Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

Hello Scratch! Napisz swoją pierwszą grę i ucz się programowania Język: 1

978-83-283-4059-6

Cena Brutto: 49.00

Cena netto: 46.67

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Melissa Ford, Sadie Ford, Gabriel Ford
Liczba_stron 464
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2018-11-27

Hello Scratch! Napisz swoją pierwszą grę i ucz się programowania


Programowanie i gry komputerowe mają ze sobą wiele wspólnego. Są interesujące, wciągające oraz dają mnóstwo radości i satysfakcji. A przede wszystkim są znakomitą zabawą dla każdego bystrego dzieciaka, nawet jeśli ten dzieciak ma osiem lat i dopiero co opanował sztukę czytania. Naturalnie, dla tak młodych adeptów sztuki kodowania potrzebne jest specjalne środowisko, właśnie takie jak Scratch - język programowania dla dzieci stworzony przez MIT i udostępniony na zasadach open source. To świetny sposób na naukę programistycznego myślenia bez konieczności wnikania w złożoność standardowego programowania.


Ta książka jest doskonałym przewodnikiem po świecie Scratcha. Jej autorami są dwunastoletnie bliźnięta, które w przyjazny sposób pokazały, jak napisać pięć wciągających gier. To znakomity sposób na pierwsze kroki w świecie programowania! W książce opisano, jak rozpocząć pracę ze Scratchem i jak wygląda jego przestrzeń robocza oraz edytor grafiki. Przystępnie przedstawiono podstawowe idee programowania. Omówiono krok po kroku tworzenie zabawnych gier w stylu retro. Starannie dobrane projekty zachęcają do prowadzenia samodzielnych poszukiwań, eksperymentów i modyfikacji. Przy tym wszystkim książka jest znakomitą pomocą zarówno do samodzielnych ćwiczeń, jak i do wspólnej pracy z rodzicami, dla których może stać się pretekstem do wspomnień o grach sprzed lat.


Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 8 - 14 lat i zawiera:

  • Wprowadzenie do Scratcha
  • Przedstawienie podstawowych idei programistycznych
  • Zasady tworzenia elementów graficznych (pixel art) i skryptów
  • Wyczerpująco opisane projekty mniejszych i większych programów
  • Instrukcje budowania wciągających gier retro


    • Przedmowa (xv)
    • Podziękowania (xvii)
    • O książce (xix)
    • O autorach (xxvi)

    CZĘŚĆ I NABIERANIE ZRĘCZNOŚCI (1)

    1. Nauka obchodzenia się ze Scratchem (3)

    • Tworzymy pierwszy program (4)
      • Zaczynamy (5)
      • Przesuwanie kota (6)
      • Modyfikacja klocka (7)
      • Kontynuacja ruchu (8)
      • Dodawanie nowego duszka (10)
      • Sprawdzanie nieznanych klocków (12)
    • Poruszanie się po ekranie (13)
      • Poznajemy szary przybornik (13)
      • Poznajemy listę bloczków (15)
      • Poznajemy strefę duszków (21)
    • Podsumowanie wycieczki (22)
      • Baw się przestrzenią (22)
      • Czego się dowiedziałeś? (22)

    2. Poznajemy edytor grafiki (23)

    • Twój pierwszy rysunek (24)
      • Poznajemy piksele (25)
      • Korzystanie z narzędzi plastycznych do rysowania duszka (26)
      • Tworzenie kota, piksel po pikselu (38)
    • Twoje pierwsze tło (42)
      • Poznajemy edytor tła (42)
      • Projektowanie tła (43)
    • Podsumowanie wycieczki (45)
      • Baw się przestrzenią (46)
      • Czego się dowiedziałeś? (46)

    3. Ważne koncepcje programistyczne i kluczowe klocki Scratcha (47)

    • Rozpoczynanie programu klockiem kiedy kliknięto flagę (49)
      • Odnajdowanie włącznika w programie (49)
      • Skrypt z użyciem klocka kiedy kliknięto flagę (50)
    • Wyznaczamy położenie za pomocą współrzędnych x i y (51)
      • Znajdowanie pozycji duszka za pomocą współrzędnych x i y (52)
      • Pisanie skryptu za pomocą klocka zmień x o 10 (54)
    • Użycie instrukcji warunkowej (56)
      • Wyznaczanie warunków w grze (57)
      • Tworzenie skryptu z klockiem jeżeli... to (57)
    • Tworzenie pętli (60)
      • Kiedy umieszczać pętlę (60)
      • Skrypty z wykorzystaniem klocka zawsze (61)
    • Korzystanie ze zmiennych (62)
      • Jakich zmiennych używać (62)
      • Skrypt z klockiem zmienna (63)
    • Operatory logiczne (66)
      • Gdzie używać operatorów logicznych (66)
      • Skrypty z użyciem operatorów logicznych i klocka dotyka (67)
    • Klonowanie duszków (70)
      • Klonowanie duszków w trakcie gry (71)
      • Skrypt z klockami sklonuj (71)
    • Nadawanie wiadomości (74)
      • Wiadomość do nadania (74)
      • Skrypt z klockiem nadaj komunikat (74)
    • Nauka w akcji (78)

