Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

Swift 4. Koduj jak mistrz. Wydanie IV Język: 1

978-83-283-4794-6

Cena Brutto: 67.00

Cena netto: 63.81

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Jon Hoffman
Liczba_stron 344
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2018-10-05

Swift 4

Koduj jak mistrz. Wydanie IV


Historia Swifta rozpoczęła się w 2014 r. Dziś jest najważniejszym językiem programowania dla platform macOS i iOS. Charakteryzuje się zwięzłą i przejrzystą składnią, jest przy tym wygodny i elastyczny, a jego nauka nie powinna sprawiać problemów nawet początkującym deweloperom. Od chwili jego powstania Apple co roku przedstawia nowe wydanie tego języka. Na konferencji WWDC w 2017 roku zaprezentowano wydanie o numerze 4, w którym wprowadzono sporo bardzo interesujących zmian. Każdy, kto chce pisać efektywne i bezpieczne aplikacje dla macOS i iOS, koniecznie powinien się z nimi zapoznać!


Niniejsza książka jest praktycznym podręcznikiem efektywnego programowania w języku Swift 4. Znajdziesz tu wyjaśnienie podstaw języka, następnie poznasz nowe funkcje i nauczysz się z nich korzystać podczas tworzenia aplikacji. Poza dość zasadniczymi kwestiami przedstawiono tu również zagadnienia zaawansowane, takie jak łączenie w projekcie kodu Objective-C i Swift, wykorzystanie mechanizmu ARC, używanie domknięć i zastosowanie programowania równoległego. Bardzo ciekawymi tematami poruszonymi w książce są rozszerzenia protokołów, obsługa błędów, stosowanie wzorców projektowych i współbieżności. Poznasz potężne możliwości programowania zorientowanego na protokoły. Szybko nauczysz się pisać elastyczny i łatwy w zarządzaniu kod.

W tej książce między innymi:

  • składnia i elementy języka Swift
  • kontrola przepływu działania programu
  • tworzenie bezpiecznego kodu i obsługa błędów
  • typy opcjonalne, typy generyczne i domknięcia
  • zasady pisania eleganckiego i czytelnego kodu
  • podstawowe biblioteki Swifta i wzorce projektowe

    O autorze (11)

    O recenzencie technicznym (12)

    Wprowadzenie (13)

    Rozdział 1. Pierwsze kroki w języku Swift (17)

    • Czym jest Swift? (18)
      • Funkcje języka Swift (19)
    • Plik typu playground (21)
      • Rozpoczęcie pracy z plikiem typu playground (21)
      • Typ pliku playground (24)
      • Wyświetlanie obrazu w pliku playground (25)
      • Tworzenie i wyświetlanie wykresu w pliku playground (28)
      • Czym nie jest plik typu playground? (29)
      • Składnia języka Swift (29)
      • Komentarze (30)
      • Średniki (32)
      • Nawiasy okrągłe (33)
      • Nawiasy klamrowe (33)
      • Operator przypisania nie zwraca wartości (34)
      • Białe znaki w konstrukcjach warunkowych i poleceniach przypisania są opcjonalne (35)
    • Program wyświetlający komunikat Witaj, świecie! (35)
    • Podsumowanie (37)

    Rozdział 2. Zmienne, stałe, ciągi tekstowe i operatory (39)

    • Zmienne i stałe (40)
      • Definiowanie zmiennych i stałych (41)
      • Bezpieczeństwo typu (42)
      • Inferencja typu (43)
      • Jawne określenie typu (43)
      • Typy liczbowe (44)
      • Wartości boolowskie (48)
      • Ciąg tekstowy (48)
      • Zmienne typu opcjonalnego (52)
      • Dołączanie wartości typu opcjonalnego (54)
      • Łączenie wartości typu opcjonalnego (55)
      • Typy wyliczeniowe (57)
    • Operatory (61)
      • Operator przypisania (61)
      • Operatory porównania (61)
      • Operatory arytmetyczne (62)
      • Operator reszty z dzielenia (62)
      • Złożone operatory przypisania (63)
      • Trójargumentowy operator warunkowy (63)
      • Operator logiczny NOT (63)
      • Operator logiczny AND (64)
      • Operator logiczny OR (64)
    • Podsumowanie (64)

    Rozdział 3. Krotki i kolekcje (67)

    • Typy kolekcji w Swifcie (67)
    • Modyfikowalność (68)
    • Tablica (68)
      • Tworzenie oraz inicjalizacja tablicy (69)
      • Uzyskanie dostępu do elementu tablicy (70)
      • Zliczanie elementów tablicy (71)
      • Czy tablica jest pusta? (72)
      • Dodawanie elementu do tablicy (72)
      • Wstawienie wartości do tablicy (73)
      • Zastępowanie elementu tablicy (73)
      • Usunięcie elementu z tablicy (73)
      • Połączenie dwóch tablic (74)
      • Pobranie podtablicy z tablicy (74)
      • Wprowadzenie wielu zmian w tablicy (75)
      • Algorytmy dla tablic (75)
      • Iteracja przez tablicę (78)
    • Słownik (79)
      • Utworzenie oraz inicjalizacja słownika (79)
      • Uzyskanie dostępu do wartości słownika (80)
      • Zliczanie kluczy lub wartości w słowniku (80)
      • Czy słownik jest pusty? (80)
      • Uaktualnienie wartości klucza (81)
      • Dodanie pary klucz-wartość (81)
      • Usunięcie pary klucz-wartość (82)
    • Zbiór (82)
      • Inicjalizacja zbioru (82)
      • Wstawianie elementów do zbioru (83)
      • Określenie liczby elementów w zbiorze (83)
      • Sprawdzenie, czy zbiór zawiera dany element (84)
      • Iteracja przez zbiór (84)
      • Usunięcie elementu zbioru (84)
      • Operacje na zbiorze (84)
    • Krotka (86)
    • Podsumowanie (87)

