Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Aplikacje \ Project

MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów Język: 1

978-83-246-7291-2

Cena Brutto: 88.20

Cena netto: 84.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Sebastian Wilczewski
Liczba_stron 496
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2014-06-15

Project 2013 Project Server 2013

Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów
_______________________________________________________________________________

Książka z serii:

Project 2013


    Zarządzanie projektami i ich optymalizacja stanowi niemałe wyzwanie. Im bardziej skomplikowany projekt tym ciężej jest zapanować nad nim, że nie wspomnę o jego optymalizacji i aktualizacji w zależności od realnych, obiektywnych zmian.
     Po prostu - nie da się nad tym zapanować bez odpowiednio wydajnych narzędzi. Nie trudno sobie wyobrazić firmę budowlaną posiadającą kilkadziesiąt maszyn, duże zasoby ludzkie, która realizuje równolegle parę zadań bo inaczej nie można utrzymać się na rynku. Jak nad tym zapanować ? Oczywiście - jakoś się da, tylko to 'jakoś' decyduje o jej konkurencyjności na rynku, no i oczywiście o zyskach. W ekstremalnym momencie zależy od tego istnienie firmy.
      Idea wspomagania tego procesu nie jest niczym nowym. Na pewno najbardziej znanym i z mojej wiedzy na ten temat również najbardziej efektywnym jest MS Project. Dziś, jego najnowszą odsłoną jest

Project 2013

i

Project Server 2013

By poznać i nauczyć się efektywnego jego wykorzystania powstał właśnie ten podręcznik - który bardzo polecam.

Co w książce


    Tak jak już wspomniałem, jest to najnowsza wersja tego jakże ważnego oprogramowania. Pierwsze na co Państwo się natkniecie to zmieniony interfejs i nowe funkcje - o ile oczywiście korzystaliście z poprzednich wersji. Jeżeli zaczynacie Państwo swoja przygodę od tej najnowszej wersji - to oczywiście ten podręcznik jest również jak najbardziej dla Państwa.
Zapozna Państwa z takimi zagadnieniami jak:
  • budowa i tworzenie harmonogramów czasowych
  • tworzenie budżetów i ich modyfikowania
  • tworzenie raportów

   Jak już mamy gotowy projekt podręcznik ten poprowadzi nas przez bardzo istotny proces kontroli i nadzoru jego realizacji. Mówię tu przede wszystkim o monitorowaniu jego przebiegu wraz z kontrolą poszczególnych ścieżek realizacyjnych, kontroli optymalnego wykorzystania zasobów, terminowości realizacji poszczególnych etapów projektu i wreszcie, co bardzo istotne, strony finansowej realizowanego zadania. Ważnym elementem wspomagania tej aplikacji jest możliwość wykrywania potencjalnych problemów i zagrożeń, z takim wyprzedzeniem czasowym, byśmy mogli skutecznie im zapobiegać. Project 2013 daje możliwość wydajnej integracji z oprogramowaniem MS Office. To bardzo pożyteczna i często wykorzystywana możliwość.


Podsumowanie:


   MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów
to dobrze napisany podręcznik, zarówno dla tych z Państwa którzy pracowali na wcześniejszych wersjach tego oprogramowania, jak również dla wszystkich tych, którzy zaczynają optymalne działanie i za pomocnika, dodam niezbędnego, postanawiają użyć tej aplikacji.
W książce tej znajdziecie Państwo całą potrzebną wiedze by efektywnie wykorzystywać to oprogramowanie do optymalnego zarządzania tworzeniem i efektywną realizacją projektów.
           Dużą zaletą tego podręcznika jest to, iż w sposób systematyczny, nijako 'krok po kroku' pokazuje ścieżkę i sposób działania prowadzących dany projekt. W pragmatyczny sposób pokazuje ścieżkę realizacji celu przez definiowanie zadań i wskazanie potrzebnych zasobów do jego realizacji. Umożliwia zapoznanie się ze sposobami kontrolowania kosztów, bieżącą optymalizacją i analizą realizacji prac. Wszystko to jest do zrobienia z zastosowaniem Project 2013.

Dobra książka - polecam.

