Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Adobe

Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II Język: 1

978-83-283-2543-2

Cena Brutto: 129.00

Cena netto: 122.86

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Dan Margulis
Liczba_stron 456
Wydawnictwo Helion
Oprawa twarda
Data_Wydania 2017-02-19

Photoshop LAB

Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II



Przestrzeń barw LAB w programie Adobe Photoshop od wielu lat stanowi wyzwanie nawet dla profesjonalnych grafików, ale wysoka klasa tego rozwiązania pozostaje poza dyskusją. LAB daje potężne możliwości i niemal nieograniczoną kontrolę nad kolorami, pozwalając na uzyskiwanie niezwykłych efektów przy retuszowaniu nawet dość nieudanych fotografii. Niektóre techniki wykorzystywania LAB są na tyle proste, że poradzi sobie z nimi nawet początkujący użytkownik, jednak aby w pełni opanować to cudowne narzędzie, trzeba zmierzyć się z trudniejszymi zagadnieniami.

Książka, którą trzymasz w dłoni, jest drugim wydaniem kultowego bestselleru o sekretach pracy w trybie LAB. Autor gruntownie przejrzał i opracował materiał od podstaw, ale zachował charakterystyczną strukturę pierwszego wydania, dzięki czemu z publikacji tej skorzystają osoby o różnym poziomie zaawansowania. Mimo że książka ma stanowić źródło wiedzy technicznej dla profesjonalistów, jest napisana w sposób ułatwiający zrozumienie i zapamiętanie nawet dość trudnych zagadnień, takich jak praca na wartościach kanału L, mieszanie kanałów, zaawansowane techniki maskowania czy stosowanie LAB do korekty klipów wideo.

W tej książce wśród zagadnień dotyczących retuszu zdjęć:
  • kontrola intensywności barw
  • zaawansowane techniki wyostrzania zdjęć
  • zastosowanie krzywych LAB
  • korzystanie z kanałów LAB w zaawansowanym retuszu
  • omówienie suwaków Blend If
  • mieszanie z użyciem kanałów A i B

Wstęp (ix)

1. ZAGADKA KANIONU. Wstęp do podstawowych krzywych, skutecznie i naturalnie podkreślających kolory, na przykładach zdjęć z kategorii, która świetnie do takich technik pasuje.

  • Lista zalet (4)
  • Przestrzeń LAB w 30 sekund (5)
  • O Czytelniku, książce i jej strukturze (6)
  • Łączenie składników (7)
  • Korekcja zdjęcia kanionu krok po kroku (9)
  • Skok na trochę głębszą wodę (10)
  • Czytelność i przesada (10)
  • Nauka nie poszła w las (13)
  • Dekada zmian (15)
  • Czternasty beta-czytelnik (19)
  • Jednoczesny kontrast w praktyce (21)
  • Co to znaczy lepiej? (22)
  • Sprzyjające czynniki (22)
  • Metoda "na Marsjanina" (24)
  • Na naukę nigdy nie jest za późno (26)

2. PRZESTRZEŃ LAB W LICZBACH. Ogólny opis modelu LAB z uwzględnieniem kanałów kolorów przeciwstawnych, kolorów nierzeczywistych oraz ujemnych i dodatnich wartości barw.

  • Trzy zestawy kanałów (32)
  • Role poszczególnych kanałów (34)
  • Model liczbowy (36)
  • Obsługa czerwieni (38)
  • Najłatwiejszy z całej trójki (38)
  • Podróż z ośmioma przystankami (44)
  • Ograniczenia prób ekranowych (46)
  • Przestrzeń bez ograniczeń (48)
  • Wpływ dostępnego zakresu barw na jasność (50)

3. WOLNOŚĆ I ODPOWIEDZIALNOŚĆ. Jak silne wzmocnienie kolorów w LAB jesteś skłonny zaakceptować? To zależy, do jakiego stopnia pogodzisz się ze zmianami w ich charakterze.

