Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Hardware

Wprowadzenie do Raspberry Pi Język: 1

978-83-7541-132-4

Cena Brutto: 35.70

Cena netto: 34.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Matt Richardson, Shawn Wallace
Liczba_stron 185
Wydawnictwo Maker Media
Oprawa miękka
Data_Wydania 2013-07-25

Wprowadzenie do

Raspberry Pi


Znasz Raspberry Pi? Jest to komputer o rozmiarach karty kredytowej. Jego cena to 35 USD.

Jeżeli uczysz się programować lub zamierzasz realizować nowe projekty elektroniczne, przeczytaj ten praktyczny przewodnik, aby zobaczyć, jak wartościowa może być ta mała wszechstronna platforma.

Książka opisuje krok po kroku różne możliwości połączenia zabawy i edukacji. Będziesz miał możliwość skorzystania z wielu wstępnie załadowanych języków programowania. Poznasz Raspberry Pi z Arduino. Stworzysz projekty połączone z Internetem.
 

Dzięki książce:

  • zapoznasz się z funkcjami sprzętowymi płytki Pi
  • poznasz Linuks'a w stopniu pozwalającym korzystać z tego systemu operacyjnego
  • zapoznasz się z  podstawami  Python'a i Scratch'a
  • będziesz mógł tworzyć grafikę, dźwięki 
  • dowiesz się jak obsługiwać zdarzenia myszy przy pomocy biblioteki Pygame
  • odkryjesz się jak użyć złączy wyjściowych- wejściowych Pi, do obsługi sprzętu
  • zobaczysz jak Arduino oraz Raspberry Pi uzupełniają się wzajemnie
  • dowiesz się jak wykorzystać kamery internetowe USB oraz inne peryferyjne urządzenia
  • stworzysz osobisty serwer internetowy przy pomocy Python'a wykorzystując komputer Pi
Matt Richardson jest twórczym technologiem, produkuje wideo i jest redaktorem  magazynu MAKE i Makezine.com. Shawn Wallace to redaktor w wydawnictwie O’Reilly Media.


Pragniemy Państwa zapewnić, iż dokładamy wszelkich możliwych starań, by opisy książek i podręczników, zawarte na naszych stronach internetowych, zawierały bieżące i wiarygodne materiały. Może jednak, mimo naszych wysiłków, w opisy książek wkraść się przekłamanie z naszej strony niezamierzone. Nie może to stanowić powodu do roszczeń. O ile macie Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości - prosimy o kontakt z działem handlowym. Tam nasi specjaliści postarają się odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania zanim podejmiecie Państwo decyzje o złożeniu zamówienia.

#

Przedmowa.. . . . . . . . . . . . vii

Co możemy z tym robić?vii

Raspberry Pi dla majsterkowiczów  . . . . . . viii

Linux i Raspberry Pi. . . . . . x

Co inni z tym zrobili. . . . . . x

Konwencje zastosowane w tej książce  . . . . .xi

Korzystanie z przykładów kodu  . . . . . . . . . . xii

Jak się z nami skontaktować  . . . . . . . . . . . . . xii

Podziękowania. . . . . . . . . xiii

 

1. Uruchamianie. . . . . . . . . 1

Przewodnik po płytkach.. 2

Właściwe urządzenia peryferyjne  . . . . . . . . . 6

Obudowa. . . . . . . . . . . . . . . . 8

Wybór dystrybucji. . . . . . . 9

Karty Flash SD.. . . . . . . . . . 10

Rozruch.. . . . . . . . . . . . . . . . 12

Konfi gurowanie komputera Pi  . . . . . . . . . . . 13

Wyłączanie.. . . . . . . . . . . . . 16

Rozwiązywanie problemów . . . . . . . . . . . . . . 16

Dodatkowe informacje. . 17

 

2. Podstawy Linuksa na Raspberry Pi  . . . . . 19

Korzystanie z wiersza poleceń  . . . . . . . . . . . 22

Pliki i system plików. 22

Więcej poleceń Linuksa.. 26

Procesy. . . . . . . . . . . . . 29

Sudo i uprawnienia.. 29

Sieć. . . . . . . . . . . . . . . . . 31

/etc. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32

Określanie daty i czasu. . 32

Instalacja nowego oprogramowania . . . . . . 33

Dodatkowe informacje. . 34

 

3. Język Python na komputerze Pi  . . . . . . . . 35

Witaj Python.. . . . . . . . . . . 36

Odrobinę więcej o języku Python  . . . . . . . . 39

Obiekty i moduły. . . . . . . 41

Jeszcze więcej modułów. 44

Rozwiązywanie problemów . . . . . . . . . . . . . . 45

Dodatkowe informacje. . 46

 

