Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie \ JavaScript

React Native. Tworzenie aplikacji mobilnych w języku JavaScript. Wydanie II Język: 1

978-83-283-4424-2

Cena Brutto: 49.00

Cena netto: 46.67

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Bonnie Eisenman
Liczba_stron 248
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2018-08-24

React Native

Tworzenie aplikacji mobilnych w języku JavaScript. Wydanie II


React Native to framework JavaScript służący do budowania interfejsów użytkownika. Został utworzony i jest udostępniany przez Facebooka na licencji open source i od samego początku zyskał uznanie programistów. React Native pozwala bowiem na proste tworzenie w pełni funkcjonalnych aplikacji mobilnych natywnie renderowanych na iOS i Androida. Umożliwia też bezproblemowe korzystanie z zasobów platform mobilnych, takich jak kamera, lokalizacja czy pamięć lokalna.


To doskonała książka dla każdego, kto już wstępnie zapoznał się z biblioteką React i chce pisać natywne aplikacje na iOS i Androida. Po przypomnieniu zasad działania React Native i przedstawieniu szeregu wskazówek dotyczących konfiguracji środowiska opisano tu kolejne etapy tworzenia w pełni funkcjonalnej aplikacji mobilnej. W książce znalazło się mnóstwo przykładowych bloków kodu i instrukcji krok po kroku, dzięki czemu szybko można się nauczyć tworzenia i nadawania stylów interfejsom graficznym, korzystania z komponentów mobilnych, a także debugowania i wdrażania aplikacji mobilnych. Omówiono również sposoby rozszerzania możliwości React Native: używanie zewnętrznych bibliotek, a nawet tworzenie własnych bibliotek w językach Java i Objective-C.


W tej książce omówiono:

  • Tworzenie interfejsów dla komponentów natywnych w React Native
  • Opracowywanie własnych aplikacji i komponentów React Native
  • Interfejsy API oraz moduły tworzone przez społeczność użytkowników React
  • Komponenty przeznaczone na daną platformę w aplikacjach wieloplatformowych
  • Zarządzanie stanami w dużej aplikacji za pomocą biblioteki Redux

    Przedmowa (9)

    1. Co to jest React Native? (13)

    • Zalety React Native (14)
      • Doświadczenie programisty (15)
      • Ponowne wykorzystanie kodu i dzielenie się wiedzą (16)
    • Ryzyko i wady (16)
    • Podsumowanie (17)

    2. Praca z React Native (19)

    • Jak działa React Native? (19)
    • Cykl renderowania (21)
    • Tworzenie komponentów w React Native (22)
      • Praca z widokami (22)
      • Zastosowanie JSX (24)
      • Style komponentów natywnych (25)
    • API platform systemowych (26)
    • Podsumowanie (27)

    3. Tworzenie pierwszej aplikacji (29)

    • Konfiguracja środowiska (29)
    • Konfiguracja środowiska - Create React Native App (30)
      • Tworzenie pierwszej aplikacji za pomocą create-react-native-app (30)
      • Podgląd aplikacji w iOS lub Androidzie (31)
    • Konfiguracja środowiska - tradycyjne podejście (32)
      • Tworzenie pierwszej aplikacji za pomocą react-native (33)
      • Uruchamianie aplikacji w iOS (33)
      • Uruchamianie aplikacji w Androidzie (35)
    • Przegląd przykładowego kodu (35)
    • Aplikacja Pogodynka (39)
      • Obsługa wejścia użytkownika (40)
      • Wyświetlanie danych (43)
      • Pobieranie danych z sieci (46)
      • Dodawanie obrazu w tle (50)
      • Wszystko razem (52)
    • Podsumowanie (54)

    4. Komponenty w urządzeniach mobilnych (57)

    • Podobieństwa między elementami HTML i natywnymi (57)
      • Komponent Text (58)
      • Komponent Image (61)
    • Obsługa dotyku i gestów (62)
      • Podstawowe interakcje z komponentem Button (63)
      • Komponent TouchableHighlight (63)
      • PanResponder (66)
    • Listy (73)
      • Zastosowanie komponentu <FlatList> (74)
      • Aktualizowanie zawartości <FlatList> (77)
      • Wprowadzenie rzeczywistych danych (81)
      • Zastosowanie komponentu <SectionList> (84)
    • Nawigacja (88)
    • Inne komponenty organizacyjne (88)
    • Podsumowanie (89)

    5. Style (91)

    • Deklaracja stylów i manipulowanie nimi (91)
      • Style bezpośrednio w kodzie widoku (92)
      • Style z wykorzystaniem obiektów (93)
      • Zastosowanie StyleSheet.create (93)
      • Łączenie stylów (94)
    • Organizacja i dziedziczenie (95)
      • Eksportowanie obiektów stylu (96)
      • Przekazywanie stylów jako atrybutów (97)
      • Ponowne wykorzystanie i współdzielenie stylów (97)
    • Pozycjonowanie i projektowanie stylów (98)
      • Zastosowanie flexboksa (98)
      • Pozycjonowanie absolutne (102)
      • Składanie wszystkiego razem (104)
    • Podsumowanie (107)

