Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

UX w projektowaniu witryn internetowych Język: 1

978-83-283-4701-4

Cena Brutto: 54.90

Cena netto: 52.29

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Marli Ritter, Cara Winterbottom
Liczba_stron 272
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2018-10-25

UX w projektowaniu witryn internetowych


Wrażenia użytkownika, czyli User Experience (UX), to jeden z najważniejszych czynników, które decydują o sukcesie produktu cyfrowego. Ostatnio UX staje się szeroką dyscypliną, która wykracza daleko poza tworzenie prostych w obsłudze, estetycznych interfejsów użytkownika. Obecnie uważa się, że o wrażeniach użytkownika decyduje rozbudowany zbiór wielu powiązanych ze sobą komponentów. Najważniejszym z nich jest użyteczność, ale trzeba też uwzględniać kompleksowość funkcjonalności, w odpowiedni sposób zaprojektować interakcje z użytkownikiem, zapewniając również dostępność produktu dla osób o szczególnych potrzebach.


Ta książka jest praktycznym przewodnikiem po metodykach UX dla witryn internetowych, dzięki któremu łatwiejsze staje się zrozumienie zachowań i potrzeb użytkownika. Pokazano tu, jak można zdobyć zaufanie użytkownika. Opisano metodyki UX potrzebne podczas badań, projektowania, tworzenia i testowania produktów. Konsekwentne stosowanie tych metodyk pozwala na zwiększenie współczynnika retencji użytkowników. Opisano wdrażanie zasad UX przy projektowaniu przepływów zadań, szkieletów i prototypów oraz techniki wykrywania luk w ścieżkach wędrówek użytkowników. Omówiono także konwencjonalne standardy dostępności witryn dla wszystkich użytkowników.

Najważniejsze zagadnienia:

  • Podstawy UX i tworzenie więzi emocjonalnej z użytkownikiem
  • Standardy użyteczności UX
  • Przygotowanie, wdrażanie i optymalizacja strategii UX
  • Dostępność witryny i testowanie pod kątem dostępności
  • Wdrażanie Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0


