![]() |
![]() |
Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc |
![]() Microsoft Office SharePoint Server 2007 Poradnik Administratora
Wszechstronny i wyczerpujący przewodnik po zagadnieniach wdrażania, administracji i obsługi.
Zapewnij sprawność i niezawodność fundamentalnym systemom współdziałania i zarządzania informacją! Ten wszechstronny podręcznik zawiera szczegółowe omówienie funkcji i możliwości oferowanych przez SharePoint Server 2007. Udostępnia łatwe do naśladowania procedury, wskazówki praktyczne oraz kluczowe metody rozwiązywania problemów – wszystko, co jest potrzebne do osiągnięcia codziennych celów. Dowiedz się, jak: - Zainstalować i wdrożyć SharePoint Server 2007 - Skonfigurować farmy serwerów i zdefiniować ich topologię - Tworzyć i zarządzać bibliotekami zawartości, repozytoriami i przepływem dokumentów - Zarządzać funkcjami wyszukiwania i indeksowania na poziomie przedsiębiorstwa - Projektować i wdrażać zasady bezpieczeństwa informacji - Konfigurować inne platformy serwerowe na potrzeby współdziałania z SharePoint Server 2007 - Utworzyć Business Data Catalog i zarządzać połączeniami z innymi aplikacjami - Monitorować i dostrajać wydajność systemu - Zastosować najlepsze rozwiązania tworzenia kopii zapasowych i przywracania systemubest practices for backup and recovery Dołączona do książki płyta CD zawiera: • Pliki dla ćwiczeń praktycznych • Pełną, dającą się przeszukiwać, elektroniczną wersję książki w języku angielskim Informacje na temat wymagań systemowych zawiera Wstęp do książki. O autorach: Bill English, posiadacz certyfikatów MCSE, MCT, CTT+, GSEC, jest Microsoft MVP w zakresie Microsoft Office SharePoint Server. Pełni funkcję prezesa firmy Mindsharp, wiodącej instytucji szkoleniowej i konsultingowej w zakresie zagadnień związanych z produkatmi SharePoint Products and Technologies. Jest autorem kilku książek dotyczących SharePoint Portal Server. Microsoft SharePoint Community Experts obejmuje osoby z tytułem Microsoft MVP, wdrożeniowców z doświadczeniem praktycznych oraz członków zespołów firmy Microsoft, które projektują i zapewniają wsparcie dla rodziny produktów SharePoint Products and Technologies. TOM 1 Wprowadzenie.... xix Wymagania systemowe.......... xxiv O płycie CD dołączonej do książki..................... xxv Pomoc techniczna..................... xxv Część I Planowanie wdrożenia i instalacji Microsoft Office SharePoint Server 2007 1 Wprowadzenie do Microsoft Office SharePoint Server 2007........... 3 Microsoft Office SharePoint Server 2007: Macierz produktu........... 4 Usługi Portal .... 5 Wyszukiwanie i indeksowanie..... 7 Zarządzanie zawartością............. 7 Formularze biznesowe................. 9 Analiza biznesowa...................... 10 Współpraca..... 11 Ulepszenia Windows SharePoint Services 3.0.......... 12 Ulepszenia platformy danych..... 12 Ulepszenia zabezpieczeń.......... 15 Ulepszenia platformy administracyjnej................. 16 Podsumowanie.... 19 2 Architektura Microsoft Office SharePoint Server 2007................... 21 Architektura korporacyjna a program SharePoint Server 2007......... 22 Modularność i wielokrotne zastosowanie ............. 22 Rozszerzalność.......................... 22 Skalowalność... 22 Rozdzielenie dziedzin................ 23 Logiczna architektura systemu Microsoft Office 2007.................... 23 Duży krok w kierunku architektury zorientowanej na usługi.......... 23 Usługi systemu Microsoft Office 2007................... 24 Usługi systemu operacyjnego... 25 Usługi bazodanowe................... 25 Usługi przepływu pracy............ 25 Usługi pomocnicze.................... 26 Usługi podstawowe.................... 31 Pule aplikacji a program SharePoint Server 2007..... 42 Architektura pul aplikacji............. 42 Omówienie architektury puli aplikacji i integracji SharePoint Server 2007 44 Podsumowanie.... 45 3 Względy projektowe a wdrożenie 47 Poznanie cyklu życia projektu........ 48 Definiowanie udziałowców......... 48 Sformułowanie problemu........... 49 Definiowanie celów..................... 50 Tworzenie modelu administracyjnego................... 50 Określanie kosztów sprzętu i oprogramowania..... 51 Definiowanie umów SLA............. 51 Definiowanie wymagań............... 52 Uzyskiwanie zgody i implementacja rozwiązania. 52 Poznanie aktualnego środowiska... 52 Określanie potrzeb kadrowych .. 53 Badanie aktualnej zawartości.... 53 Dokumentowanie infrastruktury sieciowej.............. 54 Wybór platform serwerowych..... 55 Rozpoznanie zależności infrastrukturalnych............. 55 Oprogramowanie Windows Server ........................ 55 Active Directory 56 System nazw domen.................. 56 Serwery poczty E-Mail................ 56 SQL Server....... 57 Określanie innych względów projektowych ............... 58 Instalacja serwerów frontonu sieci Web................ 58 Instalacja serwerów kwerend oraz indeksów......... 58 Wdrożenie usług obliczeniowych programu Excel.......................... 59 Gwarantowanie dostępności i wydajności ................ 60 Implementacja równoważenia obciążenia serwerów frontonu sieci Web 60 Implementacja równoważenia obciążenia serwerów wyszukiwania oraz kwerend 60 Rozszerzanie usług obliczeniowych programu Excel..................... 61 Projektowanie infrastruktury sieciowej................... 62 Względy związane z lokalizacją użytkowników.... 62 Planowanie wydajności.............. 62 Organizowanie zawartości............. 63 Zmiana organizacji i łączenie zawartości SharePoint Services 2003 63 Wykorzystanie usług Enterprise Content Management................... 64 Instalacja portali SharePoint...... 64 Zarządzanie zawartością............... 