Pragniemy Państwa zapewnić, iż dokładamy wszelkich możliwych starań, by opisy książek i podręczników, zawarte na naszych stronach internetowych, zawierały bieżące i wiarygodne materiały. Może jednak, mimo naszych wysiłków, w opisy książek wkraść się przekłamanie z naszej strony niezamierzone. Nie może to stanowić powodu do roszczeń. O ile macie Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości - prosimy o kontakt z naszym ekspertem lub z z działem handlowym.  Postaramy się  odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania zanim podejmiecie Państwo decyzje o złożeniu zamówienia.
#z



Wstęp (11)
Rozdział 1. Zanim rozpoczniesz zarządzanie projektem za pomocą aplikacji Microsoft Project 2013 (23)
  • Uruchamianie programu Microsoft Project (24)
  • Interfejs użytkownika (24)
    • Pasek narzędzi Szybki dostęp (26)
    • Dostosowywanie wstążki i kart (27)
  • Widoki (29)
    • Widoki wykresu (30)
    • Widoki arkusza (30)
    • Widoki formularza (31)
    • Widoki zadań i zasobów (33)
    • Zmiana wyświetlanego widoku. Widok złożony (34)
  • Omówienie kart i sekcji kart (36)
    • Karta Zadanie (36)
    • Karta Zasób (40)
    • Karta Raport (42)
    • Karta Projekt (44)
    • Karta Widok (46)
    • Karta Deweloper (48)
Rozdział 2. Początek tworzenia projektu (51)
  • Tworzenie nowego projektu (52)
    • Tworzenie projektu od podstaw (52)
    • Tworzenie projektu na podstawie szablonu (54)
    • Tworzenie projektu na podstawie zadań z listy programu SharePoint (54)
  • Definiowanie właściwości projektu (56)
  • Definiowanie projektu (57)
  • Zapisywanie projektu (61)
  • Tworzenie szablonów projektów (63)
  • Ochrona projektu hasłem (65)
  • Otwieranie zapisanego projektu (68)
  • Wyłączanie ochrony hasłem (69)
  • Wyszukiwanie plików (70)
  • Usuwanie poufnych informacji z pliku (70)
Rozdział 3. Ustalanie czasu pracy i dni wolnych - kalendarze (73)
  • Informacje ogólne o kalendarzach (73)
  • Standardowe kalendarze dostępne z Microsoft Project (76)
  • Dostosowywanie godzin pracy w projekcie (77)
  • Tworzenie i modyfikowanie kalendarza (83)
    • Definiowanie świąt, dni wolnych od pracy i dni z niestandardowym czasem pracy (84)
    • Definiowanie tygodnia roboczego (85)
  • Kalendarz projektu (88)
  • Kalendarz zasobu (89)
  • Kalendarz zadania (89)
  • Opcje kalendarza (90)
  • Zależność pomiędzy opcjami kalendarza a godzinami pracy zawartymi w kalendarzu (92)
  • Typy kalendarzy (92)
Rozdział 4. Zarządzanie zakresem projektu - praca z zadaniami (95)
  • Definiowanie zakresu projektu - wprowadzanie zadań (96)
  • Budowanie WBS - planowanie "od góry do dołu" oraz "z dołu do góry" (97)
  • Planowanie automatyczne i planowanie ręczne (98)
  • Definiowanie faz projektu (główne węzły WBS) - zadania sumaryczne (100)
    • Wprowadzanie zadań sumarycznych (100)
    • Wyświetlanie zadań sumarycznych i konspektu projektu (102)
  • Zadania typu "punkt kontrolny" (105)
  • Zadania zwykłe (107)
    • Czasy trwania zadań (108)
    • Szacowanie czasów trwania (111)
  • Dodawanie kolejnych zadań (114)
  • Usuwanie niechcianych zadań (117)
  • Zmienianie zdefiniowanych zadań (119)
  • Dzielenie zadań (120)
  • Łączenie, przenoszenie i zmienianie czasu trwania podzielonego zadania (121)
    • Tworzenie zadań sumarycznych (122)
    • Likwidowanie zadań sumarycznych (126)
    • Zadania podrzędne będące jednocześnie zadaniami sumarycznymi (126)
  • Wyznaczanie kolejności wykonywania zadań - łączenie zadań (127)
    • Łączenie zadań w widoku Wykres Gantta (127)
    • Inne sposoby łączenia zadań (132)
  • Rozłączanie zadań (136)
  • Typy relacji (136)
    • Zakończenie-rozpoczęcie (137)
    • Rozpoczęcie-rozpoczęcie (137)
    • Zakończenie-zakończenie (138)
    • Rozpoczęcie-zakończenie (138)
  • Definiowanie i zmienianie relacji (138)
