Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie \ C#

TDD z wykorzystaniem C# 7. Programowanie sterowane testam Język: 1

978-83-283-5653-5

Cena Brutto: 69.00

Cena netto: 65.71

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor John Callaway, Clayton Hunt
Liczba_stron 360
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2019-09-11
TDD z wykorzystaniem C# 7. Programowanie sterowane testam

Coraz więcej profesjonalnych środowisk produkcyjnych opiera się na oprogramowaniu. Ewentualne błędy w pracy kodu mogą prowadzić do poważnych konsekwencji - dlatego od rozwiązań informatycznych wymaga się solidności i poprawności. Równocześnie oczekuje się wydajnego działania, skalowalności i podatności na modyfikacje, a także możliwości łatwego utrzymania kodu. Aplikacje utworzone zgodnie z paradygmatem TDD są w większym stopniu testowalne i zapewniają wysoki poziom poprawnej, stabilnej pracy. Sprawia to, że coraz więcej zespołów programistycznych skłania się ku TDD, mimo że zautomatyzowane testowanie bywa czasochłonne, pracochłonne i dość trudne w implementacji.


To książka przeznaczona dla tych, którzy chcą dogłębnie zrozumieć istotę TDD. Omówiono tu wszystkie aspekty TDD, włączając w to podstawy, dzięki którym średnio zaawansowany programista komfortowo rozpocznie budowę aplikacji zgodnie z tym paradygmatem. Przedstawiono zasady definiowania i testowania granic, a także pojęcie abstrahowania kodu zewnętrznego. W książce pojawiają się też - wprowadzane stopniowo - bardziej zaawansowane koncepcje, takie jak szpiedzy, imitacje i fałszywki. Pokazano w niej, w jaki sposób za pomocą TDD można przekształcić wymagania i historie użytkownika w funkcjonującą aplikację. Sporo miejsca poświęcono pisaniu różnych rodzajów testów, również integracyjnych. Poszczególne koncepcje zostały zilustrowane praktycznymi fragmentami kodu napisanego w C# i JavaScripcie.


W tej książce między innymi:

  • koncepcje programowania sterowanego testami i przygotowanie środowiska do pracy
  • różne podejścia do budowania aplikacji i sterowania testami
  • poprawa elastyczności aplikacji i jej podatności na przyszłe modyfikacje
  • TDD w warunkach zmieniających się wymagań
  • rozwiązywanie problemów z kodem zastanym

Przedmowa 9

O autorach 11

O korektorze merytorycznym 12

Wprowadzenie 13

Rozdział 1. Dlaczego TDD jest ważne? 17

  • Najpierw trochę o nas 18
    • Historia Johna 18
    • Historia Claytona 18
  • Czym jest TDD? 19
  • Podejście do TDD 19
    • Podejście alternatywne 20
    • Proces 20
    • Po co zawracać sobie tym głowę? 21
  • Argumenty przeciwko TDD 21
    • Testowanie wymaga czasu 21
    • Testowanie jest kosztowne 22
    • Testowanie jest trudne 22
    • Nie wiemy jak 22
  • Argumenty za TDD 23
    • Mniejsza pracochłonność testowania manualnego 23
    • Mniej błędów 23
    • Pewien poziom poprawności 23
    • Brak strachu przed refaktoryzacją 24
    • Lepsza architektura 24
    • Szybsza praca 24
  • Różne rodzaje testów 25
    • Testy jednostkowe 25
    • Testy akceptacyjne 25
    • Testy integracyjne 25
    • Testy typu end-to-end 26
    • Liczba testów poszczególnych rodzajów 26
  • Części testu jednostkowego 26
    • Aranżacja 26
    • Akcja 26
    • Asercja 27
  • Wymagania 27
    • Dlaczego wymagania są ważne? 27
    • Historie użytkownika 27
    • Gherkin 29
  • Nasze pierwsze testy w C# 31
    • Rozwijanie aplikacji z testami 33
  • Nasze pierwsze testy w JavaScripcie 34
  • Dlaczego to ma znaczenie? 37
  • Podsumowanie 37

Rozdział 2. Przygotowanie środowiska testowego w .NET 39

  • Instalacja SDK .NET Core 39
    • Przygotowanie VS Code 40
  • Tworzenie projektu w VS Code 44
  • Przygotowanie Visual Studio Community 45
    • Pobieranie Visual Studio Community 46
    • Instalacja Visual Studio Community 46
  • Przesiadka na xUnit 46
    • Programistyczne kata 47
    • Stworzenie projektu 47
  • Czym jest Speaker Meet? 50
    • Projekt Web API 51
  • Podsumowanie 55

