Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

UML 2.1. Ćwiczenia Język: 1

83-246-0612-2

Cena Brutto: 27.30

Cena netto: 26.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Stanisław Wrycza, (praca zbiorowa)
Liczba_stron 248
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2007-03-22
Poziom All Levels

Jednym z najbardziej uciążliwych etapów projektowania systemów informatycznych jest specyfikacja ich zadań i założeń. Konieczność znalezienia wspólnego języka, którym posługiwaliby się potencjalni użytkownicy, inwestorzy i wykonawcy systemu, jest wyjątkowo trudnym zadaniem. Idealnym rozwiązaniem tego problemu jest język UML -- zespół diagramów stanowiących metody i techniki analizy i projektowania systemu i jego elementów składowych. Narzędzia służące do komputerowego wspomagania projektowania z wykorzystaniem języka UML, nazywane narzędziami CASE, pozwalają nie tylko na stworzenie tych diagramów, ale także na wygenerowanie na ich podstawie dokumentacji projektowej oraz szkieletu kodu źródłowego.

Książka 'UML 2.1. Ćwiczenia' to wprowadzenie do modelowania systemów informatycznych z zastosowaniem języka UML i narzędzi CASE. Czytając ją i wykonując zawarte w niej ćwiczenia, poznasz elementy UML-a oraz zadania diagramów i sposoby ich tworzenia. Nauczysz się korzystać z narzędzia Enterprise Architect -- jednej z najpopularniejszych aplikacji CASE. Dowiesz się nie tylko tego, w jaki sposób rysować w nim diagramy, ale także jak za jego pomocą tworzyć dokumentację i zarys kodu. Przeczytasz także o inżynierii zwrotnej -- generowaniu diagramów na podstawie kodu źródłowego.

  • Diagramy przypadków użycia
  • Diagramy klas
  • Diagramy sekwencji i czynności
  • Diagramy wdrożeniowe
  • Instalacja i konfiguracja programu Enterprise Architect
  • Tworzenie dokumentacji systemu
  • Generowanie kodu
  • Inżynieria zwrotna

Stwórz odpowiedni model systemu informatycznego
i przekonaj się, jak bardzo ułatwi Ci on dalszą pracę.

UML 2.1. Ćwiczenia -- spis treści

Wstęp (7)

Część I Diagramy języka UML 2.1 (11)

Rozdział 1. Studia przypadków (13)

  • 1.1. Składanie zleceń przez Dom Maklerski (13)
  • 1.2. System Informatyczny GPW (16)
  • 1.3. Integracja systemów firm z systemem Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (18)
  • 1.4. System wspomagający wybór optymalnego pakietu taryfowego w sieciach telefonii komórkowej (20)
  • 1.5. Aukcje internetowe (22)
  • 1.6. Systemy CRM (23)
  • 1.7. Zintegrowana platforma edukacyjna nauczania przez Internet (platforma e-learningowa) (25)

Rozdział 2. Diagramy przypadków użycia (29)

  • 2.1. Ćwiczenia (29)
  • 2.2. Zadania (46)

Rozdział 3. Diagramy klas i obiektów (49)

  • 3.1. Ćwiczenia (49)
  • 3.2. Zadania (62)

Rozdział 4. Diagramy czynności (67)

  • 4.1. Ćwiczenia (67)
  • 4.2. Zadania (76)

Rozdział 5. Diagramy maszyny stanowej (81)

  • 5.1. Ćwiczenia (81)
  • 5.2. Zadania (87)

Rozdział 6. Diagramy sekwencji (89)

  • 6.1. Ćwiczenia (89)
  • 6.2. Zadania (95)

Rozdział 7. Diagramy komunikacji (99)

  • 7.1. Ćwiczenia (99)
  • 7.2. Zadania (106)

Rozdział 8. Diagramy harmonogramowania (109)

  • 8.1. Ćwiczenie (109)
  • 8.2. Zadania (113)

Rozdział 9. Diagramy sterowania interakcją (117)

  • 9.1. Ćwiczenia (117)
  • 9.2. Zadania (121)

Rozdział 10. Diagramy wdrożeniowe (komponentów i rozlokowania) (123)

  • 10.1. Ćwiczenia (123)
  • 10.2. Zadania (131)

Rozdział 11. Diagramy struktur połączonych (133)

  • 11.1. Ćwiczenia (133)
  • 11.2. Zadania (137)

Rozdział 12. Diagramy pakietów (139)

  • 12.1. Ćwiczenia (139)
  • 12.2. Zadania (147)

Część II Komputerowe wspomaganie tworzenia systemu na podstawie jezyka UML 2.1 (149)

Rozdział 13. Pakiet CASE Enterprise Architect - modelowanie w języku UML 2.1 (151)

  • 13.1. Wprowadzenie (151)
  • 13.2. Ćwiczenia (152)
  • 13.3. Zadania (180)

Rozdział 14. Integracja dokumentacji systemu (183)

  • 14.1. Ćwiczenia (183)
  • 14.2. Zadania (204)

Rozdział 15. Generowanie kodu źródłowego i inżynieria zwrotna (207)

  • 15.1. Ćwiczenia (207)
  • 15.2. Zadania (216)

Rozdział 16. UML a programowanie (217)

  • 16.1. Wprowadzenie (217)
  • 16.2. Ćwiczenia (219)
  • 16.3. Zadania (235)

Dodatki (237)

Literatura (239)

  • Źródła drukowane (239)
  • Źródła elektroniczne (243)

powrót
 
Produkty Podobne
Effective Python: 90 Specific Ways to Write Better Python, 2nd Edition
Java. Podstawy. Wydanie XI
Unity. Przewodnik projektanta gier. Wydanie III
C# 7.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VI
Głębokie uczenie z TensorFlow. Od regresji liniowej po uczenie przez wzmacnianie
Era Agile. O tym, jak sprytne firmy kształtują swoją efektywność
Programowanie w języku Rust. Wydajność i bezpieczeństwo
Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta
Laravel. Wstęp do programowania aplikacji internetowych
Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie
Więcej produktów