65 Wykorzystanie zbiorów witryn... 65 Instalacja samoobsługowego tworzenia witryn kontra tworzenie administracyjnie 66 Delegowanie administracji ........ 67 Wykorzystanie dwupoziomowego kosza............... 67 Implementacja dostępu mobilnego........................ 68 Łączenie się z zewnętrznymi źródłami danych... 68 Planowanie zabezpieczeń ............. 68 Projektowanie i implementacja kont zabezpieczeń.......................... 69 Zabezpieczanie Internetowych usług informacyjnych .................... 71 Rozmieszczenie kluczowych usług...................... 73 Zabezpieczanie interfejsu Administracji centralnej.......................... 73 Zabezpieczanie serwera SQL Server..................... 74 Zabezpieczanie rozwiązań współpracy z dostępem do sieci Extranet oraz Internet 74 Rozszerzanie istniejących aplikacji sieci Web..... 75 Wdrożenie farm serwerów SharePoint....................... 76 Wdrożenie na pojedynczym serwerze................... 76 Małe farmy serwerów ................ 77 Średnie farmy serwerów ............ 77 Duże farmy serwerów ................ 79 Wiele farm....... 80 Podsumowanie.... 81 4 Planowanie, wdrażanie i utrzymywanie wielojęzyczności............... 83 Wsparcie dla wielojęzyczności w Windows SharePoint Services 3.0 oraz SharePoint Server 2007 84 Przygotowanie serwerów frontonu do wielu wersji językowych....... 84 Instalacja dodatkowych plików językowych........... 85 Wybór języka instalacji produktu... 85 Pakiety szablonów językowych.. 85 Instalacja pakietów językowych na serwerach frontonu sieci Web.. 87 Odinstalowywanie pakietów językowych .............. 88 Utrzymywanie witryn w różnych wersjach językowych.................... 88 Tworzenie hierarchii odmian witryn sieci Web.......... 89 Zarządzanie ustawieniami odmian........................ 90 Względy projektowe................... 90 Uwzględnianie w projekcie koncepcji odmian ........... 92 Planowanie konfiguracji odmian..... 93 Konfiguracja systemu odmian.... 93 Wyznaczanie witryn źródłowych i docelowych przy użyciu etykiet odmian 96 Budowanie witryn przy użyciu hierarchii odmian.. 99 Propagowanie zawartości źródła w witrynach docelowych ........... 100 Zarządzanie witrynami odmian 100 Zarządzanie tłumaczeniami........ 103 Lokalne narzędzia do zarządzania tłumaczeniami....................... 103 Czym są biblioteki zarządzania tłumaczeniami?.......................... 103 Tworzenie biblioteki zarządzania tłumaczeniami.......................... 104 Przekazywanie dokumentu ...... 108 Kończenie procesu przepływu pracy zarządzania tłumaczeniami 109 Dostosowywanie listy tłumaczy.......................... 109 Przekazywanie do zewnętrznych usług przekładu....................... 109 Rozpoznawanie zawartości wymagającej przetłumaczenia.......... 110 Pakowanie odmian na potrzeby Importu lub Eksportu.................... 110 Instalacja zawartości.................... 112 Podsumowanie.. 113 5 Instalacja Microsoft Office SharePoint Server 2007...................... 115 Tabela funkcjonalności produktu.. 116 Wymagania sprzętowe................. 117 Przygotowanie do instalacji......... 117 Serwer Web/Aplikacji ............... 117 Serwer bazodanowy................. 118 Active Directory......................... 118 Konta użytkowników i usług......... 119 Instalacja programu SharePoint Server 2007.......... 119 Proces instalacji 119 Opcje Zaawansowane............... 121 Instalacja ukończona................ 122 Kreator konfiguracji....................... 122 Połączenia farmy serwerów..... 123 Tworzenie nowej farmy............. 123 Tworzenie aplikacji sieci Web Administracja centralna.................. 124 Kończenie pracy kreatora......... 126 Przejście do Administracji centralnej................... 126 Domyślne bazy danych i zmiany struktury baz danych w porównaniu z wersją SharePoint Portal Server 2003............... 127 Modyfikowanie farmy.................... 129 Dodawanie serwerów do farmy 129 Jakie zmiany zaszły na serwerze w wyniku instalacji programu SharePoint Server 2007? 130 Modyfikacje w systemie plików.... 130 Zmiany w rejestrze................... 131 Witryny sieci Web oraz pule aplikacji................. 131 Usuwanie serwerów z farmy........ 132 Instalacja Windows SharePoint Services 3.0.......... 132 Proces instalacji....................... 132 Odinstalowywanie programu SharePoint Server 2007........................ 133 Odinstalowywanie Windows SharePoint Services 3.0........................ 134 Podsumowanie.. 134 Część II....... Administracja i konfiguracja implementacji 6 Administracja centralna oraz konfigurowanie operacji.................. 141 Wprowadzenie do Administracji centralnej.............. 142 Wykorzystanie strony głównej Administracji centralnej.................... 143 Realizowanie zadań administratora..................... 144 Widok Topologia farmy............. 147 Korzystanie ze strony Operacje Administracji centralnej................... 150 Zarządzanie serwerami na poziomie farmy........ 151 Konfiguracja zabezpieczeń...... 158 Rejestrowanie i raportowanie... 163 Uaktualnianie i migracja........... 165 Konfiguracja globalna............... 165 Wykonywanie kopii zapasowych i ich przywracanie...................... 167 Konfiguracja danych................. 168 Rozmieszczanie zawartości.... 168 Scenariusz: Rozszerzanie farmy serwerów............ 173 Konfigurowanie farmy serwerów.......................... 173 Konfigurowanie usług farmy.... 175 Konfigurowanie równoważenia obciążenia sieciowego.................. 177 Podsumowanie.. 180 7 Zarządzanie i konfigurowanie aplikacji................. 181 Zarządzanie aplikacjami sieci Web programu SharePoint................. 