Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Grafika, Fotografia

Flesz. O fotografii z lampą błyskową Język: 1

978-83-283-4371-9

Cena Brutto: 39.90

Cena netto: 38.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Scott Kelby
Liczba_stron 196
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2018-08-20
Flesz. O fotografii z lampą błyskową

Lampa błyskowa to dziś standardowy element właściwie każdego aparatu fotograficznego. Niestety, często uzyskanie za jej pomocą zadowalających rezultatów graniczy z cudem. Niektórzy wręcz uważają, że jedynym dobrym sposobem używania flesza jest... wyłączenie go. Czyżby więc wykonanie pięknej fotografii z wykorzystaniem lampy błyskowej wymagało szczególnego poziomu wtajemniczenia?


Wcale tak nie jest! Uzyskiwanie pięknych i niepowtarzalnych efektów dzięki fleszowi leży w możliwościach każdego fotoamatora! Trzeba tylko nauczyć się kilku prostych rzeczy. I właśnie o tym jest ta książka. Nie ma tu mowy o bardzo zaawansowanych technikach pracy z fleszem, o wykonywaniu złożonych wyliczeń i korzystaniu ze światłomierza. Zamiast tego omówiono bardzo proste metody, które są łatwe do nauczenia się i dają zadziwiająco powtarzalne efekty. Książka jest przystępnie i zrozumiale napisana, dzięki czemu niepostrzeżenie przyswoisz sobie wiedzę, która sprawi, że zaczniesz używać flesza jak zawodowiec!


Dowiedz się więcej o korzystaniu z lamp błyskowych:

  • Początki pracy
  • Ustawienia aparatu
  • Efekty specjalne i oświetlanie tła
  • Fotografia portretowa we wnętrzach i w plenerze
  • Fotografowanie ceremonii ślubnych


    Rozdział 1. Obsługa i ustawienia lamp błyskowych. Od czegoś trzeba zacząć, prawda? (1)

    • Siedem spraw, o których musisz wiedzieć. Jeśli je pominiesz... (2)
    • Ciąg dalszy tego samego. Pomijasz na własne ryzyko! (3)
    • Jeszcze jedno... (4)
    • I dwie ostatnie sprawy (5)
    • Wkrótce zapoznasz się z pewnym systemem (6)
    • Nie będziesz mieć wiele (albo wcale) do czynienia z ustawieniami z tyłu flesza (7)
    • Przywitaj się z panem Fleszem! (8)
    • Dlaczego można znienawidzić flesz przez system TTL? (9)
    • Najczęstsza przyczyna nieudanych zdjęć z fleszem (10)
    • Nie podłączaj flesza do korpusu aparatu (11)
    • Nie próbuj używać wbudowanego flesza do wyzwalania zewnętrznej lampy błyskowej. Nigdy (12)
    • Dlaczego warto mieć bezprzewodowy system sterujący? (13)
    • Dlaczego nie wystarczy zwykły bezprzewodowy wyzwalacz? (14)
    • Różnice między optycznymi a radiowymi systemami bezprzewodowymi (15)
    • Co jeśli flesz nie jest wyposażony w odbiornik radiowy? (16)
    • Rozwiązywanie problemów - kiedy flesz nie chce błyskać (17)
    • Kwestia jasności błysku (18)
    • Co robić, kiedy 1/2 mocy to zbyt dużo? (19)
    • Jak zmienić moc (jasność) lampy? (20)
    • Jaką moc początkową ustawić? (21)
    • Dlaczego zalecam przełączenie flesza na tryb manualny? (22)
    • Przełączanie flesza na tryb manualny (23)
    • Szybsze regenerowanie lampy (24)
    • Jakich ogniw używać? (25)

    Rozdział 2. Trochę trudniejsze tematy o fleszach. To wciąż te tematy. Tylko trochę trudniejsze (27)

