Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Hardware

Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD Język: 1

978-83-283-2846-4

Cena Brutto: 89.00

Cena netto: 84.76

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Tomasz Francuz
Liczba_stron 496
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2017-04-25

Mikrokontrolery AVR i ARM

Sterowanie wyświetlaczami LCD



Mikrokontrolery zawojowały świat elektroniki użytkowej, dzięki czemu można je dziś znaleźć niemal w każdym zaawansowanym technicznie sprzęcie domowym czy rozrywkowym. Natomiast rosnąca dostępność i spadek cen kolorowych wyświetlaczy ciekłokrystalicznych sprawiły, że kolejne urządzenia zaczęto wyposażać w coraz lepsze ekrany. Poprawie ich jakości i rozdzielczości oraz wzrostowi wydajności układów sterujących towarzyszy zaś stałe ulepszanie interfejsów użytkownika, które stają się coraz wygodniejsze i atrakcyjne graficznie.

Jeśli dostrzegasz konieczność opracowywania lepszych interfejsów graficznych dla swoich projektów, chcesz pełnym garściami korzystać z możliwości oferowanych przez nowoczesne mikrokontrolery oraz wyświetlacze lub po prostu interesuje Cię ten temat i pragniesz poszerzyć swoje umiejętności projektowania atrakcyjnych i użytecznych rozwiązań, sięgnij po książkę „Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD” ! Wprowadzi Cię ona w świat kontrolerów LCD i nauczy technik programistycznych, dzięki którym będziesz w stanie zaprojektować, opracować i zoptymalizować GUI w taki sposób, aby chciało się go używać i aby było to czystą przyjemnością!

  • Wprowadzenie do środowiska AVR i ARM oraz konfiguracja warsztatu pracy
  • Informacje na temat dostępnych na rynku wyświetlaczy LCD
  • Działanie kontrolerów i konfiguracja odpowiednich interfejsów
  • Funkcje wyświetlaczy i podstawowe operacje graficzne
  • Formaty plików i konwersja danych graficznych
  • Optymalizacja działania kodu odpowiedzialnego za grafikę
  • Obsługa paneli dotykowych różnych typów
  • Wykorzystanie możliwości akceleratorów graficznych


    Wstęp (9)

    • Moduły LCD (11)
    • Schematy (12)
    • Kody przykładów (12)

    Rozdział 1. Wprowadzenie do środowiska AVR i ARM (15)

    • Sprzęt (16)
      • AVR8 (16)
      • ARM (17)
      • Moduły LCD (17)
    • Podstawy środowiska Atmel Studio (18)
      • Rozpoczynamy pracę - wczytujemy przykład (19)
      • Opcje projektu (20)
      • Struktura przykładowych projektów (24)
      • Konfiguracja zegarów (25)
    • Różnice między ARM i AVR w kodzie w języku C (29)
      • Dostęp do pamięci (29)
      • Typy zmiennych (30)
      • Przerwania (31)
      • Opóźnienia (32)

    CZĘŚĆ I. PROSTE KONTROLERY PANELI LCD (35)

    Rozdział 2. Wyświetlacze graficzne (39)

    • Wyświetlacze graficzne (39)
      • Podświetlenie (43)
      • Zasilanie i sygnały sterujące modułem (46)
    • Wybór interfejsu (48)
      • Interfejs szeregowy (50)
      • Interfejs równoległy Motorola 6800 i Intel 8080 (51)
      • Sprzętowy interfejs równoległy (55)

    Rozdział 3. Pierwsze starcie z kontrolerem - sterownik SSD2119 w trybie szeregowym (59)

    • Konfiguracja interfejsu dla XMEGA (64)
    • Konfiguracja interfejsu dla ARM (65)
    • Komunikacja z kontrolerem (67)
    • Rejestry sterownika związane z dostępem do pamięci (70)
    • Funkcje definiujące okno (73)
    • Kierunek zapisu do pamięci GRAM (75)
    • Reprezentacja piksela w pamięci (78)
    • Korekcja gamma (84)
    • Początek układu współrzędnych (89)
    • Dzielenie ekranu i płynne przewijanie (91)
      • Rejestr Gate Scan Position (91)
      • Inny sposób przesuwania w pionie (92)
      • Części aktywne i nieaktywne ekranu (93)
      • Podział ekranu (96)
    • Synchronizacja wyświetlanego obrazu (99)
    • Regulacja napięć sterujących matrycą (102)
    • Oszczędzanie energii (105)
      • Tryb 8-kolorowy (105)
      • Wyłączenie sterowania matrycą (106)
      • Tryby uśpienia (107)
    • Pamiętaj o wyłączeniu LCD (108)
      • Oscylator (108)
      • Częstotliwość odświeżania (109)
    • Inicjalizacja LCD (110)
    • Przyśpieszamy dostęp, czyli czas na optymalizację (112)
      • Wirtualne porty IO (113)
      • Problemy z inline (114)
      • A może DMA? (117)