182 Hostowanie aplikacji sieci Web 183 Tworzenie nowej aplikacji sieci Web................... 185 Obsługa administracyjna aplikacji sieci Web..... 195 Dodatkowe ustawienia zarządzania aplikacjami sieci Web........... 196 Zarządzanie witrynami programu SharePoint.......... 202 Tworzenie zbioru witryn........... 203 Usuwanie zbioru witryn............ 204 Potwierdzanie i usuwanie informacji o użytkowaniu witryny ......... 205 Szablony przydziałów............. 206 Przydziały i blokady zbioru witryn...................... 206 Administratorzy zbioru witryn... 208 Lista zbiorów witryn.................. 208 Zabezpieczenia aplikacji.............. 208 Zabezpieczenia dla stron składników Web Part. 209 Samoobsługowe zarządzanie witryną................. 209 Uprawnienia użytkownika do aplikacji sieci Web 210 Zasady dla aplikacji sieci Web 212 Dostawcy uwierzytelniania....... 212 Połączenia usług zewnętrznych. 213 Centrum rekordów..................... 213 Przeglądarka HTML.................. 213 Konwersja dokumentów............ 214 Zarządzanie przepływami pracy. 215 Podsumowanie.. 215 8 Administrowanie personalizacją i taksonomiami portalu............... 217 Zrozumienie taksonomii............... 218 Czym jest taksonomia?............ 219 Najlepsze praktyki rozwijania taksonomii w korporacji.................. 222 Taksonomia w programie SharePoint Server 2007......................... 224 Personalizacja w programie SharePoint Server 2007........................ 228 Profile użytkowników................ 228 Witryny typu Moja witryna........ 229 Konfiguracja ustawień personalizacji w dostawcy usług udostępnionych 229 Konfigurowanie i dostosowywanie profili użytkowników................ 232 Importowanie profili użytkowników....................... 233 Wyświetlanie i edycja profili użytkowników......... 237 Zarządzanie właściwościami profili.................... 239 Konfiguracja zasad właściwości profilu ............. 241 Usuwanie profili użytkowników 242 Zarządzanie Moimi witrynami...... 243 Uprawnienia użytkowników do tworzenia witryn typu Moja witryna 245 Tworzenie witryn typu Moja witryna..................... 247 Sieć społeczna w witrynach typu Moja witryna... 251 Konfiguracja Mojej strony głównej...................... 251 Konfiguracja Mojego profilu...... 262 Konfiguracja alertów użytkownika........................ 267 Nawigacja do witryn osobistych użytkowników... 267 Publikowanie łączy do aplikacji klienckich Office ......................... 268 Łącza do witryn personalizacji 269 Ustawianie przydziałów dla witryn typu Moja witryna................... 270 Tworzenie Mojej witryny z powtarzającymi się nazwami użytkownika 271 Usuwanie witryn typu Moja witryna...................... 272 Witryny spersonalizowane........... 273 Wyszukiwanie osób..................... 275 Konfigurowanie i zarządzanie odbiorcami............... 278 Tworzenie odbiorców................ 278 Ustalanie harmonogramu kompilacji odbiorców.. 284 Modyfikacja istniejących odbiorców..................... 285 Profilowanie zawartości przy użyciu Odbiorców.. 285 Wprowadzenie do Sieci wiedzy... 287 Sieć wiedzy dla programu SharePoint Server 2007. 288 Instalacja i konfiguracja sieci wiedzy dla programu SharePoint Server 2007 288 Instalacja sieci wiedzy............. 289 Konfiguracja bazy danych sieci wiedzy............... 291 Konfiguracja zadań sieci wiedzy.......................... 291 Konfiguracja zarządzania członkami sieci wiedzy ....................... 292 Podsumowanie.. 295 9 Zarządzanie dokumentami.......... 297 Komunikacja formalna a komunikacja nieformalna . 297 Komunikacja nieformalna......... 298 Komunikacja formalna.............. 298 Znaczenie biblioteki dokumentów 299 Praca z bibliotekami dokumentów 301 Otwieranie biblioteki dokumentów........................ 301 Dodawanie dokumentów do biblioteki.................. 301 Praca z dokumentami w bibliotece dokumentów.. 305 Zarządzanie mechanizmem przechowywania wersji dokumentów 307 Wykorzystywanie szablonów witryn do zarządzania dokumentami 311 Zarządzanie dokumentami i przepływem pracy..... 312 Tworzenie metadanych ............ 312 Tworzenie kolumn witryny........ 318 Definiowanie przepływu pracy. 319 Wykorzystanie szablonów dokumentu................ 324 Konwertowanie dokumentów ... 324 Integracja z aplikacjami klienckimi systemu Microsoft Office 2007 .. 326 Praca z bezpieczeństwem dokumentów.................. 327 Wykorzystanie inspektora dokumentów.............. 328 Wykorzystanie podpisów cyfrowych.................... 329 Uprawnienia na poziomie elementów.................. 332 Usługi zarządzania prawami dostępu................. 333 Podsumowanie.. 334 10 Zarządzanie rekordami w Microsoft Office SharePoint Server 2007 335 Wprowadzenie do zarządzania rekordami przedsiębiorstwa............ 336 Reprezentatywne regulacje prawne......................... 336 Projekt zarządzania rekordami.... 337 Dokument wymagań dotyczących zgodności...... 338 Role w zarządzaniu rekordami. 338 Plan ewidencji 339 Konfiguracja zarządzania rekordami w programie SharePoint Server 2007 341 Tworzenie i zarządzanie typami zawartości........ 341 Tworzenie Centrum rekordów... 343 Tworzenie bibliotek dokumentów......................... 344 Definiowanie metadanych........ 345 Definiowanie zasad zarządzania informacjami... 346 Konfigurowanie biblioteki dokumentów Rozsyłanie rekordów....... 350 Zarządzanie dokumentami w Centrum rekordów..... 351 Umieszczanie blokad na dokumentach................ 352 Wykluczanie dokumentu z zasady wygasania.... 356 Konfigurowanie zabezpieczeń w Centrum rekordów 356 Konfigurowanie uprawnień użytkowników i grup.. 357 Konfigurowanie ustawień zasad w Administracji centralnej........... 