![]() |
![]() |
Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc |
![]() Microsoft SharePoint 2016 Krok po kroku
Microsoft
SharePoint 2016Krok po krokuNauka może być łatwa. Osiągnij więcej w krótkim czasie przy użyciu Microsoft SharePoint 2016. Możesz po prostu wyszukać zadanie, które musisz wykonać, albo pracować od deski do deski, pobierając pliki ćwiczeń i systematycznie budując swoje umiejętności.
Wprowadzenie . . . . . . . . .ix 1 Wprowadzenie do programu SharePoint 2016 . . . . . . . . 1 Rozpoczynanie pracy w programie SharePoint . . . . . . . . . . . . . . . 2 Współpraca i udostępnianie wewnątrz zespołów . . . . . . . . . . . . . 6 Kontrola dostępu do witryn SharePoint . . . . . . 8 Integracja programu SharePoint z pakietem Office . . . . . . . . . . . 10 Porównanie produktów SharePoint . . . . . . . . 14 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . 19 2 Nawigowanie po witrynach SharePoint . . . . . . . . . . . . . . 21 Poruszanie się po stronach głównych i witrynach SharePoint . . 22 Omówienie struktury witryny . . . . . . . . . . . . . 30 Dostosowywanie nawigacji po witrynie . . . . . 34 Korzystanie ze wstążki . . . 39 Poruszanie się po listach i bibliotekach . . . . . 42 Działanie składników Web Part i części aplikacji . . . . . . . . . . . . . 47 Działanie Kosza . . . . . . . . . 49 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . 52 3 Opracowywanie zawartości list i bibliotek . . . . . . . . . . . 57 Znajdowanie list i bibliotek w witrynie . . . . . 58 Tworzenie list i dodawanie do nich elementów . . . . . . . . . . . . . . 64 Tworzenie list . . . . . . . . 64 Dodawanie i edytowanie elementów listy 68 Tworzenie bibliotek i dodawanie do nich elementów . . . . . . . . . 73 Tworzenie bibliotek . . . 73 Przekazywanie istniejących plików . . . . . . 74 Tworzenie dokumentów wewnątrz biblioteki . . . . . . . . . . . . . 77 Edytowanie dokumentów . . . . . . . . . . . . . . 81 Ewidencjonowanie plików i kontrola wersji . . 85 Zaewidencjonowanie i wyewidencjonowanie dokumentów . 85 Wykorzystywanie historii wersji . . . . . . . . . 88 Organizowanie list i bibliotek . . . . . . . . . . . . . 91 Tworzenie folderów list lub bibliotek . . . . 91 Dodawanie, edytowanie oraz usuwanie kolumn list i bibliotek . . . . . . . . . . . . . . 92 Sortowanie i filtrowanie list i bibliotek . . . 97 Usuwanie oraz przywracanie elementów listy i dokumentów . . 99 Monitorowanie modyfikacji zawartości witryny . . . . . . . . . . . . . 101 Ustawianie alertów . . . 101 Obserwowanie dokumentów . . . . . . . . . . 104 Praca w trybie offline . . . 105 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . 107 4 Wykorzystywanie list i bibliotek . . . . . . . . 113 Ustawienia list i bibliotek 113 Konfigurowanie list i bibliotek . . . . . . . . . 114 Konfigurowanie nazw, opisów i nawigacji dla list i bibliotek . . . . . . . . . . . . . . . 116 Zarządzanie użytkownikami i uprawnieniami list i bibliotek . . 118 Udostępnianie zawartości list i bibliotek . . . 126 Udostępnianie plików i folderów w bibliotece . . . . . . . . . . . 126 Przydzielanie uprawnień na poziomie elementu . . . . . . . . . 131 Konfigurowanie przechowywania wersji . . . 132 Konfigurowanie przechowywania wersji i zatwierdzania zawartości dla list . . 133 Konfigurowanie przechowywania wersji i wymogu wyewidencjonowania dla bibliotek . . . 136 Stosowanie ustawień zaawansowanych . . . . 139 Zaawansowane ustawienia list . . . . . . . . . 139 Zaawansowane ustawienia bibliotek . . . . 146 Stosowanie typów zawartości i tworzenie widoków . . . . . . . . . 150 Typy zawartości . . . . . . 150 Tworzenie widoków . . 