Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania Język: 1

978-83-283-3950-7

Cena Brutto: 39.90

Cena netto: 38.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Cory Althoff
Liczba_stron 256
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2018-01-12

Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania



Nie wystarczy znajomość jednego języka programowania, aby zostać programistą. W rzeczywistości trzeba opanować dość szeroki zakres pojęć i paradygmatów, a także zrozumieć zagadnienia związane z algorytmami. Trzeba być na bieżąco z nowymi technologiami i narzędziami. Należy również poznać i zacząć stosować dobre praktyki programistyczne i przyswoić sobie zasady pracy w zespole. Przede wszystkim jednak priorytetem jest sama praktyka, ponieważ wielu programistów wciąż ma problem z pisaniem poprawnego kodu.


Jeśli chcesz być profesjonalistą i postanowiłeś nauczyć się wszystkiego, co jest do tego potrzebne, to wziąłeś do ręki właściwą książkę. Zawiera ona znacznie więcej informacji niż proste wprowadzenie do konkretnego języka programowania. Opisano tu najpotrzebniejsze technologie, elementy kodu i zasady ich stosowania, sporo miejsca poświęcono obiektowości. Czytając ją, zapoznasz się również z najważniejszymi narzędziami programistycznymi i nauczysz się dobrych praktyk programistycznych. To wszystko czyni z tej książki świetną mapę umiejętności, dzięki którym szybko i sprawnie staniesz się prawdziwym profesjonalistą!

W tej książce znajdziesz między innymi:

  • wprowadzenie do programowania,
  • struktury danych i algorytmy,
  • pakiety i kontrola wersji,
  • testowanie i bezpieczeństwo tworzonych aplikacji,
  • zasady pracy zespołu programistów

  • Dlaczego należy programować? (18)

    Ć I. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA (13)

    Rozdział 1. Wprowadzenie (15)

  • Struktura książki (16)
  • Zacznijmy od końca (17)
  • Nie jesteś sam (17)
  • Zalety samodzielnej nauki (17)
  • Konsekwencja i zainteresowanie (18)
  • Postać książki (19)
  • Technologie stosowane w książce (19)
  • Słownictwo (20)
  • Wyzwanie (20)

Rozdział 2. Zaczynamy (21)

  • Czym jest programowanie (21)
  • Czym jest Python (22)
  • Instalowanie Pythona (22)
  • Rozwiązywanie problemów (23)
  • Interaktywna powłoka (23)
  • Zapisywanie programów (24)
  • Uruchamianie programów przykładowych (25)
  • Słownictwo (25)
  • Wyzwanie (26)

Rozdział 3. Wprowadzenie do programowania (27)

  • Przykłady (28)
  • Komentarze (28)
  • Wyświetlanie (29)
  • Wiersze (30)
  • Słowa kluczowe (30)
  • Odstępy (31)
  • Typy danych (31)
  • Stałe i zmienne (33)
  • Składnia (36)
  • Błędy i wyjątki (36)
  • Operatory arytmetyczne (37)
  • Operatory porównania (40)
  • Operatory logiczne (41)
  • Instrukcje warunkowe (43)
  • Instrukcje (47)
  • Słownictwo (49)
  • Wyzwania (51)

Rozdział 4. Funkcje (53)

  • Reprezentacja koncepcji (54)
  • Funkcje (54)
  • Definiowanie funkcji (55)
  • Funkcje wbudowane (57)
  • Wielokrotne stosowanie funkcji (59)
  • Parametry wymagane i opcjonalne (60)
  • Zasięg (61)
  • Obsługa wyjątków (64)
  • Łańcuchy dokumentujące (66)
  • Używanie zmiennych tylko wtedy, gdy to konieczne (67)
  • Słownictwo (67)
  • Wyzwania (68)

Rozdział 5. Kontenery (69)

  • Metody (69)
  • Listy (70)
  • Krotki (73)
  • Słowniki (75)
  • Kontenery w kontenerach (79)
  • Słownictwo (81)
  • Wyzwania (82)

