Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Windows 8

Releasing HTML5 Games for Windows 8 Język: 2

978-1-4493-6050-4

Cena Brutto: 84.00

Cena netto: 80.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Jesse Freeman
Liczba_stron 160
Wydawnictwo Microsoft Press
Oprawa miękka
Data_Wydania 2013-11-19
Releasing

HTML5 Games

for Windows 8


Windows 8 presents an incredible opportunity for distributing and monetizing HTML5 games, and this guide shows how you can profit from it. You’ll learn everything you need to know about porting your original web-based JavaScript game to the new 'touch-first' version of Windows, as well as several options for selling your game in Windows Store.


Windows 8 is a big leap forward for developers because it treats HTML5 as a first-class citizen, alongside C# and C++. Interactive development expert Jesse Freeman explains how Windows 8 works, gets you started with Visual Studio Express (it’s free!), and uses a case study to show you how to port an HTML5 game with ease.

  • Adjust artwork for different screen resolutions and Windows 8 features
  • Learn which games and JavaScript libraries work best on Windows 8
  • Accommodate mouse, keyboard, touch, and other game controls
  • Optimize your game to run well on any Windows 8 device
  • Understand the steps for publishing your game to Windows Store
  • Use a web-first workflow to ensure your game runs on many other platforms
  • Explore fixed price, trial mode, ad support, and in-app purchase options


Pragniemy Państwa zapewnić, iż dokładamy wszelkich możliwych starań, by opisy książek i podręczników, zawarte na naszych stronach internetowych, zawierały bieżące i wiarygodne materiały. Może jednak, mimo naszych wysiłków, w opisy książek wkraść się przekłamanie z naszej strony niezamierzone. Nie może to stanowić powodu do roszczeń. O ile macie Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości - prosimy o kontakt z działem handlowym. Tam nasi specjaliści postarają się odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania zanim podejmiecie Państwo decyzje o złożeniu zamówienia.

#
  1. Chapter 1 Getting Started with Windows 8

    1. Why Windows 8

    2. What You Need

    3. Windows 8 Hardware

    4. Windows 8 Versus Windows RT

    5. Introduction to Windows 8

  2. Chapter 2 Getting Started with Visual Studio

    1. What Games Work Best

    2. Introduction to Visual Studio Express

    3. Understanding Visual Studio Project Structure

    4. Moving Your Code Over

    5. Understanding the App Lifecycle

    6. Running Your Game for the First Time

    7. Tips and Tricks for Running Your Game on Windows 8

  3. Chapter 3 Screen Resolution and Artwork

    1. Windows 8 Resolutions

    2. Scaling Games for Full Screen

    3. Understanding Snap View

    4. Upscaling Artwork

    5. Designing for Multiple Resolutions

    6. Live Tiles

    7. Splash Screen

    8. Tips and Tricks for Working with Artwork on Windows 8

  4. Chapter 4 Handling Game Controls On Windows 8

    1. Working with Traditional Input

    2. Working with Touch

    3. Working with Controllers and Game Pads

    4. Knowing When to Use What

    5. Tips and Tricks for Windows 8 Game Input

  5. Chapter 5 Debugging and Optimization

    1. Using the Console

    2. Debugging and Breakpoints

    3. DOM Explorer

    4. Remote Debugging

    5. Optimizing Graphics

    6. Optimizing Code

    7. Optimizing for the Lowest Common Denominator

    8. Tips and Tricks for Further Optimization

  6. Chapter 6 Publishing Your Game to the Windows 8 Store

    1. Reserving Your Game’s Name

    2. Submitting Your Game with Visual Studio

    3. Creating Collateral for Your Game

    4. Submitting Updates and New Releases

    5. Reviewing Your Game’s Stats and Ratings

    6. Tips and Tricks for Publishing a Game to the Windows Store

  7. Chapter 7 Monetization

    1. Setting a Fixed Price

    2. Trial Mode

    3. Incorporating Ads into Your Game

    4. In-App Purchase

    5. Tips and Tricks for Monetization

  8. Chapter 8 Back to the Web

    1. A Web-First Workflow

    2. Setting Up a Local Web Server

    3. Using Node.js

    4. Project Structure

    5. Modifiying the Default JavaScript File

    6. Tips and Tricks

  9. Chapter 9 Case Study: Heroine Dusk

    1. About the Game

    2. Getting Started

  10. Chapter 10 Windows 8 Resources

    1. Port to Windows 8 Task List

    2. WinJS App Lifecycle

    3. Windows Store JavaScript Samples

    4. Installing Windows 8 on a Mac

  1. Colophon

powrót
 
Produkty Podobne
Windows Sysinternals - wykrywanie i rozwiązywanie problemów
MCSA 70-687 Cert Guide: Configuring Microsoft Windows 8.1
Exam Ref 70-688: Supporting Windows 8.1
Windows 8.1 PL. Biblia
Exam Ref 70-687: Configuring Windows 8.1
Windows 8.1 PL. Ćwiczenia praktyczne
Windows 8.1 PL. Dla seniorów
Windows 8.1 Administration Pocket Consultant: Storage, Security, & Networking
JavaScript. Aplikacje dla Windows 8
ABC komputera. Wydanie 8.1
Więcej produktów