    • Zespół wydania oryginalnego
    • O autorkach
    • O recenzencie
    • Wstęp
      • Zawartość tej książki
      • Czego będziesz potrzebować?
      • Do kogo ta książka jest skierowana?
      • Konwencje
      • Kolorowe wersje ilustracji
    • Rozdział 1. Podstawy UX
      • UX na początku XX wieku
      • UX od każdej strony
        • Myślenie projektowe i projektowanie zorientowane na człowieka (HCD)
          • Projektowanie zorientowane na użytkownika (UCD)
          • Metodyki wytwarzania oprogramowania
          • Lean UX kontra Agile UX
      • UX i dziedziny projektowania
        • Cechy UX i UI
      • Podsumowanie
    • Rozdział 2. Wyróżnij się na tle konkurencji
      • Współczesne kreowanie marki
        • Studium przypadku tożsamość a wizerunek marki Jeep
        • Kreowanie marki motywy graficzne
        • Kreowanie marki osobowość
        • Kreowanie marki relacja
      • W jaki sposób UX pozwala wyróżnić markę na tle konkurencji?
        • Przeprowadzenie analizy UX konkurencji
          • Studium przypadku analiza UX konkurencji w branży fastfoodowej
      • B2B kontra B2C
        • Studium przypadku B2C i UX
        • Studium przypadku B2B i UX
      • Podsumowanie
    • Rozdział 3. Tworzenie więzi emocjonalnej z użytkownikiem
      • Tworzenie cyfrowej tożsamości, z którą użytkownik może nawiązać relację
      • Posługiwanie się jasnym językiem
        • Utrzymywanie odpowiedniego tonu
        • Pokaż ludzką twarz
      • Nagrody wizualne
        • Mikrointerakcje w UI
        • Eksploracja UI i zachęty
        • Kierowanie poprzez przewidywanie zachowań użytkownika
        • Podawanie użytecznych informacji
        • Budowanie zaufania i wiarygodności
      • Podsumowanie
    • Rozdział 4. Zapewnianie użyteczności interfejsu użytkownika (UI)
      • Wprowadzenie do tematyki UI
      • Psychologia koloru
        • Koło barw
        • Barwy ciepłe i zimne
        • Symbolika barw
          • Studium przypadku nr 1 niebieskie latarnie w Glasgow
          • Studium przypadku nr 2 niebieskie oświetlenie na stacjach kolejowych w Japonii
        • Kolor a dostępność
      • Najlepsze praktyki projektowe
        • Wytyczne Material Design firmy Google
        • iOS Human Interface Guidelines
        • Studium przypadku projektowanie UI witryn internetowych
          • Brief witryny MTH
          • Projekt UI
      • Język i semiotyka
        • Najlepsze praktyki tworzenia czytelnej ikonografii
          • Studium przypadku języki a flagi
      • Podsumowanie
    • Rozdział 5. Badania i analiza solidny fundament
      • Kategoryzacja i definiowanie rodzajów badań
        • Badania ilościowe a jakościowe
        • Wybór etapu prac odpowiedniego do prowadzenia badań
        • Opis metod badań UX
      • Przygotowanie planu badań
        • Sformułowanie pytania badawczego
        • Przegląd aktualnego stanu wiedzy i literatury
        • Wybór metod i planowanie logistyczne
          • Przekształcenie deklaracji problemu w mierzalne wskaźniki
          • Wybór metody badawczej
          • Planowanie logistyczne i tworzenie list kontrolnych
          • Prowadzenie testu pilotażowego
        • Prowadzenie badań
        • Analiza danych
        • Przedstawienie wyników
      • Analizy eksperckie
        • Analiza heurystyczna
        • Audyt treści
      • Techniki jakościowe
        • Wywiady
          • Wskazówki
        • Obserwacja
          • Wskazówki
        • Analiza materiału badawczego
        • Przykładowe badania etnograficzne portal brokerski
      • Techniki ilościowe
        • Wykorzystanie statystyk
        • Wybór testów statystycznych
      • Podsumowanie
    • Rozdział 6. Przygotuj strategię UX użytkownicy i treść
      • Tworzenie person kierujących strategią UX
        • Charakterystyka użytecznej persony
      • Tworzenie solidnej architektury informacji
        • Sortowanie kart
          • Jak przeprowadzić sortowanie kart?
          • Studium przypadku ewaluacja stopki Leadtrekker
        • Tworzenie mapy witryny
          • Etapy tworzenia solidnej mapy witryny
      • Tworzenie wędrówek użytkownika
        • Kluczowe komponenty wędrówki użytkownika
          • Cztery kroki tworzenia udanej wędrówki użytkownika
          • Studium przypadku księgarnia internetowa Book Galaxy
      • Tworzenie przepływów zadań
        • Kluczowe komponenty poprawnego przepływu zadań
          • Przykładowy przepływ zadań
      • Podsumowanie