157 Konfigurowanie ustawień sprawdzania poprawności i oceny . 160 Stosowanie ustawień sprawdzania poprawności. . . . . . . . . . 161 Konfigurowanie ustawień ocen . . . . . . . . 162 Usuwanie i przywracanie list i bibliotek . . . . 163 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . 165 5 Wyszukiwanie informacji i osób . . . . . 171 Przeszukiwanie witryn SharePoint . . . . . . . . . 171 Docelowe kwerendy wyszukiwania . . . . . . . . 177 Tworzenie magazynu terminów i zarządzanie nim . . . . . . . . . . 181 Spis treści v Wpływanie na rankingi trafności . . . . . . . . . . 187 Konfigurowanie działania funkcji wyszukiwania . . . . . . . . . . . . . 194 Dostosowywanie stron wyników wyszukiwania . . . . . . . . . . . . . 197 Definiowanie widoczności i indeksowania dla witryn . . . . . . . . 202 Wyszukiwanie osób . . . . . 203 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . 208 6 Używanie witryny My Site i usługi OneDrive for Business . . . . . . . . . . 215 Działanie witryny My Site 216 Konwersacje i obserwowanie za pomocą strony Newsfeed . . . 222 Strona Newsfeed . . . . 222 Prowadzenie mikroblogu . . . . . . . . . . . . . 228 Korzystanie z usługi OneDrive for Business 233 Biblioteka OneDrive for Business . . . . . . . 233 Stosowanie klienckiego programu synchronizacji OneDrive for Business . . . . 237 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . 247 7 Korzystanie ze stron sieci Web . . . . . . 249 Działanie stron programu SharePoint . . . . . 249 Strony składników Web Part . . . . . . . . . . 250 Strony typu wiki . . . . . 252 Strony publikowania . 254 Strony aplikacji . . . . . . 255 Tworzenie stron . . . . . . . . 255 Dodawanie zawartości do stron . . . . . . . . . . 262 Modyfikowanie stron . 263 Formatowanie i wyświetlanie zawartości 267 Zawartość do ponownego użycia . . . . . . 275 Zarządzanie stronami . . . 277 Stosowanie składników aplikacji i Web Part 281 Przegląd umiejętności . . . 287 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . 288 8 Tworzenie witryn i zarządzanie nimi 291 Tworzenie witryn . . . . . . . 292 Tworzenie witryn . . . . 292 Tworzenie witryn osobistych . . . . . . . . . . 303 Zarządzanie użytkownikami witryny i ich uprawnieniami . . . . 305 Udostępnianie witryn . . . 321 Zmiana motywu witryny . 323 vi Spis treści Tworzenie i dostosowywanie szablonów witryn . . . . . . . . . . . . . 325 Zarządzanie funkcjami witryny . . . . . . . . . . . 331 Zarządzanie metodami gromadzenia i udostępniania zawartości witryny . . . . . . 333 Usuwanie witryn . . . . . . . . 335 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . 337 9 Używanie stron typu wiki, blogów i witryn społecznościowych . . . . 341 Tworzenie bibliotek typu wiki . . . . . . . . . . . . 342 Tworzenie i korzystanie z witryn typu wiki przedsiębiorstwa . 347 Tworzenie witryn blogów i zarządzanie nimi . . . . . . . . . . . . . . . 352 Tworzenie i usuwanie wpisów blogów oraz zarządzanie wpisami blogów . . . . . . 358 Tworzenie witryn społecznościowych i zarządzanie nimi . . . . . 365 Portal społecznościowy . . . . . . . . . . . . . . . 365 Strony witryn społeczności i składniki Web Part . . . . . . . . . . 366 Uprawnienia i automatyczne zatwierdzanie . . . . . . . . . . . . . 368 Wykorzystywanie witryn społecznościowych . . . . . . . . . . . . . . . 377 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . 383 10 Zarządzanie zadaniami . . . . . . . . . . . . . . 387 Tworzenie witryn projektów i zarządzanie nimi . . . . . . . . . . . . . 387 Witryny projektów SharePoint 2016 . . . . 387 Witryny projektów programu Project Server 2016 . . . . . . . . 394 Praca z zadaniami, podzadaniami i osią czasu . . . . . . . . . . . . . . 