Rozdział 6. Operacje na łańcuchach znaków (83)

  • Potrójne łańcuchy (84)
  • Indeksy (84)
  • Łańcuchy znaków są niezmienne (85)
  • Konkatencja (85)
  • Powielanie łańcuchów znaków (86)
  • Zmiana wielkości liter (86)
  • Formatowanie (86)
  • Dzielenie łańcuchów (87)
  • Metoda join (88)
  • Usuwanie odstępów (89)
  • Zastępowanie (89)
  • Znajdowanie indeksu (89)
  • Metoda in (90)
  • Zabezpieczanie znaków specjalnych (90)
  • Znak nowego wiersza (91)
  • Wycinki (91)
  • Słownictwo (93)
  • Wyzwania (93)

Rozdział 7. Pętle (95)

  • Pętle for (95)
  • Funkcja range (99)
  • Pętle while (99)
  • Instrukcja break (100)
  • Instrukcja continue (101)
  • Pętle zagnieżdżone (102)
  • Słownictwo (104)
  • Wyzwania (104)

Rozdział 8. Moduły (105)

  • Moduły wbudowane (105)
  • Importowanie innych modułów (107)
  • Słownictwo (108)
  • Wyzwania (108)

Rozdział 9. Pliki (109)

  • Zapisywanie danych w pliku (109)
  • Automatyczne zamykanie plików (111)
  • Odczyt z plików (111)
  • Pliki CSV (112)
  • Słownictwo (114)
  • Wyzwania (114)

Rozdział 10. Łączenie wszystkiego w całość (115)

  • Wisielec (116)
  • Wyzwania (119)

Rozdział 11. Praktyka (121)

  • Do przeczytania (121)
  • Inne zasoby (121)
  • Poszukiwanie pomocy (122)

CZĘŚĆ II. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO (123)

Rozdział 12. Paradygmaty programowania (125)

  • Stan (125)
  • Programowanie proceduralne (126)
  • Paradygmat programowania funkcyjnego (127)
  • Paradygmat programowania obiektowego (128)
  • Słownictwo (133)
  • Wyzwania (134)

Rozdział 13. Cztery filary programowania obiektowego (135)

  • Hermetyzacja (135)
  • Abstrahowanie (138)
  • Polimorfizm (138)
  • Dziedziczenie (140)
  • Kompozycja (142)
  • Słownictwo (143)
  • Wyzwania (144)

Rozdział 14. Więcej o programowaniu obiektowym (145)

  • Zmienne klasowe a zmienne instancyjne (145)
  • Metody magiczne (147)
  • Is (149)
  • Słownictwo (150)
  • Wyzwania (150)

Rozdział 15. Łączenie wszystkiego w całość (151)

  • Karty (151)
  • Talia (153)
  • Klasa gracza (154)
  • Klasa gry (155)
  • Wojna (156)

CZĘŚĆ III. WPROWADZENIE DO NARZĘDZI PROGRAMISTYCZNYCH (159)

Rozdział 16. Bash (161)

  • Co dalej (162)
  • Znajdowanie Bash (162)
  • Polecenia (163)
  • Ostatnie polecenia (164)
  • Ścieżki względne i bezwzględne (164)
  • Poruszanie się (165)
  • Flagi (166)
  • Pliki ukryte (167)
  • Potoki (168)
  • Zmienne środowiskowe (168)
  • Użytkownicy (169)
  • Dalsza nauka (170)
  • Słownictwo (170)
  • Wyzwania (171)

Rozdział 17. Wyrażenia regularne (173)

  • Konfiguracja (173)
  • Proste dopasowania (175)
  • Dopasowywanie początku i końca (176)
  • Dopasowywanie różnych znaków (177)
  • Dopasowywanie cyfr (178)
  • Powtórzenia (179)
  • Dosłowne traktowanie znaków (181)
  • Narzędzia do tworzenia wyrażeń regularnych (182)
  • Słownictwo (182)
  • Wyzwania (182)

