Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Biznes IT

Prawo dla twórców internetowych Język: 1

978-83-283-3768-8

Cena Brutto: 34.90

Cena netto: 33.24

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Agnieszka Witońska-Pakulska
Liczba_stron 152
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2017-10-27

Prawo dla twórców internetowych

... rozpoczynasz działalność w sieci. Albo tak Ci się tylko wydaje. Czy na pewno wiesz, jak tworzyć i publikować online, nie naruszając przy tym licznych obowiązujących przepisów i praw innych osób? Czy wiesz, jak zadbać o pełną ochronę swoich dóbr?


Prowadzenie bloga czy też vloga jest swego rodzaju aktywnością publiczną. Twórca internetowy przestaje być osobą anonimową, nie jest już dłużej „zwykłym” czytelnikiem czy widzem. Zyskuje wizerunek i know-how o określonej wartości — innymi słowy, staje się marką, którą można zmonetyzować. To plus, ale są i minusy, czyli zagrożenia, których trzeba być świadomym i brać je pod uwagę, gdy pisze się teksty, kręci filmy czy komentuje cokolwiek w sieci.

Prawo dla twórców internetowych to książka dla każdej osoby, która aktywnie, a przede wszystkim autorsko korzystają z internetu. Autorka postawiła przed sobą zadanie kompleksowego omówienia zagadnień prawnych związanych z obecnością w blogosferze. Zadanie tym ambitniejsze, że o trudnych aspektach prawa sieciowego Agnieszka Witońska-Pakulska pisze przystępnym, a przy tym praktycznym językiem, proponując konkretne, sprawdzone rozwiązania.

Jak zorganizować bloga pod kątem prawnym? Jak prowadzić go z korzyścią dla siebie i z poszanowaniem dóbr osobistych oraz materialnych innych użytkowników sieci? Jak traktować dane osobowe czytelników? O czym należy pamiętać przy organizowaniu konkursu, a o czym przy wysyłaniu newslettera? To tylko niektóre z długiej listy pytań, na które odpowiedzi znajdziesz w tej książce!


    Wstęp (7)

    ETAP I. ROZPOCZYNASZ DZIAŁALNOŚĆ

    Rozdział 1. Aspekty prawne zakładania bloga (17)

    • Jaką nazwę wybrać? (17)
    • Czy rejestrować nazwę/logo? (21)
    • Co może być znakiem towarowym? (24)
    • Czy rejestrować bloga? Czy blog to prasa? (34)
    • Domena i platforma blogowa (37)
    • Prawa do logo i strony internetowej (42)
    • Czy muszę mieć regulamin bloga? (46)
    • Czy muszę rejestrować działalność? (49)

    ETAP II. PROWADZENIE BLOGA I KONT NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

    Rozdział 2. Przygotowywanie wpisów (57)

    • Czym jest utwór? (57)
    • Jak cytować? (64)
    • Inspiracja, czyli twórcza podnieta (66)
    • Czy mogę zamieszczać na swoim blogu tłumaczenia zagranicznych wpisów? (69)
    • Na co zwrócić uwagę, jeśli zamieszczam zdjęcia? Jak uchronić się przed wykorzystywaniem moich zdjęć? (70)
    • Jak to jest z tym linkowaniem? (76)
    • Uwaga na dobra osobiste! (78)
    • Zniesławienie (82)
    • Uwaga na czyn nieuczciwej konkurencji (84)
    • Wykorzystanie znaków towarowych (87)
    • Lokowanie produktów (88)
    • Prawo do wizerunku (89)
    • Konsekwencje naruszenia praw autorskich (92)
    • Vlog (97)

    Rozdział 3. Dane osobowe (101)

    • Czym są dane osobowe? (101)
    • Kiedy można przetwarzać dane osobowe? Czym jest przetwarzanie danych? (104)
    • Jak powinna być sformułowana zgoda na przetwarzanie danych osobowych? (105)
    • Kto jest administratorem danych osobowych? Czy muszę zgłaszać bazę danych do GIODO? (108)

    Rozdział 4. Współpraca z markami (111)

    • Jaką umowę powinienem zawrzeć? (111)
    • A co z podatkami? Co bloger może "wrzucić w koszty"? (120)
    • Jak rozliczyć próbki i prezenty? (126)

    Rozdział 5. Organizacja konkursów (129)

    • Czy konkurs jest regulowany przepisami prawa? (129)
    • Czy konkurs musi mieć swój regulamin? (130)
    • Na co uczestnik powinien wyrazić zgodę? (131)
    • Co z prawami autorskimi osób, które biorą udział w konkursie? (132)
    • Podatek od wygranej (133)

    Rozdział 6. Newsletter (135)

    Zakończenie (139)

    Dodatki (141)

    • Przykładowe postanowienia autorskoprawne (141)
    • Przykład zgody na wykorzystanie wizerunku (143)
    • Przykład zgody na przetwarzanie danych osobowych (144)
    • Przykładowy zapis w regulaminie bloga dotyczący przetwarzania danych osobowych (146)
    • Przykładowe zezwolenia na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z konkursem (148)
powrót
 
Produkty Podobne
Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting
Prawo dla twórców internetowych
Lean management po polsku. O dobrych i złych praktykach
Mistrz analizy danych. Od danych do wiedzy
Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania
Tajniki Konwersji. Jak zmienić potencjalnego klienta w zadowolonego nabywcę
Dostosuj się lub giń. Jak odnieść sukces w branży aplikacji mobilnych
Szybkie projektowanie. Zapanuj nad chaosem zadań i presją czasu
Large-Scale Scrum. Zwinne zarządzanie dużym projektem z LeSS
Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II
Więcej produktów