Rozdział 3. Przygotowanie środowiska testowego w JavaScripcie 57

  • Node.js 57
    • Czym jest Node? 58
    • Po co nam Node? 58
    • Instalacja Node 58
    • NPM 61
  • Szybkie wprowadzenie do IDE dedykowanych dla JavaScriptu 62
    • Visual Studio Code 63
    • WebStorm 64
  • Create React App 65
    • Czym jest Create React App? 66
    • Instalacja modułu globalnego 66
    • Tworzenie aplikacji za pomocą Reacta 66
    • Mocha i Chai 67
  • Szybkie kata sprawdzające środowisko 72
    • Wymagania 72
    • Wykonanie 72
    • Rozpoczęcie kata 73
  • Podsumowanie 76

Rozdział 4. Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem pracy? 77

  • Nietestowalny kod 78
    • Wstrzykiwanie zależności 78
    • Wyodrębnianie oprogramowania zewnętrznego 79
    • Sobowtóry testowe 79
    • Frameworki imitujące 80
    • Zasady SOLID 80
    • Powitanie zależne od czasu 83
    • Kruche testy 84
    • Rodzaje sobowtórów testowych 86
    • Przykład wielopoziomowy 93
  • Podsumowanie 100

Rozdział 5. Tabula rasa - podejście do aplikacji na sposób TDD 101

  • Gdzie zacząć? 101
  • Golenie jaka 102
    • Duży projekt od razu 103
  • Czysta kartka 103
    • Po jednym kawałku 103
    • Minimalny wykonalny produkt 104
    • Inny sposób myślenia 104
    • Nie będziesz tego potrzebować 104
  • Małe testy 105
  • Adwokat diabła 106
  • Najpierw testy ścieżek negatywnych 109
  • Kiedy testowanie jest bolesne 113
    • Symulacja 113
    • Najpierw asercja 114
    • Bądź zorganizowany 114
  • Rozbicie aplikacji Speaker Meet 114
    • Prelegenci 114
    • Społeczności 115
    • Konferencje 115
    • Wymagania techniczne 115
  • Podsumowanie 115

Rozdział 6. Podejście do problemu 117

  • Zdefiniowanie problemu 117
  • Przetrawienie problemu 118
    • Epiki, funkcje i historie - ojej! 118
    • Problem Speaker Meet 120
  • Architektura heksagonalna wielowarstwowa 126
    • Architektura heksagonalna 127
    • Podstawowe, ale wydajne podziały wielowarstwowe 127
  • Kierunek testowania 130
    • Od tyłu do przodu 130
    • Od przodu do tyłu 137
    • Od wewnątrz na zewnątrz 144
  • Podsumowanie 148

Rozdział 7. Sterowanie testami aplikacji C# 149

  • Przegląd wymagań 149
  • Lista prelegentów 150
    • API 150
    • Testy API 151
    • Usługa 156
    • Testy usługi 156
    • Czyste testy 160
    • Repozytorium 161
    • Wykorzystanie fabryki z FakeRepository 163
  • Szczegóły prelegentów 165
    • API 165
    • Testy API 165
    • Usługa 169
    • Testy usługi 169
    • Czyste testy 172
    • Coś więcej z repozytorium 172
    • Dodatkowa praca związana z fabryką 173
    • Testowanie przypadków wyjątkowych 174
  • Podsumowanie 176

Rozdział 8. Wyodrębnianie problemów na zewnątrz 177

  • Odseparowanie problemów 177
    • Gravatar 178
    • Planowanie na przyszłość 185
  • Abstrahowanie warstwy danych 185
    • Rozszerzanie wzorca repozytorium 186
    • Zapewnienie funkcji 191
  • Tworzenie generycznego repozytorium 210
    • Krok pierwszy: abstrahowanie interfejsu 210
    • Krok drugi: abstrahowanie klasy konkretnej 211
    • Krok trzeci: zmiana testów, aby wykorzystywały repozytorium generyczne 215
    • Entity Framework 219
    • Wstrzykiwanie zależności 222
  • Podsumowanie 223

Rozdział 9. Testowanie aplikacji napisanej w JavaScripcie 225

  • Tworzenie aplikacji za pomocą Reacta 226
    • Wyodrębnienie aplikacji 226
    • Konfiguracja bibliotek Mocha, Chai, Enzyme i Sinon 226
  • Plan 228
    • Komponent React 228
    • Rzut oka na testowalność Reduxa 229
    • Testy jednostkowe usługi API 230
  • Lista prelegentów 230
    • Imitacja usługi API 231
    • Akcja pobierania wszystkich prelegentów 235
    • Reduktor dla pobierania wszystkich prelegentów 239
    • Komponent listy prelegentów 240
  • Szczegóły prelegenta 246
    • Rozbudowa imitacji usługi API 246
    • Akcja pobierania prelegenta 248
    • Reduktor dla pobierania prelegenta 254
    • Komponent dla szczegółów prelegenta 257
  • Podsumowanie 260