358 Tworzenie szablonów zasad........ 359 Wysyłanie zawartości do Centrum rekordów.......... 360 Wysyłanie zawartości z programu Microsoft Exchange oraz Outlook 361 Wysyłanie zawartości przy użyciu zarządzanych folderów poczty 362 Automatyczne wysyłanie zawartości przy użyciu niestandardowego przepływu pracy 362 Programistyczne wysyłanie zawartości przy użyciu usługi sieci Web Repozytorium rekordów 362 Konfigurowanie przechowywania i usuwania........... 363 Wykorzystywanie przepływu pracy zatwierdzania usuwania ...... 364 Konfigurowanie raportów użycia zasad zarządzania informacjami .. 365 Konfigurowanie raportów dziennika inspekcji...... 365 Konfigurowanie inspekcji zbioru witryn................ 366 Konfigurowanie raportów użycia zasad zarządzania informacjami 367 Przeglądanie raportów użycia zasad................... 368 Podsumowanie.. 368 11 Komponent Web Content Management a funkcje publikowania.. 369 Wprowadzenie do witryn zarządzania zawartością sieci Web ......... 370 Nowe poziomy zabezpieczeń i grupy zabezpieczeń..................... 371 Oddzielenie zawartości od prezentacji................ 371 Wykorzystywanie odmian........ 372 Administrowanie witrynami zarządzania zawartością sieci Web ...... 372 Tworzenie witryny publikowania.......................... 373 Konfigurowanie strony powitalnej........................ 373 Konfigurowanie ustawień strony wzorcowej........ 375 Zarządzanie galerią stron wzorcowych i układów stron................ 375 Zarządzanie zawartością i strukturą witryny....... 378 Konfigurowanie ustawień nawigacyjnych............. 380 Przypisywanie grup i poziomów uprawnień SharePoint................. 381 Technologia Smart Client Authoring......................... 383 Konfigurowanie usług konwersji dokumentów..... 383 Konwertery dokumentów........... 385 Konfigurowanie mechanizmu przechowywania zawartości w pamięci podręcznej 385 Konfigurowanie profili pamięci podręcznej.......... 386 Włączanie pamięci podręcznej stron wyjściowych........................ 387 Włączanie pamięci podręcznej przechowywanej na dysku........... 389 Publikowanie zbioru witryn .......... 389 Włączanie funkcji publikowania w farmie............ 392 Podsumowanie.. 396 12 Administrowanie połączeniami danych................. 397 Czym jest wykaz danych biznesowych?.................. 398 Architektura wykazu danych biznesowych .............. 399 Metadane....... 401 Interfejsy API wykazu danych biznesowych........ 403 Implementowanie opcji zabezpieczeń wykazu danych biznesowych 404 Metody uwierzytelniania ......... 405 Autoryzacja.... 406 Centralne zabezpieczenia i inspekcje................. 407 Zarządzanie połączeniami danych......................... 409 Instalacja pakietu metadanych. 410 Akcje danych biznesowych....... 414 Jak wykorzystywać funkcje wykazu danych biznesowych? .............. 416 Składniki Web Part do obsługi danych biznesowych.................... 416 Dane biznesowe w listach........ 419 Dane biznesowe i profile użytkowników.............. 420 Dane biznesowe a Moje witryny.......................... 423 Ponowne wykorzystanie połączenia w programie Excel, SharePoint, InfoPath i Reporting Services................... 423 Wykaz danych biznesowych a wyszukiwanie..... 424 Podsumowanie.. 429 13 Monitorowanie wydajności i Microsoft Operations Manager 2005 431 Wprowadzenie do Monitora systemu....................... 432 Dzienniki liczników................... 433 Dzienniki śledzenia.................. 434 Alerty.............. 434 Przygotowania do monitorowania wydajności......... 436 Monitorowanie wykorzystania procesora............. 436 Monitorowanie wykorzystania pamięci................ 437 Monitorowanie wykorzystania dysku................... 438 Monitorowanie wykorzystania sieci..................... 439 Praca z narzędziem Wydajność.. 442 Dostosowywanie wyświetlania. 444 Dodatkowe funkcje.................... 446 Microsoft Operations Manager 2005 a program SharePoint Server 2007 448 Architektura Microsoft Operations Manager 2005 ... 449 Składniki systemu Microsoft Operations Manager 2005 ............... 449 Pakiety zarządzania MOM........... 458 Reguły........... 459 Alerty (Alerts).. 459 Wiedza (Knowledge)................. 459 Zadania (Tasks)........................ 460 Widoki (Views).......................... 460 Wykorzystanie systemu MOM 2005 do monitorowania programu SharePoint Server 2007 460 Instalacja pakietów zarządzania MOM 2005 dla programu SharePoint Server 2007 461 Wyznaczanie komputerów podlegających zarządzaniu................. 461 Zwiększanie rozmiaru plików dzienników............ 461 Wyłączanie replikacji dziennika zdarzeń na serwerach klastrowych 462 Uwzględnianie powolnych lub kosztownych łączy sieciowych..... 462 Instalowanie agentów Microsoft Operations Manager 2005 .......... 462 Instalowanie pakietów zarządzania..................... 463 Dodatkowe pakiety zarządzania.. 463 Kluczowe scenariusze monitorowania..................... 464 Podsumowanie.. 466 14 Zasady ochrony informacji.......... 467 Zasady haseł.... 470 Wykorzystanie witryn do prywatnego użytku.......... 472 Zasady przechowywania informacji......................... 474 Zasady administracyjne............... 474 Rejestrowanie zdarzeń................. 475 Autoryzowane składniki Web Part i aplikacje.......... 475 Kontrola zmian... 476 Prywatność informacji.................. 477 Schematy klasyfikacji danych...... 478 Rozważania dotyczące sieci Extranet .................... 478 Podsumowanie.. 479 15 Zarządzanie typami zawartości... 481 Wprowadzenie do typów zawartości........................ 481 Wprowadzenie do metadanych 484 Domyślne typy zawartości....... 