  • Wyprzedzenie lub zwłoka (142)
  • Typy ograniczeń (149)
  • Termin ostateczny (153)
  • Zakładka Uwagi (154)
  • Wstawianie hiperłączy (156)
  • Zadania cykliczne (158)
  • Zadania planowane ręcznie (161)
  • Zadania nieaktywne (163)
  • Kody struktury podziału pracy (SPP - WBS) (164)
  • Inspektor zadań (167)
  • Wyróżnianie zmian (168)
  • Cofanie wielu operacji (169)
  • Oś czasu (170)
  • O czym warto pamiętać, tworząc harmonogram projektu w Microsoft Project 2013. Lista kontrolna (172)
Rozdział 5. Zarządzanie zasobami (173)
  • Definiowanie zasobów (173)
  • Robocizna i sprzęt - zasoby typu Praca (177)
  • Zasoby materiałowe - zasoby typu Materiał (178)
  • Zasoby kosztowe - zasoby typu Koszt (178)
  • Zasoby ogólne (179)
  • Zasoby budżetowe (180)
  • Typy rezerwacji (182)
  • Wprowadzanie zasobów (183)
  • Dostępność zasobów w czasie - uwzględnianie urlopów i przeglądów technicznych (188)
  • Zmienność stawek zasobów w czasie (191)
  • Zmienność stawek zasobów w zależności od wykonywanych zadań (193)
  • Definiowanie dodatkowych informacji o zasobach (193)
Rozdział 6. Przydzielanie zasobów do zadań (195)
  • Pracochłonność zadań (196)
  • Obliczanie kosztów zadań na podstawie kosztów zasobów (200)
  • Typy zadań (201)
    • Zadania o stałej pracy (202)
    • Zadania o stałej liczbie jednostek (203)
    • Zadania o stałym czasie trwania (203)
    • Planowanie zadań według nakładu pracy (204)
    • Definiowanie typów zadań i opcji Wg nakładu pracy (205)
  • Przydzielanie pojedynczych i różnych zasobów do jednego zadania (206)
  • Przydzielanie różnych ilości zasobów do różnych zadań (209)
  • Przydzielanie zasobów kosztowych (211)
  • Przydzielanie dodatkowych zasobów (214)
  • Zamienianie zasobów (215)
  • Stosowanie tabel stawek kosztów (217)
  • Przydzielanie zasobów budżetowych (218)
Rozdział 7. Optymalizacja projektu i rozwiązywanie problemów z nadmiernym obciążeniem zasobów (221)
  • Skracanie czasu trwania projektu i analiza ścieżki krytycznej (222)
  • Najwcześniejsze i najpóźniejsze daty rozpoczęcia i zakończenia zadań (226)
  • Identyfikowanie przeciążonych zasobów (227)
    • Arkusz zasobów i informacje o maksymalnym wykorzystaniu zasobów (228)
    • Identyfikowanie czasu i zadań, w których zasoby są przeciążone (230)
  • Rozwiązywanie konfliktów przydziału zasobów - zasoby przeciążone (233)
    • Zamiana przydzielonych zasobów (233)
    • Definiowanie pracy w nadgodzinach (233)
    • Zatrudnianie nowych pracowników i delegowanie pracowników do projektu (236)
    • Przekazanie zadań podwykonawcy (236)
    • Zmiana czasu pracy nad zadaniem (236)
    • Bilansowanie zasobów i przenoszenie zadań na termin, w którym są dostępne zasoby (236)
    • Rozkład pracy zasobów (242)
Rozdział 8. Koszty projektu (245)
  • Szacowanie kosztów (245)
  • Typy kosztów (246)
  • Koszty zadań - stałe, zmienne i całkowite (247)
  • Koszty zasobów (249)
  • Rozkład kosztów w czasie (250)
    • Skala czasu - prezentacja kosztów w układzie miesięcznym, tygodniowym itp. (251)
    • Informacje o kosztach w widoku Obciążenie zadaniami (255)
    • Informacje o kosztach w widoku Użycie zasobu (256)
  • Ogólne informacje o kosztach - statystyka projektu (257)
  • Przepływy gotówkowe - analiza danych o kosztach w arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel (257)
  • Weryfikacja kosztów i budżetu projektu (258)
Rozdział 9. Wprowadzanie i śledzenie wartości rzeczywistych - informacje o realizacji projektu (261)
  • Plan bazowy (261)
    • Co to jest plan bazowy? (262)
    • Tworzenie planu bazowego (262)
    • Plan bazowy na wykresie Gantta (265)
    • Aktualizowanie planu bazowego (266)
    • Usuwanie planu bazowego (267)
    • Przeglądanie planu bazowego (267)
    • Kopiowanie planu bazowego - tworzenie migawek projektu (268)
