Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów Język: 1

978-83-283-4069-5

Cena Brutto: 49.00

Cena netto: 46.67

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Brad Nunnally, David Farkas
Liczba_stron 216
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2018-03-09

Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów


UX pochodzi od słów user experience. Jest to strategia, dzięki której tworzy się udane aplikacje, czyli takie, które lubią użytkownicy. UX wymaga umiejętnego powiązania etapu planowania biznesu z fazą projektowania. Aby zweryfikować decyzje projektowe i potrzeby biznesowe, trzeba przeprowadzić szereg badań. Jest to bardzo ważny element cyklu projektowego, jednak wymaga opanowania określonego zestawu narzędzi i technik. Poza zagadnieniami technicznymi przydaje się wiedza z zakresu psychologii i socjologii. To wszystko sprawia, że badania produktów są uważane za skomplikowane, a zasady ich prowadzenia są osnute aurą tajemniczości.


Dzięki tej niezwykle praktycznej książce przekonasz się, że wprowadzenie strategii UX nie jest magią, a ich poprawne przygotowanie i przeprowadzenie jest kwestią zaznajomienia się z określonym instrumentarium. Nauczysz się stosować narzędzia, dzięki którym skutecznie zrealizujesz program przydatnych badań.


Książkę podzielono na cztery części: krótkie wprowadzenie do tematyki badań UX, planowanie i przygotowania, facylitacja badań oraz prowadzenie analiz i raportowanie. Bardzo szczegółowo opisano, w jaki sposób należy wykonywać badania, wskazano również, czego robić nie wolno. Krótkie ćwiczenia, które znalazły się w każdym rozdziale, z pewnością pomogą w utrwaleniu zdobytej wiedzy.

W tej książce znajdziesz między innymi:

  • Wprowadzenie do tematyki UX i przegląd zadań przygotowawczych
  • Zasady koordynacji sesji badawczej i doboru potrzebnych technik
  • Techniki improwizacyjne podczas prowadzenia badań
  • Metody współpracy z uczestnikami badań
  • Analizę zebranego materiału badawczego i formułowanie wniosków

    Przedmowa (13)

    Wstęp (15)

    I. WPROWADZENIE

    1. Historia prac badawczych (21)

    • Badania w przemyśle (21)
      • Inżynieria przemysłowa (21)
      • Motoryzacja (23)
    • Czynniki ludzkie (23)
      • Złoty trójkąt (24)
    • Analityka i laboratoria (24)
      • GOMS (25)
      • Definicje GOMS (25)
      • GOMS w praktyce: KLM (27)
    • Komputery, internet i badania współcześnie (29)
    • Historia badań UX (31)
      • Skąd wzięły się badania UX? (31)
    • Uwagi końcowe (32)

    II. PLANOWANIE I PRZYGOTOWANIA

    2. Udane badania wymagają dobrych pytań (35)

    • Dlaczego wymyślanie dobrych pytań jest takie trudne? (35)
      • Rola pytań w badaniach (36)
      • Dobre pytania nie zawsze są dobre (36)
      • Czasem warto łamać zasady (37)
      • Lata praktyki i porażek (38)
    • Podstawowa struktura pytania (38)
      • Wprowadzenie (39)
      • Temat pytania (39)
      • Drabina semantyczna (39)
      • Przejście do kolejnego pytania (39)
    • Formułowanie pytań (39)
      • Nawiązanie do celów badania (39)
      • Otwieranie się na nowe obszary tematyczne (40)
      • Rozwijanie konwersacji (40)
    • Jak zadawać różne rodzaje pytań? (42)
      • Proces (42)
      • Wyjaśnienie (42)
      • Opis (42)
      • Czas (42)
      • Utrudnienia i przeszkody (43)
      • Ideały i marzenia (43)
    • Jak przećwiczyć zadawanie pytań? (43)
      • Współpracownicy i próby (43)
    • Ćwiczenie: burza mózgów (43)
    • Uwagi końcowe (46)

    3. Ilościowe metody badawcze (47)

    • Badania ilościowe od podstaw (47)
      • Gdzie można się zetknąć z badaniami ilościowymi? (48)
      • Czym nie są badania ilościowe? (49)
    • Trzy zakresy badań (49)
      • Wgląd (50)
      • Ewaluacja (50)
      • Generacja (50)
    • Rodzaje metod badawczych (50)
      • Analiza danych systemowych (50)
      • Ankiety (51)
      • Test drzewa (52)
      • Śledzenie wzroku (54)
      • Testowanie A/B (55)
      • Sortowanie kart (55)
      • Inne metody (56)
    • Metody ilościowe: kiedy i gdzie stosować? (57)
    • Metody ilościowe: kiedy nie stosować? (57)
    • Ćwiczenie: zapoznanie z badaniami ilościowymi (58)
    • Uwagi końcowe (59)

