Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie \ Arduino

Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice. Wydanie II Język: 1

978-83-283-4909-4

Cena Brutto: 34.90

Cena netto: 33.24

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Simon Monk
Liczba_stron 168
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2018-12-04

Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice. Wydanie II



Arduino jest bardzo prostym komputerem, który można wykorzystać w najróżniejszych gadżetach wykonywanych w zaciszu własnego domu. Potrafi komunikować się z komputerem, posiada także złącza służące do podłączania zewnętrznych elementów elektronicznych, takich jak silniki, przekaźniki, fotodiody, diody laserowe, głośniki, mikrofony itp. Oprogramowanie służące do programowania Arduino jest łatwe w użyciu i jest dostępne za darmo na platformy Windows, Mac i Linux. Przy tym wszystkim Arduino jest bardzo prosty w rozbudowie o kolejne elementy. Dzięki temu łatwo może posłużyć do budowy najprzeróżniejszych robotów, sterowników, czujników czy interfejsów do komunikacji z innymi urządzeniami. Dodatkowo Arduino jest znakomitym, ciekawym i bardzo przyjemnym sposobem na nauczenie się podstaw elektroniki, informatyki bądź programowania.


Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem popularnego podręcznika programowania dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z Arduino. Skorzystasz z niej nawet wtedy, gdy nie masz pojęcia o programowaniu. Wystarczy zestaw Arduino i ochota do pracy twórczej, aby wykonać urządzenie do sterowania oświetleniem, zarządzania energią wytwarzaną przez panele słoneczne, tablicę do wyświetlania komunikatów i wiele innych ciekawych projektów. Dzięki przejrzystym wskazówkom i wyjaśnieniom już wkrótce przekonasz się, że programowanie Arduino jest czynnością prostą i przyjemną, a błędów wynikających z wadliwego kodu można łatwo uniknąć. Gruntowna znajomość podstaw języka C będzie dodatkową korzyścią, którą zyskasz dzięki tej książce.


W tej książce:

  • budowa płytki Arduino i przygotowanie środowiska pracy
  • programowanie Arduino w języku C
  • korzystanie z pamięci Flash i EEPROM
  • Arduino w projektach internetu rzeczy
  • obsługa wyświetlaczy OLED i LED

Arduino: sprawdź, jak fascynujący może być mikrokontroler!

    O autorze 9

    Podziękowania 10

    Przedmowa 11

    Wstęp 13

    • Czym jest Arduino? 13
    • Co będzie potrzebne? 14
    • Korzystanie z niniejszej książki 14
    • Przykłady kodu 15

    Rozdział 1. Oto Arduino 17

    • Mikrokontrolery 17
      • Płyty rozwojowe 18
    • Płyta Arduino 19
      • Zasilanie 19
      • Złącza zasilania 20
      • Wejścia analogowe 20
      • Złącza cyfrowe 20
      • Mikrokontroler 20
      • Pozostałe podzespoły 21
    • Początki Arduino 22
    • Rodzina płyt Arduino 22
      • Uno, Duemilanove i Diecimila 23
      • Mega i Due 24
      • Micro i Small 24
      • Yun 25
      • Lilypad 26
      • Inne oficjalne płytki 26
    • Inne klony i odmiany Arduino 27
    • Podsumowanie 28

    Rozdział 2. Rozpoczynamy przygodę z Arduino 29

    • Zasilanie 29
    • Instalacja oprogramowania 30
    • Ładowanie pierwszego szkicu 30
    • Aplikacja Arduino 35
    • Podsumowanie 36

    Rozdział 3. Podstawy języka C 39

    • Programowanie 39
    • Czym jest język programowania? 40
    • Blink po raz kolejny 44
    • Zmienne 46
    • Eksperymentowanie w języku C 48
      • Zmienne numeryczne i arytmetyka 49
    • Polecenia 51
      • if 52
      • for 53
      • while 56
    • Stałe 56
    • Podsumowanie 57

    Rozdział 4. Funkcje 59

    • Czym jest funkcja? 59
    • Parametry 60
    • Zmienne globalne, lokalne i statyczne 61
    • Zwracanie wartości 64
    • Zmienne innych typów 65
      • float 65
      • boolean 66
      • Inne typy danych 67
    • Styl zapisu kodu 68
      • Wcięcia 68
      • Nawiasy klamrowe otwierające 69
      • Białe znaki 69
      • Komentarze 70
    • Podsumowanie 71

