Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany Język: 1

978-83-283-5707-5

Cena Brutto: 39.90

Cena netto: 38.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Urszula Wiejak, Adrian Wojciechowski
Liczba_stron 272
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2019-08-06

Przyszli inżynierowie i programiści na start!

Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. To wydanie stanowi kontynuację naszej wcześniejszej publikacji, Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy.


Książka uczy programowania w języku Lua. Jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 10 lat; znakomicie nadaje się również dla nastolatków rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na to, by trudne zagadnienia przedstawić w sposób przystępny dla każdego dziecka. Zadania są wykonywane w edytorze tekstowym, co daje przedsmak profesjonalnego pisania kodu.

  • Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua
  • Wizualizacja napisanych programów w świecie Minecrafta
  • Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania
  • Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych
  • Elementy matematyki
  • Nawiązania do podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki
  • Zaawansowane zagadnienia
  • Rozwiązanie każdego zadania

Nauka programowania z Minecraftem to prawdziwa przyjemność!

Wstęp 9

 

Ważne informacje 11

Rozdział 1. Co to jest programowanie i kto może programować? 13

  • Podstawowe pojęcia w programowaniu 14

Rozdział 2. Co będzie nam potrzebne? 15

  • Zakup i instalacja gry Minecraft 15
  • Pobieranie narzędzia Forge 22
  • Instalacja ComputerCraftEdu 24

Rozdział 3. Żółw w akcji 27

  • Pierwsze uruchomienie gry Minecraft 27
  • Tworzenie świata w trybie kreatywnym 29
  • Poruszanie się 31
  • Poznaj żółwie 32

Rozdział 4. Programowanie tekstowe i funkcje ruchu 37

  • Edytor tekstowy 39
  • Funkcja turtle.forward() 40
  • Funkcja turtle.back() i żółw podpowiadacz 43
  • Funkcje turtle.up() i turtle.down() 46
  • Funkcje turtle.turnLeft() i turtle.turnRight() 49

Rozdział 5 Kopanie 53

  • Funkcja turtle.dig() 53
  • Funkcje turtle.digUp() i turtle.digDown() 58

Rozdział 6. Żółw budowniczy 63

  • Ekwipunek żółwia 63
  • Funkcja turtle.place() 66
  • Funkcja turtle.placeDown() 70
  • Funkcja turtle.placeUp() 71

Rozdział 7. Zmiana slotów i komentarze 77

  • Funkcja turtle.select() 78
  • Komentarze 84

Rozdział 8. Powtarzanie 87

  • Instrukcja Repeat (edytor wizualny) 87
  • Pętla for 89

Rozdział 9. Żółw na czacie i zmienne 99

  • Funkcja turtleedu.say() 99
  • Zmienne 102
    • Zmienne liczbowe 102
    • Zmiana wartości 103
    • Zmienne mogą też być napisami 110
    • Zmienne w pętli for 112
    • Prawda czy fałsz 116

Rozdział 10. Instrukcje warunkowe 119

  • Operatory porównania 119
  • Instrukcja warunkowa if 127
  • Liczby losowe 133
  • Funkcja math.random() 133
  • Instrukcja else 138
  • Instrukcja elseif 144
  • Operatory logiczne 151
    • Operator logiczny and 151
    • Operator logiczny or 153
    • Operator logiczny not 155

Rozdział 11. Czerwony proszek 161

  • Funkcja turtleedu.checkRedstone() 163
  • Funkcja turtleedu.checkRedstoneUp() 167
  • Funkcja turtleedu.checkRedstoneDown() 168
  • Funkcje turtleedu.setRedstone() 172

Rozdział 12. Pętla while 183

  • Programy działające w nieskończoność 188

Rozdział 13. Wykrywanie bloków 191

  • Funkcja turtle.detect() 191
  • Pozostałe funkcje turtle.detect() 196
  • Funkcja turtleedu.inspect() 198
  • Pozostałe funkcje turtleedu.inspect() 201

Rozdział 14. Zliczanie przedmiotów 205

  • Funkcja turtle.getItemCount() 205

Rozdział 15. Żółw z zegarkiem 211

  • Funkcja os.sleep() 211

Rozdział 16. Jaki to przedmiot? 215

  • Funkcja turtleedu.getItemName() 215

Rozdział 17. Żółw tragarz 221

  • Funkcja turtle.transferTo() 221
  • Funkcja turtle.drop() 224
  • Funkcja turtle.suck() 228

Rozdział 18. Podsumowanie 233

Rozdział 19. Odpowiedzi do zadań 235

Twoja lista wykonanych zadań 267

powrót
 
Produkty Podobne
Agile Leadership Toolkit: Learning to Thrive with Self-Managing Teams
Deep Learning Illustrated: A Visual, Interactive Guide to Artificial Intelligence
Programowanie funkcyjne w języku C++. Tworzenie lepszych aplikacji
Metoda Lean Enterprise. W poszukiwaniu innowacji
Refaktoryzacja. Ulepszanie struktury istniejącego kodu. Wydanie II
The Pragmatic Programmer: your journey to mastery, 20th Anniversary Edition, 2nd Edition
Machine Learning with Python for Everyone
Asembler. Programowanie
PHP, MySQL i JavaScript. Wprowadzenie. Wydanie V
PHP, MySQL i JavaScript. Wprowadzenie. Wydanie V
Więcej produktów