484 Zrozumienie modelu dziedziczenia typu zawartości .................... 486 Identyfikatory typów zawartości .......................... 489 Tworzenie typów zawartości........ 490 Uprawnienia do tworzenia i modyfikowania typów zawartości....... 491 Tworzenie nowego typu zawartości na poziomie witryny............... 491 Konfigurowanie kolumn dla typów zawartości .... 495 Konfigurowanie bibliotek dokumentów ................ 497 Konfigurowanie widoków biblioteki dokumentów dla wielu typów zawartości 504 Powiązywanie dokumentów z typami zawartości 505 Przekazywanie wielu dokumentów do biblioteki dokumentów z wieloma typami zawartości 507 Przechowywanie wersji a modyfikacje istniejących typów zawartości 508 Tworzenie typów zawartości podczas rozwijania formularzy InfoPath 508 Rozszerzanie typów zawartości.. 509 Załączanie przepływu pracy do typu zawartości.......................... 510 Wykorzystanie typów zawartości do formatowania wiadomości e-mail 516 Wyszukiwanie przy użyciu typów zawartości......... 519 Podsumowanie.. 524 Część III Wyszukiwanie, indeksowanie i dostawca usług udostępnionych 16 Architektura oraz administracja mechanizmami wyszukiwania i indeksowania na poziomie przedsiębiorstwa......................... 527 Wizja motoru wyszukiwania według firmy Microsoft......................... 528 Automatyczne przeszukiwanie różnych rodzajów treści.................... 528 Przeszukiwanie komputera osobistego............... 529 Przeszukiwanie sieci typu intranet...................... 529 Przeszukiwanie przedsiębiorstwa....................... 529 Przeszukiwanie sieci Internet.. 530 Architektura i składniki motoru wyszukiwania firmy Microsoft........... 530 Proces przeszukujący.............. 534 Proces indeksujący.................. 535 Omówienie i konfigurowanie ustawień trafności wyszukiwania......... 536 Dystans w kliknięciach............. 536 Tekst zakotwiczający hiperłącza......................... 538 Głębokość surfowania adresu URL..................... 538 Dopasowywanie adresów URL. 538 Automatyczne wyodrębnianie metadanych.......... 539 Automatyczne rozpoznawanie języka.................. 539 Modyfikacja trafności wyników w zależności od rodzaju pliku....... 539 Administrowanie procesem wyszukiwania............... 539 Tworzenie i zarządzanie źródłami danych......... 540 Konfiguracja procesu wyszukiwania na poziomie usługi SSP....... 551 Zarządzanie plikami indeksu... 552 Rozwiązywanie problemów związanych z działaniem automatu przeszukującego przy użyciu dzienników przeszukiwania.. 553 Praca z typami plików............... 555 Tworzenie i zarządzanie zakresami wyszukiwania....................... 557 Usuwanie adresów URL z wyników wyszukiwania......................... 566 Omówienie raportów zapytań... 567 Serwer wyszukujący od strony klienta..................... 569 Executing Queries to Query the Index.................. 570 Zarządzanie wynikami................. 571 Dodawanie właściwości do strony zaawansowanego wyszukiwania serwera SharePoint Server 2007................... 571 Modyfikowanie innych komponentów wyszukujących Web Part.... 572 Odwzorowania nazw serwerów 572 Słownik wyrazów bliskoznacznych (tezaurus).... 573 Plik nieistotnych słów.............. 576 Zarządzanie słowami kluczowymi...................... 576 Praca ze zbiorami wynikowymi 578 Otrzymywanie powiadomień ze strony wyników wyszukiwania..... 580 Dostosowywanie strony wyników wyszukiwania. 580 Zwijanie wyników wyszukiwania.......................... 583 Wyszukiwanie osób za pomocą centrum wyszukiwania................ 584 Podsumowanie.. 588 17 Wdrożenie mechanizmów wyszukiwania i indeksowania na poziomie przedsiębiorstwa 589 Administracja mechanizmami wyszukiwania na poziomie przedsiębiorstwa 590 Wrażenia użytkowników końcowych........................ 591 Administrowanie farmami serwerów na poziomie przedsiębiorstwa.. 593 Ustawienia wyszukiwania na poziomie farmy serwerów................ 594 Serwery zapytań oraz serwery indeksów............ 598 Usługi SSP z włączoną funkcją wyszukiwania... 598 Wybór modelu topologii dla implementacji mechanizmów wyszukiwania 598 Rola serwera indeksu............... 599 Rola czołowego serwera webowego.................... 599 Rola serwera zapytań............... 602 Rola serwera bazy danych....... 602 Przykładowe scenariusze wdrożeń......................... 602 Witryny współpracujące.......... 602 Wdrożenia portali przedsiębiorstwa.................... 603 Witryna udostępniana w sieci Internet................. 604 Wyłączanie funkcji wyszukiwania na poziomie listy......................... 605 Podsumowanie.. 607 18 Administrowanie dostawcami usług udostępnionych.................... 609 Wprowadzenie do dostawcy usług udostępnionych.......................... 609 Konfigurowanie dostawcy SSP..... 610 Zarządzanie dostawcami usług udostępnionych.... 612 Konfigurowanie profili użytkowników, publiczności oraz ustawień witryn osobistych 614 Konfigurowanie ustawień wyszukiwania.............. 620 Konfigurowanie ustawień raportów dotyczących sposobu wykorzystywania portalu 622 Konfigurowanie ustawień odbiorców.................... 623 Konfigurowanie ustawień usług arkusza Excel... 627 Konfigurowanie ustawień katalogu danych biznesowych............... 628 Zarządzanie dostawcami SSP na poziomie farmy serwerów............. 628 Tworzenie nowego dostawcy SSP........................ 628 Modyfikowanie skojarzeń aplikacji webowych..... 630 Konfigurowanie usług udostępnianych pomiędzy farmami serwerów 631 Odtwarzanie dostawcy SSP.......... 633 Podsumowanie.. 633 TOM 2 Część IV.............. Integracja z dodatkowymi platformami serwerowymi 19 Publikowanie danych SharePoint Server 2007 na urządzeniach mobilnych za pośrednictwem ISA Server 2006............ 