Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Aplikacje \ Word

Microsoft Word 2019 krok po kroku Język: 1

978-83-7541-456-1

Cena Brutto: 69.30

Cena netto: 66.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Joan Lambert
Liczba_stron 604
Wydawnictwo Microsoft Press
Oprawa miękka
Data_Wydania 2021-05-14
Microsoft Word 2019 krok po kroku

Szybka metoda nauki Microsoft Word 2019. Nauka może być łatwa. Osiągnij więcej w krótkim czasie przy użyciu Microsoft Word 2019. Możesz po prostu wyszukać zadanie, które musisz wykonać, albo pracować od deski do deski, pobierając pliki ćwiczeń i systematycznie budując swoje umiejętności.

  • Twórz atrakcyjne dokumenty na potrzeby nauki, biznesu lub do celów osobistych
  • Używaj nagłówków, zakładek i przypisów, aby ułatwić dostęp do treści
  • Prezentuj dane w formie diagramów i wykresów
  • Ilustruj koncepcje za pomocą modeli 3D, ikon i wycinków ekranu
  • Zarządzaj współpracą nad dokumentami i recenzowaniem
  • Wymuszaj zabezpieczenia i prywatność w dokumentach elektronicznych
  • Szybko buduj spisy treści, indeksy i wzory matematyczne
  • Zwiększ wydajność dzięki stylom, motywom, szablonom i blokom konstrukcyjnym

Joan Lambert jest autorką ponad 50 książek na temat Windows i Office, w tym pięciu generacji podręczników certyfikatów Microsoft Office Specialist.


Ta książka Krok po kroku została zaprojektowana tak, aby moc ją czytać  od początku do końca i stopniowo poznawać program Microsoft Word 2019. Jeśli  jednak ktoś woli inny styl nauki, może bezpośrednio sięgnąć do miejsca opisującego  interesujące zagadnienie. Opisy konkretnych działań są zwięzłe i precyzyjne – same  fakty. Procedurom towarzyszą ilustracje, które pomagają rozstrzygać wątpliwości.


Książka pomyślana jako materiał do nauki i pomocy dla domowych i biznesowych użytkowników programów Microsoft Office 365 oraz Word 2019, którzy wykorzystują program Word do tworzenia i edytowania dokumentów. Zawartość książki jest zaprojektowana tak, aby była użyteczna zarówno dla osób, które korzystały z wcześniejszych wersji programu Word, jak i dla tych, którzy po raz
pierwszy stykają się z tym programem.


Książka poprowadzi Czytelnika krok po kroku  poprzez zadania, które najprawdopodobniej będzie trzeba wykonywać podczas pracy w programie Word. Poszczególne tematy są samodzielne, zatem można zarówno czytać książkę do deski do deski, jak i bezpośrednio przeskoczyć do interesującego zagadnienia. Jeśli ktoś pracował z wcześniejszymi wersjami programu Word lub gdy wykonał już wszystkie ćwiczenia, a obecnie potrzebuje jedynie przypomnienia, jak wykonać pewną procedurę, poniższe cechy książki powinny pomoc w zlokalizowaniu konkretnych informacji:

  • Szczegółowy spis treści Ułatwia wyszukiwanie tematów, podrozdziałów oraz  ramek w każdym rozdziale.
  • Oznaczenia rozdziałów na marginesach w i żywej paginie Strony należące  do każdego rozdziału są identyfi kowane paskami na marginesach, a także żywą  paginą na stronie parzystej (verso).
  • Żywe paginy dla zagadnień Znalezienie konkretnego zagadnienia w obrębie  rozdziału ułatwiają żywe paginy na stronach nieparzystych (recto).
  • Pasek na marginesie wskazujący część ćwiczeniową Zakończenie rozdziału



Wprowadzenie. . . . . . . . . .ix
 

Część 1 Wprowadzenie do programu Word 2019
1 Podstawy programu Word 2019. . . . . . . . . . . . . . 3
Uruchamianie programu Word. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Interfejs użytkownika programu Word. . . . . . . . . . . . . . 5
Identyfikowanie elementów okna aplikacji. . . . . . . . 6
Ramka O pakiecie Office. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Korzystanie ze Wstążki i paska stanu. . . . . . . . . . . . 15
Ramka Dostosowywanie kroków procedur. . . . . 16
Zarządzanie ustawieniami pakietu Office i aplikacji. . 22
Ramka Konto Microsoft. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
Uzyskiwanie pomocy i przekazywanie opinii. . . . . . . . 26
Przegląd umiejętności. . . . . 31
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . . 32
 

