Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

Wprowadzenie do WPF. Tworzenie aplikacji w WPF przy użyciu XAML i C# Język: 1

978-83-283-3272-0

Cena Brutto: 39.90

Cena netto: 38.00

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Anna Kempa
Liczba_stron 208
Wydawnictwo Helion
Data_Wydania 2017-04-07
Wprowadzenie do

WPF

Tworzenie aplikacji w WPF przy użyciu XAML i C#



Technologia Windows Presentation Foundation
firmy Microsoft to jedno z najlepszych rozwiązań do tworzenia aplikacji działających pod kontrolą systemu Windows. WPF integruje interfejs użytkownika, grafikę, multimedia i dokumenty oraz ułatwia implementację wzorców projektowych, które oddzielają warstwę logiczną od warstwy prezentacji. Dużą zaletą tej technologii jest możliwość kompozycji i adaptacji poszczególnych elementów, z których budowany jest interfejs.

Jeśli uczysz się programowania od niedawna i chcesz tworzyć aplikacje desktopowe przy użyciu technologii WPF, to jest to książka dla Ciebie! Z jej pomocą szybko rozpoczniesz pisanie programów. W ten sposób, tworząc kolejne aplikacje okienkowe, będziesz poznawać kluczowe możliwości tej platformy.

Podręcznik nie przedstawia wszystkich podstawowych funkcji zapewnianych przez WPF, ponieważ nie są one potrzebne na początkowym etapie nauki. Opracowanie prostej aplikacji o charakterze biznesowym nie wymaga wykorzystania grafiki 3D czy animacji, nieodzowna jest tu natomiast znajomość podstawowych kontrolek, paneli oraz kluczowych mechanizmów, takich jak wiązanie danych. I właśnie tego nauczysz się, pisząc z tą książką swoje pierwsze programy z użyciem WPF!
  • podstawy języka XAML 
  • wykorzystanie podstawowych kontrolek i standardowych paneli
  • wiązanie danych, wyzwalacze, konwertery, zasoby, style i szablony
  • wybrane sposoby walidacji danych
  • podstawowe informacje nt. wzorca projektowego MVVM

    Wstęp (9)

    • Dla kogo jest ta książka? (9)
    • Jak czytać tę książkę? (10)
    • Zakres książki (11)

    Rozdział 1. Przed przystąpieniem do zadań (13)

    • 1.1. Instalacja środowiska i uruchomienie aplikacji WPF (13)
    • 1.2. Wymagany zakres znajomości języka C# (15)
    • 1.3. Podstawy WPF (21)
    • 1.4. Podstawy XAML (22)
    • 1.5. Sterowanie rozmiarem i pozycją elementów (29)

    Rozdział 2. Pierwsza aplikacja - Przywitanie (33)

    • 2.1. Warstwa prezentacji, czyli jak ma wyglądać (33)
    • 2.2. Code-behind, czyli jak ma działać (37)
    • 2.3. Zadania (40)
    • 2.4. Wskazówki do zadań (41)

    Rozdział 3. Podstawowe kontrolki (45)

    • 3.1. Kontrolki Label, TextBox, Button - aplikacja Kwadrat (45)
    • 3.2. Kontrolki ComboBox i CheckBox - aplikacja Rysowanie kwadratu (48)
    • 3.3. Zadania (50)
    • 3.4. Wskazówki do zadań (51)

    Rozdział 4. Panele (53)

    • 4.1. Canvas (53)
    • 4.2. StackPanel (54)
    • 4.3. WrapPanel (56)
    • 4.4. DockPanel (56)
    • 4.5. Grid (57)

    Rozdział 5. Wiązanie danych - aplikacja Produkt (61)

    • 5.1. Testowanie wiązania danych (61)
    • 5.2. Kod XAML (63)
    • 5.3. Definicja klasy Produkt i code-behind (65)
    • 5.4. Zadania (67)
    • 5.5. Wskazówki do zadań (68)

    Rozdział 6. Wiązanie kolekcji danych - aplikacja Lista produktów (71)

