Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Biznes IT

Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania Język: 1

978-83-283-3521-9

Cena Brutto: 39.90

Cena netto: 38.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Dave Hoover, Adewale Oshineye
Liczba_stron 160
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2017-09-13

Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania


Jeśli chcesz być świetnym programistą, nie możesz poprzestać tylko na opanowaniu narzędzi deweloperskich i kilku języków programowania. Do rozwiązywania złożonych problemów, które często pojawiają się podczas tworzenia aplikacji, nie wystarczy Ci sama wiedza techniczna. Tak jak w innych dziedzinach rzemiosła, także i tu staniesz przed zagadnieniami, które Cię przerosną, choć wcale nie są unikatowe. Właśnie dla takich zagadnień opracowuje się wzorce — w gruncie rzeczy łączące wiele różnych dziedzin, bo oparte na podobnym schemacie. No dobrze, ale w jaki sposób rzemieślnik programowania może się uczyć od, dajmy na to, mistrza tańca?


W tej książce temat nauki rzemiosła potraktowano interdyscyplinarnie. Jej podstawą są dziesiątki wywiadów z praktykami oraz literatura na temat uczenia się, psychologii optymalnej wydajności i wszystkiego, co łączy się z osiąganiem mistrzostwa. Pokazano tu, jak uczyli się wybitni chirurdzy, choreografowie, filozofowie oraz architekci aplikacji. Książka stanowi źródło inspiracji: poszczególne wzorce rozwiązywania problemów są osadzane w określonych kontekstach, a sugerowane rozwiązania uzupełniono relacjami danego wzorca do innych wzorców i wzbogacono w odniesienia do literatury i historii mistrzów z różnych dziedzin.


Dzięki tej książce dowiesz się:

  • czy jesteś uczniem, czeladnikiem czy może już mistrzem rzemiosła programistycznego
  • czym są wzorce i jakie znaczenie mają dla nauki rzemiosła
  • jak nieustannie się uczyć i dążyć do mistrzostwa
  • jak oceniać swoje umiejętności i zapewniać sobie korzyści związane z realistyczną samooceną
  • jak skutecznie rozwiązywać różne problemy, począwszy od kłopotliwej współpracy z klientem, a skończywszy na pokonaniu własnego wypalenia zawodowego

    • Przedmowa
    • Wstęp
      • Cele
      • Dla kogo jest ta książka?
      • Proces
      • Organizacja książki
      • Forma wzorców
      • Stosowanie
      • Podziękowania Davea
      • Podziękowania Adea
    • MANIFEST RZEMIOSŁA PROGRAMISTYCZNEGO
      • Software Craftsmanship Manifesto
    • Rozdział 1. Wprowadzenie
      • Co to jest rzemiosło programistyczne?
        • Co to znaczy być uczniem?
        • Co to znaczy być czeladnikiem?
        • Co to znaczy być mistrzem?
      • Czym jest nauka?
      • Co to jest wzorzec nauki?
      • Skąd się wzięły wzorce?
      • Dokąd zmierzamy?
    • Rozdział 2. Opróżnianie filiżanki
      • Twój Pierwszy Język
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Biały Pas
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Uwolnij Swój Entuzjazm
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Konkretne Umiejętności
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Przyznaj Się Do Niewiedzy
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Zmierz Się Ze Swoją Niewiedzą
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Głęboka Woda
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Wycofaj Się Do Kompetencji
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Podsumowanie
    • Rozdział 3. Idąc długą drogą
      • Długa Droga
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Rzemiosło Ponad Sztuką
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Trwałe Motywacje
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Pielęgnuj Swoją Pasję
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Narysuj Własną Mapę
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Wykorzystaj Swój Tytuł
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Pozostań W Okopach
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Inna Droga
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Podsumowanie
    • Rozdział 4. Właściwa samoocena
      • Bądź Najgorszy
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Znajdź Mentorów
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Bratnie Dusze
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Kumplowanie Się
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Zamiataj Podłogę
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Podsumowanie
    • Rozdział 5. Nieustanne uczenie się
      • Zwiększ Swoją Przepustowość
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
      • Ćwicz, Ćwicz, Ćwicz
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Zabawki Do Zepsucia
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Użyj Źródła
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Bądź Refleksyjny Podczas Pracy
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
      • Zapisuj To, Czego Się Uczysz
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Dziel Się Tym, Czego Się Uczysz
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Twórz Pętle Informacji Zwrotnych
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Naucz Się, W Jaki Sposób Ponosisz Porażki
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Podsumowanie
    • Rozdział 6. Skonstruuj swój program uczenia się
      • Lista Lektur
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Nieustannie Czytaj
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Studiuj Klasykę
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Kop Głębiej
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Znajome Narzędzia
        • Kontekst
        • Problem
        • Rozwiązanie
        • Działanie
        • Zobacz również
      • Podsumowanie
    • Rozdział 7. Wnioski
    • Dodatek A Lista wzorców
    • Dodatek B Wezwanie do uruchamiania programów nauki rzemiosła
    • Dodatek C Retrospektywna analiza pierwszego roku działania programu nauki rzemiosła w Obtiva
    • Dodatek D Źródła internetowe
    • Bibliografia
      • O autorach
      • Kolofon
powrót
 
Produkty Podobne
Mistrz analizy danych. Od danych do wiedzy
Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania
Tajniki Konwersji. Jak zmienić potencjalnego klienta w zadowolonego nabywcę
Dostosuj się lub giń. Jak odnieść sukces w branży aplikacji mobilnych
Szybkie projektowanie. Zapanuj nad chaosem zadań i presją czasu
Large-Scale Scrum. Zwinne zarządzanie dużym projektem z LeSS
Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II
Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia
Nie tłumacz się, działaj! Odkryj moc samodyscypliny, wydanie ekskluzywne + CD
Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności. Wydanie II  ekskluzywne + CD
Więcej produktów