    Rozdział 4. Budujemy bibliotekę obsługi LCD (125)

    • Interfejs łączący MCU z kontrolerem LCD (127)
      • Komunikacja z wykorzystaniem SPI (128)
    • Podstawowe funkcje obsługi LCD (129)
      • Prymitywy graficzne (130)
      • Wyświetlanie tekstu (136)
      • Mapy bitowe (139)
      • Wydajność (142)
      • Czy można to jakoś przyśpieszyć? (147)
    • Kompresja map bitowych (152)

    Rozdział 5. Bardziej zaawansowane przetwarzanie grafiki - alfablending i antyaliasing (157)

    • Alfablending (157)
    • Antyaliasing (160)
    • Antyaliasing czcionek (165)
      • Renderowanie podpikselowe (166)
      • Antyaliasing ze wspólnym kanałem alfa (171)
      • Kompresja kanału alfa (172)
      • Która metoda jest najlepsza? (174)

    Rozdział 6. Konwersja i importowanie danych binarnych (175)

    • Czcionki (176)
      • Czcionki z antyaliasingiem (182)
    • Mapy bitowe (186)
    • Szablony eksportu (187)
    • Pliki binarne (189)
      • Kompilacja plików binarnych (190)
      • Łączenie plików obiektowych z projektem (193)
      • Dostęp do danych binarnych (196)
    • Czy można to zrobić prościej? (200)

    Rozdział 7. Formaty plików graficznych (203)

    • Format BMP (204)
      • Nagłówek pliku (204)
    • Format JPEG (219)
      • Obsługiwane formaty JPEG (220)

    Rozdział 8. Przyśpieszamy - interfejs równoległy (229)

    • Sygnały wyboru interfejsu (230)
    • Interfejs 8-bitowy (231)
      • Alfablending (236)
    • Magistrala 16-bitowa (239)
      • Format przesyłania danych o pikselu (242)
    • Układ ILI9328 (246)

    Rozdział 9. Kontrolery ILIxxxx (253)

    • Interfejs mikrokontrolera (253)
      • Rejestr zmiany rozmiaru (255)
      • Przewijanie zawartości ekranu (256)
      • Korekcja gamma (258)

    Rozdział 10. Panel dotykowy rezystancyjny (261)

    • Zasada działania (262)
    • Drgania panelu (265)
    • Kontroler panelu dotykowego ADS7843 (266)
      • Bloki funkcjonalne kontrolera (266)
      • Eliminowanie zakłóceń (273)
    • Kalibracja panelu dotykowego (277)
    • Realizacja kontrolera panelu z wykorzystaniem ADC mikrokontrolera (282)
    • Pomiar siły nacisku (288)
    • Kontroler XPT2046 (292)
    • Panel pięcioprzewodowy (293)

    CZĘŚĆ II. AKCELERATORY GRAFICZNE (295)

    Rozdział 11. Akcelerator graficzny RA8875 (299)

    • Sprzęt (300)
    • Uruchomienie modułu (302)
    • Magistrala szeregowa (303)
    • Magistrala równoległa (304)
      • Magistrala Intel 8080 (305)
      • Sygnały sterujące matrycą (307)
      • Konfiguracja zegarów (309)
      • Kontrola podświetlenia (311)
      • Kolejność skanowania wierszy i kolumn (312)
      • Włączamy LCD (313)
    • Odczyt i zapis pamięci GRAM (314)
      • Wskaźniki zapisu i odczytu pamięci GRAM (317)
    • Warstwy (318)
      • Uwagi wstępne - koniecznie przeczytaj (319)
      • Podstawy pracy na warstwach (319)
      • Widoczność warstw (321)
      • Przewijanie warstw (322)
    • Układ transferu bloków (324)
      • Rejestry definiujące bloki (325)
      • Rejestry kolorów BTE (326)
      • Operacje BTE (327)
      • Ekspansja koloru w trybie 8 bpp (337)
      • Ekspansja koloru w trybie 16 bpp (341)
      • Przesyłanie bitmap w formacie 565 znajdujących się w GRAM (343)
    • Mapy bitowe w formacie 565 (345)
    • Rysowanie prymitywów graficznych (347)
    • Czcionki (350)
      • Wbudowany zestaw znaków (350)
      • Własne czcionki (353)
      • Inne rozwiązanie (354)
    • Kursor graficzny (355)
    • Rezystancyjny panel dotykowy (358)
    • Klawiatura (361)
      • Sprzęt (361)
      • Obsługa programowa (363)
      • Manualne skanowanie klawiatury (365)
    • Przerwania (365)