    4. Jakościowe metody badawcze (61)

    • Badania jakościowe: poczuj to (61)
      • Gdzie można się zetknąć z badaniami jakościowymi? (62)
      • Czym nie są badania jakościowe? (63)
    • Trzy zakresy badań - powtórka (63)
      • Wstępne planowanie (63)
      • Odkrywanie i eksploracja (65)
      • Testowanie i weryfikacja produktu (68)
      • Projektowanie partycypacyjne (69)
      • Dodatkowe metody (70)
    • Metody jakościowe: kiedy i gdzie stosować? (72)
    • Metody jakościowe: kiedy nie stosować? (72)
    • Ilościówka i jakościówka - idealne połączenie (72)
      • Persony oparte na danych (72)
      • Podróże klienta oparte na danych (73)
      • Projektowanie oparte na danych (74)
    • Ćwiczenie: zapoznanie z badaniami jakościowymi (75)
    • Uwagi końcowe (75)

    5. Wybór metod (77)

    • Ilościówka i jakościówka: jak wybrać? (77)
      • Jakie masz pytania? (77)
      • Potrzeby interesariuszy (77)
      • Wielkość próby (78)
      • Lokalizacja próby (78)
      • Budżet (78)
      • Harmonogram (78)
    • Łączenie metod (79)
      • Co się sprawdza? (80)
      • Co się nie sprawdza? (80)
    • Ćwiczenie: wybierz skuteczną metodę (81)
    • Uwagi końcowe (82)

    6. Logistyka (83)

    • Planowanie logistyki sesji (83)
      • Przygotowanie sesji (83)
      • Porządkowanie po sesji (85)
      • Podróże (86)
      • Badania zdalne (87)
    • Dokumentacja (87)
      • Pakiet powitalny (87)
      • Cele badawcze (90)
      • Scenariusz wywiadu (90)
      • Dokumenty prawne (91)
    • Honorarium (95)
    • Uwagi końcowe (96)

    7. Rekrutacja (97)

    • Identyfikacja uczestników (97)
      • Wcześniejsze badania jakościowe (97)
      • Bieżące raporty analityczne (98)
      • Segmenty klientów (98)
      • Profile użytkowników (98)
    • Kwestionariusz selekcyjny (100)
      • Jak wygląda kwestionariusz selekcyjny? (100)
      • Podstawowe dane demograficzne (102)
      • Dane behawioralne (102)
      • Kwoty (103)
    • Metody rekrutacji (104)
      • Rekrutacja wewnętrzna a rekrutacja publiczna (104)
      • Rekrutowanie samodzielne (104)
      • Outsourcing rekrutacji (107)
      • Układanie harmonogramu (108)
      • Respondenci zapasowi (108)
    • Wyzwania związane z rekrutacją (110)
      • Produkt jeszcze nie ma użytkowników (110)
      • Niewielka grupa docelowa (110)
      • Zwykłe wymówki (110)
    • Ćwiczenie: przygotowanie kwestionariusza selekcyjnego (111)
    • Uwagi końcowe (112)

    III. PROWADZENIE BADAŃ

    8. Przygotowanie sesji badawczej (115)

    • Reguły postępowania (115)
      • Określanie ról (115)
      • Obserwacja (117)
    • Próby (118)
      • Praktyka czyni mistrza (119)
      • Nie bój się zmian (119)
    • Przebieg sesji (119)
      • Na początek formalności (119)
      • Zacznij powoli (121)
      • Pomału zwiększaj szczegółowość rozmowy (121)
      • Dodatkowe pytania (122)
      • Zakończenie (123)
    • Ćwiczenie: przygotowanie do zebrania (123)
    • Uwagi końcowe (123)

    9. Zarządzanie ludźmi (125)

    • Standardy interakcji (125)
      • Ubierz się odpowiednio (126)
      • Bądź taktownym gościem (126)
      • Szanuj osobistą przestrzeń uczestników (126)
      • Stosuj najlepsze praktyki dotyczące współdzielenia ekranu (127)
    • Względy kulturowe (127)
      • Stwórz odpowiednią atmosferę (127)
      • Wyczuj zakończenie sceny (128)
    • Rozmowy towarzyskie (129)
      • Pytania przygotowujące (129)
      • Notowanie (129)
      • Rozgrzewka (130)
    • Ćwiczenie: rozmowy towarzyskie (130)
      • Rozmowy w biurze (130)
      • Rozmowy przy kawie (131)
    • Uwagi końcowe (131)

