Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Hardware

Arduino dla zaawansowanych Język: 1

978-83-246-8222-5

Cena Brutto: 54.90

Cena netto: 52.29

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Rick Anderson, Dan Cervo
Liczba_stron 296
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2014-02-24

Arduino

dla zaawansowanych



Platforma Arduino z dnia na dzień zyskuje coraz większą rzeszę fascynatów i entuzjastów. Dzięki niej każdy może stworzyć efektowny układ elektroniczny. W połączeniu z obszerną dokumentacją i środowiskiem programistycznym Arduino staje się coraz bardziej popularne.


Jeśli masz w planach budować niespotykane dotąd nowatorskie rozwiązania, których nie znajdziesz w internecie i w innych książkach, to ta książka jest dla Ciebie. Przedstawi Ci jak wykorzystać sieci radiowe XBee i jak komunikować się z Androidem.  Będziesz w stanie integrować Arduino z niestandardowymi układami Atmel i zbudować sieć sensorową. Dowiesz się jak budować biblioteki dla Arduino i jak udostępniać je innym użytkownikom.



Pragniemy Państwa zapewnić, iż dokładamy wszelkich możliwych starań, by opisy książek i podręczników, zawarte na naszych stronach internetowych, zawierały bieżące i wiarygodne materiały. Może jednak, mimo naszych wysiłków, w opisy książek wkraść się przekłamanie z naszej strony niezamierzone. Nie może to stanowić powodu do roszczeń. O ile macie Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości - prosimy o kontakt z naszym ekspertem lub działem handlowym. Postaramy  się odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania zanim podejmiecie Państwo decyzje o złożeniu zamówienia.
#

