Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Biznes IT

Business and Society: Stakeholders, Ethics, Public Policy Język: 2

9780078137150

Cena Brutto: 897.44

Cena netto: 854.70

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor James Weber
Liczba_stron 608
Wydawnictwo McGraw-Hill
Data_Wydania 2010-02-01
Poziom All Levels

Informacje podstawowe:

  • Wydawnictwo: McGraw-Hill
  • Data wydania: 1 lutego 2010
  • Liczba stron: 608
  • Autor/autorzy:
    • Anne T. Lawrence
    • Anne Lawrence
    • James Weber

Main description

Business and Society: Stakeholders, Ethics, Public Policy, 13e by Lawrence and Weber has continued through several successive author teams to be the market-leader in its field. Business and Society, 13e highlights why government regulation is sometimes required as well as new models of business-community collaboration. The authors believe that businesses have social (as well as economic) responsibilities to society; that business and government both have important roles to play in the modern economy; and that ethics and integrity are essential to personal fulfillment and to business success. In addition, this textbook has long been popular with students because of its lively writing, up-to-date examples, and clear explanations of theory.

Table of contents

PART ONE: BUSINESS IN SOCIETY Ch 1: The Corporation and Its Stakeholders Ch 2: Managing Public Issues and Stakeholder Relationships Ch 3: Corporate Social ResponsibilityPART TWO: BUSINESS AND ETHICS Ch 4: Ethics and Ethical Reasoning Ch 6: Organizational Ethics and the Law PART THREE: BUSINESS IN A GLOBALIZED WORLD Ch 6: The Challenges of Globalization Ch 7: Global Corporate Citizenship PART FOUR: BUSINESS AND PUBLIC POLICY Ch 8: Business-Government Relations Ch 9: Influencing the Political EnvironmentPART FIVE: BUSINESS AND THE NATURAL ENVIRONMENT Ch 10: Ecology and Sustainable Development in Global Business Ch 11: Managing Environmental IssuesPART SIX: BUSINESS AND TECHNOLOGICAL CHANGE Ch 12: Technology, Organizations, and Society Ch 13: Managing Technology and InnovationPART SEVEN: BUSINESS AND ITS STAKEHOLDERS Ch 14: Stockholder Rights and Corporate Governance Ch 15: Consumer Protection Ch 16: Employees and the Corporation Ch 17: Managing a Diverse Workforce Ch 18: The Community and the Corporation Ch 19: Managing Public RelationsCases in Business and Society:1. Moody’s Credit Ratings and the Subprime Mortgage Meltdown2. Google in China3. Merck, the FDA, and the Vioxx Recall 4. Ventria Bioscience and the Controversy over Plant-Made Medicines5. Hewlett-Packard’s Secret Surveillance of Directors and Journalists6. The Solidarity Fund and Gildan Activewear, Inc.7. Kimpton Hotels’ EarthCare Program8. Mattel and Toy Safety9. The Collapse of Enron

powrót
 
Produkty Podobne
U mnie działa. Język branży IT
Blockchain for Business
E-commerce na platformach ofertowych Allegro, eBay, Amazon
W tym szaleństwie jest metoda. Powieść o zarządzaniu projektami
Profesjonalny Właściciel Produktu: Jak Scrum zwiększa przewagę konkurencyjną
Ponadczasowy hit. O sztuce tworzenia i marketingu dzieł, które przetrwają próbę czasu
Zagubiony przedsiębiorca. Brutalnie szczery przewodnik po świecie startupów
Zarządzanie ludźmi w zespołach IT. Zabawne historie z życia menedżera
Od pomysłu do przemysłu. Projekty IT w praktyce
E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda
Więcej produktów