Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie \ CSS

HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript Język: 1

978-83-283-1770-3

Cena Brutto: 39.90

Cena netto: 38.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Karl Bunyan
Liczba_stron 208
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2016-01-15

HTML5

Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript



Pasjans, Bubble Shooter, Puzzle Bubble, Mahjong, Candy Crush... Ile już godzin spędziłeś nad jedną z tych prostych i... wyjątkowo uzależniających gier? Żadna z nich nie wymaga nośników instalacyjnych ani potężnych mocy obliczeniowych, te gry działają na różnych platformach i urządzeniach, niezależnie od systemu operacyjnego, a do ich uruchomienia wystarczy jedynie przeglądarka. Zbudowanie takiej gry jest proste — wystarczy sprawny duet HTML5 i JavaScript.

Jeśli masz podstawową wiedzę o HTML5, CSS i JavaScript, to dzięki tej książce możesz nauczyć się pisania gier działających w przeglądarce. Autor książki, Karl Bunyan, pokazuje, jak zaplanować logikę gry, jak korzystać z bibliotek jQuery i Modernizr, jak renderować elementy gry i tworzyć płynne animacje. Uczy korzystania z efektownych przejść i transformacji CSS, a także sposobu implementowania efektów dźwiękowych i zapisywania wyników uzyskanych przez gracza. Ten kompletny przewodnik w każdym rozdziale przedstawia nowe koncepcje i techniki, od razu prezentując ich działanie w praktyce. Dzięki temu czytelnik płynnie przechodzi od zagadnień podstawowych (tworzenie struktury plików gry czy reagowanie na zachowanie gracza) przez bardziej zaawansowane (wprowadzanie poziomów i wykorzystanie kanwy), aż po tak istotne sprawy, jak zarządzanie pamięcią i optymalizacja szybkości działania aplikacji.
Przedmowa (9)
  • Podziękowania (10)
Wprowadzenie (11)
  • Po co budować gry w HTML5? (12)
    • Wykorzystanie posiadanych umiejętności (12)
    • Tworzenie dla wielu systemów (12)
    • Szybko rosnąca platforma (13)
  • O książce (13)
    • Dla kogo jest ta książka? (13)
    • Zawartość książki (14)
    • Zakres książki (15)
    • Jak korzystać z tej książki? (16)
CZĘŚĆ I. TWORZENIE GRY Z WYKORZYSTANIEM HTML, CSS I JAVASCRIPTU 1. Przygotowanie i konfiguracja (19)
  • Zasady gry (20)
  • Budowa gry (23)
  • Środowisko programistyczne i testowe (23)
    • Testowanie w przeglądarce (24)
    • Debugowanie w przeglądarce (25)
  • Rozmieszczanie ekranu gry (26)
    • Tworzenie paneli za pomocą HTML i CSS (27)
    • Struktura kodu (29)
  • Dodanie pierwszych skryptów (31)
    • Biblioteki Modernizr i jQuery (31)
    • Dodanie biblioteki Modernizr (33)
    • Ładowanie skryptów za pomocą Modernizr (34)
    • Modularny JavaScript (37)
    • Interfejs użytkownika i skrypty wyświetlające (42)
  • Podsumowanie (44)
  • Dalsze ćwiczenia (44)
2. Animacja sprite'ów z użyciem jQuery i CSS (45)
  • Zasady pracy ze sprite'ami CSS (47)
    • Tworzenie planszy gry (47)
    • Dodawanie sprite'ów (49)
  • Animacja i klasa Bubble (51)
    • Obliczanie kąta i kierunku (52)
    • Wystrzeliwanie i celowanie bąbelkami (55)
  • Podsumowanie (58)
  • Dalsze ćwiczenia (58)
3. Logika gry (59)
  • Rysowanie planszy gry (61)
    • Renderowanie poziomu (65)
    • Kolejka bąbelków (67)
  • Wykrywanie kolizji (69)
    • Geometria kolizji (70)
    • Logika wykrywania kolizji (75)
  • Reagowanie na kolizje (80)
    • Dodanie obiektu bąbelka do planszy (81)
    • Ustawianie obiektu bąbelka na siatce (83)
  • Podsumowanie (84)
  • Dalsze ćwiczenia (84)
4. Przełożenie na ekran zmian w stanie gry (85)