4. Animacje i multimedia w języku Python 47

Witaj Pygame. . . . . . . . . . . 47

Obiekty Surface biblioteki Pygame . . . . . . . 49

Rysowanie na obiektach klasy Surface . . . . 50

Obsługa zdarzeń i wejścia . . . . . . . . . . . . . . . . 51

Sprite’y.. . . . . . . . . . . . . . . . . 53

Odtwarzanie dźięu. . . 56

Odtwarzanie wideo. . . . . 58

Dodatkowe informacje. . 59

 

5. Scratch na komputerze Pi  . . . . . . . . . . . . . 61

Witaj Scratch. . . . . . . . . . . 61

Scena. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65

Jeszcze dwie informacje na temat sprite’ó. . . . . . . . .. . . 66

Więszy przykłd: gra Przybysze z kosmosu . . . . . . . . . 68

Scratch i świat rzeczywisty . . . . . . . . . . . . . . . 73

Udostępnianie programów  . . . . . . . . . . . . . . 75

Dodatkowe informacje. . 76

 

6. Platformy Arduino i Pi77

Instalacja Arduino w systemie Raspbian  . . 78

Znajdowanie portu szeregowego  . . . . 80

Komunikacja szeregowa. 80

Dodatkowe informacje. . 84

 

7. Podstawowe wejście i wyjście  . . . . . . . . . . 87

Używanie wejść i wyjść. . 89

Wyjście cyfrowe: świecenie diody  . . . . 90

Wejście cyfrowe: odczytywanie stanu przycisku . . . .  . . . . . . . 94

Projekt: lampa włączana według harmonogramu cron. . . . . . . . . . . 97

Pisanie skryptów poleceń . . . . . . . . . . . . 98

Podłączanie lampy. . 99

Harmonogram poleceń w programie cron . . . . . . . . .100

Więcej na temat programu cron  . . . .101

Dodatkowe informacje.102

 

8. Programowanie wejść i wyjść w języku Python . . . . . . . . . . . . . 103

Instalowanie i testowanie GPIO w języku Python . . . . . . .. . . . . .103

Miganie diody.. . . . . . . . .106

Czytanie przycisku. . . . .108

Projekt: prosty odtwarzacz dźwięków  . . .110

Dodatkowe informacje.114

 

9. Kamery internetowe. 115

Testowanie kamer internetowych  . . . . . . .116

Instalowanie i testowanie biblioteki SimpleCV. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117

Wyświetlanie obrazu. . .118

Modyfi kowanie obrazu.120

Dostęp do kamery internetowej  . . . . . . . .122

Rozpoznawanie twarzy.124

Projekt: kabina fotografi czna z Raspberry Pi . . . . .. . . . .125

Dodatkowe informacje.128

 

10. Python i Internet. . . 129

Pobieranie danych z serwera www  . . . . . .129

Pobieranie prognozy pogody  . . . . . . .131

Komputer Pi jako serwer www . . . . . . . . . .136

Podstawy środowiska Flask  . . . . . . . . .136

Łączenie sieci WWW ze światem rzeczywistym. . . . . . . . .. . . .140

Projekt: lampa internetowa  . . . . . . . . . . . . .142

Dodatkowe informacje.146

 

A Zapisywanie obrazu karty SD . . . . . . . . . 147

Zapisywanie karty SD z systemu OS X . . .147

Zapisywanie karty SD z systemu Windows . . . . . . . . . . .148

Zapisywanie karty SD z systemu Linux  . .149

 

B Przybysze z kosmosu – pełna wersja gry . . . . . . . . . . 151

 

C Wejście analogowe. . 157

powrót
 
Produkty Podobne
Płytki drukowane (PCB). Nauka i projekty od podstaw
Raspberry Pi Zero W. Kontrolery, czujniki, sterowniki i gadżety
Minikomputer Onion Omega 2. Internet rzeczy i inne zastosowania
Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej (B2B)
Elektronika z wykorzystaniem Arduino i Rapsberry Pi. Receptury
Szkoła programisty PLC. Język LAD w programowaniu sterowników przemysłowych
Zrób to sam. Generowanie ruchu, światła i dźwięku za pomocą Arduino i Raspberry Pi
Internet rzeczy. Budowa sieci z wykorzystaniem technologii webowych i Raspberry Pi
Elektronika dla małych i dużych. Od przewodu do obwodu
Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD
Więcej produktów