Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki

Storytelling danych. Poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów Język: 1

978-83-283-4740-3

Cena Brutto: 59.00

Cena netto: 56.19

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Cole Nussbaumer Knaflic
Liczba_stron 271
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2019-01-08

Storytelling danych. Poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów


Rozwój technologiczny nie tylko zwiększył ilość i dostępność danych, ale również zaowocował wszechobecnością narzędzi do ich obróbki i prezentacji. W zasadzie każdy może tworzyć diagramy i prezentacje. Aby przykuć uwagę odbiorcy i przekazać mu informację zawartą w zbiorze danych, sama wiedza techniczna nie wystarczy. Problem wynika z tego, że większość ludzi nie ma naturalnej umiejętności przekładania danych na interesujące historie. Tego się po prostu trzeba nauczyć. Dopiero wtedy można mówić o skutecznym przekazie.


Ta książka jest przewodnikiem dla każdego, kto musi przekazywać informacje, robiąc przy tym użytek z danych. Szczególnie wartościowa będzie dla analityków, studentów i naukowców, a także dla każdego, kto w swojej komunikacji odwołuje się do danych. Pokazano tu prostą i intuicyjną technikę przedstawiania historii przy użyciu danych w sześciu krokach („lekcjach”). Skuteczność tej metody potwierdzono wieloma przykładami zaczerpniętymi z przeróżnych branż. Poszczególne procesy zaprezentowano za pomocą instrukcji „krok po kroku”, opisano także tok rozumowania podczas realizacji projektu graficznej wizualizacji danych. Przy tym wszystkim zawarte w książce praktyczne wskazówki są gotowe do natychmiastowego zastosowania.


Sześć kluczowych lekcji skutecznej komunikacji wizualnej:

1. Zrozumienie kontekstu.

2. Wybór odpowiedniego wykresu.

3. Eliminacja śmieci.

4. Kierowanie uwagą odbiorców.

5. Myślenie niczym projektant.

6. Przedstawianie historii.

Dane nadają sens prezentacji!

Przedmowa 7

Podziękowania 9

O autorce 11

Wstęp 13

Rozdział 1. Znaczenie kontekstu 33

Rozdział 2. Wybór skutecznego wykresu 49

Rozdział 3. Śmieci są Twoim wrogiem! 83

Rozdział 4. Pokieruj uwagą swoich odbiorców 109

Rozdział 5. Myśl jak projektant 137

Rozdział 6. Analiza wzorcowych wykresów 163

Rozdział 7. Lekcje dotyczące przedstawiania historii 177

Rozdział 8. Łączenie wszystkich elementów 199

Rozdział 9. Analizy przypadków 217

Rozdział 10. Uwagi końcowe 251

Bibliografia 267
powrót
 
Produkty Podobne
Bezpieczeństwo systemów informatycznych. Zasady i praktyka. Wydanie IV. Tom 2
UX Design. Projektowanie aplikacji dla urządzeń mobilnych
Blockchain w biznesie. Możliwości i zastosowania łańcucha bloków
Zarządzanie ludźmi w zespołach IT. Zabawne historie z życia menedżera
NoSQL, NewSQL i BigData. Bazy danych następnej generacji
Tao mikrousług. Projektowanie i wdrażanie
CSS. Kaskadowe arkusze stylów. Przewodnik encyklopedyczny. Wydanie IV
Bezpieczeństwo systemów informatycznych. Zasady i praktyka. Wydanie IV. Tom 1
Python dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV
Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C#
Więcej produktów