    CZĘŚĆ II MASZYNERIA W RUCH (79)

    4. Dwuosobowa gra z odbijaniem piłeczki (81)

    • Przygotowanie tła i koło barw (82)
      • Robimy wnękę jadalną (82)
      • Poznajemy koło barw (83)
    • Przygotowanie duszków (84)
      • Przyrządzanie jajka (84)
      • Patelnie w skali szarości (88)
    • Drobiazgi (91)
      • Tworzenie ściany (91)
    • Przygotowania do kodowania (93)
      • Baw się przestrzenią (93)
      • Czego się dowiedziałeś? (93)

    5. Instrukcje warunkowe w dwuosobowej grze w ping-ponga (95)

    • Przygotowania do programowania (96)
      • Brakujące duszki (97)
      • Przygotowanie sceny (97)
    • Programowanie żeliwnych patelni (98)
      • Pisanie skryptu poruszającego rakietki (98)
      • Kopiowanie skryptu poruszającego paletkę (101)
    • Programowanie jajka (102)
      • Skrypt startowy (103)
      • Ruszamy jajko (106)
      • Odbijamy jajko (110)
      • Wykrywanie prawej krawędzi (112)
      • Kopiowanie skryptu wykrywającego dla lewej krawędzi (114)
      • Skrypt kończący grę (115)
      • Odbijamy jajko (117)
    • Drobiazgi (120)
    • Rozwiązywanie problemów (122)
      • Naprawianie usterek w warstwach (122)
      • Rozwiązywanie problemów z jajkiem (122)
    • Nauka w akcji (123)
      • Baw się kodem (123)
      • Czego się dowiedziałeś? (124)

    CZĘŚĆ III PROGRAMOWANIE I GRANIE (125)

    6. Prosta strzelanka (127)

    • Malowanie tła, proporcje, skala oraz zasada trójpodziału (128)
      • Nocne tło (128)
      • Skala i proporcje (130)
      • Uczymy się zasady trójpodziału (132)
    • Rysowanie pierwszoplanowych duszków (133)
      • Tworzenie czarodzieja (133)
      • Rysowanie ducha (137)
      • Iskrząca różdżka (140)
    • Drobiazgi (141)
      • Bariera (141)
    • Przygotowania do kodowania (142)
      • Baw się grą (142)
      • Czego się dowiedziałeś? (142)

    7. Instrukcje warunkowe w strzelance (144)

    • Przygotowania do programowania (146)
      • Brakujące duszki (146)
      • Przygotowanie sceny (146)
    • Programowanie czarodzieja (147)
      • Skrypt ruchu (147)
      • Odejmowanie życia (149)
      • Skrypt kończący grę (150)
    • Programowanie duchów (152)
      • Skrypt pozycjonujący (152)
      • Klonujemy duchy (153)
      • Skrypt ruchu (155)
    • Programowanie iskier (160)
      • Skrypt pozycjonujący (160)
      • Skrypt klonujący (163)
      • Skrypt ruchu (164)
      • Wykrywanie klona (166)
    • Drobiazgi (168)
      • Pozycjonujemy linię (168)
      • System punktacji dla tła (169)
    • Rozwiązywanie problemów (171)
      • Sprawdzenie skryptów (171)
      • Duszki nie są na środku (171)
      • Usuwanie klocków (172)
    • Nauka w akcji (172)
      • Baw się kodem (172)
      • Czego się dowiedziałeś? (173)

    8. Jednoosobowe odbijanie piłki (175)

    • Przygotowanie tła i nauka tworzenia tekstury (176)
      • Trawiaste tło (176)
      • Sprawdzanie tekstury (181)
    • Przygotowanie duszków (182)
      • Rysowanie buta (182)
      • Rysowanie piłki (185)
      • Tkanie siatki (188)
    • Drobiazgi (190)
      • Tabela punktacji (190)
      • Bariera (191)
    • Przygotowania do kodowania (192)
      • Baw się grą (192)
      • Czego się dowiedziałeś? (192)

