Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie \ JavaScript

JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II Język: 1

978-83-283-3194-5

Cena Brutto: 54.90

Cena netto: 52.29

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Simon Timms
Liczba_stron 280
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2017-05-19

JavaScript

i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II

JavaScript
przez mnóstwo lat był wykorzystywany głównie jako technika uzupełniania podstawowej funkcjonalności stron internetowych. Dziś to się zmienia: JavaScript należy do najpopularniejszych języków i jest wykorzystywany na wiele sposobów. Wzorce projektowe to jedna z ciekawszych możliwości: dzięki nim programista bierze pod uwagę sprawdzone rozwiązania.

Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób używających JavaScriptu, które chcą nauczyć się programowania obiektowego w tym języku, a także dobrze poznać standard ECMAScript 2015. Przedstawiono tu wzorce kreacyjne, strukturalne i operacyjne oraz metody ich stosowania. Przeanalizowano wzorce widoku modelu i wzorce do budowy aplikacji internetowych. Obszernie omówiono mikrousługi, a także wzorce do testowania kodu za pomocą atrap obiektów i środowisk atrap obiektów oraz techniki monkey patching. Opisano też kilka wzorców zaawansowanych, w tym wzorzec wprowadzania zależności i przetwarzania końcowego w czasie rzeczywistym.

Najważniejsze zagadnienia omówione w książce:
  • czym są wzorce projektowe i jak należy organizować kod
  • poszczególne grupy wzorców projektowych i ich zastosowanie
  • programowanie funkcyjne i reaktywne
  • programowanie aspektowe
  • inne narzędzia zgodne ze standardem ECMAScript 2015/2016

    O autorze (11)

    O recenzencie (12)

    Przedmowa (13)

    Rozdział 1. Projektowanie dla przyjemności i zysku (17)

    • Droga do powstania języka JavaScript (17)
      • Początki (18)
      • Przerwa (21)
      • Pojawienie się aplikacji GMail (21)
      • Wszechobecność języka JavaScript (23)
    • Czym jest wzorzec projektowy? (25)
    • Antywzorce (28)
    • Podsumowanie (29)

    CZĘŚĆ I. KLASYCZNE WZORCE PROJEKTOWE (31)

    Rozdział 2. Organizacja kodu (33)

    • Porcje kodu (33)
    • O co tak w ogóle chodzi z zasięgiem globalnym? (35)
    • Obiekty w języku JavaScript (37)
    • Tworzenie prototypu (41)
    • Dziedziczenie (44)
    • Moduły (45)
    • Klasy i moduły standardu ECMAScript 2015 (49)
    • Najlepsze procedury i rozwiązywanie problemów (50)
    • Podsumowanie (50)

    Rozdział 3. Wzorce kreacyjne (53)

    • Fabryka abstrakcyjna (54)
      • Implementacja (58)
    • Budowniczy (60)
      • Implementacja (61)
    • Metoda wytwórcza (63)
      • Implementacja (63)
    • Singleton (66)
      • Implementacja (67)
      • Mankamenty (68)
    • Prototyp (68)
      • Implementacja (69)
    • Wskazówki i zabiegi (70)
    • Podsumowanie (70)

    Rozdział 4. Wzorce strukturalne (73)

    • Adapter (73)
      • Implementacja (75)
    • Most (77)
      • Implementacja (78)
    • Kompozyt (81)
      • Przykład (82)
      • Implementacja (83)
    • Dekorator (85)
      • Implementacja (86)
    • Fasada (87)
      • Implementacja (87)
    • Pyłek (89)
      • Implementacja (90)
    • Pełnomocnik (91)
      • Implementacja (92)
    • Rady i wskazówki (93)
    • Podsumowanie (94)

    Rozdział 5. Wzorce operacyjne (95)

    • Łańcuch odpowiedzialności (96)
      • Implementacja (96)
    • Polecenie (100)
      • Komunikat polecenia (100)
      • Element wywołujący (Invoker) (102)
      • Element odbierający (Receiver) (103)
    • Interpreter (103)
      • Przykład (104)
      • Implementacja (104)
    • Iterator (106)
      • Implementacja (106)
      • Iteratory standardu ECMAScript 2015 (107)
    • Mediator (108)
      • Implementacja (109)
    • Memento (110)
      • Implementacja (111)
    • Obserwator (113)
      • Implementacja (114)
    • Stan (116)
      • Implementacja (117)
    • Strategia (119)
      • Implementacja (121)
    • Metoda szablonowa (123)
      • Implementacja (124)
    • Odwiedzający (125)
    • Rady i wskazówki (129)
    • Podsumowanie (130)

    CZĘŚĆ II. INNE WZORCE (131)

    Rozdział 6. Programowanie funkcyjne (133)

    • Funkcje w programowaniu funkcyjnym są pozbawione efektów ubocznych (134)
    • Przekazywanie funkcji (134)
      • Implementacja (136)
    • Filtry i potoki (138)
      • Implementacja (139)
    • Akumulatory (141)
      • Implementacja (142)
    • Zapamiętywanie (142)
      • Implementacja (143)
    • Niezmienność (145)
    • "Leniwe" tworzenie instancji (146)
      • Implementacja (146)
    • Rady i wskazówki (148)
    • Podsumowanie (149)