    • 6.1. Kod XAML (71)
    • 6.2. Definicja klasy Produkt i code-behind (72)
    • 6.3. Sortowanie wykazu (73)
    • 6.4. Formatowanie danych w wykazie (74)
    • 6.5. Wyrównanie tekstu w kolumnie (75)
    • 6.6. Filtrowanie danych (76)
    • 6.7. Edycja danych w nowym oknie (78)
    • 6.8. Zadania (80)
    • 6.9. Wskazówki do zadań (81)

    Rozdział 7. Kontrolka DataGrid - aplikacja Edycja produktów (85)

    • 7.1. Kontrolka DataGrid z autogenerowaniem kolumn (85)
    • 7.2. Definiowanie kolumn dla DataGrid (88)
    • 7.3. Kolumna DataGridComboBoxColumn (89)
    • 7.4. Wiązanie kontrolki DataGrid z dokumentem XML (90)
    • 7.5. Zadania (93)
    • 7.6. Wskazówki do zadań (94)

    Rozdział 8. Menu - aplikacja Przeglądarka www (101)

    • 8.1. Kod XAML (101)
    • 8.2. Code-behind (104)
    • 8.3. Zadania (107)
    • 8.4. Wskazówki do zadań (108)

    Rozdział 9. Zakładki (TabControl) - aplikacja Odtwarzacz audio (111)

    • 9.1. Kod XAML (111)
    • 9.2. Code-behind (113)
    • 9.3. Zadania (116)
    • 9.4. Wskazówki do zadań (116)

    Rozdział 10. Zasoby, style i wyzwalacze (119)

    • 10.1. Zasoby binarne (119)
    • 10.2. Zasoby logiczne (120)
    • 10.3. Style (126)
    • 10.4. Wyzwalacze (131)
      • Wyzwalacze właściwości (132)
      • Wyzwalacze danych (132)
      • Warunki logiczne w wyzwalaczach (135)

    Rozdział 11. Szablony danych, konwertery i szablony kontrolek (137)

    • 11.1. Drzewo logiczne i drzewo prezentacji (137)
    • 11.2. Szablony danych - aplikacja Lista zadań (141)
    • 11.3. Konwertery wartości (145)
    • 11.4. Szablony kontrolek (147)
    • 11.5. Zadania (150)
    • 11.6. Wskazówki do zadań (151)

    Rozdział 12. Walidacja danych (153)

    • 12.1. Wbudowane mechanizmy walidacji (153)
    • 12.2. Definiowanie własnych reguł walidacji (158)
    • 12.3. Wyrażenia regularne (160)
    • 12.4. Zadania (167)
    • 12.5. Wskazówki do zadań (168)

    Rozdział 13. Wprowadzenie do wzorca projektowego MVVM (175)

    • 13.1. Model-View-ViewModel (176)
    • 13.2. Budujemy widok dla przykładowej aplikacji (177)
    • 13.3. Implementacja modelu (178)
    • 13.4. Implementacja modelu widoku (181)
    • 13.5. Przed dalszą nauką MVVM (183)

    Rozdział 14. Trochę teorii na temat WPF (187)

    • 14.1. Hierarchia klas WPF (187)
    • 14.2. Kontrolki (189)
      • Kontrolki z zawartością wpisywaną do właściwości Content (190)
      • Kontrolki z zawartością Items (194)
      • Kontrolki tekstowe (197)
      • Kontrolki zakresu (198)
      • Pozostałe kontrolki (199)
    • 14.3. Kierunki dalszej nauki WPF (200)

    Literatura (203)

    Skorowidz (205)

powrót
 
Produkty Podobne
The Pragmatic Programmer: your journey to mastery, 20th Anniversary Edition, 2nd Edition
Machine Learning with Python for Everyone
Asembler. Programowanie
PHP, MySQL i JavaScript. Wprowadzenie. Wydanie V
PHP, MySQL i JavaScript. Wprowadzenie. Wydanie V
Programowanie dla najmłodszych. W ruchu, z tabletem, przez zabawę
Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany
Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy
Java dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie VII
Algorytmy, struktury danych i techniki programowania dla programistów Java
Więcej produktów