O autorach (11)
O korektorze merytorycznym (12)
Wprowadzenie (13)
Podziękowania (14)
Rozdział 1. Zmiany w rdzeniu Arduino 1.0.4 (15)
  • Zmiany w środowisku programistycznym Arduino (15)
  • Zmiany w szkicowniku (17)
  • Aktualizacje interfejsu API (17)
    • Funkcja pinMode (17)
    • Zwracane typy danych (18)
    • Typ uint_8 (18)
  • Rdzeń Arduino API Core 1.0.4 (18)
    • Biblioteka Arduino.h (18)
    • Ulepszony obiekt Serial (19)
    • Ulepszona klasa Stream (19)
    • Klasa Print (20)
    • Nowa klasa Printable (22)
    • Ulepszona biblioteka String (22)
    • Ulepszona biblioteka Wire (22)
    • Ulepszona biblioteka HardwareSerial (23)
  • Ulepszenia płyt i kompatybilność USB (23)
    • Ulepszony program Avrdude (23)
    • Nowa płyta Arduino Leonardo (23)
    • Warianty płyt (25)
    • Opcje programów ładujących zmienione na programatory (27)
    • Nowe programy rozruchowe (27)
    • Oprogramowanie wbudowane USB dla układu 16u2 (27)
  • Podsumowanie (28)
Rozdział 2. Programowanie Arduino i kodowanie społecznościowe (29)
  • Elementy kodowania społecznościowego i zarządzania projektem (30)
    • Czym jest projekt i jak jest zorganizowany? (30)
    • Kontrola wersji (33)
    • Śledzenie spraw (33)
    • Dokumentacja (34)
  • Zarządzanie projektem w kodowaniu społecznościowym (34)
    • Kontrola wersji w programach Git i GitHub (34)
    • Czym jest program Git? (34)
    • Instalacja programu Git (35)
    • Narzędzia GitHub (35)
  • Podstawowa kontrola wersji (36)
    • Tworzenie własnego projektu (36)
    • Edycja kodu i sprawdzanie zmian (38)
    • Przebieg procesu (38)
    • Podsumowanie: utworzenie własnego projektu (40)
    • Podsumowanie: odgałęzienie innego projektu (41)
    • Tworzenie żądania zmian (43)
    • Jak uwzględniać żądania zmian (47)
    • Czym jest zarządzanie sprawami? (50)
    • Zarządzanie sprawami w systemie GitHub (50)
    • Połączenie kontroli wersji z zarządzaniem zmianami (51)
  • Dokumentacja (52)
    • System GitHub wiki (52)
    • Tworzenie stron (52)
    • Składnia Markdown (54)
  • Udostępnianie projektu społeczności Arduino (57)
    • Odgałęzienie projektu Arduino (57)
  • Jak zbudować środowisko programistyczne Arduino (58)
  • Zasoby społeczności (59)
  • Podsumowanie (59)
Rozdział 3. Oprogramowanie openFrameworks a Arduino (61)
  • Od czego zacząć (62)
  • Kod Arduino (62)
    • Weryfikacja kodu (63)
    • Funkcje Arduino do transmisji szeregowej (63)
  • Konfiguracja openFrameworks (64)
    • Połączenie z Arduino za pomocą openFrameworks (64)
    • Weryfikacja kodu (66)
    • Funkcje openFrameworks do transmisji szeregowej (67)
  • Koduj raz dzięki Firmata i ofArduino (67)
    • Konfiguracja protokołu Firmata (68)
    • Sterowanie Arduino za pomocą openFrameworks (69)
    • Weryfikacja kodu (71)
    • Najważniejsze stałe wykorzystywane przez klasę ofArduino (71)
    • Lista funkcji klasy ofArduino (71)
  • Rozwijanie pomysłu (72)
    • Zmiany w kodzie (73)
    • Weryfikacja kodu (74)
  • Inne pomysły do zrealizowania (74)
  • Podsumowanie (75)
Rozdział 4. Narzędzia Android ADK (77)
  • Urządzenia z systemem Android (78)
  • Co należy sprawdzić (78)
  • Kompatybilne urządzenia (78)
  • Modyfikacje (79)
  • Konfiguracja środowiska Arduino IDE (79)
    • Tworzenie aplikacji w systemie Android (80)
    • Szkic Arduino (84)
    • Aplikacja Android ADK (85)
    • Plik src/CH4.example.proArduino/CH4ExamplesActivity.java (89)
  • Uzupełnienie szkieletu kodu (94)
    • Uzupełnienie aplikacji (96)
    • Arduino (100)
    • Weryfikacja kodu (101)
  • Interfejs SPI i protokół ADK (101)
  • Podsumowanie (103)
Rozdział 5. Moduły radiowe XBee (105)
  • Zakup modułów XBee (106)
  • Prosty układ (107)
  • Tryb transparentny (polecenia AT) (108)
    • Konfiguracja modułu (108)
    • Konfiguracja Arduino (109)
    • Weryfikacja kodu (109)
  • Tryb API (110)
    • Konfiguracja modułu (110)
    • Konstrukcja pakietów API (111)
    • Wysyłanie poleceń (112)
    • Wysyłanie danych (113)
  • Pakiety żądań (114)
  • Pakiety odpowiedzi (115)
  • Odbiór i odsyłanie danych w Arduino (117)
  • Oprogramowanie wbudowane urządzenia końcowego (121)
  • Podsumowanie (123)
Rozdział 6. Symulacja czujników (125)
  • Czujniki analogowe (126)
    • Czytnik czujnika analogowego (126)
    • Filtr dolnoprzepustowy (126)
    • Weryfikacja kodu (128)
    • Drabinka rezystorowa (128)
    • Weryfikacja kodu (131)
  • Czujniki cyfrowe (131)
    • Czujniki PWM (131)
    • Kod Graya (131)
  • Czujniki szeregowe (135)
    • Szeregowe wysyłanie danych (135)
    • Weryfikacja kodu (137)
  • Transmisja I2C (137)
    • Rejestr TWRC (138)
    • Rejestr TWAR (139)
    • Rejestr TWDR (139)
    • Rejestr TWSR (139)