2 Tworzenie i zarządzanie dokumentami.. . . . . . 35
Tworzenie dokumentów. . . 36
Otwieranie dokumentów i poruszanie się po nich.. . . 41
Otwieranie istniejących dokumentów. . . . . . . . . . . . 41
Ramka Otwieranie dokumentów w widoku chronionym . . . . . .. . . . 43
Ramka Edytowanie plików PDF w programie Word . . . . . . . . . . . . . . . 45
Poruszanie się po dokumentach. . . . . . . . . . . . . . . . 46
Wyświetlanie różnych widoków dokumentu.. . . . . . . . 50
Wyświetlanie i edycja właściwości pliku. . . . . . . . . . . . . 56
Zapisywanie i zamykanie dokumentów. . . . . . . . . . . . . 57
Ręczne zapisywanie dokumentów. . . . . . . . . . . . . . . 58
Automatyczne zapisywanie dokumentów. . . . . . . . 60
Zapisywanie dokumentów w innych formatach. . . 61
Ramka Zapisywanie plików w OneDrive. . . . . . . . 62
Ramka Zachowywanie zgodności z wcześniejszymi wersjami programu Word 66
Zamykanie dokumentów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Przegląd umiejętności. . . . . 67
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . . 68

3 Wprowadzanie i edycja tekstu. . . . . . . . . . . . . . . 73
Wpisywanie i importowanie tekstu. . . . . . . . . . . . . . . . . 74
Przenoszenie, kopiowanie i usuwanie tekstu. . . . . . . . 78
Ramka Opcje wklejania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Wyszukiwanie i zastępowanie tekstu. . . . . . . . . . . . . . . 85
Używanie narzędzi poszukiwania i dopracowywania tekstu . . . . . . . . . 89
Ramka Instalowanie narzędzi Office. . . . . . . . . . . 91
Ramka Wyświetlanie statystyk dokumentu. . . . . 93
Przegląd umiejętności. . . . . 95
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . . 96
Część 2 Tworzenie profesjonalnych dokumentów
 

4 Modyfikowanie struktury i wyglądu tekstu. 103
Stosowanie formatowania akapitów. . . . . . . . . . . . . . . 104
Konfigurowanie wyrównania. . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
Konfigurowanie odstępów pionowych. . . . . . . . . . 106
Konfigurowanie wcięć. 109
Ręczne nadawanie układu tekstu. . . . . . . . . . . . . . . . . 112
Ramka Konfigurowanie obramowania i tła akapitu . . . . . . . . . . . . 113
Stosowanie formatowania do znaków. . . . . . . . . . . . . 116
Ramka Formatowanie znakowe a uwarunkowania wielkości liter  . . . 123
Ramka Formatowanie pierwszej litery akapitu jako inicjału . . . . .  . . 124
Tworzenie i modyfikowanie list. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Ramka Formatowanie tekstu podczas pisania. . 129
Stosowanie wbudowanych stylów do tekstu. . . . . . . 130
Stosowanie stylów. . . . 130
Zarządzanie poziomami konspektu. . . . . . . . . . . . 134
Zmienianie motywu dokumentu. . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
Przegląd umiejętności. . . . 140
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . 141
 

5 Organizowanie informacji w kolumnach i tabelach . . . . . . . . 147
Prezentowanie informacji w kolumnach. . . . . . . . . . . 148
Tworzenie list tabelarycznych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
Prezentowanie informacji w tabelach. . . . . . . . . . . . . 156
Ramka Wstawianie arkusza programu Excel. . . 159
Ramka Inne opcje układu tabeli. . . . . . . . . . . . . . 164
Formatowanie tabel. . . . . 171
Ramka Szybkie tabele. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
Przegląd umiejętności. . . . 177
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . 178
 

6 Dodawanie prostych elementów graficznych . . . . . . . . . . . . 181
Wstawianie, rozmieszczanie i wymiarowanie obrazów . . . . . . . .. . . . . 182
Ramka Formaty graficzne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
Edytowanie i formatowanie obrazów. . . . . . . . . . . . . . 186
Ramka Dodawanie zawartości wideo do dokumentów . . .  . . . . 195
Dostarczanie dodatkowych informacji o obrazach. . 196
Wstawianie wycinków ekranu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 199
Wstawianie i formatowanie ikon. . . . . . . . . . . . . . . . . . 202
Ramka Posługiwanie się plikami SVG. . . . . . . . . 204
Rysowanie i modyfikowanie kształtów. . . . . . . . . . . . . 205
Rysowanie i dodawanie tekstu do kształtów. . . . . 205
Ramka Wykorzystanie kanwy rysunku. . . . . . . . 206
Ramka Lokalizowanie dodatkowych poleceń formatowania . . . . . . . 207
Przesuwanie i modyfikowanie kształtów. . . . . . . . 207
Formatowanie kształtów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209
Ramka Wstawianie symboli. . . . . . . . . . . . . . . . . . 212
Budowanie równań. . . . . . 214
Przegląd umiejętności. . . . 218
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . 219
Część 3 Wzbogacanie zawartości dokumentów
 