    • Używasz kilku fleszy? Zastosowanie funkcji grupowania ułatwi Ci pracę (28)
    • Moja metoda przypisywania lamp do grup (29)
    • Przydzielanie kilku fleszy do jednej grupy (30)
    • Użycie kanałów w celu uniknięcia przypadkowego wyzwolenia błysku flesza przez innych fotografów (31)
    • Tryb Slave umożliwia wyzwolenie drugiego flesza bez użycia komunikacji bezprzewodowej (32)
    • Jak uzyskać moc większą niż maksymalna? (33)
    • Wolisz szerszy czy węższy snop światła? (34)
    • Światło modelujące flesza (35)
    • Chcesz odrobinę złagodzić światło flesza? Użyj dyfuzora (36)
    • Kiedy nie ma sensu stosować dyfuzorów kopułkowych? (37)
    • Twój flesz ma wbudowany dyfuzor szerokokątny... (38)
    • Zastosowanie wbudowanego białego ekranu odbijającego (39)
    • Czy będziesz potrzebować światłomierza? (40)
    • Jak skrócić czas oczekiwania między błyskami? (41)
    • Zamrażanie ruchu w kadrze (42)
    • Flesz i rozmyte tło. Podpowiedź: użyj synchronizacji z krótkimi czasami naświetlania (43)

    Rozdział 3. Ustawienia aparatu podczas fotografowania z fleszem. To łatwiejsze, niż sądzisz (45)

    • O powodach fotografowania w trybie manualnym (46)
    • Czas naświetlania decyduje o jasności światła w pomieszczeniu (47)
    • Przysłona decyduje o jasności flesza (48)
    • Zmiana czułości ISO rozjaśnia albo przyciemnia wszystko (49)
    • Jak ustawić czas naświetlania i dlaczego? (50)
    • Kiedy zmienić czas naświetlania? (51)
    • Od jakiej wartości przysłony zacząć? (52)
    • Jak ustawić czułość ISO? (53)
    • Lista kontrolna ustawień aparatu fotograficznego (54)
    • Wielki sekret harmonijnego oświetlenia (55)

    Rozdział 4. Flesz w fotografii portretowej. Jak sprawić, by ludzie wyglądali atrakcyjniej? (57)

    • Odłącz go od aparatu... (58)
    • Niech stanie się miękkie i piękne światło (59)
    • To trochę pomaga, ale nie jest to softboks... (60)
    • Mój ulubiony softboks do fleszy (61)
    • Jak uzyskać piękne światło za niecałe sto złotych (62)
    • Nie masz przyjaciela do pomocy? Sięgnij po kartę płatniczą... (63)
    • Zastosowanie pionowego softboksu na drugim fleszu (64)
    • Mocniej skupiony snop światła i większa dramaturgia dzięki siatkom kierunkowym (65)
    • Zastosuj metalowe siatki, aby uzyskać mocno skupiony snop światła (66)
    • Rozpraszanie światła za pomocą parasola (to działa, ale odradzam...) (67)
    • Rozległe, piękne światło to domena dużych softboksów (68)
    • Jeśli potrzebujesz naprawdę dużego źródła światła po kosztach... (69)
    • Błyskawiczny sposób na portrety do ramion (70)
    • Najczęstszy sposób ustawienia flesza (71)
    • Jak uzyskać więcej (albo mniej) cieni? (72)
    • Sposób na wyjątkowo miękkie światło (73)
    • Jak wysoko zamocować flesz? (74)
    • Jak blisko ustawić softboks? (75)
    • Oświetlenie wyszczuplające optycznie (76)
    • Odbity błysk flesza może uratować skórę (77)
    • Dodawanie drugiego flesza (78)
    • Wygaszanie światła dla uzyskania bardziej profesjonalnie wyglądających portretów (79)
    • Ręczne wygaszanie światła przy użyciu zasłon (80)
    • Konturowy portret z trzema fleszami (81)

    Rozdział 5. Fotografowanie z fleszem poza studiem. To naprawdę straszny temat, może więc lepiej go pominąć... (83)

