Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Grafika, Fotografia

Flesz. O fotografii z lampą błyskową Język: 1

978-83-283-4371-9

Cena Brutto: 39.90

Cena netto: 38.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Scott Kelby
Liczba_stron 196
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2018-08-20
Flesz. O fotografii z lampą błyskową

Lampa błyskowa to dziś standardowy element właściwie każdego aparatu fotograficznego. Niestety, często uzyskanie za jej pomocą zadowalających rezultatów graniczy z cudem. Niektórzy wręcz uważają, że jedynym dobrym sposobem używania flesza jest... wyłączenie go. Czyżby więc wykonanie pięknej fotografii z wykorzystaniem lampy błyskowej wymagało szczególnego poziomu wtajemniczenia?


Wcale tak nie jest! Uzyskiwanie pięknych i niepowtarzalnych efektów dzięki fleszowi leży w możliwościach każdego fotoamatora! Trzeba tylko nauczyć się kilku prostych rzeczy. I właśnie o tym jest ta książka. Nie ma tu mowy o bardzo zaawansowanych technikach pracy z fleszem, o wykonywaniu złożonych wyliczeń i korzystaniu ze światłomierza. Zamiast tego omówiono bardzo proste metody, które są łatwe do nauczenia się i dają zadziwiająco powtarzalne efekty. Książka jest przystępnie i zrozumiale napisana, dzięki czemu niepostrzeżenie przyswoisz sobie wiedzę, która sprawi, że zaczniesz używać flesza jak zawodowiec!


Dowiedz się więcej o korzystaniu z lamp błyskowych:

  • Początki pracy
  • Ustawienia aparatu
  • Efekty specjalne i oświetlanie tła
  • Fotografia portretowa we wnętrzach i w plenerze
  • Fotografowanie ceremonii ślubnych


    Rozdział 1. Obsługa i ustawienia lamp błyskowych. Od czegoś trzeba zacząć, prawda? (1)

    • Siedem spraw, o których musisz wiedzieć. Jeśli je pominiesz... (2)
    • Ciąg dalszy tego samego. Pomijasz na własne ryzyko! (3)
    • Jeszcze jedno... (4)
    • I dwie ostatnie sprawy (5)
    • Wkrótce zapoznasz się z pewnym systemem (6)
    • Nie będziesz mieć wiele (albo wcale) do czynienia z ustawieniami z tyłu flesza (7)
    • Przywitaj się z panem Fleszem! (8)
    • Dlaczego można znienawidzić flesz przez system TTL? (9)
    • Najczęstsza przyczyna nieudanych zdjęć z fleszem (10)
    • Nie podłączaj flesza do korpusu aparatu (11)
    • Nie próbuj używać wbudowanego flesza do wyzwalania zewnętrznej lampy błyskowej. Nigdy (12)
    • Dlaczego warto mieć bezprzewodowy system sterujący? (13)
    • Dlaczego nie wystarczy zwykły bezprzewodowy wyzwalacz? (14)
    • Różnice między optycznymi a radiowymi systemami bezprzewodowymi (15)
    • Co jeśli flesz nie jest wyposażony w odbiornik radiowy? (16)
    • Rozwiązywanie problemów - kiedy flesz nie chce błyskać (17)
    • Kwestia jasności błysku (18)
    • Co robić, kiedy 1/2 mocy to zbyt dużo? (19)
    • Jak zmienić moc (jasność) lampy? (20)
    • Jaką moc początkową ustawić? (21)
    • Dlaczego zalecam przełączenie flesza na tryb manualny? (22)
    • Przełączanie flesza na tryb manualny (23)
    • Szybsze regenerowanie lampy (24)
    • Jakich ogniw używać? (25)

    Rozdział 2. Trochę trudniejsze tematy o fleszach. To wciąż te tematy. Tylko trochę trudniejsze (27)

