Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

DDD. Kompendium wiedzy Język: 1

978-83-283-4279-8

Cena Brutto: 34.90

Cena netto: 33.24

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Vaughn Vernon
Liczba_stron 128
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2018-06-18

DDD. Kompendium wiedzy


Modelowanie oprogramowania jest kojarzone z pojęciem programowania dziedzinowego, w skrócie zwanego DDD. Jest to dość nowatorskie podejście do tworzenia architektury oprogramowania, a jego największą zaletą jest wysoka pewność uzyskiwania bardzo dobrych rezultatów. Programiści często błyskawicznie dostrzegają zalety DDD i korzyści płynące ze stosowania odpowiednich narzędzi, stąd technika ta cieszy się coraz większym uznaniem. Dopiero jednak pełne zrozumienie zasad stosowania wzorców projektowych DDD przez wszystkich zaangażowanych w projekt pozwala na osiągnięcie imponujących wyników przy projektowaniu skomplikowanych systemów oprogramowania.


Ten zwięzły i czytelnie napisany podręcznik jest przeznaczony dla programistów, ekspertów dziedzinowych, menedżerów, analityków biznesowych, architektów informacji i testerów. Koncentruje się na praktycznej wiedzy niezbędnej do uzyskania pożądanych rezultatów. Wyjaśniono, jak segregować modele dziedzin za pomocą wzorca kontekstu ograniczonego, jak rozwinąć język wszechobecny, a także w jaki sposób zintegrować wiele kontekstów ograniczonych poprzez wykorzystanie relacji zespołowych i mechanizmów technicznych. Co najważniejsze, dowiesz się, jak podejście DDD działa w rzeczywistości i co zrobić, aby jak najszybciej cieszyć się jego zaletami.


    Podziękowania (9)

    O autorze (10)

    Wprowadzenie (11)

    Rozdział 1. Czym jest DDD? (15)

    • Czy będzie bolało? (16)
    • Dobre, złe i skuteczne projektowanie (17)
    • Projektowanie strategiczne (20)
    • Projektowanie taktyczne (20)
    • Uczenie się i pogłębianie wiedzy (21)
    • Zaczynamy! (22)

    Rozdział 2. Projektowanie strategiczne - Konteksty Ograniczone i Język Wszechobecny (23)

    • Eksperci Dziedziny i czynniki biznesowe (28)
    • Analiza przypadku (30)
    • Znaczenie projektowania strategicznego (33)
    • Kwestionowanie i integracja (36)
    • Tworzenie Języka Wszechobecnego (41)
      • Wykorzystanie scenariuszy w praktyce (43)
      • Jak to wygląda na dłuższą metę? (45)
    • Architektura (45)
    • Podsumowanie (47)

    Rozdział 3. Projektowanie strategiczne - Poddziedziny (49)

    • Czym jest Poddziedzina? (50)
    • Rodzaje Poddziedzin (50)
    • Radzenie sobie ze złożonością (51)
    • Podsumowanie (53)

    Rozdział 4. Projektowanie strategiczne z wykorzystaniem mapowania kontekstów (55)

    • Formy Mapowania Kontekstu (57)
      • Partnerstwo (57)
      • Wspólne Jądro (58)
      • Rozwój w trybie Klient-Dostawca (58)
      • Konformista (59)
      • Warstwa Zapobiegająca Uszkodzeniu (59)
      • Usługa Otwartego Hosta (60)
      • Język Opublikowany (60)
      • Oddzielne Drogi (61)
      • Wielka Kula Błota (61)
    • Skuteczne wykorzystanie Mapowania Kontekstu (63)
      • RPC i SOAP (63)
      • REST-owy HTTP (65)
      • Wymiana wiadomości (67)
    • Przykład Mapowania Kontekstu (70)
    • Podsumowanie (73)

    Rozdział 5. Projektowanie taktyczne - Agregaty (75)

    • Zastosowanie Agregatów (76)
    • Reguły projektowania Agregatów (79)
      • Reguła nr 1: ochrona niezmienników biznesowych zawartych w granicach agregatów (80)
      • Reguła nr 2: projektuj małe Agregaty (81)
      • Reguła nr 3: odwoływanie się do innych Agregatów wyłącznie za pomocą identyfikatora tożsamości (82)
      • Reguła nr 4: używanie spójności ostatecznej do aktualizowania innych Agregatów (83)
    • Modelowanie Agregatów (85)
      • Dobieraj abstrakcje starannie (90)
      • Dobieranie Agregatów o właściwej wielkości (91)
      • Testowalne jednostki (92)
    • Podsumowanie (93)

    Rozdział 6. Projektowanie taktyczne - Zdarzenia Dziedziny (95)

    • Projektowanie, wdrażanie i używanie Zdarzeń Dziedziny (96)
    • Event Sourcing (102)
    • Podsumowanie (104)

    Rozdział 7. Narzędzia do zarządzania i przyspieszania prac (105)

    • Event Storming (106)
      • Inne narzędzia (114)
    • Zarządzanie DDD w projekcie zwinnym (114)
      • Po kolei (115)
      • Wykorzystaj analizę SWOT (116)
      • Fluktuacje i koszt modelowania (117)
      • Identyfikacja zadań i szacowanie nakładu pracy (118)
    • Modelowanie w terminie (120)
      • Jak wdrożyć (120)
      • Interakcja z Ekspertami Dziedziny (122)
    • Podsumowanie (123)

    Bibliografia (125)

    Skorowidz (127)

powrót
 
Produkty Podobne
Java w 24 godziny. Wydanie VIII
Programowanie w języku Java. Podejście interdyscyplinarne. Wydanie II
Essential C# 7.0, 6th Edition
Data Analytics with Spark Using Python
Learning React: A Hands-On Guide to Building Web Applications Using React and Redux, 2nd Edition
Learning Regular Expressions
Unity 2018 Game Development in 24 Hours, Sams Teach Yourself, 3rd Edition
Unity. Tworzenie gier mobilnych
C# 7.0 w pigułce. Wydanie VII
TDD. Techniki programowania sterowanego testami
Więcej produktów