    Rozdział 4. Funkcje programu i sterowanie przebiegiem ich działania (89)

    • Czego nauczyłeś się dotąd z książki? (90)
      • Nawias klamrowy (90)
      • Nawias okrągły (90)
    • Sterowanie przebiegiem działania programu (91)
      • Konstrukcje warunkowe (91)
      • Pętla for-in (94)
      • Pętla while (96)
      • Konstrukcja switch (97)
      • Używanie bloków case i klauzul where w konstrukcjach warunkowych (101)
      • Polecenia transferu kontroli (105)
    • Funkcje (107)
      • Funkcja z pojedynczym parametrem (107)
      • Funkcja z wieloma parametrami (109)
      • Zdefiniowanie wartości domyślnych parametrów (109)
      • Zwrot wielu wartości przez funkcję (110)
      • Zwrot wartości typu opcjonalnego (111)
      • Dodawanie zewnętrznych nazw parametrów (112)
      • Używanie parametrów wariadycznych (113)
      • Parametr inout (114)
    • Zebranie wszystkiego w całość (114)
    • Podsumowanie (115)

    Rozdział 5. Klasy i struktury (117)

    • Czym są klasy i struktury? (118)
      • Podobieństwa między klasami i strukturami (118)
      • Różnice między klasami i strukturami (118)
      • Przekazywanie przez wartość kontra przez referencję (119)
    • Utworzenie klasy lub struktury (120)
      • Właściwość (120)
      • Właściwość przechowywana (120)
      • Właściwość obliczana (122)
      • Obserwator właściwości (125)
      • Metoda (126)
    • Własna metoda inicjalizacyjna (128)
      • Wewnętrzne i zewnętrzne nazwy parametru metody inicjalizacyjnej (130)
      • Metoda inicjalizacyjna, której działanie może zakończyć się niepowodzeniem (130)
    • Kontrola dostępu (132)
    • Dziedziczenie (133)
    • Nadpisanie metody lub właściwości (135)
      • Nadpisywanie metody (136)
      • Nadpisywanie właściwości (137)
      • Uniemożliwianie nadpisywania (138)
    • Protokoły (138)
    • Składnia protokołu (139)
      • Wymagania właściwości (139)
      • Wymagania metody (140)
    • Rozszerzenie (142)
    • Zarządzanie pamięcią (143)
      • Sposób działania mechanizmu ARC (143)
      • Cykl silnych odwołań (145)
    • Podsumowanie (149)

    Rozdział 6. Protokoły i rozszerzenia protokołów (151)

    • Protokół jako typ danych (152)
    • Polimorfizm za pomocą protokołów (154)
    • Rzutowanie typu i protokół (154)
    • Rozszerzenie protokołu (156)
    • Czy trzeba używać protokołów? (163)
    • Biblioteka standardowa Swifta (164)
    • Podsumowanie (165)

    Rozdział 7. Projekt oparty na protokołach (167)

    • Wymagania (168)
    • Projekt zorientowany obiektowo (168)
    • Projekt zorientowany na protokoły (174)
      • Dziedziczenie protokołu (174)
      • Kompozycja protokołu (175)
      • Programowanie zorientowane na protokoły (176)
      • Używanie klauzuli where z protokołem (179)
    • Struktura kontra klasa (180)
    • Struktura tablicy (181)
    • Podsumowanie (182)

    Rozdział 8. Tworzenie bezpiecznego kodu za pomocą atrybutu available i obsługi błędów (183)

    • Natywna obsługa błędów (184)
      • Przedstawienie błędu (184)
      • Zgłaszanie błędu (185)
      • Przechwytywanie błędu (187)
    • Atrybut available (191)
    • Podsumowanie (192)

    Rozdział 9. Niestandardowe indeksy (193)

    • Wprowadzenie do indeksów (194)
    • Indeks w tablicy Swifta (194)
    • Tworzenie i używanie niestandardowego indeksu (195)
    • Niestandardowy indeks tylko do odczytu (196)
    • Indeks obliczany (197)
    • Wartość indeksu (197)
    • Nazwa zewnętrzna dla indeksu (198)
    • Indeks wielowymiarowy (198)
    • Kiedy nie należy używać niestandardowego indeksu? (201)
    • Podsumowanie (202)

    Rozdział 10. Typy opcjonalne (203)

