Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie \ C++

C++Builder 6 i bazy danych Język: 1

83-7361-292-0

Cena Brutto: 99.00

Cena netto: 94.29

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Marian Wybrańczyk
Liczba_stron 632
Wydawnictwo Helion
Dodatki 1CD
Oprawa miękka
Data_Wydania 2005-03-22
Poziom All Levels

Kompendium wiedzy dla programistów aplikacji bazodanowych w C++

  • Poznaj C++Builder 6 i dostępne w nim komponenty
  • Stwórz model aplikacji w języku UML
  • Wykorzystaj różne mechanizmy połączenia z bazą danych

C++Builder 6, mimo pojawienia się na rynku nowszej wersji tego środowiska, nadal cieszy się dużą popularnością wśród programistów. Wizualne środowisko programowania i gotowe komponenty znacznie przyspieszają proces tworzenia aplikacji. Możliwości C++Buildera 6 pozwalają na stworzenie aplikacji korzystających z różnych systemów zarządzania bazami danych, jednak proces przygotowania połączenia z bazą i manipulowania danym w niej zgromadzonymi jest inny dla każdego z nich.

Książka "C++Builder 6 i bazy danych" to podręcznik dla tych programistów i użytkowników C++Buildera 6, którzy w tworzonych przez siebie aplikacjach wykorzystują różne systemy baz danych. Opisuje środowisko C++ Builder 6, elementy języka C++ oraz metody modelowania aplikacji i tabel baz danych za pomocą języka UML, a przede wszystkim -- sposoby powiązania tworzonych aplikacji z większością dostępnych na rynku systemów zarządzania bazami danych. Przedstawia technologie ADO i ODBC, język SQL i możliwości zastosowania języka XML w aplikacjach bazodanowych.

  • Komponenty środowiska C++Builder 6
  • Zaawansowane techniki programowania w C++
  • Korzystanie z bibliotek DLL i VCL
  • Zastosowanie języka UML do tworzenia modelu aplikacji
  • Praca ze środowiskiem CVS
  • Elementy języka SQL
  • Technologia ADO
  • Połączenie aplikacji z bazą MySQL, dbExpress
  • Interfejsy ODBC
  • Systemy Interbase i BDE
  • Język XML w bazach danych

Jeśli chcesz być przygotowany do napisania aplikacji korzystającej z dowolnej bazy danych, przeczytaj tą książkę

Dodatkowe przyklady do książki można pobrać z naszego serwera FTP.

C++Builder 6 i bazy danych -- spis treści

Wstęp (11)

Część I Poznajemy środowisko pracy (13)

Rozdział 1. Ekspresem po środowisku BCB6 (15)

  • Wstęp (15)
  • Skąd wziąć środowisko C++Builder 6? (15)
  • Tworzymy pierwszy projekt (16)
  • Kompilujemy program (19)
  • Uruchamiamy program (20)
  • Budowanie aplikacji (21)
  • Sprawdzamy i wyłapujemy błędy (24)
  • Ustawiamy środowisko pracy (25)
  • Inne przydatne opcje (30)
  • Ciekawe skróty klawiszowe w edytorze kodu (30)
  • Podsumowanie (31)

Rozdział 2. Wybrane komponenty środowiska (33)

