Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ LEGO

Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów Język: 1

978-83-283-2200-4

Cena Brutto: 69.00

Cena netto: 65.71

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Wiesław Rychlicki
Liczba_stron 432
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2016-09-23

    Lego Mindstorms EV3

    Programowanie robotów


    Robotyka jest jedną z dziedzin szybko rozwijających się we współczesnym świecie. Roboty świetnie sprawdzają się w najróżniejszych warunkach, a umiejętność ich programowania jest coraz bardziej ceniona na rynku pracy. To wszystko prawda, ale nie można zapominać o tym, że programowanie robotów może także stanowić świetną zabawę. Zwłaszcza jeśli dotyczy to robotów LEGO MINDSTORMS! Nie trzeba być dzieckiem, by poczuć ekscytację związaną z samodzielnym zaprojektowaniem zachowań robota, który wykona wszystkie wymagane od niego czynności. A zatem — do dzieła!

    W tej książce znajdziesz wszystkie elementy niezbędne do rozpoczęcia pracy z LEGO MINDSTORMS. Jej autor pokaże Ci, jak działa kostka EV3 i jakie aplikacje możesz wykorzystać do programowania Twoich robotów. Poprowadzi Cię przez krainę danych liczbowych, operacji logicznych, arytmetycznych i innych, a także instrukcji sterujących. Zapozna Cię z możliwościami w zakresie tworzenia podprogramów i programowania wielowątkowego. Dzięki niemu poznasz silniki i czujniki oraz bloczki służące do ich programowania. Zobaczysz, jak można łączyć ze sobą kostki EV3, a potem przyjrzysz się trzem ulubionym robotom autora. To z pewnością zainspiruje Cię do wymyślania własnych konstrukcji LEGO i sterującego nimi oprogramowania!
    • Mózg robota LEGO MINDSTORMS EV3
    • Zaczynamy programowanie w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3
    • Podstawowe operacje na danych
    • Silniki i czujniki LEGO MINDSTORMS EV3
    • Programowanie wybranych konstrukcji robotów
    • Budujemy własne roboty
    • Pliki graficzne i dźwiękowe w zasobach aplikacji
    • Edycja obrazów dla kostki EV3 i edycja dźwięków
    • Programowanie muzyki na podstawie zapisu nutowego
    • Rysowanie figur geometrycznych i konstrukcje
    • Matematyczne podstawy sterowania pojazdem


