Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Hardware

Wprowadzenie do Raspberry Pi, wydanie II Język: 1

978-83-7541-214-7

Cena Brutto: 35.70

Cena netto: 34.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Matt Richardson, Shawn Wallace
Liczba_stron 206
Wydawnictwo Maker Media
Oprawa miękka
Data_Wydania 2016-09-07
Wprowadzenie do

Raspberry Pi

wydanie II



Książka zawiera omówienie nowej wersji Raspberry Pi Model 3, a szczególnie jej możliwości komunikacyjnych.


Raspberry Pi to komputer wielkości karty kredytowej, do którego można podłączyć zwykły telewizor i klawiaturę. Jednak jest to pełnoprawny, choć mały komputer, który można wykorzystać w rozmaitych projektach, a także do wielu rzeczy, które realizują „zwykłe” komputery PC, jak praca z arkuszami kalkulacyjnymi i tekstem, przeglądanie Internetu czy gry lub oglądanie wideo wysokiej rozdzielczości. Ta książka krok po kroku pokazuje różnorodne możliwości związane z zabawą i edukacją. Korzystaj z wielu wstępnie załadowanych języków programowania. Używaj Raspberry Pi z Arduino. Twórz projekty związane z Internetem. Baw się multimediami. Z Raspberry Pi możesz robić to wszystko i jeszcze więcej.


Przedmowa . . . . . . . . . . . . . . . . . vii

Fundacja Raspberry Pi  . . . . . . . vii

Co możemy z tym robić?  . . . viii

Raspberry Pi dla majsterkowiczów . . . . . .. . . . . . . .ix

Linux i Raspberry Pi  . . . . . . . . . .xi

Co inni z tym zrobili  . . . . . . . . . .xi

Konwencje zastosowane w tej książce . . . . . . . . . xii

Jak się z nami skontaktować  xiii

Podziękowania  . . . . . . . . . . . . . xiv

 

1.  Uruchamianie  . . . . . . . . . . . . . 1

Przewodnik po płytkach . . . . . . 2

Właściwe urządzenia peryferyjne . .. . . . . . . 7

Obudowa  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10

Wybór dystrybucji  . . . . . . . . . . 12

Karty Flash SD . . . . . . . . . . . . . . . 13

Dla zaawansowanych: tworzenie własnego obrazu dysku . . . . . . . . 13

Rozruch . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14

Konfi gurowanie komputera Pi . . . . . . . . 15

Łączenie z Internetem  . . . . . . . 18

Wyłączanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19

Działanie bez konsoli  . . . . . . . . 20

Rozwiązywanie problemów . . 21

Dodatkowe informacje  . . . . . . 22

 

2.  Podstawy Linuksa na Raspberry Pi . . . . . . . . . . 23

Korzystanie z wiersza poleceń . . . . . . . . . . . . 26

Pliki i system plików . . . . . 27

Więcej poleceń Linuksa . . . . . . 31

Procesy  . . . . . . . . . . . . . . . . . 34

Sudo i uprawnienia . . . . . . 35

Sieć  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36

/etc  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38

Określanie daty i czasu  . . . . . . 38

Instalacja nowego oprogramowania. . . . .. . . . . 38

Dźwięk w systemie Linux  . . . . 39

Uaktualnianie oprogramowania układowego. . . . . . . . . . . . . 40

Dodatkowe informacje  . . . . . . 41

 

3.  Inne systemy operacyjne i dystrybucje systemu Linux . . . . . . . 43

Dystrybucje do kina domowego . . . . . . . .. . . . . . . . . 44

Dystrybucje muzyczne  . . . . . . 45

Komputery i gry retro  . . . . . . . 46

Internet rzeczy  . . . . . . . . . . . . . . 46

Inne przydatne dystrybucje . . 47

Dodatkowe informacje  . . . . . . 47

 

4.  Język Python na komputerze Pi . . . . . . . . . . . . . 49

Witaj Python . . . . . . . . . . . . . . . . 50

Odrobinę więcej o języku Python . . . . . .  . . . . . 52

Obiekty i moduły  . . . . . . . . . . . 55

Jeszcze więcej modułów  . . . . . 58

Uruchamianie innych programów za pomocą języka Python . . . . . . . . . . 61

Rozwiązywanie problemów . . 62

Dodatkowe informacje  . . . . . . 63

 

5.  Platformy Arduino i Pi  . . . . 65

Instalacja Arduino w systemie Raspbian. . . . . . . . . . . . . . 66

Znajdowanie portu szeregowego . . .  . . . . . . . . . 68

Komunikacja szeregowa  . . . . . 69

Używanie protokołu Firmata  72

Dodatkowe informacje  . . . . . . 73

 