    10. Improwizacja (133)

    • Czym jest improwizacja? (133)
      • Improwizacja dla mas (133)
    • Zasady improwizacji (134)
      • Wszystko jest prawdziwe (134)
      • Nie staraj się być śmieszny (135)
      • Porażka to nie koniec świata (136)
      • Wsłuchaj się w scenę (136)
      • Zapewnianie wsparcia (137)
      • Czas i miejsce (138)
      • Podnoszenie poprzeczki (139)
      • Najlepsza oferta (141)
      • Nie jesteś gwiazdą (142)
      • Zapamiętuj wszystko (142)
    • Praktyczne zastosowania technik improwizacyjnych (143)
      • Improwizacja w projektowaniu (143)
      • Improwizacja w badaniach (145)
    • Ćwiczenie: improwizowane upraszczanie (147)
    • Uwagi końcowe (147)

    11. Facylitacja (149)

    • Umiejętności miękkie niełatwo zdobyć (149)
      • Czym są umiejętności miękkie? (150)
      • Dlaczego umiejętności miękkie są ważne? (150)
      • Umiejętności miękkich można się nauczyć (150)
      • Praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka (151)
    • Mowa ciała (151)
      • Czym jest mowa ciała? (151)
      • Dlaczego mowa ciała jest ważna? (151)
      • Jak używać mowy ciała? (152)
      • Najważniejsze sygnały mowy ciała (154)
    • Mikroekspresja (156)
      • Dlaczego mikroekspresja jest ważna? (157)
      • Jak wykorzystywać mikroekspresję? (157)
      • Najważniejsze sygnały mikroekspresji (157)
    • Względy kulturowe (159)
      • Odrób pracę domową (159)
      • Odnoś się z szacunkiem (159)
    • Ćwiczenie: odczytywanie komunikatów niewerbalnych (159)
      • Imituj (159)
      • Obserwuj (159)
      • Pytaj (160)
    • Uwagi końcowe (160)

    12. Debriefing (161)

    • Czym są debriefingi? (161)
      • Planowane sesje debriefingowe (161)
      • Spontaniczne sesje debriefingowe (161)
    • Do czego służy debriefing? (162)
      • Weryfikacja celów (164)
      • Informuj centralę na bieżąco (164)
      • Zapisywanie spostrzeżeń na żywo (167)
    • Debriefingi kierują badaniami (170)
      • Otwarte badania (170)
      • Obniżanie ryzyka (171)
    • Ćwiczenie: omawianie spostrzeżeń (172)
    • Uwagi końcowe (172)

    IV. ANALIZA I RAPORTOWANIE

    13. Porządkowanie chaosu (175)

    • Na co komu analiza? (175)
      • Produkcja przemysłowa i inżynieria (175)
      • Projektowanie gier (176)
    • Analiza w projektowaniu produktów (177)
      • Czym jest punkt danych? (177)
      • Wykorzystanie punktów danych (178)
      • Pomiar punktów danych (182)
      • Planowanie czasu (182)
    • Metody analizy (184)
      • Diagramy pokrewieństwa (184)
      • Mapowanie kwadrantów (185)
      • Mapowanie częstotliwości (186)
      • Analiza spektrum (187)
    • Wnioski kierują projektowaniem (188)
      • Projektowanie (188)
      • Strategia (188)
      • Komunikowanie wniosków (188)
    • Ćwiczenie: koneser batoników (188)
    • Uwagi końcowe (189)

    14. Prezentowanie wniosków (191)

    • Rodzaje prezentacji (191)
      • Podsumowanie dla kierownictwa (191)
      • Pełny raport (192)
      • Nagrania audiowizualne (192)
      • Cytaty (194)
      • Materiały badawcze i diagramy (194)
    • Wątki do podjęcia w prezentacji (201)
      • Raportowanie (201)
      • Udowadnianie zwrotu z inwestycji (201)
      • Stosowanie różnych form narracyjnych (201)
    • Wykorzystanie rezultatów (201)
      • Zespół (202)
      • Interesariusze (203)
    • Ćwiczenie: opracowanie struktury raportu z badań (203)
    • Uwagi końcowe (204)

    15. Maksymalne wykorzystywanie wniosków (205)

    • Badania zaczynają się od zadania pytań (205)
    • O czym wiemy, że wiemy? (205)
      • Czego chcemy się dowiedzieć? (207)
    • Badania nigdy się nie kończą (207)
      • Zaplanuj dalsze działania (207)
      • Zagłębiaj się dalej (208)
      • Integracja badań (209)
      • Bycie badaczem to styl życia (210)
    • Uwagi końcowe (210)

    Skorowidz (211)

powrót
 
Produkty Podobne
Programming ASP.NET Core
Zestaw 2 książek Python (Zaawansowany Python + Python w uczeniu maszynowym)
Angular. Profesjonalne techniki programowania. Wydanie II
Java 9. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie II
Tablice informatyczne. Unity
Python w uczeniu maszynowym. Podejście sterowane testami
ASP.NET Core MVC 2. Zaawansowane programowanie. Wydanie VII
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
JavaFX 9. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
Python 3. Proste wprowadzenie do fascynującego świata programowania
Więcej produktów