3 Projektowanie bezpiecznej infrastruktury mobilnej..... 5 Omówienie konfiguracji zapór ogniowych................ 5 Zastosowanie serwera ISA Server 2006 w połączeniu z serwerami SharePoint Server 2007 8 Konfigurowanie serwerów dla potrzeb bezpiecznego i mobilnego dostępu do danych serwera SharePoint......................... 12 Konfigurowanie dostępu do serwera SharePoint na urządzeniach z systemem Windows Mobile 28 Podsumowanie.... 30 20 Usługi Excel a budowanie rozwiązań Business Intelligence.......... 31 Omówienie składników usług Excel.......................... 32 Usługi obliczeniowe Excel......... 32 Webowy dostęp do arkuszy kalkulacyjnych Excel 32 Webowe usługi Excel................ 33 Pośrednik usług obliczeniowych Excel................. 33 Szablon centrum raportowania... 33 Konfigurowanie usług Excel.......... 33 Włączanie usług Excel............. 34 Konfigurowanie zaufanego połączenia.................. 34 Publikowanie skoroszytów za pomocą usług Excel.. 37 Ograniczanie widocznego obszaru........................ 38 Definiowanie parametrów........... 39 Korzystanie z arkuszy kalkulacyjnych za pośrednictwem składnika webowego dostępu do arkuszy Excel......................... 40 Przeglądanie arkusza kalkulacyjnego za pomocą przeglądarki internetowej 41 Polecenia dostępne w oknie przeglądarki internetowej.................... 42 Analizowanie danych przy użyciu przeglądarki internetowej........... 44 Funkcje nieobsługiwane............ 44 Używanie usług Excel w tablicach informacyjnych... 45 Komponent Web Part typu Excel Web Access....... 46 Komponenty Web Part kluczowych wskaźników wydajności........... 47 Filtry typu Web Part.................... 47 Konfigurowanie zabezpieczeń....... 48 Zabezpieczenia dostępu do pliku.......................... 48 Zabezpieczenia dostępu do danych...................... 49 Zabezpieczenia dostępu użytkowników................. 51 Czynniki związane z wydajnością. 52 Skalowanie usług Excel............. 52 Modyfikowanie domyślnych ustawień protokołu TCP...................... 56 Ograniczenie liczby i czasu trwania otwartych sesji........................ 56 Korzystanie z danych pochodzących z innych źródeł......................... 58 Zaufani dostawcy danych........... 59 Zestawy funkcji definiowanych przez użytkownika.......................... 60 Podsumowanie.... 61 21 Administrowanie programem Office Forms Server 2007 w Office SharePoint Server 2007 63 Funkcje i rozszerzenia programu Office Forms Server 2007............... 64 Architektura serwera Office Forms Server 2007..... 65 Konfigurowanie serwera Office Forms Server 2007... 67 Uwierzytelnianie, bezpieczeństwo oraz pośrednik usług webowych serwera Forms Server 2007 71 Wdrażanie oprogramowania Forms Server 2007...... 74 Planowanie wdrożenia................ 74 Rodzaje formularzy i serwer Forms Server 2007.. 77 Omówienie formularzy wdrażanych przez użytkownika................... 78 Wybór lokalizacji do wdrażania formularzy........... 81 Typ treści dla pojedynczej kolekcji witryn – wdrożenie użytkownika 83 Typ treści dla całej farmy serwerów – wdrożenie zatwierdzane przez administratora 88 Omówienie uprawnień.................... 92 Niektóre typowe reguły.............. 92 Używanie formularzy zawierających kod............... 92 Używanie formularzy InfoPath na niestandardowych stronach typu ASP.NET 94 Kontrolki dostępne dla serwera Forms Server Forms....................... 94 Omówienie kwestii związanych z kompatybilnością przeglądarek internetowych 95 Połączenia danych używane przez serwer Forms Server............... 97 Kompatybilność serwera Forms Server 2007 z programem InfoPath 2003 98 Kompatybilność z istniejącymi formularzami InfoPath 2003............ 98 Korzystanie z nowych formularzy InfoPath............ 98 Podsumowanie.... 99 Część V Aktualizacja do wersji Microsoft Office SharePoint Server 2007 22 Migracja z programu Content Management Server 2002 do Microsoft Office SharePoint Server 2007..................... 103 Dlaczego warto migrować?........... 104 Użytkownicy końcowi mogą zrobić więcej bez asysty ze strony programisty 104 Funkcje dostępne jako standardowe zastępują potrzebę wprowadzania indywidualnych zmian i dostosowań 106 Oprogramowanie SharePoint ma więcej wbudowanych możliwości 106 Proces dostosowywania oprogramowania SharePoint do indywidualnych wymagań jest mniej intensywny .......................... 107 Omówienie dwuczęściowego procesu migracji........ 107 Faza migracji treści.................. 108 Faza migracji kodu................... 108 Omówienie opcji migracji............. 109 Opcja migracji jeden-do-jednego.......................... 109 Opcja migracji zastępującej..... 110 Opcja migracji przyrostowej..... 110 Omówienie różnych rodzajów zadań migracji......... 111 Zadania administracyjne.......... 111 Zadania programistyczne......... 111 Migracja treści do serwera SharePoint Server 2007 112 Tworzenie profili migracji......... 112 Uruchamianie zadań migracji treści..................... 114 Program narzędziowy CMS Assessment Tool......... 115 Instalowanie i uruchamianie narzędzia CMS Assessment Tool..... 116 Przeglądanie raportów wygenerowanych przez program CMS Assessment Tool 124 Podsumowanie kroków procesu migracji................. 133 Planowanie procesu migracji... 133 Przygotowanie do procesu migracji..................... 134 Migracja z serwera Content Management Server 2002 na serwer SharePoint Server 2007 136 Testowanie i wdrażanie............ 138 Podsumowanie.. 139 23 Uaktualnienie z wersji Microsoft Windows SharePoint Services 2.0 141 Omówienie dostępnych opcji aktualizacji................ 