396 Zarządzanie zadaniami i podzadaniami . 397 Formatowanie osi czasu . . . . . . . . . . . . . . 399 Zarządzanie projektami za pomocą programu SharePoint i Project Professional 407 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . 412 11 Używanie przepływów pracy . . . . . . . . 415 Automatyzacja procesów biznesowych za pomocą programu SharePoint . . . . . . 416 Stosowanie wbudowanych przepływów pracy . . . . . . . . . . . . . . 417 Aktywowanie szablonów przepływu pracy . . . . . . . . . . . . . . 418 Dodawanie przepływu pracy . . . . . . . . . . 422 Interakcje z przepływami pracy . . . . . . . . . . . 432 Uruchamianie, monitorowanie i kończenie instancji przepływów pracy . . . . . 432 Kończenie zadań przepływu pracy . . . . . 440 Zarządzanie przepływami pracy . . . . . . . . . . 443 Przegląd umiejętności . . . 446 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . 447 Spis treści vii 12 Współpraca z programami pakietu Office za pomocą SharePoint . . 451 Edytowanie dokumentów w programach Office . . . . . . . . . . . . 452 Przeglądanie i zmiana właściwości pliku 453 Współtworzenie za pomocą programów Office i Office Online . . . . . . . . . . . . 455 Udostępnianie notatników programu OneNote za pomocą SharePoint . . . . . . . . 459 OneNote Online . . . . . 460 Udostępnianie notatników za pomocą programu SharePoint . . . . . . . . . . . . . . 461 Import i eksport danych do/z arkuszy programu Excel . . . . . . 466 Wykorzystywanie zawartości SharePoint w programie Outlook . . . . . . . . . . . . . . . 473 Łączenie list i bibliotek SharePoint z programem Outlook . 473 Wykorzystywanie kalendarzy SharePoint w programie Outlook . . . . . . . . . . . . 477 Wykorzystywanie kontaktów i zadań w programach Outlook i SharePoint . . 478 Zarządzanie powiadomieniami . . . . . . . . 481 Integracja programu Access z SharePoint . . 483 Praca z aplikacją Access w przeglądarce 484 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . 487 13 Stosowanie analiz biznesowych . . . . . 491 Początki pracy ze składnikami analiz biznesowych w SharePoint . . . . . . . . . . . . . . 492 Kształtowanie danych . . . 500 Tworzenie i publikowanie pulpitów nawigacyjnych programu PowerPivot . . . . . 504 Wyświetlanie pulpitów nawigacyjnych programu PowerPivot w składniku Web Part . 507 Wizualizacje tworzone za pomocą programu Power View . . . 509 Wyświetlanie raportów Power View w składnikach Web Part . 516 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . 520 14 Zarządzanie i monitorowanie zawartości . . . . . . . . . . . 527 Zarządzanie dokumentami . . . . . . . . . . . . . . 527 Tworzenie witryn zarządzania zawartością przedsiębiorstwa . . . . . . . . . . . . . . . 528 Stosowanie identyfikatorów dokumentów . . . . . . . . . . . . . . . 529 Tworzenie i modyfikowanie zestawów dokumentów . . . . . . 533 Konfigurowanie Organizatora zawartości . . . . . . . . . . . . . . . 539 Przechowywanie rekordów i zarządzanie nimi . . . . . . . . . . . . . . 544 Ochrona danych w programie SharePoint . 548 eDiscovery Center . . . 549 Kwerendy ochrony przed utratą danych 550 Zasady usuwania dokumentów . . . . . . . . 551 Zasady ochrony przed utratą danych . . . 552 Zasady czasowego archiwum miejscowego . . . . . . . . . . . . . . 552 viii Spis treści Definiowanie i stosowanie zasad witryny 552 Stosowanie zasad zarządzania informacjami . . . . . . . . . . . . . 555 Inspekcja działań użytkownika . . . . . . . . . 564 Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . 567 Dodatek A: Uprawnienia użytkowników i poziomy uprawnień w programie SharePoint 2016 . . . . . . . . . . . 569 Indeks 583 O autorkach . . . . . . . . . . 604 |
|