    • Dlaczego warto stosować filtry foliowe podczas fotografowania poza studiem? (84)
    • Jak radzić sobie z kłopotliwym oświetleniem wnętrz? (85)
    • Jak założyć filtr foliowy na flesz? (86)
    • Gotowe, przycięte do odpowiednich rozmiarów zestawy filtrów foliowych (87)
    • Łatwe fotografowanie z fleszem poza studiem (88 )
      • KROK 1.: ustawianie modela (88)
      • KROK 2.: pomiar światła (89)
      • KROK 3.: niedoświetlanie (90)
      • KROK 4.: ustawianie flesza (91)
      • KROK 5.: załóż filtr pomarańczowy (92)
      • KROK 6.: ustawienia flesza (93)
      • KROK 7.: kolejne filtry foliowe (94)
    • Flesz z blendą w roli drugiego źródła światła (95)
    • Sposób na uzyskanie odrobiny światła wypełniającego w plenerze, gdy nie masz softboksu (96)
    • W pochmurne dni możesz uzyskać efekt rozmytego tła dzięki szeroko otwartej przysłonie (97)
    • Rewelacyjna sztuczka pozwalająca uzyskać proste, czyste tło (98)
    • Fotografowanie wnętrz z użyciem flesza (99)

    Rozdział 6. Oświetlanie tła. Tyły są ważne! (101)

    • Oświetlanie tła bez użycia drugiego flesza (102)
    • Zanim wycelujesz flesz w stronę tła, musisz podjąć pewną decyzję (103)
    • Niedrogie tła (104)
    • Jakiego koloru tło kupić na początku? (105)
    • Zastosowanie teł z tkaniny lub malowanych (106)
    • Statywy stosowane do oświetlania tła (107)
    • Dlaczego tak ważna jest odległość między fleszem a tłem? (108)
    • Podczas ustawiania oświetlenia tła wyłącz wszystkie lampy znajdujące się z przodu (109)
    • Jak oświetlić tło, by wyszło idealnie białe? (110)
    • Oświetlanie szerszego, białego tła (111)
    • Jak uniknąć "rozlewania się" głównego światła na tło? (112)
    • Jak ochronić główny temat przed światłem flesza oświetlającego tło? (113)
    • Tworzenie gradientu w tle (114)
    • Mniejsze, punktowe światło w tle (115)
    • Kolorowe filtry foliowe do oświetlania tła (116)
    • Barwienie tła (117)
    • Całkowita zmiana koloru tła (118)
    • Owalny gradient w tle (119)

    Rozdział 7. Zastosowanie flesza w fotografii ślubnej. Najjaśniejsza panna (młoda) przybywa... (121)

    • Prosty portret panny młodej (z jednym źródłem światła) (122)
    • Fotografowanie przygotowań panny młodej (123)
    • Fotografowanie wesel, wariant 1.: flesz na aparacie (124)
    • Fotografowanie wesel, wariant 2.: skuteczne rozpraszanie światła (125)
    • Fotografowanie wesel, wariant 3.: oświetlanie wnętrza (126)
    • Fotografowanie wesel, wariant 4.: błysk flesza w kadrze (127)
    • Oświetlanie oficjalnych zdjęć grupowych (128)
    • Obracanie głowicy flesza w celu odbicia błysku (129)
    • Flesz ustawiony za panną młodą (130)
    • Zastosowanie filtrów foliowych w celu dostosowania błysku flesza do oświetlenia wnętrza (131)

    Rozdział 8. Żeby flesz stał jak trzeba. To źle brzmi, ale wiesz, co mam na myśli (133)

    • Do czego używać różnych rodzajów statywów oświetleniowych? (134)
    • Dlaczego warto zaopatrzyć się w regulowany uchwyt? (135)
    • Mocowanie flesza za pomocą "małej stopki" (136)
    • Flesz na monopodzie - mój ulubiony sposób na zdjęcia poza studiem (137)
    • Montowanie dodatkowych fleszy: klamry (138)
    • Montowanie dodatkowych fleszy: Joby Flash Clamp (139)
    • Montowanie dodatkowych fleszy: RapidMount SLX i RapidStrips firmy Tether Tools (140)
    • Montowanie dodatkowych fleszy: Platypod Ultra (141)
    • Montowanie dodatkowych fleszy: Manfrotto Magic Arm (142)
    • Montowanie wielu fleszy (143)

