Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Aplikacje \ Project

Microsoft Project 2016 Krok po kroku Język: 1

978-83-7541-165-2

Cena Brutto: 79.80

Cena netto: 76.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Carl Chatfield, Timothy Johnson
Liczba_stron 550
Wydawnictwo Microsoft Press
Data_Wydania 2016-07-23

Microsoft

Project 2016

Krok po kroku

________________________________________________________________________________________________

Książka z grupy:

Project podręcznik

Książka z serii:

Krok po kroku


  • Prosta nauka podstawowych zadań
  • Duże demonstracje
  • Pliki ćwiczeń do budowy umiejętności
Szybka nauka programu Project 2016!
Nauka nigdy nie była tak łatwa. Osiągnij produktywność przy pracy z Project 2016 i znajdź odpowiedzi na wszystkie pytania   energiczne ćwiczenia i zrzuty ekranów pokazują dokładnie, co należy zrobić, krok po kroku.
  • Praca z Project na komputerze osobistym lub urządzeniu dotykowym
  • Budowanie i dostrajanie planu projektu
  • Planowanie zadań i punktów zwrotnych z przypisywaniem zasobów
  • Śledzenie postępów i kosztów oraz zarządzanie odchyleniami
  • Rozwiązywanie problemów z opóźnieniami i przekroczeniami budżetu
  • Dostosowywanie wykresów Gantta, tabel i kalendarzy
  • Poznawanie najlepszych praktyk zarządzania projektami

Wstęp . . . . . . . . . . . .xi

Część 1

Wprowadzenie do programu Microsoft Project

 

1. Program Project, zarządzanie projektami i nasza rola . . .  . . 3

Zapoznanie z programem Project. . . . . . . . . . 3

Zapoznanie z rodziną programów Project. . . 4

Nowe funkcje w programie Project 2016. . . . 5

Nowe funkcje w programie Project 2013. . 6

Nowe funkcje w programie Project 2010. . 6

Z punktu widzenia menedżera projektu. . . . . 8

Zaczynamy! . . . . . 9

 

2. Wycieczka z przewodnikiem. . . . . . . . . 11

Zapoznanie się z interfejsem programu Project . .  . . . . . 12

Zarządzanie plikami i ustawianie opcji w widoku Backstage . . . . . . . 18

Ramka Szablony: nie musimy ponownie odkrywać Ameryki . . . . . . . . . 20

Praca ze szczegółami harmonogramu w widokach . . . . . . . . . 22

Korzystanie z raportów w celu sprawdzenia stanu planu . . . . .  . . . . 28

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . 31

Ćwiczenia . . . . . . . . 32

Część 2

 

Proste planowanie – podstawy

3. Tworzenie nowego planu. . . . . . . . . . . . . 37

Tworzenie nowego planu i definiowanie jego daty rozpoczęcia . . . . . . .  . . . . . 38

Konfigurowanie dni wolnych od pracy w kalendarzu projektu . . . . . .  . . . . . . 39

Wprowadzanie tytułu planu i innych właściwości . . . . . . . . .. . . . . . . 43

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Projekt jest

wycinkiem większego obrazu. . 44

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44

Ćwiczenia . . . . . . . . 45

 

4. Tworzenie listy zadań. . . . . . . . . . . . . . . . . 47

Tworzenie zadań . . 47

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Definiowanie

właściwych zadań dla dostarczanego elementu . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49

Wprowadzanie czasu trwania i dat. . . . . . . . . 49

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Jak określić

dokładny czas trwania zadania?52

Tworzenie punktów kontrolnych. . . . . . . . . . . 54

Tworzenie konspektu planu z wykorzystaniem zadań sumarycznych . . . . . . . . . . . 55

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Planowanie

zstępujące i wstępujące. . . . . . . 56

Łączenie zadań w celu utworzenia zależności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57

Zmiana sposobu planowania zadań z ręcznego na automatyczny . . . . . . . . . . . . . . 62

Sprawdzanie czasu trwania planu i daty jego zakończenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64

Dokumentowanie informacji o zadaniu. . . . . 66

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67

Ćwiczenia . . . . . . . . 68

 

5. Konfigurowanie zasobów. . . . . . . . . . . . . 77

Konfigurowanie zasobów pracy. . . . . . . . . . . 78

Ramka Przemyślenia na temat zasobów sprzętowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79

Wprowadzanie maksymalnej dyspozycyjności zasobów pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . 80

Wprowadzanie stawek wynagrodzenia dla zasobów pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Uzyskiwanie

informacji o kosztach zasobów. 84

Dostosowywanie czasu pracy w kalendarzu zasobów . . . . . .. . . . . . . 84

Konfigurowanie zasobów kosztowych. . . . . . 88

Dokumentowanie zasobów z wykorzystaniem uwag . . . . . . . . . . . . . . 89

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90

Ćwiczenia . . . . . . . . 91

 