  • Wstęp (33)
  • Uwaga na temat stosowanego nazewnictwa (33)
  • Ogólne wskazówki dotyczące korzystania z komponentów (34)
  • Zakładka Standard (36)
    • MainMenu (37)
    • Label (37)
    • Edit (38)
    • Memo (40)
    • Button (41)
    • CheckBox i GroupBox (43)
    • RadioGroup i RadioButton (44)
    • ListBox (45)
    • ComboBox (47)
    • ActionList (48)
  • Zakładka Additional (50)
    • BitBtn (50)
    • SpeedButton (51)
    • MaskEdit (51)
    • StringGrid (52)
    • DrawGrid (73)
    • Image (74)
    • Shape (75)
    • Bevel (75)
    • ScrollBox (75)
    • CheckListBox (77)
    • Splitter (78)
    • StaticText (79)
    • ControlBar (79)
    • ApplicationEvents (79)
    • ValueListEditor (79)
    • LabeledEdit (80)
    • ColorBox (80)
    • Chart (80)
  • Zakładka Win32 (82)
    • TabControl i PageControl (82)
    • ImageList (82)
    • RichEdit (83)
    • TrackBar i ProgressBar (85)
    • UpDown (85)
    • HotKey (85)
    • Animate (86)
    • DateTimePicker i MonthCalendar (87)
    • TreeView (87)
    • ListView (88)
    • StatusBar (89)
    • ToolBar (91)
  • Zakładka System (91)
    • Timer (91)
    • PaintBox (92)
  • Zakładka Dialogs (93)
  • Zakładka Win 3.1 (94)
  • Zakładka Samples (95)
    • TrayIcon (95)
  • Podsumowanie (96)

Rozdział 3. Elementy grafiki (97)

  • Wstęp (97)
  • Podstawowe elementy grafiki (97)
  • Podstawowe operacje na obrazach (124)
  • Save Screen (129)
  • Podstawy operacji graficznych w systemie Windows (132)
  • Drukowanie grafiki (142)
  • Podsumowanie (143)

Rozdział 4. Niewizualne środki programowania (145)

  • Wstęp (145)
  • Pliki ini (145)
  • Lista stringów - klasa TStringList (152)
  • Lista obiektów - klasaTList (157)
  • Lista obiektów - klasa TObjectList (159)
  • Schowek Windows (163)
  • Rejestr Windows (172)
  • Podsumowanie (176)

Część II Przegląd zaawansowanych elementów języka C++ (177)

Rozdział 5. Wskaźniki (179)

  • Wstęp (179)
  • O czym mówimy? (179)
  • Operatory new i delete (187)
  • Referencje (190)
  • New, delete i referencja (193)
  • Tablice jako wskaźniki (194)
  • Tablice wskaźników (198)
  • Uniwersalny wskaźnik void* (201)
  • Tablica tworzona dynamicznie (203)
  • Arytmetyka wskaźników (204)
  • Wskaźnik na wskaźnik (206)
  • Dynamiczne listy (207)
    • Lista jednokierunkowa (207)
    • Lista dwukierunkowa (211)
  • Stos (213)
  • Podsumowanie (217)

Rozdział 6. Programowanie obiektowe (219)

  • Wstęp (219)
  • Klasy (219)
  • Instancja klasy (220)
  • Konstruktor (223)
  • Destruktor (226)
  • Składowa statyczna (227)
  • this (230)
  • Dziedziczenie (231)
  • Specyfikatory dostępu a dziedziczenie (236)
  • Dziedziczenie wielokrotne (238)
  • Przeciążanie funkcji (239)
  • Przesłanianie (240)
  • Polimorfizm i metody wirtualne (241)
  • Konstruktor kopiowania (247)
  • Przeciążanie operatorów (251)
  • Funkcje zaprzyjaźnione (256)
  • Przeciążanie operatorów dwuargumentowych (259)
  • Klasa abstrakcyjna (266)
  • Podsumowanie (269)

Rozdział 7. Wielowątkowość (271)

  • Wstęp (271)
  • Klasa TThread (274)
  • Funkcje oczekujące (280)
  • Semafor (282)
  • Sekcje krytyczne (286)
  • Mutex (287)
  • Priorytet wątku (289)
  • Podsumowanie (290)

Rozdział 8. Biblioteki DLL (291)

  • Wstęp (291)
  • Budujemy pierwszą bibliotekę DLL (292)
  • Wykorzystanie biblioteki DLL - ładowanie statyczne (295)
  • Wykorzystanie kodu biblioteki DLL - ładowanie dynamiczne (296)
  • Formularz w bibliotece DLL (300)
  • Eksportowanie klas (302)
  • Podsumowanie (306)

Rozdział 9. Wykorzystujemy VCL (307)