    Rozdział 7. Programowanie reaktywne (151)

    • Zmiany stanu aplikacji (152)
    • Strumienie (152)
    • Filtrowanie strumieni (155)
    • Scalanie strumieni (157)
    • Strumienie powiązane z multipleksowaniem (159)
    • Rady i wskazówki (160)
    • Podsumowanie (160)

    Rozdział 8. Wzorce aplikacji (161)

    • Najpierw trochę historii (162)
    • Model View Controller (162)
      • Kod oparty na wzorcu MVC (167)
    • Model View Presenter (171)
      • Kod oparty na wzorcu MVP (172)
    • Model View ViewModel (174)
      • Kod oparty na wzorcu MVVM (176)
      • Lepszy sposób przenoszenia zmian między modelem i widokiem (177)
      • Obserwacja zmian widoku (179)
    • Rady i wskazówki (180)
    • Podsumowanie (180)

    Rozdział 9. Wzorce internetowe (181)

    • Wysyłanie kodu JavaScript (181)
      • Łączenie plików (182)
      • Minifikacja (185)
      • Sieci CDN (186)
    • Dodatki (187)
      • Biblioteka jQuery (187)
      • Biblioteka d3 (189)
    • Jednoczesne realizowanie dwóch działań - wielowątkowość (192)
    • Wzorzec Wyłącznik (194)
      • Wycofanie (195)
      • Ograniczanie funkcjonalności aplikacji (196)
    • Wzorzec obiektów Promise (197)
    • Rady i wskazówki (199)
    • Podsumowanie (200)

    Rozdział 10. Wzorce przesyłania komunikatów (201)

    • Czym w ogóle jest komunikat? (202)
      • Polecenia (203)
      • Zdarzenia (204)
    • Żądanie-odpowiedź (206)
    • Publikowanie-subskrybowanie (209)
      • Rozprzestrzenianie (212)
    • Kolejki utraconych wiadomości (215)
      • Ponawianie komunikatu (216)
      • Potoki i filtry (217)
      • Tworzenie wersji komunikatów (218)
    • Rady i wskazówki (219)
    • Podsumowanie (220)

    Rozdział 11. Mikrousługi (221)

    • Fasada (223)
    • Selektor usługi (224)
    • Usługi agregujące (225)
    • Potok (226)
    • Aktualizator komunikatów (227)
    • Wzorce niepowodzeń (229)
      • Ograniczanie funkcjonalności usługi (229)
      • Magazyn komunikatów (229)
      • Ponawianie komunikatów (230)
      • Idempotentność obsługi komunikatów (231)
    • Rady i wskazówki (231)
    • Podsumowanie (232)

    Rozdział 12. Wzorce używane do testowania (233)

    • Piramida testowania (234)
    • Testowanie po trochę za pomocą testów jednostkowych (234)
    • Technika Arrange-Act-Assert (236)
      • Asercja (237)
    • Obiekty fałszywe (237)
    • Szpiedzy testów (239)
    • Elementy zastępcze (240)
    • Atrapa obiektu (242)
    • Technika monkey patching (243)
    • Interakcja z interfejsem użytkownika (243)
      • Testowanie przy użyciu przeglądarki (243)
      • Oszukiwanie modelu DOM (244)
      • Opakowywanie operacji modyfikowania (245)
    • Rady i wskazówki (246)
    • Podsumowanie (247)

    Rozdział 13. Wzorce zaawansowane (249)

    • Wprowadzanie zależności (249)
    • Przetwarzanie końcowe w czasie rzeczywistym (253)
    • Programowanie aspektowe (255)
    • Kody mixin (257)
    • Makra (258)
    • Rady i wskazówki (260)
    • Podsumowanie (260)

    Rozdział 14. ECMAScript 2015/2016 - obecne rozwiązania (261)

    • TypeScript (261)
      • Dekoratory (262)
      • Słowa kluczowe async i await (263)
      • Typowanie (264)
    • BabelJS (265)
      • Klasy (267)
      • Parametry domyślne (269)
      • Literały szablonu (270)
      • Powiązania bloków za pomocą słowa kluczowego let (271)
      • Środowisko produkcyjne (272)
    • Rady i wskazówki (272)
    • Podsumowanie (272)

    Skorowidz (275)

powrót
 
Produkty Podobne
Platforma Node.js. Przewodnik webdevelopera. Wydanie III
ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript
Programowanie funkcyjne z JavaScriptem. Sposoby na lepszy kod
JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II
Mistrzowski JavaScript. Programowanie zorientowane obiektowo
JavaScript. Przewodnik dla absolutnie początkujących
Refactoring JavaScript
React dla zaawansowanych
Learning Node.js: A Hands-On Guide to Building Web Applications in JavaScript, 2nd Edition
HTML, CSS i JavaScript dla każdego. Wydanie VII
Więcej produktów