Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie \ VBA

Excel z elementami VBA w firmie Język: 1

83-246-1008-1

Cena Brutto: 54.00

Cena netto: 51.43

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Sergiusz Flanczewski
Liczba_stron 336
Wydawnictwo Helion
Dodatki 1CD
Oprawa miękka
Data_Wydania 2008-04-23
Poziom All Levels
Wykorzystaj potencjał Excela, by Twoja firma odniosła sukces!
  • Jak zaprząc dodatki Excela do tworzenia dokumentacji firmowej?
  • Jak importować pliki z aplikacji zewnętrznych?
  • Jak obsługiwać autofiltry i aktualizować dane?

Excel stał się obecnie niezastąpionym programem biurowym. Niestety, nie wszyscy potrafią wykorzystać drzemiący w nim potencjał, bowiem program ten zwykle uważany jest za trudny do przyswojenia. Praca z nim przynosi jednak odczuwalne korzyści, a stosowanie jego różnorodnych narzędzi i dodatków może sprawić, że niepotrzebne staną się wszystkie wyspecjalizowane programy księgowe. Dodatkowym atutem Excela jest możliwość skojarzenia formantów i formularzy z fragmentami programów napisanych w języku VBA.

"Excel w firmie" w przystępny i jasny sposób pokazuje praktyczne rozwiązania w zakresie prowadzenia bogatej dokumentacji biurowej. Z tej książki dowiesz się, jak zbudować skoroszyt, zaktualizować poszczególne arkusze, wprowadzić zmiany, stworzyć gotowe dokumenty i zestawienia księgowe, kadrowe i magazynowe. Zawarte w podręczniku przykłady zostały opisane w taki sposób, aby można je było od razu wykorzystać w praktyce lub potraktować jako wzory do tworzenia własnej dokumentacji.

  • Edytor języka Visual Basic
  • Formularze, makra i formanty
  • Instalacja dodatków
  • Przeznaczenie i budowa skoroszytu
  • Importowanie danych z plików innych aplikacji
  • Pobieranie danych z internetu
  • Filtrowanie i sortowanie
  • Budowanie arkusza "Faktury VAT"

Excel - asystent niezastąpiony w każdej firmie!

Excel z elementami VBA w firmie -- spis treści

Wstęp (7)

Rozdział 1. Makra, formanty, VBA - czyli narzędzia do programowania Excela (9)

  • Makropolecenia - pierwszy krok w programowaniu (10)
    • Rejestrowanie makropolecenia (10)
    • Przeglądanie makra za pomocą edytora VBA (15)
  • Formanty - informacje podstawowe (18)
    • Umieszczanie formantu w arkuszu (19)
    • Wyświetlenie okna właściwości formantu (22)
  • Formanty dostępne z paska narzędzi Formularze - informacje podstawowe (23)
  • Edytor języka Visual Basic (28)
    • Obsługa edytora VBA (29)
  • Formularze (38)
    • Dodawanie formantów do formularza (40)
    • Właściwości formularzy (40)
    • Wyświetlanie (aktywacja) formularza (41)

Rozdział 2. Instalacja dodatków - czyli łatwe ulepszanie Excela (43)

  • Kopiowanie dodatków z płyty CD (44)
  • Instalowanie dodatków - Excel XP/2003 (45)
  • Odinstalowanie dodatku (47)
  • Instalowanie dodatków - Excel 2007 (48)
  • Dodatek Wielkanoc.xla - czyli wyznaczanie daty Świąt Wielkanocnych (49)
  • Dodatki Slox.xla oraz Slox_m.xla - czyli zamiana wartości liczbowej na zapis słowny (53)
    • Uwagi dotyczące stosowania funkcji Slox() (54)
    • Uwagi dotyczące stosowania funkcji Slox_m() (55)
  • Konstrukcja funkcji Slox() oraz Slox_m() (56)
    • Zapis instrukcji funkcji Slox() (56)
    • Zapis instrukcji funkcji Slox_m() (57)
  • Dodatek Calend.xla - czyli łatwe wprowadzanie dat do arkusza (58)
    • Obsługa dodatku Calend (59)
    • Uwagi dotyczące obsługi okien dialogowych dodatku Calend (63)