    Od autora (7)
    Wstęp (9)
    Rozdział 1. Mózg robota LEGO MINDSTORMS EV3 (13)
    • 1.1. Programowalna kostka LEGO MINDSTORMS EV3 (14)
    • 1.2. Oprogramowanie wbudowane kostki EV3 (19)
    • 1.3. Analiza programu Demo (24)
    • 1.4. Programowanie w aplikacji Brick Program (29)
    • 1.5. Dźwięki i obsługa klawiatury w kostce EV3 (41)
    Rozdział 2. Zaczynamy programowanie w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 (49)
    • 2.1. Instalowanie aplikacji LEGO MINDSTORMS Home Edition (50)
    • 2.2. Pierwsze uruchomienie aplikacji LEGO MINDSTORMS Home Edition (54)
    • 2.3. Połączenie kostki EV3 z aplikacją LEGO MINDSTORMS (60)
      • 2.3.1. Połączenie USB (60)
      • 2.3.2. Połączenie Bluetooth (62)
      • 2.3.3. Połączenie bezprzewodowe Wi-Fi (65)
    • 2.4. Zmiana oprogramowania firmowego kostki EV3 (69)
    • 2.5. Przeglądarka pamięci kostki EV3 (74)
    • 2.6. Importowanie programów z kostki EV3 do aplikacji LEGO MINDSTORMS (80)
    • 2.7. Edycja programów w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 (83)
    • 2.8. Hello World, czyli klasyczne zadanie początkującego programisty (91)
    • 2.9. Komentarze i tworzenie dokumentacji programu (100)
    Rozdział 3. Podstawowe operacje na danych (105)
    • 3.1. Typy danych w programach dla kostki EV3 (106)
    • 3.2. Przechowywanie i przesyłanie danych w programach (109)
      • 3.2.1. Zmienne (109)
      • 3.2.2. Stałe (117)
    • 3.3. Przetwarzanie danych i obliczenia matematyczne (120)
    • 3.4. Instrukcje sterujące przebiegiem programu (131)
    • 3.5. Porównywanie danych i operacje na wartościach logicznych (139)
    • 3.6. Operacje na tablicach (149)
    • 3.7. Operacje na plikach tekstowych (154)
    • 3.8. Podprogramy. Konstruowanie własnych bloków (161)
    • 3.9. Wielowątkowość w programach dla robota (168)
    Rozdział 4. Silniki i czujniki LEGO MINDSTORMS EV3 (173)
    • 4.1. Silniki w zestawach LEGO MINDSTORMS EV3 (174)
    • 4.2. Silnik jako czujnik liczby obrotów (187)
    • 4.3. Sterowanie parą silników (197)
      • 4.3.1. Jazda po prostej (198)
      • 4.3.2. Obroty pojazdu w miejscu (204)
      • 4.3.3. Jazda po łuku okręgu (207)
    • 4.4. Czujnik dotyku (212)
    • 4.5. Zegary w kostce EV3 i pomiar czasu (220)
    • 4.6. Ultradźwiękowy czujnik odległości (227)
    • 4.7. Czujnik żyroskopowy (235)
    • 4.8. Pomiar natężenia światła i rozpoznawanie kolorów (240)
    • 4.9. Pilot i detektor promieniowania podczerwonego (251)
    Rozdział 5. Programowanie wybranych konstrukcji robotów (267)
    • 5.1. Współpraca kostek EV3 połączonych w łańcuch (268)
    • 5.2. Komunikacja Bluetooth pomiędzy kostkami EV3 (271)
    • 5.3. Programowanie wybranych robotów (283)
      • 5.3.1. Robot Arm H25 (283)
      • 5.3.2. Robot Puppy (295)
      • 5.3.3. Robot Znap (306)
    Rozdział 6. Budujemy własne roboty (321)
    • 6.1. Bee-Bot - robot do nauki programowania dla dzieci (322)
    • 6.2. Robot LEGO i grafika żółwia (334)
    • 6.3. Elmer and Elsie - konstrukcja inspirowana pierwszymi robotami (344)
    Dodatek A Pliki graficzne w zasobach aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 Home Edition (353)Dodatek B Edycja obrazów dla kostki EV3 (359)Dodatek C Edytor dźwięków i pliki dźwiękowe w zasobach aplikacji (367)Dodatek D Programowanie muzyki na podstawie zapisu nutowego (373)Dodatek E Rysowanie figur geometrycznych (387)Dodatek F Matematyczne podstawy sterowania pojazdem poruszającym się po torze w kształcie okręgu (393)Dodatek G Konstrukcje (401)
    • G.1. Konstrukcja robota LEGO Bee-Bot (402)
    • G.2. Konstrukcja uchwytu pióra (404)
    • G.3. Mocowanie czujników (405)
    Dodatek H Odpowiedzi do zadań (407)
    powrót
     
    Produkty Podobne
    Nieoficjalny przewodnik konstruktora Lego Technic, wyd. II (TWARDA OPRAWA)
    Wirtualny świat z klocków LEGO. Projekty do samodzielnego wykonania
    Zestaw 2 książek Lego Technic (Nieoficjalny przewodnik + Niesamowity świat)
    Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów
    Hacking Your LEGO Mindstorms EV3 Kit
    Niesamowity świat Lego Technic. Samochody, ciężarówki, roboty i jeszcze więcej!
    Zestaw 2 książek  LEGO Mindstorms
    Poznajemy LEGO Mindstorms EV3. Narzędzia i techniki budowania i programowania robotów
    Nieoficjalny przewodnik konstruktora Lego Technic
    Nieoficjalny przewodnik dla budowniczego LEGO
    Więcej produktów