  • Spójrzmy na kąty pod innym kątem (54)
  • Cztery wariacje na temat zachodu słońca (56)
  • Badanie gruntu (60)
  • Zwiększanie różnorodności barw (61)
  • Co za dużo (koloru), to niezdrowo (62)
  • Wprowadzenie do akcji (65)
  • Akcje i panel PPW (69)
  • Zaleta i niedogodność (71)
  • Wyjątek: filmy (71)
  • Najlepsze rozwiązanie (72)
  • Szybko znaczy dobrze (75)
  • Tryby Color (Kolor) i Luminosity (Jasność) (76)
  • Optymalne wykorzystanie czasu (78)

4. ZA DUŻO, CZYLI W SAM RAZ. Zamiast od razu dążyć do przyjemnego uatrakcyjnienia barw na mdłym zdjęciu, idź na całość. Przesadź, a potem się zreflektuj. Ten proces łatwo zautomatyzować.

  • Metoda tradycyjna i metoda lepsza (79)
  • Łyżka dziegciu w beczce miodu (80)
  • Najbardziej prawdopodobny kandydat (82)
  • Na podstawie liczb czy na oko? (84)
  • Opcja dla akcji (87)
  • Struktura akcji (88)
  • Jak przesadzić z kolorem? (89)
  • "Krzywienie" masek (95)
  • Niedowidzący na tropie (98)
  • Czasem wręcz brakuje słów (100)
  • A jeśli Stwórca nie rozróżnia barw? (104)

5. ODRÓŻNIĆ DOBRE OD ZŁEGO. LAB oferuje praktyczne, opcjonalne metody korygowania przebarwień i jest najlepszym narzędziem do "ocieplania" zdjęć.

  • Zawężanie kręgu podejrzanych (106)
  • Sposób egzekucji (107)
  • Opinia przysięgłych (108)
  • Postępowanie dowodowe (109)
  • Racjonalna alternatywa (109)
  • Wrażenie ciepła (112)
  • Kwestia koloru dopełniającego (113)
  • Zalety maskowania (115)
  • A oto werdykt (118)
  • Brakujący punkt bieli (124)
  • Jak naprawić kwiaty? (126)
  • Najczystsze możliwe barwy (127)
  • Tworzenie wariantu tylko na potrzeby łączenia (129)
  • Kiedy nie ma nic do stracenia (130)
  • Ostatnia kombinacja (131)

6. WYOSTRZANIE DLA IMPRESJONISTÓW. Kiedyś mieliśmy tylko filtr Unsharp Mask (Maska wyostrzająca), ale dziś wyostrzanie typu "produwanie" stało się formą sztuki.

  • Definicja wyostrzania (137)
  • Stare metody, nowe cele (138)
  • Kompletna akcja wyostrzająca (139)
  • Definicja produwania w kolorze (140)
  • Kolory dopełniające w słoneczną niedzielę (142)
  • Szaleństwo i dyscyplina (143)
  • Trio z przełomu stuleci (146)
  • Kanał po kanale (151)
  • Na innej kanwie (152)
  • Zadanie dla produwania w kolorze (154)
  • Cała gamma problemów (155)
  • O zakresie dostępnych barw i jego konsekwencjach (158)
  • Odmiany wyostrzania (159)
  • Zasłużyłeś na aureolę? (162)

7. WKRACZASZ DO LASU PEŁNEGO MITÓW I NIEBEZPIECZEŃSTW. Zrozumienie przestrzeni LAB wymaga wyzbycia się błędnych uprzedzeń i uświadomienia sobie prawdziwych zagrożeń.

  • Nie tylko w krainie baśni (164)
  • Soczyście kolorowa biel (175)
  • Dokładnie czy estetycznie? (176)
  • Formuła i jej konsekwencje (179)
  • Rozpalone niebo (179)
  • Właściwy kanał do "krzywienia" (180)
  • Intensywne kolory w przestrzeni CMYK (181)
  • Uwagi na zakończenie (186)

8. CZYTELNICY PODSUMOWUJĄ. Beta-czytelnicy opracowali własny rozdział, aby podsumować rolę opisanych w pierwszej połowie książki technik w ich metodach postępowania.