    Rozdział 9. Sztuczki z fleszami. Jak nauczyć flesz podawać łapę, kłaść się na grzbiecie i aportować światło? (145)

    • Portret o charakterze studyjnym... bez studia (146)
    • Ukrywanie flesza i statywu (147)
    • Efekt zachodu słońca w plenerze (148)
    • Efekty specjalne z wydłużaniem ekspozycji (149)
    • Trzy rodzaje oświetlenia bez zmiany położenia flesza (150)
    • Jeśli nie da się odbić błysku od sufitu... (151)
    • Jeśli chcesz uwiecznić padające na tło cienie... (152)
    • Zastosowanie flesza jako rekwizytu (153)
    • Korygowanie oświetlenia podłoża za pomocą podwójnego ujęcia (154)
    • Efekty specjalne z filtrami foliowymi (155)
    • Zastosowanie balansu bieli jako dodatkowego koloru (156)
    • Panoramowanie z rozmyciem i zamrożeniem ruchu (157)
    • Efekt stroboskopowy (158)
    • Klasyczny, sugestywny portret w hollywoodzkim stylu (159)
    • Sugestywny portret z profilu (160)
    • Dwukolorowe oświetlenie tylne (161)
    • Usuwanie odbić z okularów (162)
    • Proste oświetlenie produktowe z użyciem dwóch fleszy (163)

    Rozdział 10. Proces fotografowania z fleszem. Jeśli planujesz sesję we wnętrzach, w plenerze albo sesję ślubną, to masz przepis na sukces! (165)

    • Fotografia portretowa we wnętrzach (166)
      • KROK 1.: zamontuj flesz na statywie oświetleniowym (166)
      • KROK 2.: załóż softboks na flesz (167)
      • KROK 3.: skonfiguruj we fleszu podane ustawienia (168)
      • KROK 4.: ustaw flesz wysoko, pod kątem 45 stopni (169)
      • KROK 5.: zastosuj podane ustawienia aparatu (170)
      • KROK 6.: zrób zdjęcie próbne i oceń je (171)
    • Fotografia portretowa w plenerze (172)
      • KROK 1.: ustaw portretowaną osobę plecami do słońca (172)
      • KROK 2.: zacznij od ustawienia prawidłowej ekspozycji (173)
      • KROK 3.: przyciemnij cały kadr (174)
      • KROK 4.: zastosuj podane ustawienia flesza (175)
      • KROK 5.: odłącz flesz od aparatu (176)
      • KROK 6.: załóż na flesz pomarańczowy filtr foliowy (177)
      • KROK 7.: spraw, by światło stało się bardziej miękkie i atrakcyjne (178)
      • KROK 8.: ustaw flesz wysoko, pod kątem 45 stopni (179)
      • KROK 9.: włącz flesz i zrób próbne zdjęcie (180)
      • KROK 10.: zrównoważ moc błysku ze światłem zastanym (181)
    • Fotografowanie ślubów (182)
      • KROK 1.: fotografowanie z fleszem przygotowań do ceremonii (182)
      • KROK 2.: portrety panny młodej (183)
      • KROK 3.: ceremonia (184)
      • KROK 4.: oficjalne zdjęcia grupowe (185)
      • KROK 5.: wesele, jeden flesz (186)
      • KROK 6.: wesele, dwa flesze (187)

    Skorowidz (188)

powrót
 
Produkty Podobne
Jak to zrobić w Lightroomie Classic? Najkrótsze drogi do najlepszych rozwiązań. Wydanie II
GIMP. Poznaj świat grafiki komputerowej
Książka o fotografowaniu. Wydanie IV zmienione
Flesz. O fotografii z lampą błyskową
Zdjęcia z duszą. Jak zostać fotografem z wizją
Górskie wyprawy fotograficzne
Photoshop w trampkach. Stwórz własny album rodzinny
Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć. Wydanie VIII
Profesjonalna fotografia ślubna. Od perfekcyjnego warsztatu do dochodowego biznesu. Wydanie II zmienione
Kręć filmy, które wciągają!
Więcej produktów