  • Do czego służą plany pośrednie? (268)
  • Przeniesienie daty rozpoczęcia projektu (269)
  • Przeniesienie daty rozpoczęcia wybranych zadań (270)
  • Wprowadzanie danych rzeczywistych (270)
    • Wprowadzanie danych rzeczywistych na poziomie projektu (271)
    • Wprowadzanie danych rzeczywistych o datach na poziomie zadania i zasobu (272)
    • Linie postępu (277)
  • Koszty rzeczywiste (280)
Rozdział 10. Analiza odchyleń i wartości wypracowanej (283)
  • Dlaczego analizować odchylenia? (283)
  • Odchylenia terminów (284)
  • Odchylenia kosztów (287)
    • Odchylenia kosztów dla zadań (287)
    • Odchylenia kosztów dla zasobów (290)
  • Odchylenia pracy (291)
    • Porównywanie wersji projektu (293)
  • Wartość wypracowana (Earned Value) (294)
Rozdział 11. Wymiana danych pomiędzy projektami. Pula zasobów (299)
  • Korzystanie z tych samych zasobów w wielu projektach - pula zasobów (300)
    • Co to jest pula zasobów? Tworzenie puli (300)
    • Korzystanie z zasobów dostępnych w puli (300)
    • Dokonywanie zmian w puli i pliku współużytkującym (302)
    • Przerywanie łącza między pulą zasobów a plikiem współużytkującym (303)
  • Łączenie zadań z różnych projektów. Wstawianie jednego projektu do innego (306)
Rozdział 12. Wymiana informacji pomiędzy Microsoft Office Project 2013 a innymi aplikacjami (311)
  • Przekazywanie danych do innych aplikacji - eksport (312)
    • Programy do przeglądania eksportowanych danych - typy eksportowanych plików (312)
    • Definiowanie, które dane mają zostać wyeksportowane - mapy eksportu (312)
  • Pobieranie danych z innych aplikacji - import (318)
  • Zapisywanie danych raportu wizualnego (321)
  • Zapisywanie danych w formacie Microsoft Access (324)
Rozdział 13. Analiza projektu (325)
  • Omówienie dostępnych raportów i korzystanie z nich (325)
    • Pulpity nawigacyjne (326)
    • Zasoby (327)
    • Koszty (327)
    • W toku (329)
  • Tworzenie własnych raportów (331)
Rozdział 14. Dostosowywanie programu do potrzeb użytkownika (333)
  • Pokazywanie informacji tylko o wybranych zasobach i zadaniach - filtry (334)
    • Autofiltry (334)
    • Stosowanie filtrów (337)
    • Tworzenie i edytowanie filtrów (338)
  • Tworzenie i edytowanie grup (342)
  • Wybieranie danych do wyświetlania - tabele (347)
    • Tabele (347)
    • Tworzenie i edytowanie tabel (347)
  • Tworzenie i edytowanie widoków (351)
  • Pola niestandardowe (352)
    • Typy pól (353)
    • Wybieranie wartości ze zdefiniowanej przez użytkownika listy rozwijanej (354)
    • Definiowanie formuł (wzorów) do wyliczania wartości (355)
    • Wyświetlanie zdefiniowanych przez użytkownika wskaźników graficznych (359)
  • Ustawianie wydruku i drukowanie (361)
  • Organizator (364)
  • Tworzenie własnych raportów wizualnych (366)
Rozdział 15. Project Portfolio Management i Microsoft Project Server 2013 oraz Project Online - wprowadzenie (373)
  • Wstęp, czyli co daje Microsoft Project Server 2013 i Project Online (374)
  • Project Portfolio Management (PPM) i Enterprise Project Management (EPM) (374)
    • Microsoft Project Server 2013 (lub Project Online) (375)
    • Microsoft Project 2013 Professional (378)
    • Microsoft Project Web Access 2013 (378)
  • Podłączanie Microsoft Project 2013 Professional do Microsoft Project Server 2013 (378)
  • Import istniejących projektów do Project Server 2013 (380)
  • Import zasobów do Project Server 2013 (383)
Rozdział 16. Microsoft Project Server 2013 - zarządzanie inicjatywami i budowanie portfela projektów (385)
  • O wyborze projektów, które powinny być realizowane, i o budowaniu portfela (386)
  • Definiowanie czynników strategii (386)
  • Priorytetyzacja czynników strategii (388)
  • Przygotowanie do analizy portfela (393)
  • Wykonywanie analizy portfela - optymalny wybór projektów (395)