    • Wysyłanie danych magistralą I2C (139)
    • Weryfikacja kodu (141)
  • Podsumowanie (141)
Rozdział 7. Kontrolery PID (143)
  • Obliczenia matematyczne (143)
    • Część proporcjonalna (143)
    • Część całkująca (144)
    • Część różniczkująca (144)
    • Suma wszystkich części (145)
    • Czas (145)
  • Konfiguracja kontrolera PID (146)
    • Połączenia sprzętu (146)
    • Weryfikacja kodu (147)
  • Aplikacja PID Tuner (148)
  • Porównanie kontrolerów PID, DEAD BAND oraz ON/OFF (149)
  • Kontroler PID może sterować (150)
    • Regulacja kontrolera (151)
    • Biblioteka PID (152)
    • Funkcje biblioteki PID (153)
  • Dodatkowe materiały (154)
  • Podsumowanie (154)
Rozdział 8. Sieci sensorowe Android (155)
  • Budowa sieci sensorowej (156)
  • Biblioteki openFrameworks (157)
  • Kod Arduino (164)
  • Aplikacja Android (171)
  • Podsumowanie (178)
Rozdział 9. Zastosowanie Arduino z układami PIC32 i ATtiny Atmel (179)
  • Arduino i niestandardowe środowiska (179)
  • Środowisko MPIDE i platforma chipKIT PIC32 (180)
    • Przykład: wykrywanie przedmiotów z zastosowaniem usługi Task Manager (182)
  • Zastosowanie Arduino z rodziną układów ATtiny (188)
    • Rodzina ATtiny 85/45/25 (189)
    • Rodzina ATtiny 84/44/24 (190)
    • Rodzina ATtiny 4313 oraz 2313 (190)
  • Zastosowanie Arduino jako programatora systemowego (191)
  • Projekt: pudełko otwierane szyfrem (192)
    • Co robi to urządzenie (192)
    • Lista materiałów (193)
  • Podsumowanie (196)
Rozdział 10. Wieloprocesorowość: większa moc połączonych Arduino (197)
  • Standard I2C (198)
  • Standard SPI (199)
  • Połączenie dwóch urządzeń (199)
    • Konfiguracja urządzenia master SPI (202)
    • Weryfikacja kodu (203)
    • Wektory przerwań (203)
    • Konfiguracja SPI za pomocą rejestrów (204)
    • Weryfikacja kodu (207)
    • Wiele urządzeń slave (208)
    • Tryb master w rejestrze (208)
    • Weryfikacja kodu (209)
  • Dwubiegunowa symetryczna szyna danych (209)
    • Kod SABB (210)
    • Weryfikacja kodu (213)
    • Połączenie urządzeń SABB i SPI (213)
  • Migracja do płyty Mega (214)
  • Zalecane praktyki montażowe (215)
  • Podsumowanie (216)
Rozdział 11. Tworzenie gier dla Arduino (217)
  • Gry odpowiednie dla Arduino (217)
  • Prosta gra (218)
    • Prototyp gry (219)
    • Programowanie gry (220)
    • Weryfikacja kodu (225)
    • Nieuczciwe sztuczki (225)
  • Lepszy wyświetlacz i grafika (225)
    • Biblioteka Gameduino (226)
    • Nowa gra Ułóż stos (227)
    • Sztuka (229)
    • Kodowanie gry Ułóż stos (231)
    • Weryfikacja kodu (235)
    • Dźwięki (236)
    • Trochę efektów (237)
    • Programowanie automatycznej gry (238)
    • Ostatnie szlify (241)
    • Materiały o arcade i innych grach (242)
  • Podsumowanie (242)
Rozdział 12. Własne biblioteki dla Arduino (243)
  • Co musisz wiedzieć, aby napisać własną bibliotekę (243)
    • Utworzenie prostej biblioteki (245)
  • Utworzenie biblioteki Motor (249)
  • Anatomia folderu bibliotek Arduino (254)
    • Folder przykładów (255)
    • Licencja (255)
    • Plik keywords.txt (255)
    • Instalacja bibliotek Arduino (256)
    • Użycie bibliotek Arduino (256)
  • Obiekty Arduino i konwencje bibliotek (256)
  • Podsumowanie (263)
Rozdział 13. Zestaw testowy Arduino (265)
  • Instalacja zestawu testowego (266)
  • Rozpoczęcie testów (268)
  • Format wyniku testu Arduino (270)
    • Szczegóły sekcji wyniku testu (270)
  • Podstawowe funkcje zestawu testowego (271)
    • Funkcja ATS_begin (271)
    • Funkcja ATS_PrintTestStatus (272)
    • Funkcja ATS_end (272)
    • Użycie podstawowych funkcji (272)
  • Wbudowane testy (273)
  • Strategie testów płyt pochodnych od Arduino (273)
  • Testowanie pamięci (274)
    • Przykład: testowanie wycieku pamięci (277)
  • Testowanie bibliotek (278)
    • Test funkcji SPI.transfer() (284)
    • Test funkcji setBitOrder() (284)
    • Test funkcji setClockDivider() (285)
    • Test funkcji setDataMode() (285)
    • Wyniki testów biblioteki SPI (286)
  • Podsumowanie (286)
Skorowidz (287)
powrót
 
Produkty Podobne
Jak naprawić sprzęt elektroniczny. Poradnik dla nieelektronika. Wydanie II
Płytki drukowane (PCB). Nauka i projekty od podstaw
Raspberry Pi Zero W. Kontrolery, czujniki, sterowniki i gadżety
Minikomputer Onion Omega 2. Internet rzeczy i inne zastosowania
Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej (B2B)
Elektronika z wykorzystaniem Arduino i Rapsberry Pi. Receptury
Szkoła programisty PLC. Język LAD w programowaniu sterowników przemysłowych
Zrób to sam. Generowanie ruchu, światła i dźwięku za pomocą Arduino i Raspberry Pi
Elektronika dla małych i dużych. Od przewodu do obwodu
Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD
Więcej produktów