7 Wstawianie i modyfikowanie diagramów. . . 225
Tworzenie diagramów. . . . 226
Modyfikowanie diagramów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231
Tworzenie diagramów ilustrowanych. . . . . . . . . . . . . . 237
Wstawianie i modyfikowanie modeli 3D. . . . . . . . . . . 240
Wstawianie modeli 3D. 241
Modyfikowanie modeli 3D. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
Przegląd umiejętności. . . . 245
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . 246
 

8 Wstawianie i modyfikowanie wykresów. . . . 249
Tworzenie wykresów. . . . . 249
Ramka Niestandardowe szablony wykresów. . . 254
Modyfikowanie wykresów254
Zarządzanie danymi wykresu. . . . . . . . . . . . . . . . . . 254
Modyfikowanie wyglądu elementów wykresu. . . 257
Ramka Wykresy kołowe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262
Formatowanie wykresów. 263
Przegląd umiejętności. . . . 267
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . 267
 

9 Dodawanie elementów wizualnych. . . . . . . . . . 271
Formatowanie tła strony. . 272
Wstawianie znaku wodnego. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 277
Wstawianie nagłówków, stopek i pagin. . . . . . . . . . . . 282
Wstawianie wstępnie sformatowanych części dokumentu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286
Przegląd umiejętności. . . . 291
Ramka Wstawianie i łączenie niestandardowych pól tekstowych . . . . . . . . . 292
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . 293
 

10 Porządkowanie i rozmieszczanie zawartości295
Reorganizacja konspektu dokumentu. . . . . . . . . . . . . 295
Zarządzanie treścią w panelu Nawigacja. . . . . . . . 296
Zarządzanie treścią w widoku Konspekt. . . . . . . . . 297
Rozmieszczanie obiektów na stronie. . . . . . . . . . . . . . 301
Użycie tabel do kontrolowania układu strony. . . . . . 309
Ramka Struktura zawartości a dostępność. . . . . 310
Przegląd umiejętności. . . . 311
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . 312
Część 4 Recenzowanie i finalizowanie dokumentów
 

11 Współpraca przy dokumentach. . . . . . . . . . . . . 317
Komentowanie dokumentów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 318
Wstawianie komentarzy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 318
Śledzenie zmian. . . . . . 320
Wyświetlanie i przeglądanie adjustacji.. . . . . . . . . . . . 323
Wyświetlanie adjustacji323
Przeglądanie komentarzy i odpowiadanie na nie328
Przeglądanie i przetwarzanie śledzonych zmian. 330
Ramka Pamiętajmy o sprawdzeniu błędów!. . . 332
Porównywanie i scalanie dokumentów. . . . . . . . . . . . 332
Porównywanie i scalanie oddzielnych kopii dokumentu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 333
Porównywanie oddzielnych wersji dokumentu. . . 336
Nadzorowanie zmian zawartości.. . . . . . . . . . . . . . . . . 337
Ograniczanie działań. . 337
Ograniczanie dostępu przy użyciu hasła. . . . . . . . 342
Współtworzenie zawartości. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 346
Przegląd umiejętności. . . . 349
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . 350
 

12 Finalizowanie i dystrybucja dokumentów. . . 353
Lokalizowanie i poprawianie błędów. . . . . . . . . . . . . . 354
Spis treści vii
Ramka Definiowanie opcji autokorekty matematycznej . . . . . . . . . . . . . . . . . 362
Przeglądanie i dostosowywanie układu strony. . . . . . 363
Kontrolowanie elementów widocznych na poszczególnych stronach . . . . . . . . . . 368
Przygotowywanie dokumentów do dystrybucji elektronicznej . . . . . . . . . . . . . . . . 372
Ramka Problemy dostępności. . . . . . . . . . . . . . . 376
Drukowanie i wysyłanie dokumentów. . . . . . . . . . . . . 379
Przegląd umiejętności. . . . 384
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . 385
Część 5 Zaawansowane funkcje programu Word
 

