetooth (23)
    • Lilypad (24)
    • Inne 'oficjalne' płytki (24)
  • Inne klony i odmiany Arduino (25)
  • Podsumowanie (25)
Rozdział 2. Rozpoczynamy przygodę z Arduino (27)
  • Zasilanie (27)
  • Instalacja oprogramowania (28)
  • Ładowanie pierwszego szkicu (28)
  • Aplikacja Arduino (33)
  • Podsumowanie (34)
Rozdział 3. Podstawy języka C (35)
  • Programowanie (35)
  • Czym jest język programowania? (36)
  • Blink po raz kolejny (40)
  • Zmienne (42)
  • Eksperymentowanie w języku C (44)
    • Zmienne numeryczne i arytmetyka (45)
  • Polecenia (47)
    • if (47)
    • for (49)
    • while (51)
  • Dyrektywa #define (52)
  • Podsumowanie (52)
Rozdział 4. Funkcje (53)
  • Czym jest funkcja? (53)
  • Parametry (54)
  • Zmienne globalne, lokalne i statyczne (55)
  • Zwracanie wartości (58)
  • Zmienne innych typów (59)
    • float (59)
    • boolean (60)
    • Inne typy danych (61)
  • Styl zapisu kodu (62)
    • Wcięcia (62)
    • Nawiasy klamrowe otwierające (63)
    • Białe znaki (63)
    • Komentarze (64)
  • Podsumowanie (65)
Rozdział 5. Tablice i łańcuchy (67)
  • Tablice (67)
    • Zastosowanie tablic do alfabetu Morse'a i sygnału SOS (70)
  • Tablice łańcuchów (71)
    • Literały łańcuchowe (71)
    • Zmienne łańcuchowe (72)
  • Tłumacz alfabetu Morse'a (73)
    • Dane (73)
    • Zmienne globalne i funkcja setup (74)
    • Funkcja loop (75)
    • Funkcja flashSequence (77)
    • Funkcja flashDotOrDash (78)
    • Składanie całości programu (78)
  • Podsumowanie (80)
Rozdział 6. Wejścia i wyjścia (81)
  • Wyjścia cyfrowe (81)
  • Wejścia cyfrowe (84)
    • Rezystor podwyższający (85)
    • Wewnętrzny rezystor podwyższający (88)
    • Usuwanie stuków (88)
  • Wyjścia analogowe (93)
  • Wejścia analogowe (95)
  • Podsumowanie (96)
Rozdział 7. Standardowa biblioteka Arduino (97)
  • Liczby losowe (97)
  • Funkcje matematyczne (99)
  • Manipulacja bitami (99)
  • Zaawansowane funkcje wejścia i wyjścia (102)
    • Generowanie tonów (102)
    • Wprowadzanie rejestru przesuwnego (103)
  • Przerwania (103)
  • Podsumowanie (105)
Rozdział 8. Zapisywanie danych (107)
  • Stałe (107)
  • Dyrektywa PROGMEM (108)
  • EEPROM (109)
    • Przechowywanie wartości zmiennej typu int w pamięci EEPROM (110)
    • Przechowywanie wartości typu float w pamięci EEPROM (unie) (110)
    • Przechowywanie łańcucha w pamięci EEPROM (111)
    • Wymazywanie zawartości pamięci EEPROM (112)
  • Kompresja (112)
    • Kompresja zakresu (112)
  • Podsumowanie (113)
Rozdział 9. Wyświetlacze LCD (115)
  • Tablica wyświetlająca komunikaty za pośrednictwem interfejsu USB (116)
  • Korzystanie z wyświetlacza (118)
  • Inne funkcje biblioteki wyświetlacza LCD (119)
  • Podsumowanie (120)
Rozdział 10. Programowanie aplikacji sieci Ethernet (121)
  • Płytki pozwalające na pracę w sieci Ethernet (122)
  • Komunikacja z serwerami sieciowymi (122)
    • HTTP (122)
  • Arduino w roli serwera sieci Web (123)
  • Konfigurowanie złączy Arduino za pośrednictwem sieci (126)
  • Podsumowanie (131)
Rozdział 11. C++ i biblioteki (133)
  • Mechanizmy obiektowe (133)
    • Klasy i metody (133)
  • Przykład wbudowanej biblioteki (134)
  • Tworzenie bibliotek (134)
    • Plik nagłówkowy (134)
    • Plik implementacji (136)
    • Uzupełnianie swojej biblioteki (137)
  • Podsumowanie (139)
Skorowidz (141)
powrót
 
Produkty Podobne
Uczenie maszynowe na Raspberry Pi. Eksperymentowanie z danymi i rozpoznawaniem obrazów
Jak naprawić sprzęt elektroniczny. Poradnik dla nieelektronika. Wydanie II
Płytki drukowane (PCB). Nauka i projekty od podstaw
Raspberry Pi Zero W. Kontrolery, czujniki, sterowniki i gadżety
Minikomputer Onion Omega 2. Internet rzeczy i inne zastosowania
Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej (B2B)
Elektronika z wykorzystaniem Arduino i Rapsberry Pi. Receptury
Szkoła programisty PLC. Język LAD w programowaniu sterowników przemysłowych
Zrób to sam. Generowanie ruchu, światła i dźwięku za pomocą Arduino i Raspberry Pi
Elektronika dla małych i dużych. Od przewodu do obwodu
Więcej produktów