142 Aktualizacja zastępująca.......... 143 Aktualizacja stopniowa............. 144 Migracja bazy danych treści.... 144 Planowanie procesu aktualizacji.. 145 Dostosowania programu Microsoft FrontPage..... 148 Organizowanie i zmienianie rozmiarów baz danych treści............ 149 Wstępne zadania przygotowujące do aktualizacji... 150 Proces aktualizacji....................... 153 Zadanie 1: Instalacja binarnych plików usługi Windows SharePoint Services 3.0 – Opcja aktualizacji zastępującej/stopniowej....... 154 Zadanie 2: Uruchomienie narzędzia wstępnego skanowania........ 157 Zadanie 3: Uruchomienie kreatora SharePoint Proucts And Technologies Configuration Wizard 160 Zadanie 4a: Aktualizacja i migracja istniejących witryn webowych usługi Windows SharePoint Services 2.0 – opcja aktualizacji zastępującej............... 164 Zadanie 4b: Aktualizacja i migracja istniejących witryn webowych usługi Windows SharePoint Services 2.0 – opcja aktualizacji stopniowej................... 167 Zadanie 4c: Przeprowadzanie migracji bazy danych treści........... 172 Zadania realizowane po przeprowadzeniu procesu aktualizacji........ 175 Kończenie instalacji usługi Windows SharePoint Services 3.0..... 176 Sprawdzanie uaktualnionych witryn..................... 176 Kończenie procesu aktualizacji 179 Redystrybucja treści i witryn w razie potrzeby.... 180 Podsumowanie.. 180 24 Uaktualnienie z wersji Microsoft SharePoint Portal Server 2003 181 Omówienie dostępnych opcji aktualizacji................ 182 Planowania procesu aktualizacji.. 184 Funkcje uznane za przestarzałe......................... 187 Listingi........... 190 Kartoteka witryn........................ 191 Wyszukiwanie.......................... 192 Usługi udostępniane................ 193 Realizacja wstępnych zadań poprzedzających proces aktualizacji.. 198 Przeprowadzenie procesu aktualizacji.................... 201 Zadanie 1: Instalacja binarnych plików oprogramowania SharePoint Server 2007 – Opcja aktualizacji zastępującej/stopniowej....... 202 Zadanie 2: Uruchomienie narzędzia Prescan.exe.......................... 203 Zadanie 3: Uruchomienie kreatora SharePoint Products And Technologies Configuration Wizard 203 Zadanie 4a: Przeprowadzanie aktualizacji zastępującej dla webowych witryn serwera SharePoint Portal Server 2003 206 Zadanie 4b: Przeprowadzanie aktualizacji stopniowej................... 208 Zadanie 4c: Przeprowadzanie migracji bazy danych treści........... 210 Wykonywanie zadań realizowanych po zakończeniu procesu aktualizacji 211 Podsumowanie.. 212 25 Uaktualnienie dostosowań witryn i dostosowanych definicji witryn do wersji Microsoft Windows SharePoint Services 3.0............. 213 Definicje witryn usługi Windows SharePoint Services 2.0 oraz zmiana witryn widmowych na niewidmowe....................... 214 Niestandardowe definicje witryn.......................... 217 Poznajemy definicje witryn usługi Windows SharePoint Services 3.0 219 Porównanie definicji witryn w wersji Windows SharePoint Services 2.0 oraz w wersji Windows SharePoint Services 3.0....... 223 Uaktualnianie dostosowanych definicji witryn usługi Windows SharePoint Services 2.0 do wersji Windows SharePoint Services 3.0....................... 224 Zmiany definicji witryn usługi Windows SharePoint Services 2.0 zmierzające do włączenia do nich funkcjonalności usługi w wersji 3.0 ................ 230 Uaktualnianie istniejących witryn za pomocą pliku definicji aktualizacji schematu 232 Aktualizowanie dostosowanych stron.................. 237 Wirtualny katalog _Layouts...... 238 Aktualizowanie komponentów Web Part............... 239 Podsumowanie.. 239 Część VI Rozszerzanie funkcjonalności Microsoft Office SharePoint Server 2007 26 Wprowadzenie do cech funkcjonalnych............... 243 Omówienie plików domyślnych cech funkcjonalnych......................... 244 Konfigurowanie składników cech funkcjonalnych.... 245 Plik Feature.xml........................ 245 Pliki elementów......................... 247 Pliki zasobów. 251 Administrowanie zakresem cechy funkcjonalnej..... 253 Zakresy elementów.................. 255 Przykład cechy funkcjonalnej o zakresie kolekcji witryn............... 256 Tworzenie cech funkcjonalnych za pomocą programu Visual Studio 2005 257 Tworzenie projektu biblioteki klas........................ 258 Tworzenie pliku Feature.xml.... 259 Tworzenie plików elementów cechy funkcjonalnej.......................... 263 Dodawanie plików elementów do pliku Feature.xml....................... 267 Instalowanie i aktywowanie cechy funkcjonalnej. 267 Wdrażanie cech funkcjonalnych... 270 Korzystanie z programu stsadm.exe oraz jego poleceń dotyczących cech funkcjonalnych 271 Uprawnienia do wdrażania cech funkcjonalnych. 273 Dodawanie plików cechy funkcjonalnej do lokalizacji plikowych serwera webowego 274 Instalowanie cechy funkcjonalnej......................... 274 Aktywowanie cech funkcjonalnych........................ 275 Korzystanie z zależności aktywacji oraz z zakresów.................... 276 Wdrażanie cech funkcjonalnych za pomocą rozwiązań................. 277 Deaktywacja oraz deinstalacja cech funkcjonalnych...................... 281 Aktualizacja istniejącej cechy funkcjonalnej........ 283 Dostęp do informacji za pomocą obiektowego modelu cech funkcjonalnych 284 Tworzenie procedur obsługi zdarzeń dla cechy funkcjonalnej.......... 285 Zdarzenia synchroniczne i asynchroniczne........ 286 Kompilacja rozwiązania........... 287 Implementacja zdarzeń cechy funkcjonalnej........... 292 Tworzenie instancji klasy SPFeatureReceiver zapewniającej wywołania metod 292 Włączanie cech funkcjonalnych do definicji witryny.......................... 