13 Odnośniki i źródła treści. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 391
Wstawianie zakładek i odsyłaczy. . . . . . . . . . . . . . . . . 392
Ramka Hiperłącza do dodatkowych zasobów. . 396
Wyświetlanie informacji o dokumencie w polach tekstowych . . . . . . . . . . . . . . . . . 397
Wstawianie i modyfikowanie przypisów dolnych i końcowych . . . . . . . . . . . . . . . . 401
Tworzenie i modyfikowanie spisu treści. . . . . . . . . . . . 404
Ramka Inne rodzaje spisów. . . . . . . . . . . . . . . . . . 407
Tworzenie i modyfikowanie indeksów. . . . . . . . . . . . . 409
Cytowanie źródeł i kompilowanie bibliografii. . . . . . 415
Przegląd umiejętności. . . . 421
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . 422
 

14 Korespondencja seryjna i narzędzia adresowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 427
Istota korespondencji seryjnej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 428
Tworzenie korespondencji seryjnej. . . . . . . . . . . . . . . . 429
Przygotowywanie listów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 430
Etykiety. . . . . . . . . . . . . . 431
Wiadomości email. . . . 434
Wybieranie i dopracowywanie źródła danych. . . . . . 436
Wybieranie istniejącego źródła danych. . . . . . . . . 437
Tworzenie nowego źródła danych. . . . . . . . . . . . . 439
Dopracowywanie źródła danych. . . . . . . . . . . . . . . 440
Ramka Odświeżanie danych. . . . . . . . . . . . . . . . . 445
Wstawianie pól danych. . . 445
Przeglądanie i finalizowanie korespondencji seryjnej448
Tworzenie indywidualnych kopert i etykiet. . . . . . . . . 450
Tworzenie indywidualnych kopert. . . . . . . . . . . . . . 451
Generowanie indywidualnych etykiet adresowych454
Przegląd umiejętności. . . . 457
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . 458
 

15 Tworzenie niestandardowych elementów dokumentów . . . . . . . . . . . . 461
Tworzenie i modyfikowanie stylów. . . . . . . . . . . . . . . . 461
Tworzenie i zarządzanie niestandardowymi motywami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 468
Tworzenie i dołączanie szablonów. . . . . . . . . . . . . . . . 469
Tworzenie niestandardowych bloków konstrukcyjnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 474
Przegląd umiejętności. . . . 478
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . 479
 

16 Dostosowywanie opcji i interfejsu użytkownika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 483
Zmienianie domyślnych opcji programu Word. . . . . 484
Zarządzanie ogólnymi opcjami pakietu Office i programu Word . . . . . . . . . . . 485
Zarządzanie opcjami wyświetlania. . . . . . . . . . . . . 489
Zarządzanie opcjami sprawdzania pisowni. . . . . . 490
Zarządzanie opcjami zapisywania plików.. . . . . . . 495
Zarządzanie opcjami językowymi. . . . . . . . . . . . . . 498
Zarządzanie opcjami zaawansowanymi. . . . . . . . . 499
Dostosowywanie paska narzędzi Szybki dostęp. . . . . 506
Ramka Przenoszenie dostosowań interfejsu użytkownika do innej
instalacji programu Word. . . . . . . . . . . . . 510
Dostosowywanie Wstążki. 511
Zarządzanie dodatkami i opcjami zabezpieczeń. . . . 516
Zarządzanie dodatkami516
Konfigurowanie opcji Centrum zaufania. . . . . . . . 518
Przegląd umiejętności. . . . 524
Ćwiczenia. . . . . . . . . . . . . . 525
Skróty klawiszowe. . . . . 529
Słowniczek. . . . . . . . . . . . 555
O autorce. . . . . . . . . . . . . 568
Indeks. . . . . . . . . . . . . . . . . 569
 

powrót
 
Produkty Podobne
Zestaw 2 książek krok po kroku (Word 2019 + Excel 2019)
Microsoft Word 2019 krok po kroku
Microsoft Word 2019 Step by Step
MOS 2016 Study Guide for Microsoft Word Expert
MOS 2016 Study Guide for Microsoft Word
Zestaw 4 książek krok po kroku (Word 2016 + Excel 2016 + Outlook 2016 + PowerPoint 2016)
Word 2016 PL. Ćwiczenia praktyczne
Zestaw 2 książek krok po kroku (Word 2016 + Excel 2016)
Microsoft Word 2016 Krok po kroku
Microsoft Word 2016 Step By Step
Więcej produktów