Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie \ C#

Współbieżność w języku C#. Receptury Język: 1

978-83-283-2990-4

Cena Brutto: 49.00

Cena netto: 46.67

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Stephen Cleary
Liczba_stron 248
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2017-01-20
Współbieżność w języku

C#

Receptury


Współbieżność jest jednym z wymogów nowoczesnych aplikacji, niezależnie od ich rodzaju i platformy. Tworzenie współbieżnych aplikacji jest co prawda dość złożone, jednak cecha ta czyni interfejs użytkownika bardziej responsywnym, a systemy — skalowalnymi. Zrozumienie istoty współbieżności i umiejętność jej zaimplementowania jest już koniecznością dla profesjonalnego dewelopera, nawet jeśli zagadnienia te wydają się trudne i skomplikowane.

Ta książka przedstawia nowoczesne podejście do współbieżności. Jest przeznaczona dla programistów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności. Omówiono tu zagadnienia wielowątkowości i przedstawiono kilka różnych rodzajów współbieżności, w tym programowanie równoległe, asynchroniczne i reaktywne. Opisano biblioteki, dzięki którym programowanie współbieżnych aplikacji staje się znacznie łatwiejsze poprzez podniesienie poziomu abstrakcji. Zawarte w książce receptury uzupełniono o działający kod i przedyskutowano sposób ich działania.

W książce między innymi:
  • Omówienie różnych rodzajów współbieżności
  • Reaktywność i przepływ zdarzeń
  • Biblioteka zadań równoległych (TPL)
  • Biblioteki rozszerzeń reaktywnych w LINQ
  • Prowadzenie testów jednostkowych za pomocą kodu współbieżnego
  • Asynchroniczne programowanie obiektowe
  • Synchronizacja wątków