  • Wstęp (307)
  • Rozpoczynamy pracę z VCL (307)
  • Zarządzanie formularzami (310)
  • Okno modalne (311)
  • Okno niemodalne (312)
  • Rozszerzanie możliwości komponentów VCL (315)
  • Instalacja komponentu (317)
  • Obsługa wyjątków (319)
  • Podsumowanie (327)

Część III Elementy projektowania systemów baz danych (329)

Rozdział 10. Planujemy bazę danych (331)

  • Wstęp (331)
  • Analiza problemu (331)
  • Model bazy danych (332)
  • Uwagi na temat implementacji (337)
  • Podsumowanie (338)

Rozdział 11. Elementy UML (339)

  • Wstęp (339)
  • Podstawy UML (341)
    • Scenariusz (341)
    • Przypadki użycia (Use Case Diagram) (341)
    • Diagramy klas (Class Diagram) (343)
    • Diagramy obiektów (346)
    • Diagramy aktywności (346)
    • Diagramy sekwencji (przebiegu) (346)
    • Diagramy kooperacji (współpracy) (348)
    • Diagramy stanów (348)
    • Diagramy wdrożenia (348)
  • Podsumowanie (350)

Rozdział 12. Praca w grupie. Program CVS (351)

  • Wstęp (351)
  • CVS (351)
  • Pobieramy plik instalacyjny (353)
  • Instalacja (353)
  • Tworzymy repozytorium (354)
  • Pierwszy śledzony projekt (355)
  • Po zmianach (356)
  • Usuwamy plik z projektu (359)
  • Przywracamy poprzednią wersję (359)
  • Podsumowanie (359)

Rozdział 13. Elementy SQL (361)

  • Wstęp (361)
  • SQL - co to jest? (361)
  • Baza danych (362)
  • Tabele (362)
  • Tworzenie tabel (364)
  • Select (365)
  • Klucz główny (primary key) (367)
  • Klucz obcy (foreign key) i integralność referencyjna (368)
  • Wartość NULL (370)
  • Domena (372)
  • Indeksy (373)
  • Widoki (perspektywy) (375)
  • Wyzwalacze i generatory (377)
  • Procedury (378)
  • Transakcje (379)
  • Podsumowanie (379)

Rozdział 14. Narzędzia wspomagające tworzenie i modyfikację bazy danych (381)

  • Wstęp (381)
  • Database Desktop (381)
  • Datapump (384)
  • Podsumowanie (386)

Rozdział 15. Pliki tekstowe (387)

  • Wstęp (387)
  • Przetwarzamy pliki tekstowe (387)
  • Podsumowanie (392)

Rozdział 16. Strumienie plikowe (393)

  • Wstęp (393)
  • Klasa TFileStream (393)
  • Zapis struktury danych do strumienia plikowego (395)
  • Odczyt struktury danych ze strumienia plikowego (399)
  • Zapis dużych porcji danych w strumieniu plikowym (400)
  • Podsumowanie (402)

Część IV Przegląd technologii baz danych (403)

Rozdział 17. MS SQL Server 2000 i ADO (405)

  • Wstęp (405)
  • MS SQL Server 2000 (406)
  • Tworzymy bazę danych (406)
  • Komponenty z zakładki ADO (409)
    • ADOConnection (410)
    • ADOCommand (413)
    • ADOTable, ADOQuery, ADOStoredProc (415)
    • ADODataSet (415)
  • ADO i transakcje (418)
  • Motor JET (419)
  • Instalacja MSDE 2000 w środowisku Windows XP (421)
  • Podsumowanie (424)

Rozdział 18. Interfejs bazodanowy (425)

  • Wstęp (425)
  • Abstrakcja rekordu tabeli (427)
  • Abstrakcja tabeli bazy danych (432)
  • Wykorzystywanie interfejsu bazodanowego (442)
  • Podsumowanie (451)

Rozdział 19. MySQL i dbExpress (453)