    • Używasz kilku fleszy? Zastosowanie funkcji grupowania ułatwi Ci pracę (28)
    • Moja metoda przypisywania lamp do grup (29)
    • Przydzielanie kilku fleszy do jednej grupy (30)
    • Użycie kanałów w celu uniknięcia przypadkowego wyzwolenia błysku flesza przez innych fotografów (31)
    • Tryb Slave umożliwia wyzwolenie drugiego flesza bez użycia komunikacji bezprzewodowej (32)
    • Jak uzyskać moc większą niż maksymalna? (33)
    • Wolisz szerszy czy węższy snop światła? (34)
    • Światło modelujące flesza (35)
    • Chcesz odrobinę złagodzić światło flesza? Użyj dyfuzora (36)
    • Kiedy nie ma sensu stosować dyfuzorów kopułkowych? (37)
    • Twój flesz ma wbudowany dyfuzor szerokokątny... (38)
    • Zastosowanie wbudowanego białego ekranu odbijającego (39)
    • Czy będziesz potrzebować światłomierza? (40)
    • Jak skrócić czas oczekiwania między błyskami? (41)
    • Zamrażanie ruchu w kadrze (42)
    • Flesz i rozmyte tło. Podpowiedź: użyj synchronizacji z krótkimi czasami naświetlania (43)

    Rozdział 3. Ustawienia aparatu podczas fotografowania z fleszem. To łatwiejsze, niż sądzisz (45)

    • O powodach fotografowania w trybie manualnym (46)
    • Czas naświetlania decyduje o jasności światła w pomieszczeniu (47)
    • Przysłona decyduje o jasności flesza (48)
    • Zmiana czułości ISO rozjaśnia albo przyciemnia wszystko (49)
    • Jak ustawić czas naświetlania i dlaczego? (50)
    • Kiedy zmienić czas naświetlania? (51)
    • Od jakiej wartości przysłony zacząć? (52)
    • Jak ustawić czułość ISO? (53)
    • Lista kontrolna ustawień aparatu fotograficznego (54)
    • Wielki sekret harmonijnego oświetlenia (55)

    Rozdział 4. Flesz w fotografii portretowej. Jak sprawić, by ludzie wyglądali atrakcyjniej? (57)

    • Odłącz go od aparatu... (58)
    • Niech stanie się miękkie i piękne światło (59)
    • To trochę pomaga, ale nie jest to softboks... (60)
    • Mój ulubiony softboks do fleszy (61)
    • Jak uzyskać piękne światło za niecałe sto złotych (62)
    • Nie masz przyjaciela do pomocy? Sięgnij po kartę płatniczą... (63)
    • Zastosowanie pionowego softboksu na drugim fleszu (64)
    • Mocniej skupiony snop światła i większa dramaturgia dzięki siatkom kierunkowym (65)
    • Zastosuj metalowe siatki, aby uzyskać mocno skupiony snop światła (66)
    • Rozpraszanie światła za pomocą parasola (to działa, ale odradzam...) (67)
    • Rozległe, piękne światło to domena dużych softboksów (68)
    • Jeśli potrzebujesz naprawdę dużego źródła światła po kosztach... (69)
    • Błyskawiczny sposób na portrety do ramion (70)
    • Najczęstszy sposób ustawienia flesza (71)
    • Jak uzyskać więcej (albo mniej) cieni? (72)
    • Sposób na wyjątkowo miękkie światło (73)
    • Jak wysoko zamocować flesz? (74)
    • Jak blisko ustawić softboks? (75)
    • Oświetlenie wyszczuplające optycznie (76)
    • Odbity błysk flesza może uratować skórę (77)
    • Dodawanie drugiego flesza (78)
    • Wygaszanie światła dla uzyskania bardziej profesjonalnie wyglądających portretów (79)
    • Ręczne wygaszanie światła przy użyciu zasłon (80)
    • Konturowy portret z trzema fleszami (81)

    Rozdział 5. Fotografowanie z fleszem poza studiem. To naprawdę straszny temat, może więc lepiej go pominąć... (83)

