Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

Unity. Tworzenie gier mobilnych Język: 1

978-83-283-4207-1

Cena Brutto: 67.00

Cena netto: 63.81

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Jon Manning, Paris Buttfield-Addison
Liczba_stron 360
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2018-06-30

Unity. Tworzenie gier mobilnych

Unity jest zintegrowanym środowiskiem do tworzenia trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier komputerowych oraz innych materiałów interaktywnych. Szczególnie dobrze nadaje się do pisania gier, które mają działać na wielu różnych urządzeniach i w różnych systemach operacyjnych, szczególnie w środowisku mobilnym. Co istotne, Unity pozwala na prowadzenie prac w szybkim tempie, a sam sposób tworzenia jest nieskomplikowany i bardzo intuicyjny. Wszystko to sprawia, że za pomocą Unity nawet osoba bez praktycznego doświadczenia szybko zacznie tworzyć piękne gry na urządzenia z systemami iOS i Android.


W tej książce w wyczerpujący sposób opisano proces tworzenia gier. Wyjaśniono tu zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane pojęcia i techniki związane ze stosowaniem środowiska Unity. Najpierw przedstawiono podstawowe informacje na temat Unity. Zaprezentowano struktury gier, grafiki, skryptów, dźwięków, fizyki oraz systemów cząsteczkowych. Następnie opisano pełny proces tworzenia gry 2D oraz 3D. W książce omówiono także bardziej zaawansowane zagadnienia związane ze stosowaniem środowiska Unity, takie jak programowanie oświetlenia sceny, graficzny interfejs użytkownika, rozszerzanie edytora Unity, sklep Unity asset store, a także wdrażanie gier oraz cechy zależne od platform systemowych.


Najważniejsze zagadnienia:

  • podstawy środowiska Unity i pisanie skryptów
  • stosowanie zasad fizyki oraz budowa systemów cząsteczkowych
  • tworzenie arkadowej gry akcji z przewijanym tłem
  • tworzenie symulatora walki w kosmosie
  • korzystanie z niestandardowych narzędzi

    Wstęp (9)

    CZĘŚĆ I. PODSTAWY ŚRODOWISKA UNITY (13)

    1. Wprowadzenie do środowiska Unity (15)

    • Witaj, książko! (15)
    • Witaj, Unity! (16)

    2. Prezentacja Unity (19)

    • Edytor (19)
    • Panel sceny (22)
    • Hierarchia (25)
    • Panel Project (25)
    • Inspektor (27)
    • Panel Game (28)
    • Podsumowanie (28)

    3. Stosowanie skryptów w Unity (29)

    • Przyspieszony kurs C# (30)
    • Mono i Unity (30)
    • Obiekty gry, komponenty oraz skrypty (32)
    • Ważne metody (34)
    • Koprocedury (37)
    • Tworzenie i usuwanie obiektów (38)
    • Atrybuty (40)
    • Czas w skryptach (43)
    • Rejestrowanie komunikatów na konsoli (43)
    • Podsumowanie (44)

    CZĘŚĆ II. TWORZENIE GRY 2D. GNOM NA LINIE (45)

    4. Początki tworzenia gry (47)

    • Projekt gry (47)
    • Utworzenie projektu i zaimportowanie materiałów (51)
    • Tworzenie krasnala (53)
    • Lina (59)
    • Podsumowanie (70)

    5. Przygotowywanie rozgrywki (71)

    • Wprowadzanie danych (71)
    • Konfiguracja kodu krasnala (84)
    • Konfiguracja obiektu GameManager (94)
    • Przygotowanie sceny (105)
    • Podsumowanie (107)

    6. Tworzenie rozgrywki z użyciem pułapek i celów (109)

    • Proste pułapki (109)
    • Skarb i wyjście (111)
    • Dodawanie tła (115)
    • Podsumowanie (116)

    7. Dopracowywanie gry (117)

    • Aktualizacja elementów graficznych krasnala (118)
    • Aktualizacja fizyki (121)
    • Tło (125)
    • Interfejs użytkownika (133)
    • Tryb nieśmiertelności (138)
    • Podsumowanie (140)

    8. Ostateczne poprawki gry (141)

    • Dodatkowe pułapki i obiekty gry (141)
    • Efekty cząsteczkowe (146)
    • Menu główne (151)
    • Dźwięki (156)
    • Podsumowanie i wyzwania (156)

    CZĘŚĆ III. TWORZENIE KOSMICZNEJ STRZELANKI 3D (159)

    9. Tworzenie kosmicznej strzelanki (161)

    • Projektowanie gry (162)
    • Architektura (166)
    • Tworzenie sceny (167)
    • Podsumowanie (179)

    10. Dane wejściowe i sterowanie lotem (181)

    • Dane wejściowe (181)
    • Sterowanie lotem (186)
    • Podsumowanie (194)

    11. Dodawanie broni i systemu celowania (195)

    • Uzbrojenie (195)
    • Celownik (208)
    • Podsumowanie (209)

    12. Asteroidy i uszkodzenia (211)

    • Asteroidy (211)
    • System uszkodzeń (216)
    • Podsumowanie (223)

    13. Dźwięki, menu, śmierć i więcej eksplozji! (227)

    • Menu (227)
    • Game Manager i śmierć (232)
    • Granice (242)
    • Ostatnie szlify (248)
    • Podsumowanie (256)

    CZĘŚĆ IV. MOŻLIWOŚCI ZAAWANSOWANE (259)

    14. Oświetlenie i procedury cieniowania (261)

    • Materiały i procedury cieniowania (261)
    • Oświetlenie globalne (273)
    • Uwzględnianie wydajności (278)
    • Podsumowanie (283)

    15. Tworzenie interfejsów użytkownika w środowisku Unity (285)

    • Jak działa system GUI w Unity? (285)
    • Kontrolki (289)
    • Zdarzenia i rzucanie promienia (290)
    • Stosowanie systemu rozmieszczania (292)
    • Skalowanie obiektu Canvas (294)
    • Przechodzenie pomiędzy scenami (295)
    • Podsumowanie (296)

    16. Rozszerzanie edytora Unity (297)

    • Tworzenie niestandardowych kreatorów (299)
    • Tworzenie niestandardowych okien edytora (304)
    • Tworzenie szuflad niestandardowych właściwości (314)
    • Tworzenie niestandardowego inspektora (322)
    • Podsumowanie (327)

    17. Nie tylko edytor (329)

    • Ekosystem usług Unity (329)
    • Wdrażanie (338)
    • Co dalej? (346)

    Skorowidz (349)

powrót
 
Produkty Podobne
Java w 24 godziny. Wydanie VIII
Programowanie w języku Java. Podejście interdyscyplinarne. Wydanie II
Essential C# 7.0, 6th Edition
Data Analytics with Spark Using Python
Learning React: A Hands-On Guide to Building Web Applications Using React and Redux, 2nd Edition
Learning Regular Expressions
Unity 2018 Game Development in 24 Hours, Sams Teach Yourself, 3rd Edition
Unity. Tworzenie gier mobilnych
C# 7.0 w pigułce. Wydanie VII
TDD. Techniki programowania sterowanego testami
Więcej produktów