Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Apple \ iOS

Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS Język: 1

978-83-283-5453-1

Cena Brutto: 41.31

Cena netto: 39.34

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Emil Atanasov
Liczba_stron 312
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2019-06-11
Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS

Swift został zaprezentowany światu w 2014 roku - dziś jest uznanym standardem dla programistów platformy macOS i iOS. Równocześnie to jeden z najpopularniejszych języków programowania na świecie. Charakteryzuje się zwięzłą i przejrzystą składnią, jest łatwy do nauczenia się, wygodny i elastyczny. Programiści mawiają, że Swift podsuwa nowe sposoby rozwiązywania starych problemów. Jeśli chcesz pisać efektywne i bezpieczne, a przy tym eleganckie i przyjazne użytkownikom aplikacje dla maszyn z logo jabłuszka, po prostu musisz nauczyć się Swifta!


Jeśli jesteś początkującym programistą i postanowiłeś nauczyć się rzetelnego programowania aplikacji mobilnych dla iOS, to książka dla Ciebie. Znajdziesz w niej przystępne wprowadzenie do koncepcji programowania oraz podstawy języka Swift. Przećwiczysz tworzenie aplikacji mobilnych na platformie iOS. Dowiesz się, jak tworzyć interfejs użytkownika za pomocą plików typu storyboard w Xcode, a także jak pobierać i wyświetlać obrazy oraz zapisywać i wczytywać informacje w trakcie różnych sesji pracy z aplikacją. Nauczysz się korzystać z menedżera zależności CocoaPods i przekonasz się, jak bardzo jest użyteczny. Poznasz kilka przydatnych bibliotek open source do szybkiego tworzenia oprogramowania, dowiesz się też, jak opracowywać aplikacje pobierające informacje i zasoby z chmury.

Najważniejsze zagadnienia:

  • składnia i elementy języka Swift oraz praca w środowisku Xcode
  • struktura aplikacji mobilnej
  • zastosowanie poszczególnych struktur danych w Swifcie
  • tworzenie GUI i zapewnianie interaktywności aplikacji
  • wykorzystywanie informacji pochodzących z publicznego API do budowy swojej aplikacji
  • biblioteki dla open source Swifta

O autorze 7

O recenzencie 8

Wprowadzenie 9

Rozdział 1. Podstawy Swifta - zmienne i funkcje 13

  • Zmienna 14
    • Typ opcjonalny 18
    • Typ wyliczeniowy 19
  • Podstawowe konstrukcje przepływu sposobu działania programu 20
    • Konstrukcja if 20
    • Pętla 21
    • Pętla while 22
    • Konstrukcja switch 23
    • Funkcja 24
    • Czym jest krotka? 26
    • Czym jest konstrukcja guard? 28
    • Jak radzić sobie z dużymi problemami? 28
  • Podsumowanie 29

Rozdział 2. Xcode i projekt typu playground 31

  • Instalowanie Xcode 31
  • Przedstawiam Ci Xcode 33
    • Co znajduje się na ekranie? 35
  • Projekt typu playground 47
    • Czym jest projekt typu playground? 47
    • Dodawanie kodu do projektu 48
    • Dodawanie pliku pomocniczego do projektu 52
    • Dodawanie zasobu do projektu 53
    • Konwertowanie projektu typu playground na przestrzeń roboczą 54
    • Kod znaczników w projekcie typu playground 55
  • Podsumowanie 60

Rozdział 3. Tworzenie minimalnej aplikacji mobilnej 61

  • Pierwsza aplikacja iOS 61
    • Struktura projektu 73
    • System kontroli wersji Git 78
  • Podsumowanie 82

Rozdział 4. Struktury, klasy i dziedziczenie 83

  • Struktury i klasy 83
    • Rozszerzenie 89
    • Metoda deinit() 91
    • Właściwości i metody typu 92
    • Dodawanie niestandardowych typów danych do projektu typu playground 93
  • Dziedziczenie 97
    • Klasa bazowa 97
    • Architektura MVC 100
  • Podsumowanie 104