  • Opinie o książce Współbieżność w języku C#. Receptury
  • Przedmowa
    • Kto powinien przeczytać tę książkę?
    • Dlaczego napisałem tę książkę?
    • Poruszanie się po tej książce
    • Źródła online
    • Konwencje użyte w tej książce
    • Podziękowania
  • Rozdział 1. Współbieżność: przegląd
    • 1.1. Wprowadzenie do współbieżności
    • 1.2. Wprowadzenie do programowania asynchronicznego
    • 1.3. Wprowadzenie do programowania równoległego
    • 1.4. Wprowadzenie do programowania reaktywnego (Rx)
    • 1.5. Wprowadzenie do przepływów danych
    • 1.6. Wprowadzenie do programowania wielowątkowego
    • 1.7. Kolekcje dla aplikacji współbieżnych
    • 1.8. Nowoczesne projektowanie
    • 1.9. Podsumowanie informacji na temat kluczowych technologii
  • Rozdział 2. Podstawy async
    • 2.1. Wstrzymanie na określony czas
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.2. Zwracanie wykonanych zadań
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.3. Raportowanie postępu
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.4. Oczekiwanie na wykonanie zestawu zadań
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.5. Oczekiwanie na wykonanie jakiegokolwiek zadania
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.6. Przetwarzanie wykonanych zadań
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.7. Unikanie kontekstu dla kontynuacji
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.8. Obsługa wyjątków z metod async typu Task
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.9. Obsługa wyjątków z metod async typu void
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 3. Podstawy przetwarzania równoległego
    • 3.1. Równoległe przetwarzanie danych
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 3.2. Równoległa agregacja
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 3.3. Równoległe wywołanie
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 3.4. Równoległość dynamiczna
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 3.5. Parallel LINQ
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 4. Podstawy przepływu danych
    • 4.1. Łączenie bloków
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 4.2. Propagowanie błędów
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 4.3. Usuwanie połączeń między blokami
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 4.4. Ograniczanie pojemności bloków
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 4.5. Przetwarzanie równoległe za pomocą bloków przepływu danych
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 4.6. Tworzenie niestandardowych bloków
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 5. Podstawy Rx
    • 5.1. Konwersja zdarzeń .NET
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 5.2. Wysyłanie powiadomień do kontekstu
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 5.3. Grupowanie danych zdarzeń za pomocą okienek i buforów
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 5.4. Ujarzmianie strumieni zdarzeń za pomocą ograniczania przepływu i próbkowania
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 5.5. Limity czasu
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 6. Testowanie
    • 6.1. Testy jednostkowe metod async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 6.2. Testy jednostkowe metod async, które powinny zakończyć się niepowodzeniem
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 6.3. Testy jednostkowe metod async void
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 6.4. Testy jednostkowe siatek przepływu danych
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 6.5. Testy jednostkowe strumieni obserwowalnych Rx
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 6.6. Testy jednostkowe strumieni obserwowalnych Rx za pomocą atrapy harmonogramu
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 7. Interoperacyjność
    • 7.1. Metody opakowujące async dla metod async ze zdarzeniami Completed
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 7.2. Metody opakowujące async dla metod Begin/End
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 7.3. Metody opakowujące async dla dowolnych operacji lub zdarzeń
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 7.4. Metody opakowujące async dla kodu równoległego
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 7.5. Metody opakowujące async dla strumieni obserwowalnych Rx
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 7.6. Metody opakowujące strumieni obserwowalnych Rx dla kodu asynchronicznego
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 7.7. Strumienie obserwowalne Rx i siatki przepływu danych
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 8. Kolekcje
    • 8.1. Niemutowalne stosy i kolejki
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.2. Listy niemutowalne
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.3. Zbiory niemutowalne
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.4. Słowniki niemutowalne
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.5. Słowniki bezpieczne wątkowo
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.6. Kolejki blokujące
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.7. Stosy i multizbiory blokujące
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.8. Kolejki asynchroniczne
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.9. Stosy i multizbiory asynchroniczne
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.10. Kolejki blokujące/asynchroniczne
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 9. Anulowanie
    • 9.1. Wysyłanie żądań anulowania
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.2. Reagowanie na żądania anulowania poprzez odpytywanie
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.3. Anulowanie z powodu przekroczenia limitu czasu
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.4. Anulowanie kodu async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.5. Anulowanie kodu równoległego
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.6. Anulowanie kodu reaktywnego
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.7. Anulowanie siatek przepływu danych
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.8. Wstrzykiwanie żądań anulowania
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.9. Współdziałanie z innymi systemami anulowania
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 10. Przyjazne funkcyjnie programowanie obiektowe
    • 10.1. Interfejsy async i dziedziczenie
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 10.2. Konstruowanie async: fabryki
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 10.3. Konstruowanie async: wzorzec inicjowania asynchronicznego
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 10.4. Właściwości async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 10.5. Zdarzenia async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 10.6. Usuwanie async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 11. Synchronizacja
    • 11.1. Blokady
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 11.2. Blokady async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 11.3. Sygnały blokujące
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 11.4. Sygnały async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 11.5. Ograniczanie współbieżności
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 12. Planowanie
    • 12.1. Planowanie pracy dla puli wątków
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 12.2. Wykonywanie kodu za pomocą dyspozytora zadań
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 12.3. Planowanie kodu równoległego
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 12.4. Synchronizacja przepływu danych z wykorzystaniem dyspozytorów
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 13. Scenariusze
    • 13.1. Inicjowanie współdzielonych zasobów
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 13.2. Odroczona ewaluacja Rx
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 13.3. Asynchroniczne wiązanie danych
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 13.4. Stan niejawny
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • O autorze
    • Kolofon
powrót
 
Produkty Podobne
C# 7 i .NET Core 2.0. Programowanie wielowątkowych i współbieżnych aplikacji
Struktury danych i algorytmy w języku C#. Projektowanie efektywnych aplikacji
Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C#
Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II
C# 7.1 i .NET Core 2.0 dla programistów aplikacji wieloplatformowych
Visual Studio 2017. Tworzenie aplikacji Windows w języku C#
Bardziej efektywny C#. 50 sposobów ulepszenia języka C#
Język C# w 7 dni. Solidne podstawy programowania obiektowego
Microsoft Visual C# 2017 Krok po kroku
Microsoft Visual C# Step by Step, 9th Edition
Więcej produktów