    • Dlaczego warto stosować filtry foliowe podczas fotografowania poza studiem? (84)
    • Jak radzić sobie z kłopotliwym oświetleniem wnętrz? (85)
    • Jak założyć filtr foliowy na flesz? (86)
    • Gotowe, przycięte do odpowiednich rozmiarów zestawy filtrów foliowych (87)
    • Łatwe fotografowanie z fleszem poza studiem (88 )
      • KROK 1.: ustawianie modela (88)
      • KROK 2.: pomiar światła (89)
      • KROK 3.: niedoświetlanie (90)
      • KROK 4.: ustawianie flesza (91)
      • KROK 5.: załóż filtr pomarańczowy (92)
      • KROK 6.: ustawienia flesza (93)
      • KROK 7.: kolejne filtry foliowe (94)
    • Flesz z blendą w roli drugiego źródła światła (95)
    • Sposób na uzyskanie odrobiny światła wypełniającego w plenerze, gdy nie masz softboksu (96)
    • W pochmurne dni możesz uzyskać efekt rozmytego tła dzięki szeroko otwartej przysłonie (97)
    • Rewelacyjna sztuczka pozwalająca uzyskać proste, czyste tło (98)
    • Fotografowanie wnętrz z użyciem flesza (99)

    Rozdział 6. Oświetlanie tła. Tyły są ważne! (101)

    • Oświetlanie tła bez użycia drugiego flesza (102)
    • Zanim wycelujesz flesz w stronę tła, musisz podjąć pewną decyzję (103)
    • Niedrogie tła (104)
    • Jakiego koloru tło kupić na początku? (105)
    • Zastosowanie teł z tkaniny lub malowanych (106)
    • Statywy stosowane do oświetlania tła (107)
    • Dlaczego tak ważna jest odległość między fleszem a tłem? (108)
    • Podczas ustawiania oświetlenia tła wyłącz wszystkie lampy znajdujące się z przodu (109)
    • Jak oświetlić tło, by wyszło idealnie białe? (110)
    • Oświetlanie szerszego, białego tła (111)
    • Jak uniknąć "rozlewania się" głównego światła na tło? (112)
    • Jak ochronić główny temat przed światłem flesza oświetlającego tło? (113)
    • Tworzenie gradientu w tle (114)
    • Mniejsze, punktowe światło w tle (115)
    • Kolorowe filtry foliowe do oświetlania tła (116)
    • Barwienie tła (117)
    • Całkowita zmiana koloru tła (118)
    • Owalny gradient w tle (119)

    Rozdział 7. Zastosowanie flesza w fotografii ślubnej. Najjaśniejsza panna (młoda) przybywa... (121)

    • Prosty portret panny młodej (z jednym źródłem światła) (122)
    • Fotografowanie przygotowań panny młodej (123)
    • Fotografowanie wesel, wariant 1.: flesz na aparacie (124)
    • Fotografowanie wesel, wariant 2.: skuteczne rozpraszanie światła (125)
    • Fotografowanie wesel, wariant 3.: oświetlanie wnętrza (126)
    • Fotografowanie wesel, wariant 4.: błysk flesza w kadrze (127)
    • Oświetlanie oficjalnych zdjęć grupowych (128)
    • Obracanie głowicy flesza w celu odbicia błysku (129)
    • Flesz ustawiony za panną młodą (130)
    • Zastosowanie filtrów foliowych w celu dostosowania błysku flesza do oświetlenia wnętrza (131)

    Rozdział 8. Żeby flesz stał jak trzeba. To źle brzmi, ale wiesz, co mam na myśli (133)

    • Do czego używać różnych rodzajów statywów oświetleniowych? (134)
    • Dlaczego warto zaopatrzyć się w regulowany uchwyt? (135)
    • Mocowanie flesza za pomocą "małej stopki" (136)
    • Flesz na monopodzie - mój ulubiony sposób na zdjęcia poza studiem (137)
    • Montowanie dodatkowych fleszy: klamry (138)
    • Montowanie dodatkowych fleszy: Joby Flash Clamp (139)
    • Montowanie dodatkowych fleszy: RapidMount SLX i RapidStrips firmy Tether Tools (140)
    • Montowanie dodatkowych fleszy: Platypod Ultra (141)
    • Montowanie dodatkowych fleszy: Manfrotto Magic Arm (142)
    • Montowanie wielu fleszy (143)

