Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Aplikacje \ Project

Microsoft Project 2016 Krok po kroku Język: 1

978-83-7541-165-2

Cena Brutto: 79.80

Cena netto: 76.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Carl Chatfield, Timothy Johnson
Liczba_stron 550
Wydawnictwo Microsoft Press
Data_Wydania 2016-07-23

Microsoft

Project 2016

Krok po kroku

________________________________________________________________________________________________

Książka z grupy:

Project podręcznik

Książka z serii:

Krok po kroku


  • Prosta nauka podstawowych zadań
  • Duże demonstracje
  • Pliki ćwiczeń do budowy umiejętności
Szybka nauka programu Project 2016!
Nauka nigdy nie była tak łatwa. Osiągnij produktywność przy pracy z Project 2016 i znajdź odpowiedzi na wszystkie pytania   energiczne ćwiczenia i zrzuty ekranów pokazują dokładnie, co należy zrobić, krok po kroku.
  • Praca z Project na komputerze osobistym lub urządzeniu dotykowym
  • Budowanie i dostrajanie planu projektu
  • Planowanie zadań i punktów zwrotnych z przypisywaniem zasobów
  • Śledzenie postępów i kosztów oraz zarządzanie odchyleniami
  • Rozwiązywanie problemów z opóźnieniami i przekroczeniami budżetu
  • Dostosowywanie wykresów Gantta, tabel i kalendarzy
  • Poznawanie najlepszych praktyk zarządzania projektami

Wstęp . . . . . . . . . . . .xi

Część 1

Wprowadzenie do programu Microsoft Project

 

1. Program Project, zarządzanie projektami i nasza rola . . .  . . 3

Zapoznanie z programem Project. . . . . . . . . . 3

Zapoznanie z rodziną programów Project. . . 4

Nowe funkcje w programie Project 2016. . . . 5

Nowe funkcje w programie Project 2013. . 6

Nowe funkcje w programie Project 2010. . 6

Z punktu widzenia menedżera projektu. . . . . 8

Zaczynamy! . . . . . 9

 

2. Wycieczka z przewodnikiem. . . . . . . . . 11

Zapoznanie się z interfejsem programu Project . .  . . . . . 12

Zarządzanie plikami i ustawianie opcji w widoku Backstage . . . . . . . 18

Ramka Szablony: nie musimy ponownie odkrywać Ameryki . . . . . . . . . 20

Praca ze szczegółami harmonogramu w widokach . . . . . . . . . 22

Korzystanie z raportów w celu sprawdzenia stanu planu . . . . .  . . . . 28

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . 31

Ćwiczenia . . . . . . . . 32

Część 2

 

Proste planowanie – podstawy

3. Tworzenie nowego planu. . . . . . . . . . . . . 37

Tworzenie nowego planu i definiowanie jego daty rozpoczęcia . . . . . . .  . . . . . 38

Konfigurowanie dni wolnych od pracy w kalendarzu projektu . . . . . .  . . . . . . 39

Wprowadzanie tytułu planu i innych właściwości . . . . . . . . .. . . . . . . 43

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Projekt jest

wycinkiem większego obrazu. . 44

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44

Ćwiczenia . . . . . . . . 45

 

4. Tworzenie listy zadań. . . . . . . . . . . . . . . . . 47

Tworzenie zadań . . 47

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Definiowanie

właściwych zadań dla dostarczanego elementu . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49

Wprowadzanie czasu trwania i dat. . . . . . . . . 49

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Jak określić

dokładny czas trwania zadania?52

Tworzenie punktów kontrolnych. . . . . . . . . . . 54

Tworzenie konspektu planu z wykorzystaniem zadań sumarycznych . . . . . . . . . . . 55

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Planowanie

zstępujące i wstępujące. . . . . . . 56

Łączenie zadań w celu utworzenia zależności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57

Zmiana sposobu planowania zadań z ręcznego na automatyczny . . . . . . . . . . . . . . 62

Sprawdzanie czasu trwania planu i daty jego zakończenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64

Dokumentowanie informacji o zadaniu. . . . . 66

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67

Ćwiczenia . . . . . . . . 68

 

5. Konfigurowanie zasobów. . . . . . . . . . . . . 77

Konfigurowanie zasobów pracy. . . . . . . . . . . 78

Ramka Przemyślenia na temat zasobów sprzętowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79

Wprowadzanie maksymalnej dyspozycyjności zasobów pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . 80

Wprowadzanie stawek wynagrodzenia dla zasobów pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Uzyskiwanie

informacji o kosztach zasobów. 84

Dostosowywanie czasu pracy w kalendarzu zasobów . . . . . .. . . . . . . 84

Konfigurowanie zasobów kosztowych. . . . . . 88

Dokumentowanie zasobów z wykorzystaniem uwag . . . . . . . . . . . . . . 89

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90

Ćwiczenia . . . . . . . . 91

 