6.  Podstawowe wejście i wyjście . . . . . .. . . . . . . . . 75

Używanie wejść i wyjść  . . . . . . 77

Wyjście cyfrowe: świecenie diody . . . . . . . . . . . . 79

Przewodnik prototypowania dla początkujących. . . . . .. . . . . . . 80

Wejście cyfrowe: odczytywanie stanu przycisku . . . . . .. . . . . . . . 83

Projekt: lampa włączana według harmonogramu cron. . . . .  . . . . . 86

Pisanie skryptów poleceń 87

Podłączanie lampy  . . . . . . 88

Harmonogram poleceń w programie cron . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89

Więcej na temat programu cron . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90

Dodatkowe informacje  . . . . . . 91

 

7.  Programowanie wejść i wyjść w języku Python . . . . . . . .  . . . . . . 93

Instalowanie i testowanie GPIO w języku Python . . . . . . . .. . . . . . . . 93

Miganie diody . . . . . . . . . . . . . . . 95

Czytanie przycisku  . . . . . . . . . . 97

Projekt: prosty odtwarzacz dźwięków. . . . . . . . . . . . . . . . .100

Dodatkowe informacje  . . . . .103

 

8.  Analogowe wejście i wyjście . . . . . . . . . . . . . . . . . . .105

Wyjście: konwersja cyfrowo-analogowa . . . . . . . .. . . . . . . . . . .106

Testowanie modulacji szerokości impulsów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .106

Dalsze zastosowania modulacji szerokości impulsów . . . . . . . . . . . . .108

Wejście: konwersja analogowo-cyfrowa . . . . . . . . . . . . .109

Zmienne oporniki . . . . . .115

Dodatkowe informacje  . . . . .118

 

9.  Kamery  . . . . . . . . . . . . . . . . .119

Podłączanie i testowanie modułu kamery . . . . . . . . . . . . .121

Projekt: tworzenie pliku GIF . . . . . . .. . . . . . . . . . . .124

Przechwytywanie wideo124

Testowanie kamer internetowych. . . . . . . .  . . . . . . . . .125

Instalowanie i testowanie biblioteki SimpleCV. . . . . . . . . . . . .126

Dodatkowe kroki dotyczące kamery Raspberry Pi . . . . . . . . . . . . . . . .127

Wyświetlanie obrazu  . . . . . . .127

Modyfi kowanie obrazu  . . . . .129

Dostęp do kamery . . . . . . . . . .131

Rozpoznawanie twarzy  . . . . .133

Projekt: kabina fotografi czna z Raspberry Pi . . . . . . . . . . . . . . .134

Dodatkowe informacje  . . . . .138

10.  Python i Internet  . . . . . . .139

Pobieranie danych z serwera www. . . . . . . . . .  . . . . . . . .139

Pobieranie prognozy pogody . . . . . . . .. . . . . . . .141

Komputer Pi jako serwer www. . . . . . . . . . . . . . .146

Podstawy środowiska Flask . . . . . . . . . . . . . . . .146

Łączenie sieci WWW ze światem rzeczywistym. . . . . . . .  . . . . . . .149

Projekt: lampa internetowa  .152

Dodatkowe informacje  . . . . .156

 

Dodatki

A. Zapisywanie obrazu karty SD. . . . . . . . . .. . . . . . . . . . .157

Zapisywanie karty SD z systemu OS X. . . . . . . . . . . . . . . .157

Zapisywanie karty SD z systemu Windows . . . . . . . . . . .158

Zapisywanie karty SD z systemu Linux . . . . . .  . . . . . .159

B. Scratch na komputerze Pi 161

Witaj Scratch  . . . . . . . . . . . . . .161

Scena  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .165

Jeszcze dwie informacje na temat sprite’ów. . . . . .  . . . . .166

Większy przykład: gra Przybysze z kosmosu . . . . . . . . . . . .168

Scratch i świat rzeczywisty . .173

Udostępnianie programów  .175

Dodatkowe informacje  . . . . .176

Przybysze z kosmosu – pełna wersja gry. . . . . . . . . . . .176

Indeks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .181

powrót
 
Produkty Podobne
Raspberry Pi Zero W. Kontrolery, czujniki, sterowniki i gadżety
Minikomputer Onion Omega 2. Internet rzeczy i inne zastosowania
Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej (B2B)
Elektronika z wykorzystaniem Arduino i Rapsberry Pi. Receptury
Szkoła programisty PLC. Język LAD w programowaniu sterowników przemysłowych
Zrób to sam. Generowanie ruchu, światła i dźwięku za pomocą Arduino i Raspberry Pi
Internet rzeczy. Budowa sieci z wykorzystaniem technologii webowych i Raspberry Pi
Elektronika dla małych i dużych. Od przewodu do obwodu
Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD
Programowanie robotów. Sterowanie pracą robotów autonomicznych
Więcej produktów