  • Kaniony i pochodne (190)
  • LAB z wizytą na ślubie (191)
  • Palec opatrzności (192)
  • Co chcemy osiągnąć? (192)
  • Pałacowy ogród (196)
  • Zmiany w ciągu ostatniej dekady (196)
  • Perypetie z prasą i polityka (200)
  • Poza widocznym spektrum barw (204)
  • W razie wątpliwości przeczytaj instrukcję obsługi (204)
  • Multimedia w responsywnym świecie (205)
  • Niektóre zmiany da się przewidzieć (207)

9. ZALETY LAB W DZIEDZINIE ZAZNACZANIA I MASKOWANIA. Obiekty, których nie da się wyodrębnić w dowolnym kanale RGB, bywają wyraźne w kanałach A lub B.

  • Blend If (Mieszaj, gdy), czyli potęga chyba że... (212)
  • Zastępowanie nieba (214)
  • Korzyści z konstruowania masek (215)
  • Kończenie retuszu kwiatów (216)
  • Maskowanie czy suwaki Blend If (Mieszaj, gdy)? (219)
  • Dotyk Midasa i suwaki Blend If (Mieszaj, gdy) (222)
  • Akcja, która przyciemnia niebo (223)
  • Podzielony kraj, podzielone zdjęcie (225)
  • LAB w służbie kryminalistyki (227)
  • Pięć metod uwyraźniania odcisku buta (229 - 234)
  • Najlepsza operacja to brak operacji (234)

10. CZERWONE CZY NIEBIESKIE, CZYLI NIEZDECYDOWANI KLIENCI. Najbardziej przekonujący sposób na radykalne zmiany w kolorystyce (albo na uzyskanie zgodności ze specyfikacją PMS).

  • Trzy etapy zmiany koloru (238)
  • Opracowywanie strategii (239)
  • Wykluczanie tła przy użyciu suwaków Blend If (Mieszaj, gdy) (241)
  • W odpowiedzi na prośby retuszerów (242)
  • Zmiana wartości L na bliższą docelowej (245)
  • K jak klucz (247)
  • Robocza warstwa uśredniająca (248)
  • Wróćmy do dziecinnej igraszki (252)

11. NIEISTNIEJĄCE KOLORY, NIEMOŻLIWY RETUSZ. Co się dzieje, gdy w LAB pojawia się kolor nie tylko spoza dostępnego zakresu, ale zupełnie nierzeczywisty?

  • Na scenę wkracza duch koloru (259)
  • Teatr absurdu (259)
  • Będzie z tego dysput na tydzień (261)
  • Liczba napastników i tak wkrótce urośnie (262)
  • Jeden skok przecież wystarczy (264)
  • Trafisz do piekła za sposób, w jaki cytujesz Pismo (265)
  • I tym podobne koszałki-opałki (266)
  • Takim morałem kończy się mój katechizm (268)
  • Nierzeczywiste kolory, prawdziwe efekty (270)

12. NAJLEPSZA PRZESTRZEŃ DO RETUSZU. LAB świetnie zdaje egzamin przy tworzeniu kolaży, usuwaniu mory, naprawianiu starych odbitek, a nawet barwieniu czarno-białych zdjęć.

  • Jeszcze raz o kolorze i kontraście (273)
  • Kanały, które nie muszą się pokrywać (274)
  • Cztery pokolenia zdjęć (276)
  • Fotograf i tkanina (281)
  • Kwartet tęcz (282)
  • Trzy reguły dla retuszerów (286)
  • Porównanie możliwości (289)
  • Gąbka na sterydach (290)
  • Dylemat z bichromią (291)
  • Barwienie za pomocą warstw (294)
  • Dodawanie barw i masek (295)
  • Powitajmy odwrócone "U" (299)

13. MELODIA SZUMU. LAB ma wiele zalet na polu redukcji szumu. W tym rozdziale gościnnie wystąpił autor Marco Olivotto, który omawia nowe możliwości, w tym Camera Raw.

  • She s a Rainbow (Rolling Stones) (303)
  • Eight Miles High (Byrds) (303)
  • Filigree and Shadow (This Mortal Coil) (309)
  • The Whole of the Moon (The Waterboys) (309)
  • Film Noir (The Gaslight Anthem) (313)
  • Surface Blur (Rozmycie powierzchniowe) kontra Dust & Scratches (Kurz i rysy) (313)
  • The Great Gig in the Sky (Pink Floyd) (314)
  • Bringing It All Back Home (Bob Dylan) (316)
  • Signal To Noise (Peter Gabriel) (319)

14. CTRL, KLIK I WSZYSTKO POD KONTROLĄ. Za pomocą zaawansowanych krzywych LAB można zdumiewająco skutecznie izolować obiekty bez konieczności stosowania zaznaczeń.