295 Tworzenie niestandardowych definicji witryn...... 296 Dodawanie cechy funkcjonalnej do definicji witryny....................... 297 Usuwanie cechy funkcjonalnej z pliku ONET.XML.......................... 299 Podsumowanie.. 300 27 Wykorzystanie aplikacji Microsoft Office SharePoint Designer 2007 w programie Microsoft Windows SharePoint Services 3.0......................... 301 Czym jest program Office SharePoint Designer 2007?....................... 302 Kiedy należy korzystać z programu SharePoint Designer 2007?.. 303 Praca z programem SharePoint Designer 2007....... 303 Otwieranie witryn serwera SharePoint................. 304 Poznajemy program SharePoint Designer 2007.. 304 Konfigurowanie ustawień współautorów.............. 309 Dodawanie ustawień współautorów do szablonów witryn............. 316 Tworzenie nowych plików......... 317 Strony główne... 318 Strony treści... 318 Dostosowywanie stron głównych........................ 324 Dostosowywanie witryny webowej 327 Kaskadowe arkusze stylów, tryb WYSIWYG oraz narzędzia......... 327 Definicja witryny....................... 337 Przywracanie do szablonu....... 339 Integracja danych......................... 340 Biblioteka źródeł danych......... 341 Używanie komponentu Web /part typu Data Form.......................... 350 Przeglądanie raportów.................. 355 Podsumowanie.. 358 28 Implementacja usług przepływu pracy systemu Microsoft Windows 359 Zalety środowiska Windows Workflow Foundation. 360 Narzędzie służące do rozszerzania modelu przepływu pracy ........ 360 Omówienie architektury przepływu pracy................ 361 Zarządzanie stanem podejmowanych działań.... 362 Przechowywanie plików źródłowych w bibliotekach dokumentów. 363 Język znaczników przepływów pracy.................. 364 Kompilowanie plików źródłowych........................ 365 Tworzenie przepływów pracy dla systemu Windows........................ 366 Porównanie programu SharePoint Designer 2007 i programu Visual Studio 2005 Designer 367 Co jest takie samo.................... 368 Co się różni.... 369 Czynniki do rozważenia........... 370 Tworzenie przepływu pracy przy użyciu programu SharePoint Designer 2007 371 Tworzenie przepływu pracy..... 372 Dostosowanie inicjujących ustawień przepływu pracy.................. 373 Konfigurowanie predefiniowanych warunków i działań.................. 375 Generowanie szablonu definicji przepływu pracy i jego wdrażanie 384 Używanie niestandardowych działań w programie SharePoint Designer 2007 386 Rozszerzanie wbudowanego przepływu pracy dla dokumentów biznesowych 388 Wdrażanie przepływów pracy utworzonych za pomocą programu Visual Studio 2005 Designer 389 Wstępne zadania przygotowujące do procesu wdrażania............. 389 Przeprowadzenie procesu wdrożenia i aktywacji 391 Zadania do wykonania po zakończeniu procesu wdrożenia.......... 391 Podsumowanie.. 392 29 Składniki Web Part w Microsoft Office SharePoint Server 2007.. 393 Tworzenie i modyfikowanie stron typu Web Part..... 393 Dodawanie do strony komponentów Web Part..... 395 Korzystanie z galerii komponentów Web Part oraz opcji zaawansowanych 397 Aranżacja komponentów Web Part na stronie webowej...................... 400 Metody aranżowania komponentów Web Part..... 400 Usuwanie komponentów Web Part....................... 401 Modyfikowanie ustawień komponentów Web Part.......................... 401 Łączenie komponentów Web Part 405 Dostosowywanie i personalizacja komponentów Web Part............... 406 Podsumowanie wbudowanych komponentów Web Part..................... 407 Libraries (Biblioteki)................. 407 Communications (Komunikacja) 409 Tracking (Śledzenie)................. 409 Content Rollup (Zwijanie treści) 410 Dashboard (Tablice informacyjne)........................ 413 Filters (Filtry).. 414 Miscellaneous (Różne)............. 417 Outlook Web Access (Webowy dostęp do programu Outlook)........ 420 Site Directory (Katalog witryny) 421 Podsumowanie.. 422 30 Odzyskiwanie stanu programu Microsoft Office SharePoint Server 2007 po awarii 423 Poznajemy i dokumentujemy posiadane środowisko......................... 424 Dokumentowanie posiadanej infrastruktury oraz planów na wypadek awarii 424 Dokumentowanie konfiguracji farmy serwerów.... 426 Dokumentowanie instalacji farmy serwerów........ 431 Testowanie planu odzyskiwania po awarii........... 432 Tworzenie kopii zapasowej i przywracanie serwera SharePoint Server 2007 433 Przeprowadzanie procesu odzyskiwania treści... 434 Przeprowadzanie procesu przywracania po awarii........................ 439 Implementowanie odporności na awarie.............. 447 Podsumowanie.. 454 31 Administrowanie systemem Code Access Security........................ 455 Architektura i terminologia............ 456 Zabezpieczenia oparte na tożsamości................ 456 Zabezpieczenia dostępu do kodu........................ 456 Wyznaczanie uprawnień dla zestawów............... 459 Modyfikatory przechodzenia przez stos.............. 460 Zabezpieczenia deklaratywne.. 461 Ustawianie domyślnej zasady zabezpieczeń Setting a Secure Default Policy 463 Konfigurowanie ustawień zabezpieczeń w pliku Web.config............. 464 Sekcja SafeControls.................. 465 Sekcja securityPolicy............... 467 Element typu <trust>................. 468 Odczytywanie plików zasad zabezpieczeń............. 468 Sekcje SecurityClasses i CodeGroup................... 469 Sekcja NamedPermissionSets. 472 Tworzenie plików zasad............... 473 Częściowo zaufane procesy wywołujące................ 476 Wyznaczanie zbioru wymaganych uprawnień zestawu .................... 477 Podsumowanie.. 481 Indeks................. 483 |
|