Rozdział 5. Dodawanie interaktywności do pierwszej aplikacji 105

  • Plik Storyboard 105
    • Wybrane kontrolki interfejsu użytkownika 107
    • Dodawanie elementów do pliku Storyboard 111
    • Połączenie interfejsu użytkownika z kodem 114
    • Ogólna analiza 126
  • Podsumowanie 126

Rozdział 6. Używanie struktur danych, programowania zorientowanego obiektowo i protokołów 129

  • Podstawowe typy kolekcji 130
    • Typ generyczny 130
    • Tablica 131
    • Zbiór 133
    • Słownik 136
    • Wybór najlepszego typu kolekcji 138
  • Lista elementów w projekcie typu playground 139
    • UICollectionView 139
    • UICollectionViewCell 141
    • Ponowne używanie komórek 144
    • Układy 146
  • Widok tabeli w aplikacji iOS 149
    • Model listy miast 151
    • Wyświetlenie wszystkich miast 152
    • Implementacja wyszukiwania 156
  • Protokół 158
    • Protokół i dziedziczenie 160
  • Podsumowanie 163

Rozdział 7. Tworzenie prostej aplikacji prognozy pogody 165

  • Definiowanie ekranów aplikacji 165
    • Ekran główny aplikacji 170
    • Ekran ulubionych lokalizacji 173
    • Ograniczenia 175
    • Ekran wyboru lokalizacji 176
  • Model 179
    • Lokalizacje 186
    • Kontrolery i przejścia 191
    • Dalsze usprawnienia aplikacji 197
  • Podsumowanie 198

Rozdział 8. Wprowadzenie do CocoaPods i zależności projektu 199

  • Tworzenie oprogramowania w nowoczesny sposób 200
    • Ruby i CocoaPods 201
    • Użyteczne polecenia CocoaPods 205
  • Carthage 206
  • Swift Package Manager 207
    • Użyteczne polecenia SPM 208
  • Popularne biblioteki opracowane przez podmioty zewnętrzne 214
    • Alamofire 215
    • Texture 216
    • RxSwift 217
  • Podsumowanie 217

Rozdział 9. Usprawnianie aplikacji prognozy pogody 219

  • API prognozy pogody 219
    • Co to jest API? 220
    • Lista wybranych żądań API 221
    • Utworzenie nowych modeli 223
  • Czyste żądania sieciowe 226
    • Implementowanie Alamofire 231
    • Usprawnienia za pomocą bibliotek opracowanych przez podmioty zewnętrzne 234
    • Lepsza obsługa błędów 234
    • Ekran informacji dodatkowych 238
  • Podsumowanie 241

Rozdział 10. Tworzenie aplikacji przypominającej Instagram 243

  • Projekt aplikacji opartej na kartach 243
  • Firebase 244
    • Ekran logowania 246
    • Pozostałe ekrany aplikacji 253
    • Niestandardowe przyciski na pasku kart 254
    • Utworzenie postu 257
    • Modele 262
    • Firebase 263
    • Filtry 268
  • Podsumowanie 270

Rozdział 11. Ciąg dalszy pracy nad aplikacją przypominającą Instagram 271

  • Ekran główny 271
  • Ekran profilu 276
  • Ekran wyszukiwania 284
  • Ekran ulubionych 287
  • Dopracowanie ekranu głównego 289
  • Podsumowanie 297

Dodatek A. Udział w projekcie typu open source 299

  • Konto w serwisie GitHub 299
  • Tworzenie odgałęzienia repozytorium 300
  • Udział w pracy nad projektem 301
  • Przygotowanie zgłoszenia 303
  • Podsumowanie 306

Skorowidz 309

powrót
 
Produkty Podobne
Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS
Metal Programming Guide: Tutorial and Reference via Swift
iOS 10 SDK Development
Learning Swift, 2nd Edition
iOS and macOS Performance Tuning: Cocoa, Cocoa Touch, Objective-C, and Swift
macOS Sierra: The Missing Manual
iOS 10 Swift Programming Cookbook
Programming iOS 10
iOS 10 Programming Fundamentals with Swift
High Performance iOS Apps
Więcej produktów