    Rozdział 9. Sztuczki z fleszami. Jak nauczyć flesz podawać łapę, kłaść się na grzbiecie i aportować światło? (145)

    • Portret o charakterze studyjnym... bez studia (146)
    • Ukrywanie flesza i statywu (147)
    • Efekt zachodu słońca w plenerze (148)
    • Efekty specjalne z wydłużaniem ekspozycji (149)
    • Trzy rodzaje oświetlenia bez zmiany położenia flesza (150)
    • Jeśli nie da się odbić błysku od sufitu... (151)
    • Jeśli chcesz uwiecznić padające na tło cienie... (152)
    • Zastosowanie flesza jako rekwizytu (153)
    • Korygowanie oświetlenia podłoża za pomocą podwójnego ujęcia (154)
    • Efekty specjalne z filtrami foliowymi (155)
    • Zastosowanie balansu bieli jako dodatkowego koloru (156)
    • Panoramowanie z rozmyciem i zamrożeniem ruchu (157)
    • Efekt stroboskopowy (158)
    • Klasyczny, sugestywny portret w hollywoodzkim stylu (159)
    • Sugestywny portret z profilu (160)
    • Dwukolorowe oświetlenie tylne (161)
    • Usuwanie odbić z okularów (162)
    • Proste oświetlenie produktowe z użyciem dwóch fleszy (163)

    Rozdział 10. Proces fotografowania z fleszem. Jeśli planujesz sesję we wnętrzach, w plenerze albo sesję ślubną, to masz przepis na sukces! (165)

    • Fotografia portretowa we wnętrzach (166)
      • KROK 1.: zamontuj flesz na statywie oświetleniowym (166)
      • KROK 2.: załóż softboks na flesz (167)
      • KROK 3.: skonfiguruj we fleszu podane ustawienia (168)
      • KROK 4.: ustaw flesz wysoko, pod kątem 45 stopni (169)
      • KROK 5.: zastosuj podane ustawienia aparatu (170)
      • KROK 6.: zrób zdjęcie próbne i oceń je (171)
    • Fotografia portretowa w plenerze (172)
      • KROK 1.: ustaw portretowaną osobę plecami do słońca (172)
      • KROK 2.: zacznij od ustawienia prawidłowej ekspozycji (173)
      • KROK 3.: przyciemnij cały kadr (174)
      • KROK 4.: zastosuj podane ustawienia flesza (175)
      • KROK 5.: odłącz flesz od aparatu (176)
      • KROK 6.: załóż na flesz pomarańczowy filtr foliowy (177)
      • KROK 7.: spraw, by światło stało się bardziej miękkie i atrakcyjne (178)
      • KROK 8.: ustaw flesz wysoko, pod kątem 45 stopni (179)
      • KROK 9.: włącz flesz i zrób próbne zdjęcie (180)
      • KROK 10.: zrównoważ moc błysku ze światłem zastanym (181)
    • Fotografowanie ślubów (182)
      • KROK 1.: fotografowanie z fleszem przygotowań do ceremonii (182)
      • KROK 2.: portrety panny młodej (183)
      • KROK 3.: ceremonia (184)
      • KROK 4.: oficjalne zdjęcia grupowe (185)
      • KROK 5.: wesele, jeden flesz (186)
      • KROK 6.: wesele, dwa flesze (187)

    Skorowidz (188)

powrót
 
Produkty Podobne
Flesz. O fotografii z lampą błyskową
Zdjęcia z duszą. Jak zostać fotografem z wizją
Górskie wyprawy fotograficzne
Photoshop w trampkach. Stwórz własny album rodzinny
Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć. Wydanie VIII
Profesjonalna fotografia ślubna. Od perfekcyjnego warsztatu do dochodowego biznesu. Wydanie II zmienione
Kręć filmy, które wciągają!
Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe. Wydanie II
Adobe Illustrator CC/CC PL. Oficjalny podręcznik
Photoshop. Twoje projekty krok po kroku
Więcej produktów