Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie \ HTML, XML, XHTML

Tworzenie gier internetowych. Receptury Język: 1

978-83-246-8042-9

Cena Brutto: 49.00

Cena netto: 46.67

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Evan Burchard
Liczba_stron 320
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2014-01-20

Tworzenie gier internetowych. Receptury


Zacznij tworzyć gry uruchamiane w przeglądarce internetowej!

JavaScript i HTML5 zyskuje na popularności. Te dwa języki w połączeniu dają duże możliwości. Efekty, które do chwili obecnej wydawały się nieosiągalne do uzyskania w przeglądarce internetowej bez Flash'a lub dodatków Java, teraz możesz uzyskać bez problemu. Zostało to zauważone przez wydawców gier. Zacznij tworzyć coraz bardziej zaawansowane gry i aplikacje które można obsługiwać w przeglądarce internetowej! Ta książka w tym Ci pomoże. Pochodzi z popularnej serii książek Receptury. Autor przedstawia zagadnienia zaczynające się od postawienia pytania, jak rozwiązać pewne zadanie. Następnie przedstawia odpowiedź. W ten sposób nauczysz się jak rysować na kanwie, budować interakcję z użytkownikiem aplikacji, oraz jak stylizować stronę. Każdy z rozdziałów przedstawionych w książce składa się z receptur, które pozwolą Ci stworzyć konkretny rodzaj gry (platformówki, strzelanki, RPG czy strategię czasu rzeczywistego). Książka przeznaczona jest dla programistów rozpoczynających przygodę z pisaniem własnych gier, jak i dla bardziej zaawansowanych twórców.


Z książką dowiesz się jak:

  • wykorzystywać maski bitowe
  • rysować na kanwie
  • wykryć kolizję
  • stworzyć grę która będzie na tyle ciekawa że zyska sporą popularność

Pragniemy Państwa zapewnić, iż dokładamy wszelkich możliwych starań, by opisy książek i podręczników, zawarte na naszych stronach internetowych, zawierały bieżące i wiarygodne materiały. Może jednak, mimo naszych wysiłków, w opisy książek wkraść się przekłamanie z naszej strony niezamierzone. Nie może to stanowić powodu do roszczeń. O ile macie Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości - prosimy o kontakt z działem handlowym. Tam nasi specjaliści postarają się odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania zanim podejmiecie Państwo decyzje o złożeniu zamówienia.
#