  • Obliczanie grup (86)
    • Pobieranie bąbelków (86)
    • Tworzenie grup o jednakowym kolorze (87)
  • Pękanie bąbelków (90)
    • Usuwanie grup bąbelków za pomocą JavaScriptu (90)
    • Animacja pękania za pomocą CSS (92)
  • Grupy osierocone (94)
    • Identyfikacja osieroconych bąbelków (94)
    • Usuwanie osieroconych bąbelków (99)
  • Tworzenie eksplozji bąbelków za pomocą wtyczki jQuery (101)
  • Podsumowanie (106)
  • Dalsze ćwiczenia (106)
CZĘŚĆ II. ULEPSZANIE GRY ZA POMOCĄ HTML5 I KANWY 5. Przejścia i transformacje CSS (109)
  • Zalety CSS (109)
  • Podstawowe przejścia CSS (110)
    • Jak stworzyć przejście? (110)
    • Przyciski zmieniające kolor (112)
  • Podstawowe transformacje CSS (114)
    • Jak stworzyć transformację? (115)
    • Skalowanie przycisku (115)
  • Przejścia CSS zamiast animacji jQuery (116)
  • Wady przejść CSS (119)
  • Podsumowanie (120)
  • Dalsze ćwiczenia (120)
6. Renderowanie sprite'ów za pomocą kanwy (121)
  • Wykrywanie wsparcia dla kanwy (122)
  • Rysowanie w elemencie canvas (122)
  • Renderowanie obrazów (124)
    • Elementy canvas (124)
    • Obracanie obrazów w elemencie canvas (126)
  • Renderowanie sprite'ów (129)
  • Definiowanie i utrzymanie stanów (131)
    • Przygotowanie maszyny stanów (131)
    • Implementacja stanów (132)
  • Arkusze sprite'ów a kanwa (137)
  • Renderowanie kanwy (143)
  • Przemieszczanie sprite'ów (146)
  • Animowanie klatek sprite'ów (149)
  • Podsumowanie (151)
  • Dalsze ćwiczenia (152)
7. Poziomy, dźwięk i nie tylko (153)
  • Wiele poziomów i wyniki (153)
    • Zmienne stanu nowej gry (154)
    • Wyświetlenie poziomu i wyniku (155)
  • Efektywne kończenie poziomów (165)
  • Przechowywanie najwyższego wyniku za pomocą magazynu lokalnego (167)
    • Magazyn lokalny kontra ciasteczka (167)
    • Dodawanie danych do magazynu lokalnego (168)
  • Wygładzanie animacji za pomocą requestAnimationFrame (170)
    • Nowe spojrzenie na aktualizację klatek (171)
    • Kompatybilność kodu dzięki wypełnianiu (172)
  • Dodanie dźwięku za pomocą HTML5 (175)
    • API audio HTML (176)
    • Pękanie bąbelków: kompletne z dźwiękiem (177)
  • Podsumowanie (179)
  • Dalsze ćwiczenia (179)
8. Kolejne kroki w HTML5 (181)
  • Zapisywanie i odczytywanie danych (181)
    • AJAX (182)
    • WebSockets (183)
    • Wątki robocze (184)
  • WebGL (185)
  • Udostępnianie gier HTML5 (187)
    • Pełny ekran w przeglądarce komputera (187)
    • Przeglądarki mobilne (188)
    • Udostępnianie w postaci aplikacji natywnej (191)
  • Optymalizacja (192)
    • Zarządzanie pamięcią (193)
    • Optymalizacja prędkości (195)
  • Bezpieczeństwo (196)
    • Nie ufaj nikomu (197)
    • Zaciemnianie (197)
    • Korzystanie ze zmiennych prywatnych (198)
    • Walidacja za pomocą sum kontrolnych (199)
  • Podsumowanie (200)
  • Dalsze ćwiczenia (200)
Posłowie (201)
  • Udoskonalenie Bubble Shootera (201)
  • Stworzenie zupełnie nowej gry (202)
    • Dopasuj trzy (202)
    • Pasjans (202)
    • Gra platformowa (202)
    • Prosta gra związana z fizyką (203)
  • Dołącz do zespołu tworzącego gry (203)
Skorowidz (205)
powrót
 
Produkty Podobne
CSS od podszewki
CSS. Kaskadowe arkusze stylów. Przewodnik encyklopedyczny. Wydanie IV
Tablice informatyczne. CSS3. Wydanie II
Sass. Nowoczesne arkusze stylów
CSS. Refaktoryzacja kodu
Bootstrap. Tworzenie własnych stylów graficznych
CSS Refactoring
HTML, CSS i JavaScript dla każdego. Wydanie VII
Table Layout in CSS
Responsive Web Design. Projektowanie elastycznych witryn w HTML5 i CSS3. Wydanie II
Więcej produktów