Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ LEGO

Poznajemy LEGO Mindstorms EV3. Narzędzia i techniki budowania i programowania robotów Język: 1

978-83-7541-159-1

Cena Brutto: 69.30

Cena netto: 66.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Eun Jung Park
Liczba_stron 406
Wydawnictwo Wiley
Oprawa miękka
Data_Wydania 2015-05-06
Poznajemy

LEGO Mindstorms EV3

. Narzędzia i techniki budowania i programowania robotów


Przedstawiamy idealną książkę  dla ambitnych miłośników robotyki i entuzjastów LEGO korzystających z potęgi zestawu konstrukcyjnego i oprogramowania LEGO MINDSTORMS EV3. Wypełniona praktycznymi przykładami konstruowania i programowania robotów książka zaczyna się od podstaw, pomaga poznać sposoby używania różnych typów części LEGO TECHNIC oraz uczy programowania silników i czujników robotów przy użyciu oprogramowania EV3. Dostępne zasoby oferują pełne wprowadzenie do najbardziej zabawnej i zachęcającej platformy edukacyjnej dotyczącej robotyki.

  • Poznaj funkcje programowalnego klocka EV
  • Projektuj czynności robota przy użyciu bloków akcji
  • Używaj czujników środowiska, takich jak czujniki podczerwieni, dotyku i koloru
  • Programuj przewody danych i bloki czujników
  • Przetwarzaj dane z czujników za pomocą bloków operacji na danych
  • Zbuduj wyjątkowe roboty EV3 o różnych funkcjach: pojazd Auto-Driver, królika Spy Rabbit, żółwia Mr. Turto, żarłoka Big Belly Bot i szczeniaka Guapo
  • Odkryj pomysły i rozwiązania praktyczne, które pomogą Ci rozwinąć własne metody projektowania i programowania robotów EV3
Eun Jung (EJ) Park rozwija materiały edukacyjne do robotyki LEGO w firmie RoboFun od roku 2010. Projektuje roboty używane w programach STEM (nauka, technologia, inżynieria i matematyka) dla dzieci i młodzieży. Projektuje i konstruuje także „automatony” — mechanicznie, ruchome rzeźby, które reagują na interakcje z człowiekiem.

Pragniemy Państwa zapewnić, iż dokładamy wszelkich możliwych starań, by opisy książek i podręczników, zawarte na naszych stronach internetowych, zawierały bieżące i wiarygodne materiały. Może jednak, mimo naszych wysiłków, w opisy książek wkraść się przekłamanie z naszej strony niezamierzone. Nie może to stanowić powodu do roszczeń. O ile macie Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości - prosimy o kontakt z naszym ekspertem lub działem handlowym. Postaramy  się odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania zanim podejmiecie Państwo decyzje o złożeniu zamówienia.
#

