Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki

International Management: Managing in a Diverse and Dynamic Global Environment Język: 2

9780073210575

Cena Brutto: 898.80

Cena netto: 856.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Roger Kashlak
Liczba_stron 560
Wydawnictwo McGraw-Hill
Data_Wydania 2008-12-08
Poziom All Levels

Informacje podstawowe:

  • Wydawnictwo: McGraw-Hill
  • Data wydania: 8 grudnia 2008
  • Liczba stron: 560
  • Autor/autorzy:
    • Arvind Phatak
    • Rabi Bhagat
    • Roger Kashlak

Main description

International Management: Managing in a Diverse and Dynamic Global Environment is about the unique opportunities and concerns that confront international managers as they navigate their companies through the complex and ever changing global economic, political, legal, technological and cultural environments. It describes theories of international management in the context of current and emerging realities in the global marketplace. The framework follows the course structure beginning with the macro-environment, then moves to the firm level, and concludes with the individual manager in the international setting. This approach is embellished with modern chapters on collaborative strategies, managing technology and knowledge, and ethics and corporate social responsibility. Each chapter concludes with a mini-case, and a comprehensive case concludes each section.

Table of contents

Section I: The International Environment Chapter 1: An Introduction to International Management Chapter 2: The Global Macro-Economic Environment Chapter 3: The Political and Legal Environments Chapter 4: The Cultural EnvironmentCase I – Hong Kong Disneyland Section II: Managing International Strategic Planning and Implementation Chapter 5: Strategies for International Competition Chapter 6: Analyzing and Managing Foreign Modes of Entry Chapter 7: Organizing and Controlling International Operations Chapter 8: Managing Technology and KnowledgeCase II – Nora-Sakari: A Proposed JV in Malaysia Section III: Managing People and Processes across Borders and Cultures Chapter 9: Communicating across Borders and Cultures Chapter 10: Negotiation and Decision-Making across Borders and Cultures Chapter 11: Motivating and Leading across Borders and Cultures Chapter 12: International Human Resources ManagementCase III – Christina Gold Leading Change at Western Union Section IV: Ethical Dilemmas in International Management Chapter 13: Global Social Enterprise Chapter 14: Ethics and Social Responsibility for International FirmsCase IV – The TATA Way: Evolving and Executing Sustainable Business Strategies

powrót
 
Produkty Podobne
Microsoft Excel 2019: Formuły i funkcje
Microsoft Project 2019 Krok po kroku
Agile Leadership Toolkit: Learning to Thrive with Self-Managing Teams
Deep Learning Illustrated: A Visual, Interactive Guide to Artificial Intelligence
Szybsza Sieć z językami PHP, MySQL i JavaScript. Zaawansowane aplikacje z wykorzystaniem najnowszych technologii
Programowanie funkcyjne w języku C++. Tworzenie lepszych aplikacji
Jak naprawić sprzęt elektroniczny. Poradnik dla nieelektronika. Wydanie II
Metoda Lean Enterprise. W poszukiwaniu innowacji
Docker. Praktyczne zastosowania. Wydanie II
Refaktoryzacja. Ulepszanie struktury istniejącego kodu. Wydanie II
Więcej produktów