Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

Siedem języków w siedem tygodni. Praktyczny przewodnik nauki języków programowania Język: 1

978-83-246-3379-1

Cena Brutto: 59.00

Cena netto: 56.19

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Bruce A. Tate
Liczba_stron 368
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2011-11-24
Poziom All Levels

 

  • Poznaj najważniejsze modele programowania i techniki obsługi współbieżności
  • Opanuj tajniki systemu prototypów i dynamicznych typów
  • Zostań wszechstronnym programistą, gotowym zmierzyć się z każdym projektem!

Jeśli myślisz, że to kolejna książka z serii "Jak schudnąć 50 kilogramów w trzy dni" albo "Jak zostać obrzydliwie bogatym w dwa tygodnie", na szczęście się mylisz! Oto podręcznik, który w siedem tygodni przedstawi Ci najważniejsze modele programowania na przykładzie siedmiu przydatnych języków. Zaproponowana tu innowacyjna forma nauki pozwoli Ci poznawać je dzień po dniu. Zaczniesz od krótkiego omówienia składni i możliwości każdego języka, by na końcu wypróbować go w akcji. I choć po lekturze tej książki nie staniesz się ekspertem, opanujesz to, co w każdym z przedstawionych tu języków jest kluczowe. Będziesz mógł tworzyć czytelniejszy, lepszy kod z mniejszą ilością powtórzeń. Zdobędziesz także niezwykle cenną umiejętność - zaczniesz sprawnie wykorzystywać pojęcia z jednego języka w celu znalezienia kreatywnych rozwiązań w innym!

W książce tej opisano jeden język programowania logicznego, dwa z pełną obsługą pojęć obiektowych, cztery o charakterze funkcyjnym i jeden prototypowy - wszystko po to, by zapewnić Ci możliwie najbardziej wszechstronne przygotowanie programistyczne. Lepiej przyswoisz sobie także techniki obsługi współbieżności, będące kręgosłupem następnej generacji aplikacji internetowych, oraz poznasz sposoby wykorzystywania filozofii "Let it crash" Erlanga do budowy systemów odpornych na awarie.

Jakie praktyczne języki poznasz dzięki tej książce?

  1. Ruby - język obiektowy, a przy tym łatwy w użytkowaniu i czytelny
  2. Io - prototypowy język, wyposażony w unikatowy mechanizm dystrybucji komunikatów
  3. Prolog - język oferujący łatwe rozwiązania, które w Javie lub C byłyby bardzo kłopotliwe
  4. Scala - jeden z języków nowej generacji, przeznaczony na maszynę wirtualną Javy
  5. Erlang - język funkcyjny, z mechanizmami obsługi współbieżności, na którym działa już kilka słynnych baz danych w stylu cloud
  6. Clojure - język, w którym wykorzystano strategię wersjonowania baz danych w celu zarządzania współbieżnością
  7. Haskell - język o charakterze czysto funkcyjnym

 

Jeden z tych języków może się jutro stać Twoim ulubionym narzędziem.


Bruce Tate - prowadzi w Austin, w stanie Teksas, firmę RapidRed, która zajmuje się tworzeniem aplikacji w Ruby. Jest autorem ponad dziesięciu podręczników informatycznych, wydawanych na całym świecie. Należą do nich From Java to Ruby, Deploying Rails Applications, Beyond Java oraz zdobywczyni prestiżowej nagrody Jolt - książka Better, Faster, Lighter Java.

Siedem języków w siedem tygodni. Praktyczny przewodnik nauki języków programowania -- spis treści

Dedykacja (7)

Podziękowania (9)

Słowo wstępne (13)

Rozdział 1. Wprowadzenie (17)

  • 1.1. Metoda w szaleństwie (17)
  • 1.2. Języki (19)
  • 1.3. Kup tę książkę (22)
  • 1.4. Nie kupuj tej książki (23)
  • 1.5. Ostateczny wniosek (26)

Rozdział 2. Ruby (27)

  • 2.1. Krótki rys historyczny (28)
  • 2.2. Dzień 1. Gdzie jest niania? (30)
  • 2.3. Dzień 2. Sfrunąć z nieba (38)
  • 2.4. Dzień 3. Poważna zmiana (52)
  • 2.5. Ruby. Podsumowanie (60)

Rozdział 3. Io (65)

  • 3.1. Przedstawiamy język Io (65)
  • 3.2. Dzień 1. Urywamy się ze szkoły. Wagarujemy (66)
  • 3.3. Dzień 2. Król kiełbasy (80)
  • 3.4. Dzień 3. Festyn oraz inne dziwne miejsca (89)
  • 3.5. Io. Podsumowanie (99)

Rozdział 4. Prolog (103)

  • 4.1. O Prologu (104)
  • 4.2. Dzień 1. Świetny kierowca (105)
  • 4.3. Dzień 2. Piętnaście minut do Wapnera (119)
  • 4.4. Dzień 3. Podbić Vegas (131)
  • 4.5. Prolog. Podsumowanie (143)

Rozdział 5. Scala (147)

  • 5.1. O języku Scala (148)
  • 5.2. Dzień 1. Zamek na wzgórzu (152)
  • 5.3. Dzień 2. Przycinanie żywopłotu i inne sztuczki (168)
  • 5.4. Dzień 3. Cięcie puchu (183)
  • 5.5. Scala. Podsumowanie (193)

Rozdział 6. Erlang (199)

  • 6.1. Przedstawiamy Erlanga (200)
  • 6.2. Dzień 1. Z wyglądu człowiek (204)
  • 6.3. Dzień 2. Zmiana form (215)
  • 6.4. Dzień 3. Czerwone pigułki (228)
  • 6.5. Erlang. Podsumowanie (241)

Rozdział 7. Clojure (245)

  • 7.1. Przedstawiamy język Clojure (246)
  • 7.2. Dzień 1. Szkolenie Luke'a (248)
  • 7.3. Dzień 2. Yoda i Moc (267)
  • 7.4. Dzień 3. Oko zła (282)
  • 7.5. Clojure. Podsumowanie (291)

Rozdział 8. Haskell (297)

  • 8.1. Przedstawiamy Haskella (297)
  • 8.2. Dzień 1. Wartości logiczne (299)
  • 8.3. Dzień 2. Wielka siła Spocka (315)
  • 8.4. Dzień 3. Łączność umysłów (326)
  • 8.5. Haskell. Podsumowanie (342)

Rozdział 9. Podsumowanie (347)

  • 9.1. Modele programowania (348)
  • 9.2. Współbieżność (351)
  • 9.3. Konstrukcje programowania (354)
  • 9.4. Znajdź swój głos (356)

Dodatek A Bibliografia (357)

Skorowidz (359)

powrót
 
Produkty Podobne
Effective Python: 90 Specific Ways to Write Better Python, 2nd Edition
Java. Podstawy. Wydanie XI
Unity. Przewodnik projektanta gier. Wydanie III
C# 7.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VI
Głębokie uczenie z TensorFlow. Od regresji liniowej po uczenie przez wzmacnianie
Era Agile. O tym, jak sprytne firmy kształtują swoją efektywność
Programowanie w języku Rust. Wydajność i bezpieczeństwo
Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta
Laravel. Wstęp do programowania aplikacji internetowych
Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie
Więcej produktów