    Rozdział 5. Tablice i łańcuchy 73

    • Tablice 73
      • Zastosowanie tablic do alfabetu Morsea i sygnału SOS 76
    • Tablice łańcuchów 77
      • Literały łańcuchowe 77
      • Zmienne łańcuchowe 78
    • Tłumacz alfabetu Morsea 79
      • Dane 80
      • Zmienne globalne i funkcja setup 81
      • Funkcja loop 81
      • Funkcja flashSequence 83
      • Funkcja flashDotOrDash 84
      • Składanie całości programu 85
    • Podsumowanie 86

    Rozdział 6. Wejścia i wyjścia 87

    • Wyjścia cyfrowe 87
    • Wejścia cyfrowe 90
      • Rezystor podwyższający 91
      • Wewnętrzny rezystor podwyższający 94
      • Usuwanie stuków 94
    • Wyjścia analogowe 99
    • Wejścia analogowe 101
    • Podsumowanie 102

    Rozdział 7. Standardowa biblioteka Arduino 103

    • Liczby losowe 103
    • Funkcje matematyczne 105
    • Manipulacja bitami 106
    • Zaawansowane funkcje wejścia i wyjścia 108
      • Generowanie tonów 108
      • Wprowadzanie rejestru przesuwnego 109
    • Przerwania 110
    • Podsumowanie 112

    Rozdział 8. Zapisywanie danych 113

    • Stałe 113
    • Przechowywanie danych w pamięci flash 114
    • EEPROM 116
      • Przechowywanie wartości zmiennej typu int w pamięci EEPROM 117
      • Korzystanie z biblioteki AVR EEPROM 117
      • Przechowywanie wartości typu float w pamięci EEPROM 118
      • Przechowywanie łańcucha w pamięci EEPROM 119
      • Wymazywanie zawartości pamięci EEPROM 120
    • Kompresja 121
      • Kompresja zakresu 121
    • Podsumowanie 122

    Rozdział 9. Wyświetlacze 123

    • Alfanumeryczne wyświetlacze LCD 124
    • Tablica wyświetlająca komunikaty za pośrednictwem interfejsu USB 124
    • Korzystanie z wyświetlacza 127
    • Inne funkcje biblioteki wyświetlacza LCD 127
    • Graficzne wyświetlacze OLED 128
    • Podłączanie wyświetlacza OLED 128
    • Szkic 129
    • Podsumowanie 131

    Rozdział 10. Arduino i programowanie aplikacji internetu rzeczy 133

    • Komunikacja z serwerami sieciowymi 134
      • HTTP 134
      • HTML 134
    • Arduino w roli serwera sieci Web 136
    • Sterowanie pracą Arduino za pośrednictwem sieci 138
    • Serwer sieciowy Node MCU 143
    • Sterowanie pracą płytki Node MCU za pośrednictwem sieci 147
    • Wywoływanie usług sieciowych 150
    • Współpraca płytki Arduino Uno z usługą IFTTT 152
    • Płytka Node MCU ESP8266 i usługa IFTTT 154
    • Inne opcje projektów internetu rzeczy 155
      • Arduino Yun 156
      • Particle Photon 156
    • Podsumowanie 156

    Rozdział 11. C++ i biblioteki 157

    • Mechanizmy obiektowe 157
      • Klasy i metody 157
    • Przykład wbudowanej biblioteki 158
    • Tworzenie bibliotek 158
      • Plik nagłówkowy 158
      • Plik implementacji 160
      • Uzupełnianie swojej biblioteki 160
    • Podsumowanie 162

    Skorowidz 165

powrót
 
Produkty Podobne
Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice. Wydanie II
Arduino: A Technical Reference
Arduino. Automatyka domowa dla każdego
Make: AVR Programming
Beginning NFC
Arduino i projekty LEGO. Zadziwiające projekty LEGO sterowane przez Arduino
Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino
Inteligentny dom. Automatyzacja mieszkania za pomocą platformy Arduino, systemu Android i zwykłego komputera
Arduino Workshop. A Hands-On Introduction with 65 Projects
Arduino Cookbook, 2nd Edition
Więcej produktów