Rozdział 3. Odsetki ustawowe lub podatkowe - czyli wymierne skutki opieszałości w płaceniu (67)

  • Przeznaczenie i budowa skoroszytu (67)
  • Obsługa skoroszytu w wersji Excel XP/2003/2007 (69)
  • Arkusz Odsetki ustawowe (69)
    • Obszar wprowadzania danych (69)
    • Obszar formuł (72)
  • Aktualizacja arkusza Odsetki ustawowe (75)
  • Arkusz Odsetki podatkowe (77)

Rozdział 4. Informacje z innych aplikacji - czyli łatwe wprowadzanie danych (79)

  • Otwieranie plików pochodzących z aplikacji typu dBase (*.dbf) (81)
  • Otwieranie plików bazy danych Access (*.mdb) (82)
  • Otwieranie plików tekstowych (*.txt) (84)
    • Procedura zamiany znaku kropki na znak przecinka (88)
  • Importowanie danych z plików innych aplikacji (89)
    • Odświeżanie danych (91)
  • Importowanie plików z Internetu (92)
  • Dowody kupna i sprzedaży dewiz - praktyczne zastosowanie danych pobieranych z Internetu (95)
    • Przeznaczenie i budowa skoroszytu (95)
    • Obsługa arkusza (97)
    • Arkusz Tabela (97)
    • Arkusz Ustawienia (100)
    • Arkusz ND (104)
    • Arkusz Baza (105)
    • Arkusz Dowód (108)
    • Arkusz Cennik - drukowanie (110)

Rozdział 5. Lista obecności - czyli nasza praca w miesiącu (113)

  • Przeznaczenie i budowa skoroszytu (113)
  • Obsługa skoroszytu (115)
    • Obsługa skoroszytu w wersji Excel XP/2003 (115)
    • Obsługa skoroszytu w wersji Excel 2007 (117)
  • Arkusz Pracownicy (120)
  • Arkusz Lista (121)
    • Część nagłówkowa listy (122)
    • Część specyfikacji dni miesiąca dla listy obecności (128)
    • Obszar specyfikacji dni świątecznych (130)
    • Formatowanie warunkowe - wersja pełna (132)
    • Formatowanie warunkowe - wersja oszczędna (135)
  • Uwagi do konstrukcji skoroszytu w wersji Excel 2007 (138)
    • Wstawienie formantów w aplikacji Excel 2007 (138)
    • Formatowanie warunkowe Excel 2007 (139)
    • Ustawienia wstępne skoroszytu Lista obecności (144)

Rozdział 6. Kartoteka obecności - czyli nasza nieobecność w pracy (147)

  • Przeznaczenie i budowa skoroszytu (147)
    • Obsługa arkusza Excel XP/2003 (148)
    • Obsługa skoroszytu w wersji Excel 2007 (150)
  • Arkusz Zestawienie (153)
  • Arkusz Rok (154)
    • Formatowanie warunkowe komórek zawierających nazwy dni tygodnia (157)
    • Wstawienie formantu typu przycisk pokrętła w arkuszu Rok (160)
    • Wyznaczenie dni świątecznych w kartotece (163)
    • Formatowanie warunkowe komórek zawierających oznaczenie dni świątecznych (168)
    • Wstawienie formantu typu pole kombi w arkuszu Rok (171)
    • Wstawienie formantu typu przycisk polecenia przeznaczonego do automatycznego wstawiania kodu nieobecności w komórkach arkusza Rok (174)
    • Konstrukcja kodu do obsługi przycisku wstawiania kodu nieobecności (176)
    • Obsługa arkusza Rok (178)
    • Ustawienia wstępne skoroszytu Rok (179)

Rozdział 7. Filtrowanie - czyli wydajne szukanie (181)