    • Rozdział 7. Wdrożenie strategii UX za pomocą szkieletów i prototypów
      • Tworzenie moodboardów i scenorysów
        • Moodboardy
        • Tworzenie moodboarda
        • Scenorysy
        • Tworzenie scenorysu
        • Studium przypadku tworzenie scenorysu
      • Co, kiedy i jak prototypować?
        • Co i kiedy prototypować?
        • Jak prototypować?
      • Tworzenie szkieletów i prototypów interaktywnych
        • Narzędzia do prototypowania
        • Tworzenie szkieletu
          • Projektowanie interfejsu
          • Komponenty szkieletu
          • Komponenty narzędzia do tworzenia szkieletów
          • Przykładowa witryna Etsy
          • Responsywność
          • Typowy proces tworzenia szkieletu
          • Najlepsze praktyki tworzenia szkieletów
        • Tworzenie prototypu interaktywnego
          • Najlepsze praktyki tworzenia prototypów interaktywnych
        • System kontroli wersji
      • Tworzenie biblioteki wzorców
      • Projektowanie z myślą o responsywności i dostępności
      • Podsumowanie
    • Rozdział 8. Tworzenie produktu urządzenia, przeglądarki i technologie asystujące
      • Znaczenie projektowania opartego na responsywności, dostępności i uniwersalności
      • Projektowanie dla zróżnicowanych technologii
        • Projektowanie z myślą o danych wejściowych i wyjściowych
        • Responsywność
        • Projektowanie na potrzeby różnych przeglądarek i systemów operacyjnych
        • Projektowanie z myślą o dostępności i technologiach asystujących
          • Zasady projektowania uniwersalnego
      • Testowanie projektów z uwzględnieniem wielu technologii
      • Podsumowanie
    • Rozdział 9. Optymalizacja strategii UX za pomocą iteracyjnych testów użyteczności
      • Maksymalizacja wartości testów użyteczności
      • Planowanie, prowadzenie i analiza wyników testów użyteczności
        • Planowanie testów użyteczności
          • Projektowanie testu formułowanie celów i struktury
          • Projektowanie zadań i określanie wskaźników
          • Formułowanie pytań i planowanie obserwacji
          • Przygotowanie scenariusza
          • Przygotowanie lokalu i zaproszenie uczestników oraz członków zespołu
          • Rekrutacja uczestników
          • Przygotowanie sprzętu, oprogramowania i materiałów testowych
        • Prowadzenie testów użyteczności
          • Najlepsze praktyki moderowania testów użyteczności
        • Analizowanie i raportowanie wyników testów
          • Raportowanie wyników testów użyteczności
        • Inne formy testów użyteczności
      • Skuteczna analityka konstrukcja przydatnego testu A/B
        • Wykorzystanie danych analitycznych w testach A/B
      • Podsumowanie
    • Rozdział 10. Podstawy dostępności i płynące z niej korzyści
      • Definicja dostępności witryn internetowych
      • Zaspokajanie tymczasowych i trwałych szczególnych potrzeb
        • Niepełnosprawność wzrokowa
        • Niepełnosprawność słuchowa
        • Niepełnosprawność motoryczna (ruchowa)
        • Niepełnosprawność poznawcza (intelektualna)
        • Niepełnosprawność neurologiczna
      • Korzyści płynące z zapewnienia dostępności produktu
      • Prawne skutki niezapewnienia dostępności
      • Technologie asystujące i ich rola w projektowaniu z myślą o dostępności
      • Testowanie dostępności
      • Podsumowanie
    • Rozdział 11. Praktyczny przewodnik po dostępności
      • Od czego zacząć?
        • Praktyczne wytyczne analizy dostępności witryny
      • Przegląd WCAG 2.0
        • Percepcja
        • Funkcjonalność
        • Zrozumiałość
        • Rzetelność
      • Przegląd WAI-ARIA
        • Role
        • Właściwości i statusy
      • Wymagania z zakresu dostępności z perspektywy projektowej
        • Studium przypadku analiza Booking.com pod kątem wymagań WCAG 2.0
      • Zanim się pożegnamy
      • Podsumowanie
powrót
 
Produkty Podobne
Java. Przewodnik dla początkujących. Wydanie VII
Architektura ewolucyjna. Projektowanie oprogramowania i wsparcie zmian
Młodzi giganci programowania. Scratch
Projektowanie systemów rozproszonych. Wzorce i paradygmaty dla skalowalnych, niezawodnych usług
UX w projektowaniu witryn internetowych
Angular: instalacja i działanie. Nauka krok po kroku
Data science od podstaw. Analiza danych w Pythonie
Visual Studio 2017. Tworzenie aplikacji Windows w języku C#
Visual Studio 2017. Tworzenie aplikacji Windows w języku C#
Swift 4. Koduj jak mistrz. Wydanie IV
Więcej produktów