    9. Zmienne wchodzą do gry (194)

    • Przygotowania do programowania (196)
      • Brakujące duszki (196)
      • Przygotowanie sceny (196)
    • Programowanie buta (197)
      • Poruszanie butem (197)
    • Programowanie piłki (198)
      • Skrypt organizacyjny (199)
      • Klonujemy piłkę (200)
      • Skrypt ruchu (202)
      • Wykrywanie buta (203)
      • Wykrywanie siatki (205)
      • Skrypt odejmujący piłki (206)
    • Programowanie siatki (207)
      • Skrypt klonujący (207)
      • Wykrywanie piłki (210)
    • Drobiazgi (211)
      • Ukrywamy tabelę punktów (211)
      • Wyświetlamy tabelę punktów (212)
      • Umieszczamy linię na scenie (213)
      • Odejmujemy szanse (214)
      • Skrypt kończący grę (215)
    • Rozwiązywanie problemów (216)
      • Wyśrodkuj duszki (216)
      • Usprawnij kod (217)
    • Nauka w akcji (218)
      • Baw się kodem (218)
      • Czego się dowiedziałeś? (219)

    10. Prosta gra platformowa (221)

    • Przygotowanie tła (222)
      • Piaszczyste tło (222)
      • Dziura w piasku (224)
      • Woda w dziurze (226)
    • Pierwszoplanowe duszki (227)
      • Plażowa Buffy (227)
      • Zamki z piasku (231)
      • Krab (233)
      • Winorośl (235)
    • Drobiazgi (236)
      • Boczne linie bariery (236)
    • Przygotowania do programowania (237)
      • Baw się grą (237)
      • Czego się dowiedziałeś? (238)

    11. Współrzędne x i y w prostej grze platformowej (239)

    • Przygotowania do programowania (241)
      • Brakujące duszki (241)
      • Przygotowanie sceny (241)
    • Programowanie Plażowej Buffy (242)
      • Poruszanie się (242)
      • Skrypt prędkości spadania (244)
      • Skrypt opadania (246)
      • Skakanie (247)
      • Skrypt pozycjonujący (249)
      • Skrypt odejmujący życie (250)
      • Zmiana tła (253)
      • Zsiadanie z liany (257)
      • Chwytanie winorośli - skrypt dwuczęściowy (258)
    • Programowanie zamku (261)
      • Pokaż i ukryj się (261)
      • Kopiowanie skryptu pokazywania i ukrywania (262)
    • Kraby (263)
      • Modyfikacja skryptu pokazywania i ukrywania (263)
      • Skrypt ruchu (264)
    • Winorośl (266)
      • Skrypt startowy (266)
      • Skrypt pozycjonujący (269)
      • Poruszanie winoroślą (270)
    • Drobiazgi (271)
      • Pozycjonowanie bariery (272)
      • Poprzednie tło - skrypt (273)
      • Następne tło - skrypt (274)
    • Rozwiązywanie problemów (274)
    • Nauka w akcji (275)
      • Baw się kodem (275)
      • Czego się dowiedziałeś? (276)

    12. Jednoplanszowa gra platformowa (278)

    • Przygotowanie tła (279)
      • Ze szkołą w tle (279)
    • Przygotowanie duszków (280)
      • Zegar (280)
      • Drzwi (283)
      • Biurko (284)
      • Nauczycielka (288)
      • Dzieci (292)
    • Przygotowanie kodu (295)
      • Baw się grą (295)
      • Czego się dowiedziałeś? (296)

    13. Tablice i imitacja grawitacji w jednoplanszowej grze platformowej (297)

    • Przygotowania do programowania (299)
      • Brakujące duszki (299)
      • Łączenie uczniów (299)
      • Przygotowanie sceny (300)
      • Listy do ściągnięcia (301)
    • Pani Finebean (303)
      • Skrypt ruchu (303)
      • Skoki (305)
      • Skrypt prędkości spadania (307)
      • Skrypt spadania (308)
      • Wykrywanie biurka (309)
    • Uczniowie (311)
      • Dodawanie listy (311)
      • Klonowanie (314)
      • Skrypt ruchu (316)
      • Koniec gry (318)
      • Przerwanie ruchu (319)
    • Programowanie biurek (320)
      • Dodawanie listy (320)
      • Klonowanie (322)
      • Skrypt ruchu (323)
    • Zegary (325)
      • Klonowanie (326)
      • Stoper (328)
      • Skrypt ruchu (330)
      • Przerwanie ruchu (331)
    • Programowanie drzwi (332)
      • Klonowanie (333)
      • Zatrzymanie gry (334)
    • Rozwiązywanie problemów (335)
    • Nauka w akcji (336)
      • Baw się kodem (336)
      • Czego się dowiedziałeś? (337)