    Rozdział 12. Panele dotykowe pojemnościowe (367)

    • Słów kilka o zasadzie działania panelu (368)
    • Kontrolery z rodziny FT5x06 (369)
    • Pierwsze starcie (371)
      • Gesty (376)
      • Wykorzystanie sygnału IRQ (377)
      • Inne funkcje kontrolera (383)

    Rozdział 13. Akceleratory graficzne FT8xx (385)

    • Połączenia elektryczne (388)
      • Gotowy moduł czy samoróbka? (388)
      • Matryca LCD-TFT (389)
      • Podświetlenie (391)
      • Interfejs MCU - akcelerator (392)
    • Trochę teorii związanej z tworzeniem obrazu (395)
    • Wbudowany kontroler panelu dotykowego (398)
      • Podsystem audio (398)
    • Sterownik kontrolera (399)
      • Pierwszy start (403)
      • Tworzenie własnej listy (407)

    Rozdział 14. Operacje graficzne z wykorzystaniem układów FT8xx (411)

    • EVE Screen Designer (412)
      • Dodawanie bitmap (416)
    • FTDI EVE Screen Editor (421)
      • Zarządzanie zawartością RAM GPU (422)
    • Bitmapy z paletą kolorów (424)
    • Polecenia DL (425)
      • Rysowanie bitmap (427)
      • Polecenia zmiany stanu GPU (428)
      • Wyświetlanie tekstu i liczb (429)
      • Definicja własnych czcionek (431)
      • Czcionki w programie EVE Screen Editor (433)
    • Panel dotykowy (434)
      • Panel rezystancyjny (435)
      • Panel pojemnościowy (437)
      • Identyfikacja obiektów z DL (438)
    • Zrzut ekranu (441)
      • Polecenie CMD_SNAPSHOT (441)
      • Rejestry zrzutu ekranu (442)
    • Zerowanie koprocesora (443)
    • Regulacja podświetlenia (444)
    • Odtwarzanie dźwięku (444)
      • Syntezator dźwięku (445)
      • Odtwarzanie próbek dźwiękowych (447)
    • Przerwania (450)
    • Trochę bardziej zaawansowane operacje na DL (454)
      • Polecenie CMD_APPEND (454)
      • Makra w DL (456)
      • Wygaszacz ekranu i klepsydra (458)
      • Rotacja ekranu (460)

    Rozdział 15. Kontrolery HMI (461)

    • Wyświetlacze firmy ITEAD (462)
      • Wymogi sprzętowe - zasilanie (462)
      • Interfejs UART-TTL (463)
    • Tworzymy GUI na PC (464)
      • Dodawanie zasobów graficznych (465)
      • Dodawanie obiektów graficznych (466)
      • Akcje (467)
      • Zakładki (468)
      • Polecenia (468)
      • Zmienne systemowe (473)
      • Prosty GUI (473)
      • Wczytywanie nowych danych (474)
    • Komunikacja mikrokontroler - wyświetlacz HMI (475)
      • Protokół (475)
      • Pierwsza komunikacja (477)
      • Nieco bardziej skomplikowany GUI (478)
      • Troszkę bardziej zaawansowana komunikacja (479)
      • Inne komponenty (484)

    Skorowidz (487)

powrót
 
Produkty Podobne
Jak naprawić sprzęt elektroniczny. Poradnik dla nieelektronika. Wydanie II
Płytki drukowane (PCB). Nauka i projekty od podstaw
Raspberry Pi Zero W. Kontrolery, czujniki, sterowniki i gadżety
Minikomputer Onion Omega 2. Internet rzeczy i inne zastosowania
Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej (B2B)
Elektronika z wykorzystaniem Arduino i Rapsberry Pi. Receptury
Szkoła programisty PLC. Język LAD w programowaniu sterowników przemysłowych
Zrób to sam. Generowanie ruchu, światła i dźwięku za pomocą Arduino i Raspberry Pi
Elektronika dla małych i dużych. Od przewodu do obwodu
Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD
Więcej produktów