  • Ctrl plus kliknięcie (322)
  • Kształtowanie krzywych AB (323)
  • Na co warto uważać? (324)
  • Czytanie w myślach klienta (325)
  • Cztery strzały w krzywą kanału A (327)
  • W poszukiwaniu kozła ofiarnego (328)
  • Kiedy zadanie jest nieoczywiste (332)
  • Słownictwo drukarzy (334)
  • Dziesięć lat różnicy w metodach terapeutycznych (337)
  • Ziemia mówi sama za siebie (341)

15. PRZESTRZEŃ LAB I WIDEO. W Photoshopie jest obecnie możliwa zaawansowana obróbka wideo. Na najlepsze efekty mogą liczyć znawcy krzywych MM, umiejący obejść się bez masek.

  • Film rządzi się swoimi prawami (346)
  • Ograniczenia formatu (347)
  • Punkt dla krzywych MM (351)
  • Szukanie zamienników masek (351)
  • Zalety i wady odstępstw od neutralności (354)
  • Skomplikowana struktura warstw (355)
  • Które czerwienie wybrać? (358)

16. UNIWERSALNY SPOSÓB WYMIANY INFORMACJI. O tym, jak (powinno się) wykorzystywać przestrzeń LAB do wierniejszego dopasowywania kolorów... jeśli tylko widz da się przekonać.

  • Przestrzenie kolorów, modele kolorów, konwersje i kalibracja (361)
  • Potężny problem z przestrzenią wzorcową (362)
  • Sędzia kalosz (363)
  • W poszukiwaniu przestrzeni jednorodnej (365)
  • Przeszkody w nauce (367)
  • Co chcemy zobaczyć? (370)
  • Konsekwencje dla kalibracji (371)
  • Dopasowywanie kolorów Pantone, których dopasować się nie da (372)
  • Zachować różnicę (374)
  • Konsekwencje ignorowania znaczników profili (375)
  • Standard nie do ruszenia (377)

17. MIESZANIE Z UŻYCIEM KANAŁÓW A I B. Ostatnia technika LAB jest potężna, a zarazem nielogiczna i polega na nakładaniu niezawierających detali kanałów A i B na bardzo ważny kanał L.

  • Tryb Overlay (Nakładka) i jego kuzyni (381)
  • Salut dla trybów Multiply (Pomnóż) i Overlay (Nakładka) (383)
  • Quiz: nazwij półkanały (385)
  • Rozkwit stulecia (386)
  • Maskowanie na podstawie nasycenia (387)
  • Wyostrzanie i nasycenie (390)
  • Brakujące warianty (392)
  • Rozjaśnianie twarzy techniką nakładania kanałów (394)
  • Rzućmy trochę światła na ten temat (399)

18. KANIONY, KONCEPCJE I ZMIANY. Postępy techniczne są dobre. Postępy w naszym podejściu do zdjęć są jeszcze lepsze.

  • Zarys planu B (404)
  • Wpływ automatyki (405)
  • Twarz to (jednak) nie kanion (408)
  • Zwycięstwo nowoczesnych metod (410)
  • Nie chodzi o to, ilu ludziom coś się spodoba (411)
  • Znaczenie terminu bez znaczenia (413)
  • Impresjonizm i tradycjonalizm (415)
  • Szum mieszka w trzech kanałach (418)

Podziękowania (430)

Uwagi i informacje o autorach zdjęć (431)

Skorowidz (438)

powrót
 
Produkty Podobne
Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelbyego. Edycja i obróbka zdjęć w programie Adobe Photoshop Lightroom Classic CC
Adobe Premiere Pro CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II
Adobe Photoshop CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II
Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II
Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II
Adobe Photoshop Lightroom Classic CC. Podręcznik dla fotografów
Jak to zrobić w Photoshopie? Najszybsza droga do skuteczności
Photoshop w trampkach. Stwórz własny album rodzinny
InDesign i tekst. Profesjonalna typografia w Adobe InDesign, wyd. 3
Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II
Więcej produktów