6. Przydzielanie zasobów do zadań. . . . . 97

Przydzielanie zasobów pracy do zadań. . . . . 98

Kontrolowanie pracy podczas dodawania lub usuwania przydziałów zasobów . . 103

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Kiedy należy

stosować planowanie zadań według nakładu pracy? . . . . . . . . . . . . . 107

Przydzielanie zasobów kosztowych do zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109

Weryfikacja planu po przydzieleniu zasobów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113

Ćwiczenia . . . . . . . 114

 

7. Formatowanie i udostępnianie planu . . . . . . . . . . . . . . . . 121

Dostosowywanie widoku Wykres Gantta. . . 122

Ramka Rysowanie w wykresie Gantta. 125

Dodawanie zadań do widoku Oś czasu. . . . 128

Ramka Kadrowanie widoku Wykres Gantta z poziomu widoku Oś czasu . . 131

Dostosowywanie raportów. . . . . . . . . . . . . . . 132

Kopiowanie widoków i raportów. . . . . . . . . 134

Drukowanie widoków i raportów. . . . . . . . . 137

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140

Ćwiczenia . . . . . . . 141

 

8. Śledzenie postępów: Techniki podstawowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149

Omówienie śledzenia postępów. . . . . . . . . . 150

Zapisywanie planu bazowego. . . . . . . . . . . . 151

Śledzenie wykonania harmonogramu planu155

Wprowadzanie procentowej wartości wykonania zadania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156

Wprowadzanie rzeczywistych wartości dla zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu:

Czy projekt przebiega zgodnie z planem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163

Ćwiczenia . . . . . . . 164

 

Część 3

Zaawansowane techniki planowania

9. Udoskonalanie harmonogramu zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171

Sprawdzanie relacji między zadaniami za pomocą funkcji Ścieżka zadania . . . . . 172

Dostosowywanie relacji między zadaniami. 175

Kontrolowanie harmonogramu zadań za pomocą ograniczeń . . . . . . . . . . . . . . . . 178

Przerywanie pracy nad zadaniem. . . . . . . . . 184

Dostosowywanie czasu roboczego w poszczególnych zadaniach. . . . . . . . . . . . . . 186

Kontrolowanie harmonogramu zadań za pomocą typów zadań . . . . . . . . . . . . . . 189

Ramka Jednostki przydziału, Szczyt i obliczanie przydziałów . . . . . . . . . . . . . 191

Ramka Typy zadań i planowanie według nakładu pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . 193

Sprawdzanie szczegółów harmonogramu zadania za pomocą okna Inspektor

zadań . . . . . . . . . . . 194

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 195

Ćwiczenia . . . . . . . 196

 

10. Udoskonalanie szczegółów zadań. . . 205

Wprowadzanie ostatecznych terminów. . . . 205

Wprowadzanie kosztów stałych. . . . . . . . . . 208

Tworzenie zadań cyklicznych. . . . . . . . . . . . . 210

Wyświetlanie ścieżki krytycznej planu. . . . . 213

Ręczne planowanie zadań sumarycznych. . 215

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217

Ćwiczenia . . . . . . . 218

 

11. Udoskonalanie szczegółów zasobów i przydziałów . . . . . . . . . . . . . . . . . 223

Zmiana dostępności zasobów w różnych okresach czasu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224

Konfigurowanie różnych stawek wynagrodzeń zasobów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226

Zmiana stawek wynagrodzeń zasobu w różnych okresach czasu . . . . . . . . . . . . . . 228

Opóźnianie rozpoczęcia przydziałów. . . . . . 230

Stosowanie rozkładu pracy w przydziałach. 232

Tworzenie i przydzielanie zasobów materiałowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235

Wyświetlanie dyspozycyjności zasobu. . . . . 238

Dostosowywanie przydziałów w widoku Terminarz zespołu (tylko

w programie Project Professional). . . . . . . . 240

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243

Ćwiczenia . . . . . . . 244

 

12. Udoskonalanie planu w programie Project . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253

Sprawdzanie alokacji zasobów w czasie trwania projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Ocena alokacji zasobów . . 256

Ręczne rozwiązywanie problemów z nadmierną alokacją zasobów . . . . . . . . . . . . 258

Bilansowanie zasobów z nadmierną alokacją . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 259

Sprawdzanie kosztów i daty zakończenia planu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 265

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Data zakończenia

i zadania krytyczne. . . . . . . . . . 268

Dezaktywowanie zadań (tylko w programie Project Professional) . . . . . . . . . . . . . 269

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270

Ćwiczenia . . . . . . . 271

 

13. Organizowanie szczegółów planu. . . 277

Sortowanie szczegółów planu. . . . . . . . . . . . 277

Grupowanie szczegółów planu. . . . . . . . . . . 281

Filtrowanie szczegółów planu. . . . . . . . . . . . 287

Tworzenie nowych tabel. . . . . . . . . . . . . . . . . 293

Ramka Szybkie tworzenie pól niestandardowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 294