Rozdział 18. Menedżery pakietów (183)

  • Pakiety (183)
  • Pip (184)
  • Środowiska wirtualne (186)
  • Słownictwo (186)
  • Wyzwania (186)

Rozdział 19. Kontrola wersji (187)

  • Repozytoria (188)
  • Rozpoczynanie projektu (189)
  • Wypychanie i wciąganie zmian (190)
  • Przykład wypychania (191)
  • Przykład wciągania (194)
  • Przywracanie wersji (194)
  • diff (195)
  • Dalsze kroki (197)
  • Słownictwo (197)
  • Wyzwania (198)

Rozdział 20. Łączenie wszystkiego w całość (199)

  • Kod HTML (200)
  • Pozyskiwanie informacji z witryny Google Wiadomości (201)
  • Słownictwo (204)
  • Wyzwanie (204)

CZĘŚĆ IV. WPROWADZENIE DO INFORMATYKI (205)

Rozdział 21. Struktury danych (207)

  • Struktury danych (207)
  • Stosy (208)
  • Odwracanie łańcucha znaków przy użyciu stosu (210)
  • Kolejki (211)
  • Kolejka po bilety (212)
  • Słownictwo (214)
  • Wyzwania (214)

Rozdział 22. Algorytmy (215)

  • FizzBuzz (215)
  • Wyszukiwanie sekwencyjne (216)
  • Palindrom (217)
  • Anagram (218)
  • Zliczanie wystąpień liter (218)
  • Rekurencja (219)
  • Słownictwo (221)
  • Wyzwania (222)

CZĘŚĆ V. ZDOBYWANIE PRACY (223)

Rozdział 23. Najlepsze praktyki programistyczne (225)

  • Pisz kod w ostateczności (226)
  • Zasada DRY (226)
  • Prostopadłość (226)
  • Każdy element danych powinien mieć jedną reprezentację (226)
  • Funkcje powinny robić tylko jedną rzecz (227)
  • Jeśli to trwa zbyt długo, zapewne robimy coś źle (227)
  • Wykonuj operacje w optymalny sposób już od samego początku (227)
  • Zachowaj zgodność z konwencjami (228)
  • Używaj dobrego IDE (228)
  • Rejestracja (229)
  • Testowanie (229)
  • Przeglądanie kodu (230)
  • Bezpieczeństwo (230)
  • Słownictwo (231)

Rozdział 24. Pierwsza praca w charakterze programisty (233)

  • Określ ścieżkę (233)
  • Zdobywanie początkowego doświadczenia (234)
  • Przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej (235)
  • Rozmowa kwalifikacyjna (235)
  • Jak radzić sobie na rozmowie (236)

Rozdział 25. Praca w zespole (237)

  • Opanowanie podstaw (237)
  • Nie pytaj o to, co możesz znaleźć w internecie (238)
  • Modyfikowanie kodu (238)
  • Syndrom oszusta (238)

Rozdział 26. Dalsza lektura (239)

  • Klasyka (239)
  • Kursy internetowe (240)
  • Hacker News (240)

Rozdział 27. Dalsze kroki (241)

  • Poszukaj mentora (241)
  • Skacz na głęboką wodę (242)
  • Kolejna rada (242)

Podziękowania (245)

Skorowidz (247)

powrót
 
Produkty Podobne
Tajniki Java 9. Pisanie reaktywnego, modularnego, współbieżnego i bezpiecznego kodu
Progresywne aplikacje webowe
Wydajne programowanie w R. Praktyczny przewodnik po lepszym programowaniu
Effective Java, 3rd Edition
ASP.NET Core in 24 Hours, Sams Teach Yourself
Docker dla praktyków. Wydanie II
Testowanie kodu w praktyce
Vue.js 2. Tworzenie reaktywnych aplikacji WWW
Język R dla każdego: zaawansowane analizy i grafika statystyczna
Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania
Więcej produktów