Przedmowa. . . . . . xxi

Wstęp.   . . . xxiii

Rozdział 1 Wprowadzenie do LEGO MINDSTORMS EV3. . . . 1

Zestaw EV3: otwieramy opakowanie . . . . . 2

Części elektroniczne EV3.  . . . . . 2

Oprogramowanie EV3..  . . .. 5

Części konstrukcyjne TECHNIC . . . . . . 7

Instrukcje konstruowania i plansza testowa.10

Porównanie zestawów EV3 i NXT. . . . . . . .11

Podsumowanie. . . .12


Rozdział 2 Budujemy robota Auto-Driver: podstawowy pojazd . . . . . .13

Podstawy robota Auto-Driver.   . . ..13

Zastosowania robota Auto-Driver . . . . .13

Składamy robota Auto-Driver. . . .  .16

Interfejs klocka EV3.. . . . . . . .29

Przyciski klocka... . . . . . .29

Cztery podstawowe ekrany . . . . . . . .30

Obsługa robota Auto-Driver . . . . . . .36

Podsumowanie. . . . . . .37


Rozdział 3 Zaczynamy programować  . . .39

Co to jest programowanie?. . . ..39

Komunikacja z robotami.  . . . .39

Języki programowania.  .  . . .. .40

Poznajemy system oprogramowania EV3.. . .40

Uruchamianie oprogramowania EV3. . . .41

Co widać na ekranie?. . . .. .42

Interfejs programowania i języki grafi czne.. .47

Przyzwyczajanie do interfejsu. . . . . .49

Pobieranie programów do robota. . . . . . .52

Łączenie klocka EV3 z komputerem . . .52

Odczytywanie klocka EV3 w oprogramowaniu  55

Podsumowanie. . . .58


Rozdział 4 Poznajemy bloki akcji część 1: programujemy silniki  . . . . .59

Podstawy programowania blokowego . . . . .59

Reguła 1: używaj bloku startowego . . .59

Reguła 2: przestrzegaj przepływu programu  . . .61

Przegląd struktury bloku programowania. . .62

Poznajemy wartości wejściowe dla silników.. . . . .62

Tryby wyłączony, włączony i włączony przez sekundy . . .63

Tryby włączony przez stopnie i włączony przez obroty  . .65

Wejście mocy silnika oraz określanie kierunku    . . .67

Sterowanie silnikami za pomocą bloku dużego silnika

i bloku średniego silnika... . . . . .68

Praca z blokiem dużego silnika. . . . .68

Tworzenie programów z blokiem dużego silnika . . . . . . . .69

Sterowanie dwoma silnikami za pomocą bloku

poruszania z kierowaniem...73

Praca z blokiem poruszania z kierowaniem. .73

Tworzenie programów z blokiem poruszania z kierowaniem . . . . .76

Używanie bloku poruszania jak czołgiem do sterowania

poziomem mocy silnika.. . . .82

Praca z blokiem poruszania jak czołgiem. . . .82

Tworzenie programów za pomocą bloku poruszania jak czołgiem 83

Podsumowanie. . . .83


Rozdział 5 Poznajemy bloki akcji część 2: bloki wyświetlacza, dźwięku i światła stanu klocka. . . .85

Blok wyświetlacza. .85

Wyświetlanie tekstu: tryby pikseli i siatki. . . .88

Rysowanie kształtów: tryby linii, koła, prostokąta i punktu . . . . . . .94

Wyświetlanie obrazów: tryb obrazu . . .98

Resetowanie wyświetlacza: tryb resetowania ekranu . . .103

Blok dźwięku.. . . . .103

Tryb odtwarzania pliku  . .105

Tryb odtwarzania tonów. . . . 107

Tryb odtwarzania nut.  . . .108

Tryb zatrzymywania.. .109

Blok światła stanu klocka.. .110

Tryb włączenia.. . . . . . .110

Tryby wyłączenia i resetowania . . .111

Podsumowanie. . .111


Rozdział 6 Poznajemy bloki przepływu 113

Blok startowy. . . . .113

Uruchamianie programu 114

Demonstracja linii kodu  .114

Blok oczekiwania.. . . .115

Tryb porównywania w bloku oczekiwania. . . . .116

Tryb zmiany w bloku oczekiwania . . ..117

Tryb czasu.. . .118

Tryb przycisków klocka  . .119

Blok pętli. . . . . . . . .122

Tryby bez ograniczeń, licznika i czasu. . . . . .124

Tryb przycisków klocka  . .126

Blok przerwania pętli.. . . . . .127

Blok przełącznika. . . ..128

Tryb porównania w bloku przełącznika.. . . .129

Tryb pomiaru w bloku przełącznika. . . . . . . .132

Używanie wartości z przewodu danych. . . .133

Podsumowanie. . .134


Rozdział 7 Budujemy robota Spy Rabbit, który potrafi reagować na otoczenie. . . . .135

Królik Spy Rabbit. .135

Osobowość robota Spy Rabbit . . . .136

Składamy robota Spy Rabbit . . . . . .136

Testowanie ruchomych części robota Spy Rabbit   . .158

Podsumowanie. . .159


Rozdział 8 Badamy środowisko: czujniki podczerwieni, dotyku i koloru. . . . .161

Czujniki.  .161

Wprowadzenie do czujników EV3 . . . . . .162

Czujnik podczerwieni i zdalny nadajnik podczerwieni  . . . . . .163

Zdalny nadajnik podczerwieni . . . .163

Tryb pilota. . . . . .165

Tryb nawigacji... . . . . . .169

Tryb pomiaru odległości  .171

Odczytywanie wartości w aplikacji Port View

z czujnika podczerwieni  .173

Programowanie z czujnikiem podczerwieni i pilotem  . .175

Czujnik dotyku. . . .179

Dodawanie czujnika dotyku do robota Spy Rabbit  . . . . .181

Odczytywanie wartości z czujnika dotyku w aplikacji Port View .184

Programowanie czujnika dotyku . .184

Czujnik koloru. . . .187

Tryb koloru.. .187

Tryb intensywności światła odbitego.. . . . . .190

Tryb intensywności światła otoczenia. . . . . .191

Dodawanie czujnika koloru do robota Spy Rabbit  . . . . .192

Odczytywanie wartości z czujnika koloru w aplikacji Port View . .195

Programowanie czujnika kolorów.196

Podsumowanie. . .198


Rozdział 9 Używamy czasomierza i czujnika obrotu. . . . .199

Czasomierz. . . . . . .199

Praca z czasomierzem w blokach programowania  . . . . .201

Programowanie z czasomierzem. .204

Czujnik obrotu silnika.. . . . .206

Używanie czujnika obrotów silnika w blokach programowania.  . . ..207

Programowanie z czujnikiem obrotów silnika  . . . 210

Podsumowanie. . .215

Rozdział 10 Budujemy robota Mr. Turto: żółwia morskiego   .217

Żółw Mr. Turto. . . .217

Struktura ciała robota Mr. Turto . . .218

Składanie robota Mr. Turto. . . . . . . .219

Testowanie ruchów robota Mr. Turto . . .247

Podsumowanie. . .248


Rozdział 11 Programujemy przy użyciu przewodów danych i własnych bloków.. . . . . . .249