    • Ocena korzyści płynących z realizowanych projektów (396)
    • Ocena priorytetów projektów (396)
    • Analiza i modelowanie portfela - optymalny wybór projektów (397)
    • Współzależności a analiza i modelowanie portfela (400)
Rozdział 17. Microsoft Project Server 2013 dla kierownika projektu i programu (401)
  • Zgłaszanie inicjatyw do oceny i realizacji (402)
  • Tworzenie i modyfikowanie harmonogramu projektu (403)
    • Tworzenie i modyfikowanie harmonogramu z wykorzystaniem Project Web App (403)
    • Tworzenie i modyfikowanie harmonogramu zapisanego na serwerze Microsoft Project Server 2013 z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Project 2013 Professional (405)
  • Budowanie zależności pomiędzy projektami (408)
    • Wykorzystanie projektów głównych do budowania relacji pomiędzy projektami (409)
    • Budowanie relacji pomiędzy zadaniami w różnych projektach bez wykorzystania projektów głównych (411)
    • Budowanie relacji pomiędzy projektami poprzez definiowanie elementów dostarczanych (413)
  • Otwieranie, zapisywanie i publikowanie projektu (417)
  • Budowanie zespołu z zasobów przedsiębiorstwa (419)
  • Budowanie planu zasobów (423)
  • Zarządzanie raportami o stanie (424)
    • Tworzenie żądania raportu o stanie (424)
    • Śledzenie odpowiedzi na raport o stanie (425)
  • Zarządzanie aktualizacjami (426)
    • Akceptacja aktualizacji (426)
    • Śledzenie historii akceptacji (428)
  • Definiowanie alertów (429)
    • Definiowanie alertów dla siebie (429)
    • Definiowanie alertów dla swoich zasobów (430)
Rozdział 18. Microsoft Project Server 2013 dla uczestników projektów (433)
  • Przeglądanie przydziałów (434)
  • Przeglądanie informacji o przydzielonych zadaniach (435)
  • Aktualizowanie zadań (436)
  • Zgłaszanie nowych zadań (439)
  • Dodawanie siebie do istniejącego zadania (440)
  • Zadania zespołowe (441)
  • Delegowanie zadań do innych osób (442)
  • Zarządzanie grafikami (444)
    • Przeglądanie i raportowanie prac w grafiku (444)
    • Zastępstwa w raportowaniu czasu pracy - pełnomocnicy (446)
    • Raportowanie czasu administracyjnego i czasu wolnego (448)
  • Odpowiedzi na żądanie raportu o stanie (449)
    • Odpowiedzi na zamówiony raport o stanie (449)
    • Tworzenie niezamawianego raportu o stanie (450)
  • Przesyłanie dokumentacji projektowej (450)
  • Zgłaszanie ryzyka (453)
  • Zgłaszanie problemów (454)
  • Sprawdzanie problemów, czynników ryzyka i dokumentów projektu (456)
Rozdział 19. Microsoft Project Server 2013 z perspektywy menedżera portfela projektów i zasobów (459)
  • Zarządzanie portfelem projektów i nie tylko (459)
  • Strona Projekty (460)
  • Zasoby (462)
    • Wyświetlanie przydziałów zasobów (464)
    • Wyświetlanie dostępności zasobów (465)
  • Analizy biznesowe (466)
    • Widoki OData i Excel Services (467)
    • Raporty Reporting Services (469)
    • Pulpity menedżerskie (470)
Rozdział 20. Microsoft Project Server 2013 - administrowanie merytoryczne (471)
  • Zarządzanie grafikami (472)
    • Tworzenie grafików (472)
    • Ustawienia grafików (473)
  • Dodawanie kategorii czasu administracyjnego (476)
  • Tworzenie zespołów (477)
  • Niestandardowe pola (479)
  • Kalendarze organizacji (481)
  • Wymuszanie zaewidencjonowania (482)
  • Okresy obrachunkowe (483)
  • Tworzenie widoków (484)
  • Tworzenie użytkowników i zasobów (487)
Skorowidz (491)
powrót
 
Produkty Podobne
Microsoft Project 2019 Krok po kroku
Microsoft Project 2019 Step by Step
Microsoft Project 2016 Krok po kroku
Microsoft Project 2016 Step by Step
Project 2013. Opanuj każdy projekt
MS Project 2013 dla bystrzaków
MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów
Microsoft Project 2013 Krok po kroku
Microsoft Project 2013 Plain & Simple
Microsoft Project 2013: The Missing Manual
Więcej produktów