    14. Dalsza droga (339)

    • Dzielenie się pracą (339)
      • Jak podzielić się projektami? (339)
      • Jak zostać scratcherem? (341)
      • Jak śledzić scratcherów? (342)
      • Jak pisać komentarze? (343)
      • Jak stworzyć studio lub do niego dołączyć? (344)
    • Remiksowanie projektów (345)
      • Jak zremiksować czyjś projekt? (346)
      • Jak korzystać z drzewa remiksów? (346)
    • Korzystanie z forum (348)
      • Jak czytać forum? (348)
      • Jak pisać na forach? (348)
    • Inne języki (349)
    • Własne gry (350)

    DODATKOWE ĆWICZENIA (351)

    Dodatkowe ćwiczenie. Złap sałatkę - grafika (353)

    • Przygotowanie tła i nauka o świetle (354)
      • Ogrodowe tło (354)
      • Przesuwanie światła (355)
    • Przygotowanie duszków (357)
      • Salaterka (358)
      • Marchewka (361)
    • Drobiazgi (363)
      • Dolna bariera (363)
    • Przygotowania do kodowania (365)
      • Baw się kolorem (365)
      • Czego się dowiedziałeś? (365)

    Dodatkowe ćwiczenie. Złap sałatkę - kod (367)

    • Przygotowania do programowania (368)
      • Brakujące duszki (369)
      • Przygotowanie sceny (369)
    • Programowanie salaterki (369)
      • Skrypt ruchu (370)
    • Programowanie marchewki (372)
      • Klonowanie (372)
      • Poruszanie klona (377)
      • Zatrzymanie projektu (379)
      • Skrypt punktacji (380)
    • Drobiazgi (382)
      • Skrypt pozycjonujący (382)
    • Rozwiązywanie problemów (383)
      • Sprawdzanie skryptów (383)
      • Naprawianie problemów z warstwami (384)
      • Marchewki spadają ze sceny (384)
    • Nauka w akcji (384)
      • Baw się kodem (384)
      • Czego się dowiedziałeś? (385)

    Dodatkowe ćwiczenie. Syreni plusk - grafika (387)

    • Przygotowanie tła (388)
      • Oceaniczne tło (389)
    • Rysowanie duszków (391)
      • Syrenka (391)
      • Żółw (395)
      • Meduza (397)
    • Drobiazgi (399)
      • Przycisk Ponów (399)
      • Bariera (400)
    • Przygotowania do programowania (401)
      • Baw się grą (401)
      • Czego się dowiedziałeś? (401)

    Dodatkowe ćwiczenie. Syreni plusk - kod (403)

    • Przygotowania do programowania (404)
      • Brakujące duszki (405)
      • Łączenie zwierząt (405)
      • Przygotowanie sceny (405)
    • Programowanie syrenki (406)
      • Skrypt ruchu (406)
      • Skrypt animacji (407)
      • Ukrywanie (408)
      • Określanie dystansu (410)
    • Zwierzęta (411)
      • Skrypt ukrywający (412)
      • Klonowanie duszków (413)
      • Skrypt ruchu (415)
      • Zygzak (417)
    • Drobiazgi (418)
      • Pokazywanie przycisku (418)
      • Resetowanie gry przyciskiem Ponów (420)
      • Skrypt kończący grę (421)
    • Rozwiązywanie problemów (422)
    • Nauka w akcji (422)
      • Baw się kodem (423)
      • Czego się dowiedziałeś? (423)

    Dodatek. Szybki przewodnik po Scratchu (425)

    Skorowidz (427)

powrót
 
Produkty Podobne
JavaScript w praktyce. Stwórz twitterowego bota, system sygnalizacyjny LED i inne projekty z użyciem Node.js i Raspberry Pi
Responsive Web Design. Nowoczesne strony WWW na przykładach
Język C. Programowanie mikrokontrolerów i komputerów
Scala. Nauka programowania
Struktury danych i algorytmy w języku C#. Projektowanie efektywnych aplikacji
UX Design. Projektowanie aplikacji dla urządzeń mobilnych
Tao mikrousług. Projektowanie i wdrażanie
CSS. Kaskadowe arkusze stylów. Przewodnik encyklopedyczny. Wydanie IV
Python dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV
Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C#
Więcej produktów