    • Wprowadzenie do typu opcjonalnego (203)
    • Potrzeba istnienia typów opcjonalnych w Swifcie (205)
      • Definiowanie wartości typu opcjonalnego (206)
      • Używanie wartości typu opcjonalnego (206)
    • Łączenie wartości typu opcjonalnego (211)
      • Operator koalescencji nil (213)
    • Podsumowanie (214)

    Rozdział 11. Typy generyczne (215)

    • Wprowadzenie do typu generycznego (215)
    • Funkcja generyczna (216)
    • Typ generyczny (220)
    • Indeks generyczny (223)
    • Typ powiązany (224)
    • Podsumowanie (226)

    Rozdział 12. Domknięcia (227)

    • Wprowadzenie do domknięcia (227)
    • Proste domknięcia (228)
    • Skrócona składnia domknięcia (230)
    • Używanie domknięcia wraz z algorytmem tablicy Swifta (233)
    • Samodzielne domknięcia i wskazówki dotyczące dobrego stylu (237)
    • Zmiana funkcjonalności (239)
    • Wybór domknięcia na podstawie wyniku (242)
    • Utworzenie cyklu silnych odwołań za pomocą domknięć (244)
    • Podsumowanie (247)

    Rozdział 13. Połączenie Swifta i Objective-C (249)

    • Połączenie Swifta i Objective-C (249)
    • Kiedy łączyć kod Swifta i Objective-C? (250)
    • Użycie Swifta i Objective-C w tym samym projekcie (251)
      • Utworzenie projektu (251)
      • Dodawanie pliku Swifta do projektu Objective-C (253)
      • Plik Objective-C Bridging Header - część 1. (255)
      • Dodawanie pliku Objective-C do projektu (256)
      • Klasa Objective-C Messages (258)
      • Plik Objective-C Bridging Header - część 2. (259)
      • Klasa Swifta MessageBuilder - dostęp do kodu Objective-C z poziomu Swifta (259)
      • Klasa Objective-C - dostęp do kodu Swifta z poziomu Objective-C (260)
    • Podsumowanie (261)

    Rozdział 14. Programowanie równoległe i współbieżność (263)

    • Równoległość i współbieżność (264)
      • Grand Central Dispatch (265)
      • Typ DoCalculations (266)
      • Użycie typów Operation i OperationQueue (272)
    • Podsumowanie (277)

    Rozdział 15. Formatowanie kodu Swifta i przewodnik po jego stylu (279)

    • Czym jest styl programowania? (280)
    • Twój styl programowania (281)
      • Nie używaj średnika na końcu polecenia (281)
      • Nie używaj nawiasu w konstrukcji warunkowej (281)
      • Konwencja nazw (282)
      • Komentarze (283)
      • Użycie słowa kluczowego self (284)
      • Stałe i zmienne (285)
      • Typy opcjonalne (285)
      • Użycie inferencji typu (286)
      • Użycie skróconych deklaracji kolekcji (287)
      • Użycie konstrukcji switch zamiast wielu poleceń if (287)
      • Nie pozostawiaj w aplikacji kodu umieszczonego w komentarzu (287)
    • Podsumowanie (288)

    Rozdział 16. Podstawowe biblioteki Swifta (289)

    • System wczytywania adresów URL (290)
      • URLSession (291)
      • URLSessionConfiguration (291)
      • URLSessionTask (291)
      • URL (292)
      • URLRequest (292)
      • HTTPURLResponse (292)
      • Usługa sieciowa typu REST (292)
      • Wykonywanie żądania HTTP GET (293)
      • Wykonywanie żądania HTTP POST (296)
    • Formatter (298)
      • DateFormatter (298)
      • NumberFormatter (300)
      • FileManager (301)
    • Kodowanie i dekodowanie danych JSON (304)
      • Użycie JSONEncoder (305)
      • Użycie JSONDecoder (306)
    • Podsumowanie (307)

    Rozdział 17. Wzorce projektowe w Swifcie (309)

    • Czym są wzorce projektowe? (310)
    • Wzorce konstrukcyjne (311)
      • Wzorzec singleton (312)
      • Wzorzec budowniczego (315)
    • Wzorce strukturalne (320)
      • Wzorzec mostu (320)
      • Wzorzec fasady (324)
      • Wzorzec pełnomocnika (327)
    • Wzorce operacyjne (330)
      • Wzorzec polecenia (330)
      • Wzorzec strategii (333)
    • Podsumowanie (335)

    Skorowidz (337)

powrót
 
Produkty Podobne
Java. Przewodnik dla początkujących. Wydanie VII
Architektura ewolucyjna. Projektowanie oprogramowania i wsparcie zmian
Młodzi giganci programowania. Scratch
Projektowanie systemów rozproszonych. Wzorce i paradygmaty dla skalowalnych, niezawodnych usług
UX w projektowaniu witryn internetowych
Angular: instalacja i działanie. Nauka krok po kroku
Data science od podstaw. Analiza danych w Pythonie
Visual Studio 2017. Tworzenie aplikacji Windows w języku C#
Visual Studio 2017. Tworzenie aplikacji Windows w języku C#
Swift 4. Koduj jak mistrz. Wydanie IV
Więcej produktów