6. Przydzielanie zasobów do zadań. . . . . 97

Przydzielanie zasobów pracy do zadań. . . . . 98

Kontrolowanie pracy podczas dodawania lub usuwania przydziałów zasobów . . 103

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Kiedy należy

stosować planowanie zadań według nakładu pracy? . . . . . . . . . . . . . 107

Przydzielanie zasobów kosztowych do zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109

Weryfikacja planu po przydzieleniu zasobów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113

Ćwiczenia . . . . . . . 114

 

7. Formatowanie i udostępnianie planu . . . . . . . . . . . . . . . . 121

Dostosowywanie widoku Wykres Gantta. . . 122

Ramka Rysowanie w wykresie Gantta. 125

Dodawanie zadań do widoku Oś czasu. . . . 128

Ramka Kadrowanie widoku Wykres Gantta z poziomu widoku Oś czasu . . 131

Dostosowywanie raportów. . . . . . . . . . . . . . . 132

Kopiowanie widoków i raportów. . . . . . . . . 134

Drukowanie widoków i raportów. . . . . . . . . 137

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140

Ćwiczenia . . . . . . . 141

 

8. Śledzenie postępów: Techniki podstawowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149

Omówienie śledzenia postępów. . . . . . . . . . 150

Zapisywanie planu bazowego. . . . . . . . . . . . 151

Śledzenie wykonania harmonogramu planu155

Wprowadzanie procentowej wartości wykonania zadania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156

Wprowadzanie rzeczywistych wartości dla zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu:

Czy projekt przebiega zgodnie z planem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163

Ćwiczenia . . . . . . . 164

 

Część 3

Zaawansowane techniki planowania

9. Udoskonalanie harmonogramu zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171

Sprawdzanie relacji między zadaniami za pomocą funkcji Ścieżka zadania . . . . . 172

Dostosowywanie relacji między zadaniami. 175

Kontrolowanie harmonogramu zadań za pomocą ograniczeń . . . . . . . . . . . . . . . . 178

Przerywanie pracy nad zadaniem. . . . . . . . . 184

Dostosowywanie czasu roboczego w poszczególnych zadaniach. . . . . . . . . . . . . . 186

Kontrolowanie harmonogramu zadań za pomocą typów zadań . . . . . . . . . . . . . . 189

Ramka Jednostki przydziału, Szczyt i obliczanie przydziałów . . . . . . . . . . . . . 191

Ramka Typy zadań i planowanie według nakładu pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . 193

Sprawdzanie szczegółów harmonogramu zadania za pomocą okna Inspektor

zadań . . . . . . . . . . . 194

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 195

Ćwiczenia . . . . . . . 196

 

10. Udoskonalanie szczegółów zadań. . . 205

Wprowadzanie ostatecznych terminów. . . . 205

Wprowadzanie kosztów stałych. . . . . . . . . . 208

Tworzenie zadań cyklicznych. . . . . . . . . . . . . 210

Wyświetlanie ścieżki krytycznej planu. . . . . 213

Ręczne planowanie zadań sumarycznych. . 215

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217

Ćwiczenia . . . . . . . 218

 

11. Udoskonalanie szczegółów zasobów i przydziałów . . . . . . . . . . . . . . . . . 223

Zmiana dostępności zasobów w różnych okresach czasu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224

Konfigurowanie różnych stawek wynagrodzeń zasobów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226

Zmiana stawek wynagrodzeń zasobu w różnych okresach czasu . . . . . . . . . . . . . . 228

Opóźnianie rozpoczęcia przydziałów. . . . . . 230

Stosowanie rozkładu pracy w przydziałach. 232

Tworzenie i przydzielanie zasobów materiałowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235

Wyświetlanie dyspozycyjności zasobu. . . . . 238

Dostosowywanie przydziałów w widoku Terminarz zespołu (tylko

w programie Project Professional). . . . . . . . 240

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243

Ćwiczenia . . . . . . . 244

 

12. Udoskonalanie planu w programie Project . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253

Sprawdzanie alokacji zasobów w czasie trwania projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Ocena alokacji zasobów . . 256

Ręczne rozwiązywanie problemów z nadmierną alokacją zasobów . . . . . . . . . . . . 258

Bilansowanie zasobów z nadmierną alokacją . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 259

Sprawdzanie kosztów i daty zakończenia planu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 265

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Data zakończenia

i zadania krytyczne. . . . . . . . . . 268

Dezaktywowanie zadań (tylko w programie Project Professional) . . . . . . . . . . . . . 269

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270

Ćwiczenia . . . . . . . 271

 

13. Organizowanie szczegółów planu. . . 277

Sortowanie szczegółów planu. . . . . . . . . . . . 277

Grupowanie szczegółów planu. . . . . . . . . . . 281

Filtrowanie szczegółów planu. . . . . . . . . . . . 287

Tworzenie nowych tabel. . . . . . . . . . . . . . . . . 293

Ramka Szybkie tworzenie pól niestandardowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 294