Tworzenie nowych widoków. . . . . . . . . . . . . 296

Spis treści vii

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 300

Ćwiczenia . . . . . . . 301

 

14. Śledzenie postępów: Techniki szczegółowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 307

Uaktualnianie planu bazowego. . . . . . . . . . . 308

Ramka Zapisywanie planów pośrednich . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 309

Śledzenie rzeczywistej i pozostałej pracy dla zadań i przydziałów . . . . . . . . . . . . . 311

Ramka Ręczne rejestrowanie kosztów. 316

Śledzenie rzeczywistej pracy w czasie dla zadań i przydziałów . . . . . . . . . . . . . . . . 317

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Zbieranie wartości

rzeczywistych od zasobów. . . . 322

Zmiana harmonogramu nieukończonej pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 324

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 325

Ćwiczenia . . . . . . . 326

 

15. Wyświetlanie i raportowanie stanu projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 331

Analiza odchyleń planu. . . . . . . . . . . . . . . . . 332

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Rozpowszechnianie

informacji. . . . . . . . . . . . . . . . . . 335

Identyfikowanie zadań z poślizgiem.. . . . . . 336

Ramka Z punktu widzenia menedżera projektu: Czy odchylenie może

być korzystne?. . . . . . . . . . . . . . 339

Analiza kosztów zadań. . . . . . . . . . . . . . . . . . 340

Analiza kosztów zasobów. . . . . . . . . . . . . . . . 345

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 349

Ćwiczenia . . . . . . . 350

 

Część 4

Zagadnienia zawansowane i specjalne

16. Formatowanie i drukowanie widoków: techniki zaawansowane . . . . 357

Formatowanie widoku Wykres Gantta. . . . . 358

Formatowanie widoku Oś czasu. . . . . . . . . . 364

Formatowanie widoku Diagram sieciowy. . 367

Formatowanie widoku Kalendarz. . . . . . . . . 371

Drukowanie i eksportowanie widoków. . . . 373

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 377

Ćwiczenia . . . . . . . 378

 

17. Formatowanie raportów: techniki zaawansowane . . . . . . . . . . . . . . . . . . 387

Tworzenie niestandardowego raportu. . . . . 388

Ramka Porównanie raportów i widoków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 391

Dostosowywanie wykresów w raportach. . . 393

Dostosowywanie tabel w raportach. . . . . . . 397

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 399

Ćwiczenia . . . . . . . 400

 

18. Dostosowywanie programu Project. 405

Udostępnianie niestandardowych elementów między planami . . . . . . . . . . . . . . . 405

Rejestrowanie i uruchamianie makr. . . . . . . 409

Edytowanie makr . 412

Dostosowywanie Wstążki i paska narzędzi Szybki dostęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 414

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 418

Ćwiczenia . . . . . . . 419

 

19. Udostępnianie informacji innym programom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 425

Kopiowanie danych między programem Project a innymi programami . . . . . . . . 426

Otwieranie plików innego formatu w programie Project . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 429

Zapisywanie plików do innych formatów w programie Project. . . . . . . . . . . . . . . . 433

Ramka Współdzielenie plików z poprzednimi wersjami programu Project . 436

Generowanie raportów za pomocą programów Excel i Visio . . . . . . . . . . . . . . . . . 437

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 441

Ćwiczenia . . . . . . . 442

 

20. Konsolidowanie projektów i zasobów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 447

Udostępnianie puli zasobów dla wielu planów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 447

Ramka Tworzenie dedykowanej puli zasobów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 451

Konsolidowanie planów. . . . . . . . . . . . . . . . . 456

Ramka Plany skonsolidowane powinny być proste . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 458

Tworzenie zależności między planami. . . . . 459

Przegląd umiejętności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 463

Ćwiczenia . . . . . . . 464

 

Spis treści ix

Dodatki

A Krótkie wprowadzenie do zarządzania projektami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 469

B Rozwijanie umiejętności związanych z zarządzaniem projektami . . . . . . 479

C Współpraca: Project, SharePoint i PWA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 483

D Książka jako pomoc w klasie. . . . . . . . . . 495

Słowniczek . . . . . 499

O autorach . . . . . 510

Indeks . . . . . . . . . . 511

powrót
 
Produkty Podobne
Microsoft Project 2019 Krok po kroku
Microsoft Project 2019 Step by Step
Microsoft Project 2016 Krok po kroku
Microsoft Project 2016 Step by Step
Project 2013. Opanuj każdy projekt
MS Project 2013 dla bystrzaków
MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów
Microsoft Project 2013 Krok po kroku
Microsoft Project 2013 Plain & Simple
Microsoft Project 2013: The Missing Manual
Więcej produktów