Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie \ JAVA

Testowanie aplikacji Java za pomocą JUnit Język: 1

978-83-283-3828-9

Cena Brutto: 39.00

Cena netto: 37.14

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Radosław Sokół
Liczba_stron 176
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2018-01-06
Testowanie aplikacji Java za pomocą JUnit

Jednym z największych wyzwań współczesnej inżynierii oprogramowania jest zapewnienie właściwej jakości tworzonych produktów, którą można osiągnąć w dużej mierze dzięki odpowiedniej weryfikacji kodu. Odpowiedzią na potrzeby branży są testy automatyczne, a wśród najważniejsze to z pewnością testy jednostkowe. Nie tylko umożliwiają one ciągłe, bezproblemowe i szybkie sprawdzanie poprawności pisanego kodu, lecz również pozwalają wyeliminować regresję i poprawić jakość architektury tworzonych rozwiązań, a także stanowią dla nich doskonałą dokumentację.


Jeśli nie chcesz zostać w tyle, również Ty powinieneś zacząć pisać testy jednostkowe do swoich programów tworzonych w języku Java. Pomoże Ci w tym książka prezentująca koncepcję UT, bibliotekę JUnit, rozszerzenie AssertJ oraz biblioteki EqualsVerifier, Mockito i Google Guava. Poznasz dzięki niej sposoby pisania testów, refaktoryzowania kodu oraz imitowania działania funkcji i bazy danych. Dowiesz się też, jak w praktyce stosować metodyki TDD i TAD. A wszystkiego nauczysz się dzięki wziętym z życia przykładom oraz zadaniom do samodzielnego wykonania.


    Wstęp (7)

    Rozdział 1. Testy jednostkowe (11)

    • 1.1. Pierwszy przykład (12)
    • 1.2. Ścieżki kodu (13)
    • 1.3. Testy jednostkowe (17)
      • 1.3.1. Wykorzystanie biblioteki JUnit (18)
      • 1.3.2. Klasy testów (18)
      • 1.3.3. Szkielet klasy testu (18)
      • 1.3.4. Pierwsze testy (20)
      • 1.3.5. Uruchomienie testów (22)
      • 1.3.6. Raport z testów (24)
      • 1.3.7. Spodziewanie się sytuacji wyjątkowej (25)
      • 1.3.8. Cykl życia klasy testów (29)
      • 1.3.9. Inne założenia testowe (34)
      • 1.3.10. Ignorowanie testów (35)
      • 1.3.11. Pokrycie testami (36)
    • 1.4. Refaktoryzacja (38)
      • 1.4.1. Klasa poddawana refaktoryzacji (39)
      • 1.4.2. Testy (40)
      • 1.4.3. Klasa po poprawkach (45)
      • 1.4.4. Refaktoryzacja (48)
    • 1.5. Podsumowanie (49)

    Rozdział 2. Imitacje (51)

    • 2.1. Klasy imitacji (52)
      • 2.1.1. Podstawy (53)
      • 2.1.2. Główny moduł aplikacji przed dostosowaniem do testów (57)
      • 2.1.3. Dostosowanie głównego modułu aplikacji do testów (58)
      • 2.1.4. Utworzenie imitacji klasy przechowywania danych (60)
      • 2.1.5. Testowanie głównego modułu aplikacji (61)
      • 2.1.6. Usuwanie usterek (64)
    • 2.2. Obiekty imitacji (65)
      • 2.2.1. Biblioteka Mockito (66)
      • 2.2.2. Najprostszy przykład wykorzystania (67)
      • 2.2.3. Imitacja modułu składowania danych ocen (72)
      • 2.2.4. Swobodne konfigurowanie obiektów imitacji (77)
      • 2.2.5. Zliczanie wywołań imitowanych metod (79)
      • 2.2.6. Tworzenie obiektów imitacji na bazie klas imitacji (81)
    • 2.3. Podsumowanie (84)

    Rozdział 3. Płynne definicje testów (87)

    • 3.1. Biblioteka AssertJ (88)
    • 3.2. Budowanie kryteriów (88)
      • 3.2.1. Klasa przykładowa (88)
      • 3.2.2. Testy jednostkowe (89)
      • 3.2.3. Kompletna treść przykładu (99)
    • 3.3. Inne kryteria (102)
      • 3.3.1. Typy skalarne (102)
      • 3.3.2. Typy tablicowe i kolekcje (105)
    • 3.4. Podsumowanie (107)

    Rozdział 4. Programowanie ukierunkowane na testy (109)

    • 4.1. Programowanie bazujące na kontraktach (110)
      • 4.1.1. Kontrakty wejściowe (110)
      • 4.1.2. Kontrakty wyjściowe (115)
    • 4.2. Programowanie ukierunkowane na testy (116)
      • 4.2.1. Projekt klasy (117)
      • 4.2.2. Testy jednostkowe (118)
      • 4.2.3. Uzupełnianie implementacji (121)
      • 4.2.4. Kompletna implementacja (124)
    • 4.3. Programowanie wspomagane testami (125)
      • 4.3.1. Interfejs klasy (126)
      • 4.3.2. Szkielet klasy (127)
      • 4.3.3. Implementacja i testy (128)
    • 4.4. Podsumowanie (145)

    Rozdział 5. Imitowanie baz danych (147)

    • 5.1. Dołączanie Derby do projektu (148)
    • 5.2. Definiowanie testowej jednostki utrwalania (149)
    • 5.3. Tworzenie zarządcy utrwalania (150)
    • 5.4. Szkielet klasy testowej (151)
    • 5.5. Przykład wykorzystania (154)
      • 5.5.1. Klasa encji zakładki strony (154)
      • 5.5.2. Klasa usługi zarządzania zakładkami (159)
      • 5.5.3. Całość tekstu źródłowego (165)
    • 5.6. Podsumowanie (169)

    Skorowidz (171)

powrót
 
Produkty Podobne
Java. Przewodnik dla początkujących. Wydanie VII
Java. Efektywne programowanie. Wydanie III
Java w 24 godziny. Wydanie VIII
Programowanie w języku Java. Podejście interdyscyplinarne. Wydanie II
Java 9. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie II
JavaFX 9. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
Data Structures and Abstractions with Java, 5th Edition
Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
Nowoczesne receptury w Javie. Proste rozwiązania trudnych problemów
Java. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie II
Więcej produktów