Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Biznes IT

International Business Język: 2

9780078137198

Cena Brutto: 936.60

Cena netto: 892.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Charles W. L. Hill
Liczba_stron 752
Wydawnictwo McGraw-Hill
Data_Wydania 2010-01-18
Poziom All Levels

Informacje podstawowe:

  • Wydawnictwo: McGraw-Hill
  • Data wydania: 18 stycznia 2010
  • Liczba stron: 752
  • Autor/autorzy:
    • Charles W. L. Hill

Main description

Market-defining since it was first introduced, International Business 8e by Charles W. L. Hill, continues to set the standard for international business textbooks. In writing the book, Charles Hill draws on his experience in teaching, writing, and global consulting to create the most thorough, up-to-date, and thought-provoking text on the market. Because many issues in international business are complex, the text explores the pros and cons of economic theories, government policies, business strategies, organizational structures, etc. Hill’s: International Business is known for its strong emphasis on strategy, and for maintaining a tight integrated flow between chapters. Hill’s book is practical in nature, focusing on the managerial implications of each topic on the actual practice of international business. The author’s passion and enthusiasm for the international business arena is apparent on every page as he strives to make important theories interesting, informative, and accessible to all students.

Table of contents

Part One – Introduction and Overview

Chapter 1- Globalization

Part Two– Country Differences

Chapter 2 National Differences in Political Economy
Chapter 3 Differences in Culture
Chapter 4 Ethics in International Business
Cases:
     Google in China
     Mired in Corruption—Kellogg, Brown&Root in Nigeria

Part Three – The Global Trade and Investment Environment

Chapter 5 International Trade Theory
Chapter 6 The Political Economy of International Trade
Chapter 7 The Political Economy of Foreign Direct Investment
Chapter 8 Regional Economic Integration
Cases:
     NAFTA and the US Textile Industry
     Martin’s Textiles
     Agricultural Subsidies and Development
     Boeing versus Airbus
     Starbucks Foreign Direct Investment

Part Four – The Global Monetary System

Chapter 9 The Foreign Exchange Market
Chapter 10 The International Monetary System
Chapter 11 Global Capital Markets
Cases:
     Argentina’s Monetary Crisis

Part Five – The Strategy and Structure of International Business

Chapter 12 The Strategy of International Business
Chapter 13 The Organization of International Business
Chapter 14 Entry Strategy and Strategic Alliances
Cases:
     The Global Automobile Industry
     IKEA
     Downey’s SoupPart Six – International Business Operations

Chapter 15 Exporting, Importing, and Countertrade
Chapter 16 Global Production, Outsourcing, and Logistics
Chapter 17 Global Marketing and R&D
Chapter 18 Global Human Resource Management
Chapter 19 Accounting in the International Business
Chapter 20 Financial Management in the International Business
Cases:
     Li&Fung
     Castrol Oil in Vietnam
     China Mobile

powrót
 
Produkty Podobne
Przyspieszenie. Lean i DevOps w rozwoju firm technologicznych
Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach
Programista na rozmowie kwalifikacyjnej
Zarządzanie produktem w modelu lean
U mnie działa. Język branży IT
Blockchain for Business
E-commerce na platformach ofertowych Allegro, eBay, Amazon
W tym szaleństwie jest metoda. Powieść o zarządzaniu projektami
Profesjonalny Właściciel Produktu: Jak Scrum zwiększa przewagę konkurencyjną
Ponadczasowy hit. O sztuce tworzenia i marketingu dzieł, które przetrwają próbę czasu
Więcej produktów