Rozdział 10. Kwestia integracji 261

  • Implementacja rzeczywistej usługi API 261
    • Zamiana imitacji API na prawdziwą usługę 262
    • Wykorzystanie biblioteki Sinon do imitacji odpowiedzi Ajaxa 264
    • Konfiguracja aplikacji 273
  • Testy integracyjne od początku do końca 273
    • Zalety 273
    • Wady 274
    • Ile testów end-to-end trzeba mieć? 274
  • Konfiguracja API 274
    • Projekt dla testów integracyjnych 275
    • Gdzie zacząć? 275
    • Weryfikacja odwołań repozytorium do bazy 275
    • Weryfikacja, czy usługa odwołuje się do bazy przez repozytorium 278
    • Weryfikacja odwołań API do usługi 280
  • Podsumowanie 284

Rozdział 11. Zmiany w wymaganiach 285

  • Witaj, świecie 286
    • Zmiana wymagań 286
  • FizzBuzz 287
    • Nowa funkcja 287
  • Aplikacja TODO 289
    • Oznaczanie jako wykonane 289
    • Dodanie testów 289
    • Kod produkcyjny 290
    • Dodanie testów 290
    • Kod produkcyjny 292
  • Zmiany w aplikacji Speaker Meet 293
    • Zmiany po stronie serwera 293
    • Zmiany po stronie interfejsu 295
  • Co teraz? 296
    • Przedwczesna optymalizacja 296
  • Podsumowanie 297

Rozdział 12. Problem z kodem zastanym 299

  • Czym jest kod zastany? 299
    • Dlaczego kod staje się zły? 300
    • Kiedy projekt staje się projektem zastanym? 300
    • Co możemy zrobić, aby zapobiec powstawaniu kodu zastanego? 301
  • Typowe problemy wynikające z kodu zastanego 302
    • Niezamierzone skutki uboczne 302
    • Nadmierna optymalizacja 303
    • Zbyt sprytny kod 304
    • Ścisłe łączenie z kodem zewnętrznym 304
  • Problemy przeszkadzające w dodawaniu testów 305
    • Bezpośrednia zależność od frameworka lub kodu zewnętrznego 305
    • Prawo Demeter 306
    • Praca w konstruktorze 306
    • Globalny stan 307
    • Metody statyczne 307
    • Duże klasy i funkcje 307
  • Radzenie sobie z problemami wynikającymi z kodu zastanego 308
    • Bezpieczna refaktoryzacja 308
    • Pierwsze testy 310
  • Idąc dalej 312
    • Naprawa błędów 313
    • Niebezpieczna refaktoryzacja 313
  • Podsumowanie 313

Rozdział 13. Sprzątanie bałaganu 315

  • Dziedziczenie kodu 315
    • Gra 316
    • Prośba o zmianę 316
  • Czasami dostajesz od życia cytryny 317
    • Zaczynamy 317
    • Abstrakcja klasy zewnętrznej 320
    • Niespodziewane dane wsadowe 324
    • Szukanie sensu w szaleństwie 329
    • Końcowe upiększanie 335
    • Gotowy na ulepszenia 337
  • Podsumowanie 349

Rozdział 14. Pokaż się z najlepszej strony 351

  • Co omówiliśmy? 351
  • Idąc naprzód 352
    • TDD to osobisty wybór 352
    • Nie potrzebujesz pozwolenia 353
    • Rozwijaj aplikacje poprzez testy 353
  • Wprowadzanie TDD do Twojego zespołu 353
    • Nie zmuszaj nikogo do TDD 354
    • Grywalizacja TDD 354
    • Pokaż zespołowi zalety 354
    • Kontroluj rezultaty 355
  • Powrót do świata jako ekspert TDD 355
    • Poszukaj mentora 355
    • Zostań mentorem 356
    • Praktykuj, praktykuj, praktykuj 356
  • Podsumowanie 357

Skorowidz 358

powrót
 
Produkty Podobne
TDD z wykorzystaniem C# 7. Programowanie sterowane testam
Uczenie maszynowe w C#. Szybkie, sprytne i solidne aplikacje
C# 7 i .NET Core 2.0. Programowanie wielowątkowych i współbieżnych aplikacji
Struktury danych i algorytmy w języku C#. Projektowanie efektywnych aplikacji
Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C#
Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II
C# 7.1 i .NET Core 2.0 dla programistów aplikacji wieloplatformowych
Visual Studio 2017. Tworzenie aplikacji Windows w języku C#
Bardziej efektywny C#. 50 sposobów ulepszenia języka C#
Język C# w 7 dni. Solidne podstawy programowania obiektowego
Więcej produktów