Przedmowa (11)
O autorze (13)
Wstęp (15)
Rozdział 1. Quiz (19)
  • Receptura. Tworzenie zbioru pytań (20)
  • Receptura. Ukrywanie i pokazywanie quizu (25)
  • Receptura. Przywracanie pytań do widoku (26)
  • Receptura. Lista zakupów (28)
  • Receptura. Które odpowiedzi są poprawne (32)
  • Podsumowanie (34)
Rozdział 2. Fikcja interaktywna (37)
  • Receptura. Stylizowane strony (38)
  • Receptura. Zmienianie stron (41)
  • Receptura. Dodanie schowka z obsługą funkcji przeciągania i upuszczania (44)
  • Receptura. Dodawanie złożonych interakcji (50)
  • Receptura. Okruszki (59)
  • Receptura. Dramatyczne zakończenie (61)
  • Podsumowanie (63)
Rozdział 3. Impreza (65)
  • Receptura. Tworzenie przykładowej gry przy użyciu silnika atom.js (66)
  • Receptura. Rysowanie na kanwie (70)
  • Receptura. Rysowanie dziur (72)
  • Receptura. Rysowanie kreta (74)
  • Receptura. Umieszczanie kretów w dziurach (77)
  • Receptura. Dynamiczne pokazywanie kreta (79)
  • Receptura. Bicie kretów (80)
  • Pogrążanie się w rozpaczy z powodu elementu <audio> HTML5 (83)
  • Podsumowanie (85)
Rozdział 4. Puzzle (87)
  • Receptura. Renderowanie przy użyciu biblioteki easel.js (88)
  • Receptura. Renderowanie większej liczby obiektów (92)
  • Receptura. Tworzenie par (94)
  • Receptura. Dopasowywanie i usuwanie par (97)
  • Receptura. Ukrywanie i przekręcanie obrazków (99)
  • Receptura. Wygrywanie i przegrywanie (100)
  • Receptura. Buforowanie i wydajność (104)
  • Receptura. Dopasowywanie par zamiast duplikatów (106)
  • Podsumowanie (110)
Rozdział 5. Gry platformowe (113)
  • Wprowadzenie do biblioteki melon.js (114)
  • Receptura. Tworzenie mapy kafelkowej (114)
  • Receptura. Uruchamianie gry (116)
  • Receptura. Dodawanie postaci (119)
  • Receptura. Budowa mapy kolizji (121)
  • Receptura. Chodzenie i skakanie (121)
  • Receptura. Ekran tytułowy (123)
  • Receptura. Dodawanie przedmiotów do zbierania (125)
  • Receptura. Wrogowie (126)
  • Receptura. Zwiększanie mocy postaci (128)
  • Receptura. Przegrywanie, wygrywanie oraz informacje (129)
  • Podsumowanie (131)
Rozdział 6. Bijatyki (133)
  • Receptura. Podstawowe wiadomości o bibliotece game.js (134)
  • Receptura. Wybieranie poszczególnych sprite'ów z zestawu (136)
  • Receptura. Odbieranie danych od dwóch graczy (137)
  • Receptura. Poruszanie się i zmienianie formy (141)
  • Receptura. Przyjmowanie danych od obu graczy naraz (144)
  • Receptura. Implementacja masek bitowych (146)
  • Receptura. Maskowanie kolizji (150)
  • Receptura. Niszczenie z wzajemnością (152)
  • Podsumowanie (156)
Rozdział 7. Strzelanka (159)
  • Trochę podstawowych informacji o renderowaniu (160)
  • Receptura. Wstęp do gameQuery (160)
  • Receptura. Dodawanie wrogów (163)
  • Receptura. Tworzenie pojazdu (167)
  • Receptura. Kolizje z wrogami (169)
  • Receptura. Strzelanie (170)
  • Receptura. Uzupełnianie mocy (172)
  • Podsumowanie (174)
Rozdział 8. Gry FPS (177)
  • Receptura. Wprowadzenie do biblioteki Jaws (178)
  • Receptura. Tworzenie mapy dwuwymiarowej (179)
  • Receptura. Dodawanie postaci gracza (182)
  • Receptura. Raycasting widoku z góry (186)
  • Receptura. Imitacja trójwymiarowości przy użyciu raycastingu (190)
  • Receptura. Dodawanie kamery (192)
  • Receptura. Uatrakcyjnianie świata pod względem wizualnym (196)
  • Receptura. Dodawanie przyjaciół i wrogów (200)
  • Podsumowanie (207)
Rozdział 9. RPG (209)
  • Receptura. Wprowadzenie do biblioteki enchant.js (210)
  • Receptura. Tworzenie mapy (211)
  • Receptura. Dodawanie gracza (214)
  • Receptura. Dodawanie warstwy kolizji (217)
  • Receptura. Ekran stanu (220)
  • Receptura. Interakcja z postaciami w grze (223)
  • Receptura. Tworzenie schowka (226)
  • Receptura. Tworzenie sklepu (228)
  • Receptura. Tworzenie interfejsu bitwy (235)
  • Receptura. Zapisywanie gry przy użyciu API Local Storage HTML5 (245)
  • Podsumowanie (247)
Rozdział 10. Gry RTS (249)
  • Potrzebujemy serwera (250)
  • Receptura. Instalacja i uruchamianie Node (251)
  • Receptura. Synchronizacja przy użyciu biblioteki Socket.IO (254)
  • Receptura. Tworzenie mapy izometrycznej przy użyciu silnika crafty.js (257)
  • Receptura. Rysowanie jednostek (259)
  • Receptura. Poruszanie jednostkami (263)
  • Receptura. Sterowanie gracza i widoczność (265)
  • Receptura. Kolizje dla destrukcji i sprawdzenia przeciwnika (270)
  • Podsumowanie (275)
Rozdział 11. Dalszy rozwój (277)
  • Co się wydarzyło? (278)
  • Co dalej? (278)
Dodatek A. Podstawy JavaScriptu (281)
  • Główne typy API w JavaScripcie (282)
    • API rdzenne (282)
    • Implementacja API (282)
    • API bibliotek (282)
    • Własne API (283)
  • Instrukcje (283)
  • Zmienne (283)
  • Łańcuchy (284)
  • Liczby (284)
  • Tablice (284)
  • Funkcje (285)
  • Obiekty (285)
  • Instrukcje warunkowe (286)
  • Pętle (286)
  • Komentarze (287)
Dodatek B. Kontrola jakości (289)
  • Przeglądarkowe narzędzia do diagnostyki błędów (290)
  • Testowanie (291)
  • Współpraca (292)
Dodatek C. Zasoby (295)
  • Silniki gier (296)
  • Edytory tekstu (297)
  • Przeglądarki (297)
  • Inne narzędzia (298)
  • Tworzenie i wyszukiwanie sztuki (299)
  • Dema i poradniki (299)
  • Książki (300)
  • Portale internetowe (300)
Skorowidz (303)
powrót
 
Produkty Podobne
Tworzenie gier w języku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II
Learning HTTP/2
HTML, CSS i JavaScript dla każdego. Wydanie VII
Responsive Web Design. Projektowanie elastycznych witryn w HTML5 i CSS3. Wydanie II
Bootstrap. Praktyczne projekty
HTML, CSS & JavaScript Web Publishing in One Hour a Day, Sams Teach Yourself: Covering HTML5, CSS3, and jQuery, 7th Edition
Stwórz swoją własną stronę WWW. Komiksowy kurs HTML-a, CSS-a i WordPressa
HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript
Web Development Recipes, 2nd Edition
Responsywne strony WWW dla każdego
Więcej produktów