Tworzenie nowych widoków. . . . . . . . . . . . . 296

Spis treści vii

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 300

Ćwiczenia . . . . . . . 301

 

14. Śledzenie postępów: Techniki szczegółowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 307

Uaktualnianie planu bazowego. . . . . . . . . . . 308

Ramka Zapisywanie planów pośrednich . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 309

Śledzenie rzeczywistej i pozostałej pracy dla zadań i przydziałów . . . . . . . . . . . . . 311

Ramka Ręczne rejestrowanie kosztów. 316

Śledzenie rzeczywistej pracy w czasie dla zadań i przydziałów . . . . . . . . . . . . . . . . 317

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Zbieranie wartości

rzeczywistych od zasobów. . . . 322

Zmiana harmonogramu nieukończonej pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 324

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 325

Ćwiczenia . . . . . . . 326

 

15. Wyświetlanie i raportowanie stanu projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 331

Analiza odchyleń planu. . . . . . . . . . . . . . . . . 332

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Rozpowszechnianie

informacji. . . . . . . . . . . . . . . . . . 335

Identyfikowanie zadań z poślizgiem.. . . . . . 336

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Czy odchylenie może

być korzystne?. . . . . . . . . . . . . . 339

Analiza kosztów zadań. . . . . . . . . . . . . . . . . . 340

Analiza kosztów zasobów. . . . . . . . . . . . . . . . 345

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 349

Ćwiczenia . . . . . . . 350

 

Część 4

Zagadnienia zawansowane i specjalne

16. Formatowanie i drukowanie widoków: techniki zaawansowane . . . . 357

Formatowanie widoku Wykres Gantta. . . . . 358

Formatowanie widoku Oś czasu. . . . . . . . . . 364

Formatowanie widoku Diagram sieciowy. . 367

Formatowanie widoku Kalendarz. . . . . . . . . 371

Drukowanie i eksportowanie widoków. . . . 373

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 377

Ćwiczenia . . . . . . . 378

 

17. Formatowanie raportów: techniki zaawansowane . . . . . . . . . . . . . . . . . . 387

Tworzenie niestandardowego raportu. . . . . 388

Ramka Porównanie raportów i widoków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 391

Dostosowywanie wykresów w raportach. . . 393

Dostosowywanie tabel w raportach. . . . . . . 397

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 399

Ćwiczenia . . . . . . . 400

 

18. Dostosowywanie programu Project. 405

Udostępnianie niestandardowych elementów między planami . . . . . . . . . . . . . . . 405

Rejestrowanie i uruchamianie makr. . . . . . . 409

Edytowanie makr . 412

Dostosowywanie Wstążki i paska narzędzi Szybki dostęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 414

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 418

Ćwiczenia . . . . . . . 419

 

19. Udostępnianie informacji innym programom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 425

Kopiowanie danych między programem Project a innymi programami . . . . . . . . 426

Otwieranie plików innego formatu w programie Project . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 429

Zapisywanie plików do innych formatów w programie Project. . . . . . . . . . . . . . . . 433

Ramka Współdzielenie plików z poprzednimi wersjami programu Project . 436

Generowanie raportów za pomocą programów Excel i Visio . . . . . . . . . . . . . . . . . 437

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 441

Ćwiczenia . . . . . . . 442

 

20. Konsolidowanie projektów i zasobów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 447

Udostępnianie puli zasobów dla wielu planów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 447

Ramka Tworzenie dedykowanej puli zasobów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 451

Konsolidowanie planów. . . . . . . . . . . . . . . . . 456

Ramka Plany skonsolidowane powinny być proste . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 458

Tworzenie zależności między planami. . . . . 459

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 463

Ćwiczenia . . . . . . . 464

 

Spis treści ix

Dodatki

A Krótkie wprowadzenie do zarządzania projektami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 469

B Rozwijanie umiejętności związanych z zarządzaniem projektami . . . . . . 479

C Współpraca: Project, SharePoint i PWA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 483

D Książka jako pomoc w klasie. . . . . . . . . . 495

Słowniczek . . . . . 499

O autorach . . . . . 510

Indeks . . . . . . . . . . 511

powrót
 
Produkty Podobne
Microsoft Project 2016 Krok po kroku
Microsoft Project 2016 Step by Step
Project 2013. Opanuj każdy projekt
MS Project 2013 dla bystrzaków
MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów
Microsoft Project 2013 Krok po kroku
Microsoft Project 2013 Plain & Simple
Microsoft Project 2013: The Missing Manual
Microsoft Project 2013 Step by Step
Microsoft Office Project 2010 Microsoft Official Academic Course (polskie wydanie)
Więcej produktów