  • Autofiltr - Excel XP/2003 (181)
    • Wybór kolumn przeznaczonych do filtrowania (182)
    • Obsługa Autofiltru (184)
  • Autofiltr - Excel 2007 (192)
    • Filtrowanie tekstu (193)
    • Filtrowanie liczb (195)
    • Filtrowanie dat lub godzin (197)
  • Filtrowanie zaawansowane - Excel XP/2003 (200)
    • Wiele warunków w jednej kolumnie (201)
    • Jeden warunek w dwóch lub większej liczbie kolumn (202)
    • Jeden z dwóch zestawów warunków dla dwóch lub większej liczby kolumn (203)
    • Opis struktury przykładowej tabeli (204)
  • Filtrowanie zaawansowane - Excel 2007 (211)

Rozdział 8. Sortowanie - czyli oczekiwana zamiana miejsc (215)

  • Sortowanie - Excel XP/2003 (216)
    • Sortowanie za pomocą przycisków paska narzędzi Standardowy (218)
    • Sortowanie za pomocą polecenia Sortuj (219)
    • Sortowanie z uwzględnieniem wielkości liter (222)
    • Sortowanie wielokolumnowe (223)
    • Sortowanie za pomocą listy (225)
  • Sortowanie - Excel 2007 (227)

Rozdział 9. Zaświadczenie o zatrudnieniu i zarobkach - czyli coś, bez czego nic nie załatwimy (231)

  • Przeznaczenie i budowa skoroszytu (231)
  • Obsługa skoroszytu (233)
    • Obsługa skoroszytu w wersji Excel XP/2003 (233)
    • Obsługa skoroszytu w wersji Excel 2007 (234)
  • Arkusz Katalogi (238)
  • Arkusz Dane (239)
    • Wstawienie formantu typu pole kombi służącego do aktualizacji komórek w kolumnie Stanowisko - Excel XP/2003 (240)
    • Wstawienie formantu typu pole kombi służącego do aktualizacji komórek w kolumnie Rodzaj zatrudnienia (247)
    • Aktualizacja komórek za pomocą formantów typu pole kombi (249)
    • Wstawienie formantów w aplikacji Excel 2007 (250)
  • Arkusz Zaświadczenie (251)
    • Wstawienie formantu typu pole listy (254)
  • Drukowanie zaświadczenia (257)

Rozdział 10. Faktura VAT - czyli to, czego wymaga fiskus (259)

  • Przeznaczenie i budowa skoroszytu (259)
  • Obsługa skoroszytu (261)
    • Obsługa skoroszytu w wersji Excel XP/2003 (261)
    • Obsługa skoroszytu w wersji Excel 2007 (264)
  • Arkusz Towary (267)
    • Konstrukcja makropolecenia do obsługi przycisku sortowania towarów (268)
    • Wstawienie formantu typu przycisk w arkuszu Towary oraz przypisanie do niego makropolecenia sortowania towarów (272)
  • Arkusz Odbiorcy (274)
    • Makropolecenie oraz formant typu przycisk w arkuszu Odbiorcy (274)
  • Arkusz Ustawienia (275)
  • Arkusz Faktura (276)
    • Tworzenie części nagłówkowej faktury (276)
    • Tworzenie części specyfikacji towarów (305)
    • Tworzenie części sumującej faktury (318)
    • Inne operacje związane z budową arkusza Faktura (319)
    • Ustawienia wstępne skoroszytu Faktura (323)

Skorowidz (325)

powrót
 
Produkty Podobne
Tablice informatyczne. VBA dla Excela
Excel. Tworzenie zaawansowanych aplikacji
VBA dla Excela 2010. Leksykon kieszonkowy
Microsoft Access 2010 VBA Programming Inside Out
VBA dla Excela 2010 PL. 155 praktycznych przykładów
Microsoft Access 2010 VBA Macro Programming
Excel 2007 VBA Macro Programming
Word 2007 Macros & VBA Made Easy
Microsoft Office 2007. Język VBA i makra. Rozwiązania w biznesie
Excel z elementami VBA w firmie
Więcej produktów