  • Wstęp (453)
  • Elementy bazy danych MySQL (454)
    • MySQL - uruchomienie serwera (454)
    • Użytkownicy i uprawnienia (455)
    • Zmiana hasła administratora (455)
    • Inni użytkownicy (456)
    • Definiowanie nowego użytkownika (456)
    • Minimum uprawnień (457)
    • Tworzenie bazy danych (458)
    • Usuwanie bazy danych (459)
    • Tworzenie tabel (459)
    • Rozróżnianie wielkości liter w systemie Linux (461)
  • dbExpress (461)
    • SQLConnection (463)
    • SQLDataSet (465)
    • Transakcje (474)
    • ClientDataSet (477)
    • Komunikacja dwukierunkowa (483)
    • Informacje na temat bazy danych (486)
    • SQLMonitor (487)
  • Biblioteka komponentów ZEOS (488)
  • Podsumowanie (490)

Rozdział 20. PostgreSQL, XBase i ODBC (491)

  • Wstęp (491)
  • PostgreSQL 8.0. Instalacja (491)
  • Pierwsze uruchomienie (493)
  • Tworzymy grupy użytkowników (495)
  • Tworzymy użytkowników (495)
  • Tworzymy bazę danych (497)
  • Tworzymy tabele (497)
  • ODBC (499)
  • Łączymy się z PostgreSQL, używając ODBC (503)
  • ODBC i XBase (505)
  • Podsumowanie (507)

Rozdział 21. InterBase i IBX (509)

  • Wstęp (509)
  • Rozpoczynamy pracę z bazą danych InterBase (510)
  • IBConcole (511)
  • Interactive SQL (518)
  • Backup (523)
  • Restore (525)
  • Użytkownicy i uprawnienia (527)
  • IBX (530)
  • Połączenie z InterBase (531)
    • IBDatabase (531)
    • IBTransaction (533)
    • IBQuery (535)
    • Wykonywanie polecenia SQL (547)
    • Polecenia SQL z parametrami (547)
    • OnGetText, OnSetText, OnValidate (550)
    • IBTable (552)
    • IBStoredProc (554)
  • Monitorowanie bazy danych InterBase (556)
  • Odinstalowanie serwera InterBase (556)
  • Podsumowanie (556)

Rozdział 22. BDE (557)

  • Wstęp (557)
  • Zakładka BDE i jej komponenty (557)
    • Database (560)
    • Query (561)
    • Table (564)
    • UpdateSQL (579)
    • StoredProc (584)
  • Podsumowanie (585)

Rozdział 23. XML i DOM (587)

  • Wstęp (587)
  • Budowa pliku XML (588)
    • 1. Wielkość liter (589)
    • 2. Ignorowane znaki (589)
    • 3. Możliwość stosowania komentarzy (589)
    • 4. Parowanie znaczników (589)
    • 5. Obecność elementu głównego (590)
    • 6. Znaki zastrzeżone (590)
    • 7. Stosowanie sekcji CDATA (590)
    • 8. Stosowanie atrybutów (591)
    • 9. Nagłówek dokumentu XML (591)
    • 10. Deklaracja typu dokumentu (591)
  • Analiza dokumentów XML (592)
  • BCB6 a XML (592)
  • XML Data Binding Wizard (598)
  • Podsumowanie (605)

Dodatki (607)

Skorowidz (609)

powrót
 
Produkty Podobne
OpenCV 3. Komputerowe rozpoznawanie obrazu w C++ przy użyciu biblioteki OpenCV
Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++ (komplet)
Python, C++, JavaScript. Zadania z programowania
C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie II
C++ w 24 godziny. Wydanie VI
C++ Templates: The Complete Guide, 2nd Edition
Wzorce projektowe. Leksykon kieszonkowy
C++ in One Hour a Day, Sams Teach Yourself, 8th Edition
Zestaw 2 książek C++ (C++ Optymalizacja kodu + Skuteczny nowoczesny C++)
Advanced Qt Programming. Creating Great Software with C++ and Qt 4
Więcej produktów