Co to jest przewód danych?  .  . . ..249

Jak działają przewody danych? . . . . . . . .250

Wprowadzenie do programowania przy użyciu

przewodów danych.. .251

Używanie wejścia i wyjścia klocka.253

Typy danych i typy przewodów danych. . . .254

Bloki czujników i przewody danych . . . .258

Konfi gurowanie bloków czujników.. . . . . . . .258

Ćwiczenie 1:Hurra! Znalazłem coś .260

Ćwiczenie 2: Słyszysz mnie?. . . . . . .262

Ćwiczenie 3: Jasne światło budzi robota Mr. Turto . . . . . .263

Wprowadzenie do własnych bloków . . .264

Używanie kreatora My Block Builder. . . . . . .264

Eksportowanie i importowanie własnych bloków . . . . . .269

Podsumowanie. . .271


Rozdział 12 Używamy bloków operacji na danych.. . . . . . . .273

Blok zmiennej.. . . .274

Co to jest zmienna?... .274

Konfi gurowanie bloku zmiennej . .275

Blok stałej.. . . . . . . .281

Wiele trybów bloku stałej 281

Działanie bloków stałych 282

Blok operacji na tablicy... . .282

Tryb dopisywania.. . . .283

Tryby odczytu i zapisu w indeksie .283

Tryb długości... . . . . . . .285

Blok operacji logicznych... .285

Tryb And. . . . .286

Tryb Or.. . . . . .287

Tryb XOR.. . . .287

Tryb Not. . . . .287

Bloki matematyczny i zaokrąglania . . . .289

Blok matematyczny.. .289

Blok zaokrąglania... . . .291

Bloki porównywania, zakresu i losowania. . . . . . .292

Blok porównania.. . . . .293

Blok zakresu..293

Blok losowania.. . . . . . .294

Blok tekstowy. . . . .295

Podsumowanie. . .296


Rozdział 13 Budujemy robota Big Belly Bot, który je i wydala . . . . . . . .297

Robot Big Belly Bot.. . . . . . . .297

Osobowość robota Big Belly Bot . .298

Mechanizmy robota Big Belly Bot .299

Składanie robota Big Belly Bot . . . .301

Programowanie robota Big Belly Bot . . .320

Akcja 1 – Prostowanie: odchyl się do tyłu, aby poprawić postawę... . .320

Akcja 2 – Odżywianie: sprawdź, czy brzuch jest pełen

po przyjęciu pożywienia. Kiedy jest pełen, powiedz „Uh-oh”. . . . .321

Akcja 3 – Wydalanie: Pochyl się, otwórz tyłek, wydal,

a następnie potrząśnij ciałem . . . . .322

Akcja 4 – zamykanie tyłka. . . . . . . . .323

Podsumowanie. . .323


Rozdział 14 Projektujemy własnego robota: jak powstał szczeniak Guapo? . .325

Budujemy robota-szczeniaka Guapo . . .325

Ustalanie celu: co chcemy zbudować? . . . .354

Czerpanie inspiracji dla celu . . . . . .354

Definiowanie akcji robota: co robi robot?.. .354

Dobór części ruchomych i czujników. . .355

Planowanie za pomocą szkicowania: sposób decydowania, które części będą się ruszać.. . . .355

Dodawanie czujników: gdzie będą najbardziej użyteczne . . . . . . .357

Budowanie i modyfi kowanie: od fragmentów

podstawowych do dekoracyjnych . . . . .360

Czas na programowanie... .362

Podsumowanie. .  . . ..364


Dodatek Połączenia Bluetooth i Wi-Fi z klockiem EV3.  . . ..365

Połączenie Bluetooth z klockiem EV3 . .365

Łączenie klocka EV3 z komputerem. . . . . . . .366

Pobieranie programu do klocka EV3 za pomocą sieci Wi-Fi . .368

Używanie urządzeń Apple iOS z klockiem EV3.. .369

Indeks..  .371

powrót
 
Produkty Podobne
Nieoficjalny przewodnik konstruktora Lego Technic, wyd. II (TWARDA OPRAWA)
Wirtualny świat z klocków LEGO. Projekty do samodzielnego wykonania
Zestaw 2 książek Lego Technic (Nieoficjalny przewodnik + Niesamowity świat)
Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów
Hacking Your LEGO Mindstorms EV3 Kit
Niesamowity świat Lego Technic. Samochody, ciężarówki, roboty i jeszcze więcej!
Zestaw 2 książek  LEGO Mindstorms
Poznajemy LEGO Mindstorms EV3. Narzędzia i techniki budowania i programowania robotów
Nieoficjalny przewodnik konstruktora Lego Technic
Nieoficjalny przewodnik dla budowniczego LEGO
Więcej produktów