    6. API systemowe (109)

    • Korzystanie z geolokalizacji (110)
      • Pobieranie lokalizacji użytkownika (110)
      • Obsługa uprawnień (111)
      • Testowanie geolokalizacji na emulatorach (112)
      • Obserwowanie lokalizacji użytkownika (114)
      • Ograniczenia (114)
      • Modyfikacja Pogodynki (115)
    • Korzystanie z kamery i obrazów użytkownika (118)
      • Moduł CameraRoll (118)
      • Pobieranie obrazów za pomocą GetPhotoParams (119)
      • Renderowanie obrazu z rolki kamery (120)
      • Wgranie obrazu na serwer (121)
    • Przechowywanie trwałych danych za pomocą AsyncStorage (122)
    • Aplikacja LepszaPogodynka (123)
      • Komponent ProjektPogodynka (124)
      • Komponent Prognoza (127)
      • Komponent Button (128)
      • Komponent PrzyciskLokalizacji (128)
      • Komponent FotoTlo (129)
    • Podsumowanie (131)

    7. Moduły i kod natywny (133)

    • Instalacja bibliotek JavaScript za pomocą npm (133)
    • Instalacja modułów natywnych (135)
      • Zastosowanie komponentu Video (136)
    • Anatomia modułu natywnego w języku Objective-C (137)
      • Tworzenie modułu natywnego dla iOS w Objective-C (137)
      • Implementacja RCTVideo (142)
    • Moduły natywne w Javie (145)
      • Tworzenie modułu natywnego dla Androida (145)
      • Implementacja react-native-video w systemie Android (149)
    • Wieloplatformowe komponenty natywne (151)
    • Podsumowanie (152)

    8. Kod dedykowany dla platformy (155)

    • Komponenty tylko dla jednej platformy (155)
    • Komponenty z implementacjami dedykowanymi jednej platformie (156)
      • Zastosowanie rozszerzeń plików z nazwą platformy (157)
      • Zastosowanie komponentu Platform (159)
    • Kiedy stosować komponenty dedykowane? (160)

    9. Debugowanie i narzędzia programisty (161)

    • Metody debugowania JavaScript w przekładzie (161)
      • Aktywacja opcji deweloperskich (161)
      • Debugowanie z wykorzystaniem Console.log (162)
      • Korzystanie z debugera JavaScript (165)
      • Wykorzystanie narzędzi deweloperskich React (166)
    • Narzędzia debugowania React Native (167)
      • Sprawdzanie elementów (167)
      • Czerwony ekran śmierci (168)
    • Debugowanie poza kodem JavaScript (171)
      • Częste problemy w środowisku deweloperskim (171)
      • Częste problemy z Xcode (172)
      • Częste problemy z Androidem (173)
      • Packager React Native (174)
      • Problemy związane z uruchamianiem aplikacji w iOS (174)
      • Zachowanie symulatora (175)
    • Testowanie kodu (176)
      • Sprawdzanie typów za pomocą Flow (177)
      • Testowanie za pomocą Jest (177)
      • Testy migawkowe z użyciem Jest (178)
    • Kiedy utkniesz (182)
    • Podsumowanie (182)

    10. Nawigacja i struktura w większych aplikacjach (183)

    • Aplikacja z fiszkami (183)
    • Struktura projektu (186)
      • Widoki aplikacji (187)
      • Komponenty wielokrotnego użytku (193)
      • Style (197)
      • Modele danych (198)
    • Zastosowanie biblioteki React Navigation (201)
      • Tworzenie StackNavigatora (202)
      • Zastosowanie navigation.navigate do przechodzenia między widokami (202)
      • Konfigurowanie nagłówka za pomocą navigationOptions (205)
      • Implementacja całej reszty (206)
    • Podsumowanie (207)

    11. Zarządzanie stanami w dużej aplikacji (209)

    • Zarządzanie stanami za pomocą Redux (209)
    • Akcje (211)
    • Reduktory (212)
    • Połączenie biblioteki Redux z aplikacją (215)
    • Zapisywanie danych za pomocą AsyncStorage (224)
    • Podsumowanie i zadanie domowe (227)

    Zakończenie (229)

    A. Nowa składnia JavaScriptu (231)

    B. Publikowanie aplikacji (237)

    C. Praca z aplikacjami Expo (241)

    Skorowidz (242)

powrót
 
Produkty Podobne
React Native. Tworzenie aplikacji mobilnych w języku JavaScript. Wydanie II
Nowoczesny JavaScript. Poznaj ES6 i praktyczne zastosowania nowych rozwiązań
JavaScript. Wyrażenia regularne dla programistów
Angular. Profesjonalne techniki programowania. Wydanie II
Programowanie zorientowane obiektowo w języku JavaScript. Wydanie III
Node.js. Projektowanie, wdrażanie i utrzymywanie aplikacji
Python, C++, JavaScript. Zadania z programowania
Platforma Node.js. Przewodnik webdevelopera. Wydanie III
ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript
Programowanie funkcyjne z JavaScriptem. Sposoby na lepszy kod
Więcej produktów